Η VW ετοιμάζεται να εισαγάγει το πρώτο ηλεκτρικό GTI, το οποίο αναμένεται να παρουσιαστεί το 2026, με αφορμή την 50η επέτειο του εμβληματικού μοντέλου.
Το νέο ID.3 GTI θα αντικαταστήσει το «GTX» και θα διαθέτει αναβαθμισμένη ισχύ περίπου 335-340 ίππων, επιδόσεις και τεχνολογίες που θα ενισχύσουν την οδηγική εμπειρία.
Οι μηχανικοί της VW θα εστιάσουν στη βελτίωση του σασί, της ανάρτησης και των ηλεκτρονικών συστημάτων, προσφέροντας μια νέα διάσταση στα ηλεκτρικά hot hatches.
Πιο αναλυτικά
Η VW έχει μπει για τα καλά στην ηλεκτρική εποχή, αφήνοντας όμως μέχρι τώρα τις κορυφαίες εκδόσεις GTI. Μην μπερδεύεστε με τα Golf και Passat GTE, που είναι plug-in υβριδικά, ούτε με τις εκδόσεις GTX των ID. To ιστορικό λογότυπο – συνώνυμο ολόκληρης της κατηγορίας των hot hatches,παραμένει μέχρι σήμερα ίδιο κι απαράλλαχτο από το 1976, όταν εμφανίστηκε το πρώτο Golf GTI. Πλέον, όμως, έρχεται η ώρα της αλλαγής και για αυτό, με το πρώτο ηλεκτρικό GTI να βρίσκεται προ των πυλών.
Όχι ακριβώς «προ» των πυλών, καθώς έχουμε ακόμα μπροστά μας για το ντεμπούτο του. Από το 2026 (στην 50η επέτειο του μοντέλου, δηλαδή) και μετά θα μας έρθει η αμιγώς EV επιλογή σε Grand Touring Injection. Το πρωτότυπο ID. GTI έδειξε πώς θα είναι η κορυφαία έκδοση του επερχόμενου ID.2, αλλά σύμφωνα με το Auto Motor und Sport το σήμα «GTI» θα μπει για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό VW, αντικαθιστώντας το «GTX» στο ID.3. Οι Γερμανοί υποστηρίζουν πως μια νέα, επετειακή και κορυφαία έκδοση του ID.3 θα βάλει τη GTI φορεσιά, εννοείται με τις απαραίτητες αναβαθμίσεις σε δύναμη και επιδόσεις.
To βασικό ID.3 GTX έχει στον πίσω άξονα έναν ηλεκτροκινητήρα 286 ίππων και 545 Nm, που του επιτρέπει να φτάνει τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 5,9 δλ. και να φτάνει τα 180 χλμ./ώρα, όπου επεμβαίνει ο ηλεκτρονικός περιοριστής. Οι πιο απαιτητικοί μπορούν να επιλέξουν το Performance. Εδώ η ισχύς ανεβαίνει στα 326 άλογα (ίδια η ροπή) και κατεβάζει το 0-100 χλμ./ώρα στα 5,7 δλ., αυξάνοντας παράλληλα το περιθώριο του κόφτη στα 200 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με το γερμανικό δημοσίευμα, αυτή θα είναι η βάση για το ID.3 GTI και ισχύ περί τα 335-340 άλογα. Οι μηχανικοί της VW θα δώσουν έμφαση στο στήσιμο, αναβαθμίζοντας τόσο το σασί, όσο και την ανάρτηση με τα φρένα, αλλά και τις λειτουργίες των επιμέρους ηλεκτρονικών (ανάκτηση ενέργειας, traction control, προγράμματα οδήγησης κλπ).