Η Xiaomi, η οποία σημείωσε εντυπωσιακή επιτυχία στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων με το μοντέλο SU7 Ultra, αντιμετωπίζει σοβαρές κατηγορίες για παραπλανητική διαφήμιση. Ιδιοκτήτες του SU7 Ultra κατήγγειλαν ότι το προαιρετικό καπό από ανθρακόνημα, που υποσχόταν βελτίωση επιδόσεων, δεν προσφέρει καμία διαφορά σε σύγκριση με το βασικό αλουμινένιο καπό.
Περισσότεροι από 400 καταναλωτές έχουν κινηθεί νομικά εναντίον της εταιρείας, η οποία προχώρησε σε δημόσια απολογία και προσφορά αποζημίωσης, αλλά οι αντιδράσεις παραμένουν έντονες. Παράλληλα, η Xiaomi αντιμετωπίζει και άλλες προκλήσεις, όπως η ανάκληση ενημέρωσης λογισμικού και η απαγόρευση χρήσης του όρου «έξυπνος» από την κινεζική κυβέρνηση για τα αυτόνομα συστήματα οδήγησης, γεγονός που επιβαρύνει την εικόνα της στην αγορά.
Πιο αναλυτικά
Η Xiaomi έκανε εντυπωσιακή είσοδο στην κινεζική αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2024, με τη μπερλίνα SU7 να ξεπερνά ακόμα και τον Tesla Model 3 σε πωλήσεις τον Δεκέμβριο εκείνης της χρονιάς. Μέσα σε ελάχιστους μήνες, ο τεχνολογικός κολοσσός είχε μετατραπεί σε αυτοκινητοβιομηχανία-φαινόμενο.
Ακολούθησε η λανσάρισμα της κορυφαίας έκδοσης Xiaomi SU7 Ultra, ενώ βρίσκεται στα σκαριά και το πρώτο της SUV, με την ονομασία Xiaomi YU7.
Ωστόσο, η επιτυχία αυτή αρχίζει να σκιάζεται από αλλεπάλληλες αντιπαραθέσεις που θέτουν σε σοβαρή δοκιμασία την αξιοπιστία της φίρμας. Η τελευταία και πιο ηχηρή αφορά ένα προαιρετικό εξάρτημα του SU7 Ultra, που μπορεί τώρα να οδηγήσει τη Xiaomi σε δικαστικές αίθουσες.
Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες από την Κίνα, η Xiaomi προσέφερε στους υποψήφιους αγοραστές του SU7 Ultra την επιλογή ενός προαιρετικού καπό κατασκευασμένου από ανθρακόνημα, με κόστος 42.000 γουάν (περίπου €5.250). Το εξάρτημα συνοδευόταν από υποσχέσεις βελτίωσης των επιδόσεων, με διπλές εισαγωγές αέρα που υποτίθεται ότι ενίσχυαν την αεροδυναμική, την ψύξη και μείωναν κατά 1,3 κιλά το βάρος του αυτοκινήτου.
Όμως, αρκετοί ιδιοκτήτες που παρέλαβαν αυτοκίνητο με το συγκεκριμένο καπό διαπίστωσαν πως η λειτουργικότητά του δεν διαφέρει από εκείνη του βασικού καπό αλουμινίου. Με δοκιμές θερμικής απεικόνισης και παρατήρηση της ροής αέρα, οι καταναλωτές κατήγγειλαν ότι η ψύξη και η αεροδυναμική παρέμεναν αμετάβλητες.
Αυτό οδήγησε πάνω από 400 ιδιοκτήτες SU7 Ultra να κινητοποιηθούν συλλογικά για κατάθεση αγωγής εναντίον της Xiaomi, κατηγορώντας την εταιρεία για παραπλανητική διαφήμιση και ψευδή τεχνικά χαρακτηριστικά.
Xiaomi SU7 Ultra shining in the sunlight. pic.twitter.com/UrvaVRcZMi
— Lei Jun (@leijun) May 6, 2025
Η Xiaomi, αντιλαμβανόμενη τη σοβαρότητα της κατάστασης, προχώρησε σε δημόσια απολογία, αναγνωρίζοντας την έλλειψη σαφήνειας στην παρουσίαση του εξαρτήματος. Παράλληλα, προσέφερε 20.000 γουάν (περίπου €2.500) σε πόντους πιστότητας, καθώς και δωρεάν αντικατάσταση με το στάνταρ αλουμινένιο καπό. Ωστόσο, πολλοί ιδιοκτήτες θεωρούν την αποζημίωση ανεπαρκή, τονίζοντας και τους μακρούς χρόνους αναμονής για την αντικατάσταση (30 έως 40 εβδομάδες).
Η υπόθεση του καπό δεν είναι η μόνη που έχει προκαλέσει αναστάτωση. Πριν λίγες εβδομάδες, η Xiaomi απέσυρε αναγκαστικά μια ενημέρωση λογισμικού που αφορούσε το SU7 Ultra. Αυτή περιόριζε την πρόσβαση στις μέγιστες επιδόσεις επιτάχυνσης, δήθεν για λόγους ασφαλείας. Η αντίδραση του κοινού ήταν τόσο έντονη, που η εταιρεία αναγκάστηκε να ανακαλέσει την απόφαση.
Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί και ένα σοβαρό τροχαίο ατύχημα με ένα Xiaomi SU7 που βρισκόταν σε λειτουργία αυτόνομης οδήγησης. Το περιστατικό συνέβαλε στη λήψη πιο αυστηρών μέτρων από την κινεζική κυβέρνηση, η οποία απαγόρευσε πλέον τη χρήση του όρου «έξυπνος» στις διαφημίσεις συστημάτων αυτόνομης οδήγησης, επιβάλλοντας περισσότερο έλεγχο στη σχετική τεχνολογία.
Ο ιδρυτής και CEO της Xiaomi, Lei Jun, χαρακτήρισε τις τελευταίες εβδομάδες ως τις «πιο δύσκολες στην ιστορία της εταιρείας». Η προσπάθεια της μάρκας να χτίσει μια ισχυρή εικόνα στον χώρο της αυτοκίνησης κινδυνεύει να καταρρεύσει κάτω από το βάρος των προσδοκιών, των σφαλμάτων και της πίεσης της κοινής γνώμης.