Η γερμανική μάρκα προετοιμάζει τη ριζική αναγέννηση του Volkswagen Golf, του πιο αναγνωρίσιμου μοντέλου της, το οποίο θα περάσει στην ένατη γενιά του αποκλειστικά ως ηλεκτρικό μοντέλο.
Το εμβληματικό χάτσμπακ θα ενταχθεί στην οικογένεια των ID μοντέλων και αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2028. Θα βασίζεται σε μια νέα ηλεκτρική πλατφόρμα του ομίλου και θα συνεχίσει να προσφέρεται σε GTI και R εκδόσεις επιδόσεων.
Με τη νέα γενιά του VW Golf, η Volkswagen δεν θα ανανεώνει απλώς το πιο εμβληματικό της μοντέλο, αλλά και την ταυτότητα της
Παρότι στο παρελθόν υπήρξαν ηλεκτροκίνητες εκδόσεις του Golf, αυτή θα είναι η πρώτη φορά που το μοντέλο σχεδιάζεται εξ αρχής ως EV. Η σχεδίαση θα παραμείνει αναγνωρίσιμη, ενσωματώνοντας χαρακτηριστικά από την πλούσια ιστορία του Golf, αλλά με φρέσκια ματιά και νέα τεχνολογική ταυτότητα. Το όνομα ID.Golf θα αποτελέσει τη γέφυρα των εμβληματικών μοντέλων της Volkswagen που έρχονται από το παρελθόν, με τα νεότερα της υπομάρκας ID.
Η αλλαγή αυτή είναι μέρος μιας ευρύτερης αναδιάρθρωσης της ηλεκτρικής γκάμας της μάρκας, την οποία έχει δρομολογήσει ο CEO, Thomas Schäfer, με στόχο να ξανακάνει τη Volkswagen μια «συναισθηματική» μάκρα. Η αρχή θα γίνει φέτος με το ID.2X, ένα μικρό SUV που θα βασίζεται στη νέα πλατφόρμα MEB Entry, ακολουθούμενο από το ID.2all, ένα ηλεκτρικό χάτσμπακ διαστάσεων αντίστοιχων με το Polo και τιμής από περίπου €20.000, το οποίο θα αποκτήσει και έκδοση GTI, αντικαθιστώντας εμμέσως το σήμα GTX που φέρουν σήμερα τα πιο σπορ μοντέλα της σειράς ID.
Το 2027 θα προστεθεί και το ID.Every1, ένα μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης με τιμή εκκίνησης κοντά στις €15.000, το οποίο θα αποτελέσει τον άμεσο διάδοχο του up!. Αξιοσημείωτο είναι ότι το Every1 θα είναι το πρώτο VW που θα ενσωματώνει πλήρως το νέο λειτουργικό λογισμικό που εξελίσσεται από κοινού με την αμερικανική Rivian. Το ίδιο λογισμικό θα ενσωματωθεί και στο ID.Golf, αποτελώντας κλειδί για τη λειτουργία και την αναβάθμιση όλων των συστημάτων του, με δυνατότητες over-the-air (OTA) ενημερώσεων.
Η πλατφόρμα SSP στην οποία θα βασίζεται το ID.Golf συνδυάζει στοιχεία από τις υπάρχουσες MEB και PPE και προσφέρει μέγιστη ευελιξία σε διαστάσεις, μπαταρίες και συστήματα μετάδοσης. Η νέα αρχιτεκτονική λογισμικού επιτρέπει βελτιστοποίηση του φρεναρίσματος (συνδυάζοντας αυτόματα μηχανική και αναγεννητική πέδηση), έλεγχο μέσω OTA για κρίσιμες λειτουργίες όπως η ανάρτηση ή η ροπή, και υψηλό επίπεδο παραμετροποίησης.
Η σχεδίαση του ID.Golf θα ακολουθήσει τις επιταγές του επικεφαλής σχεδιασμού Andreas Mindt, ο οποίος ήταν μέλος της ομάδας πίσω από το Golf Mk7, μοντέλο που θεωρείται από πολλούς ως κορυφαίο στην ιστορία του Golf. Όπως ο ίδιος δηλώνει, το επόμενο Golf δεν θα είναι «ρετρό», αλλά θα αξιοποιεί την πολιτιστική κληρονομιά του μοντέλου για να δημιουργήσει κάτι μοντέρνο και διαχρονικό.
«Πρέπει να κοιτάμε μπροστά, όχι πίσω, αλλά να παίζουμε με τις αξίες μας», ανέφερε σε δηλώσεις του στο βρετανικό Autocar, ο Mindt. Ο ίδιος έχει δεσμευτεί πως τα νέα μοντέλα της VW θα επαναφέρουν φυσικά κουμπιά για βασικές λειτουργίες όπως ο κλιματισμός και η ένταση του ηχοσυστήματος, αντιδρώντας στις επικρίσεις που δέχθηκε το Golf Mk8 για τους απτικούς διακόπτες.
Οι GTI και R εκδόσεις του ID.Golf θα αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητες του νέου λογισμικού για να διατηρήσουν τον οδηγικό χαρακτήρα που έχουν καθιερώσει οι αντίστοιχες θερμικές εκδόσεις. Το ID.Golf GTI αναμένεται να είναι προσθιοκίνητο, με προηγμένα συστήματα torque vectoring, ενώ το ID.Golf R θα χρησιμοποιεί τετρακίνηση μέσω δύο ηλεκτροκινητήρων, εστιάζοντας περισσότερο στη σπορ οδική συμπεριφορά και όχι απλώς στην ισχύ.
Η παραγωγή του ID.Golf θα παραμείνει στο εργοστάσιο της Volkswagen στο Wolfsburg, όπου κατασκευάζεται το Golf από το 1974. Για να ελευθερωθεί χώρος, η κατασκευή του υφιστάμενου θερμικού μοντέλου θα μεταφερθεί στο Μεξικό το 2027. Το Golf Mk8.5, που θα υποστεί μια ακόμη σημαντική ανανέωση, θα συνεχίσει να προσφέρεται ως plug-in hybrid στην Ευρώπη έως και το 2035, όταν θα τεθεί σε ισχύ η πλήρης απαγόρευση πωλήσεων νέων μη-ηλεκτρικών οχημάτων.
Το λανσάρισμα του ID.Golf θα συμπέσει χρονικά με την αντικατάσταση του ID.3, όμως τα δύο μοντέλα δεν αναμένεται να συγχωνευθούν. Αντιθέτως, η Volkswagen σχεδιάζει να διατηρήσει διακριτή ταυτότητα για καθένα, ώστε να μην υπάρχει επικάλυψη στο χαρτοφυλάκιό της. Παράλληλα, ενδέχεται να ακολουθήσει και ένα νέο ηλεκτρικό SUV που θα διαδεχθεί το ID.4, υιοθετώντας πιθανόν το όνομα Tiguan.
Είναι φανερό ότι με την ένατη γενιά του Golf, η Volkswagen θα επιχειρήσει να παντρέψει την πλούσια κληρονομιά του πιο εμβληματικού της μοντέλου με τις σύγχρονες απαιτήσεις της ηλεκτροκίνησης και της ψηφιακής εποχής, οδηγώντας τη μάρκα σε μια νέα εποχή.
Πηγή: Autocar