Η Alfa Romeo, παρά τις αντιδράσεις των φανατικών της, στρέφεται στην παραγωγή SUV για να εξασφαλίσει την οικονομική της βιωσιμότητα και να χρηματοδοτήσει την ανάπτυξη σπορ μοντέλων στο μέλλον. Ο επικεφαλής μάρκετινγκ της εταιρείας, Cristiano Fiorio, δήλωσε ότι η επιτυχία των εμπορικών μοντέλων είναι κρίσιμη για την έγκριση νέων, πιο συναρπαστικών σχεδίων.
Η εταιρεία αναγνωρίζει την ανάγκη να προσαρμοστεί στις προτιμήσεις των αγοραστών, ενώ οι αναβιώσεις προηγούμενων εμβληματικών μοντέλων έχουν ακυρωθεί. Η προοπτική για σπορ αυτοκίνητα θα εξαρτηθεί από την επιτυχία των SUV, με την ελπίδα ότι στο μέλλον θα μπορέσουν να επενδύσουν σε πιο τολμηρές επιλογές.
Πιο αναλυτικά
Οι φανατικοί της Alfa Romeo ίσως υποστηρίζουν ότι πουλάει την ψυχή της όταν η σημερινή της γκάμα αποτελείται κυρίως από SUV. Το πρώτο ήταν η Stelvio, η οποία έκανε το ντεμπούτο της περίπου πριν από μια δεκαετία.
Οι μικρότερες Tonale και Junior έρχονται επίσης σε αντίθεση με αυτό που παραδοσιακά αντιπροσωπεύει η θρυλική ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία. Ένα μεγαλύτερο SUV που θα ανταγωνιστεί την Porsche Cayenne αναμένεται αργότερα αυτή τη δεκαετία, εξοργίζοντας περαιτέρω τους φανατικούς οπαδούς της εταιρείας με έδρα το Τορίνο.
Αλλά η σκληρή πραγματικότητα είναι ότι όλος ο πλανήτης ψωνίζει SUV και crossover. Και η Alfa Romeo δεν μπορεί πια να ζει με τα φαντάσματα του παρελθόντος. Όποιος θέλει να την ξαναδεί να λανσάρει ένα σπορ μοντέλο, καλά θα κάνει να ψωνίσει ένα από τα υπάρχοντα SUV της. Ώστε να καταστεί κερδοφόρα και να μπορέσει να ρισκάρει.
Όταν είσαι στο χείλος της επιβίωσης, δεν επιζητάς αμφίβολα ρίσκα αλλά πας στα σίγουρα
Ο επικεφαλής μάρκετινγκ της μάρκας παραδέχεται ότι δεν υπάρχει επαρκής χρηματοδότηση για την εξέλιξη ενός νέου σπορ μοντέλου. Ο Cristiano Fiorio δήλωσε πρόσφατα ότι είναι απαραίτητο τα εμπορικά μοντέλα να σημειώσουν αθρόες πωλήσεις. Προτού τα μεγαλοστελέχη εγκρίνουν ένα πιο συναρπαστικό μοντέλο.
«Πρέπει να ξεκινήσουμε από τη σταθερότητα. Να παρουσιάζουμε ένα μοντέλο κάθε χρόνο, να αποδεικνύουμε ότι είμαστε σε θέση να το καταστήσουμε κερδοφόρο, να έχουμε πωλήσεις που θα είναι αποδεκτές για την επένδυση που έχουμε κάνει. Μόλις το κατακτήσουμε αυτό, τότε θα αρχίσουμε να ονειρευόμαστε».
Οι αναβιώσεις των 8C και GTV ακυρώθηκαν το 2019, πριν καν φτάσουν στην παραγωγή. Και η τελευταία 4C συναρμολογήθηκε μόλις ένα χρόνο αργότερα.
Ακόμα και η νέα Alfa Romeo Giulia δεν θα είναι πλέον μπερλίνα αλλά crossover. Φαίνεται ότι κατάλαβαν πλέον καλά ότι αν η Alfa Romeo θέλει να επιβιώσει, πρέπει να προσφέρει αυτό που επιθυμούν οι αγοραστές. Όχι οι Alfisti, όσο σκληρό και αν ακούγεται αυτό.
Αν και η 33 Stradale μπορεί να φαίνεται σαν αντίφαση στις δηλώσεις του Fiorio, εκεί μιλάμε για μια εξαιρετικά περιορισμένη παραγωγή. Με μόλις 33 αντίτυπα και τιμή κοντά στα δύο εκατομμύρια ευρώ, ο Ιταλός δήλωσε ότι πρόκειται «για δουλειά μετά το ωράριο από μια ομάδα τρελών».