Η Xiaomi προκάλεσε αναστάτωση στους κατόχους του SU7 Ultra με την πρόσφατη αναβάθμιση λογισμικού 1.7.0, η οποία “έκλεισε” την ισχύ του αυτοκινήτου στους 900 ίππους, μειώνοντάς την κατά 650 ίππους από τους 1.548 που αποδίδει κανονικά.
Οι αλλαγές περιλάμβαναν επίσης καθυστέρηση 60 δευτερολέπτων για την ενεργοποίηση του launch control, προκειμένου να αποτραπεί η απρόσεκτη χρήση σε δημόσιους δρόμους.
Οι ιδιοκτήτες ένιωσαν εξαπατημένοι και η εταιρεία, αν και υπερασπίστηκε την απόφασή της για λόγους ασφάλειας, τελικά απέσυρε την επίμαχη αναβάθμιση εν μέσω έντονης κριτικής.
Πιο αναλυτικά
Xiaomi. SU7 Ultra. Το κινεζικό μοντέλο που έχει ξελογιάσει τον πλανήτη. Που έκανε την Taycan Turbo GT να δείχνει αργή και κακοεξοπλισμένη. Κοστίζοντας το 1/4 των χρημάτων της.
Αλλά μια πρόσφατη κίνηση της Xiaomi προκάλεσε τη μήνη των ιδιοκτητών SU7 Ultra, με την κινεζική εταιρεία να σπεύδει να κουκουλώσει το ζήτημα. Τι ακριβώς συνέβη;
Όταν οι κάτοχοι κατέβασαν το πρόσφατο over-the-air λογισμικό 1.7.0, ανακάλυψαν με τρόμο ότι το αυτοκίνητο «κλείδωσε» στους 900 ίππους, από 1.548 που αποδίδει κανονικά.
650 ίπποι χάθηκαν εν μία νυκτί, περισσότεροι από όσους αποδίδει μια BMW M4 CS που κοστίζει όσο τέσσερα SU7 Ultra
Όχι μόνο αυτό, αλλά η ενεργοποίηση του launch control απαιτούσε πλέον 60 δευτερόλεπτα. Ώστε να αποφευχθεί το ενδεχόμενο να χρησιμοποιηθεί «απερίσκεπτα» σε κάποια κόντρα σε φανάρι σε δημόσιο δρόμο. Μόνο σε πίστα και υπό ελεγχόμενες συνθήκες.
Όποιος κάτοχος επιθυμούσε να «ξεκλειδώσει» ξανά την πλήρη ισχύ, θα έπρεπε πρώτα να πληρώσει για να μπει σε μια πίστα εγκεκριμένη από την Xiaomi. Όπου θα έπρεπε ολοκληρώσει έναν γύρο σε χρόνο χαμηλότερο από το όριο που είχε θέσει η εταιρεία.
Ο οποίος θα καταγραφόταν -και θα επαληθευόταν- από την ενσωματωμένη λειτουργία αξιολόγησης χρόνου γύρου Qualifying Mode που έχει η κινεζική μπερλίνα.
Φυσικά έγινε ο κακός χαμός, διότι οι κάτοχοι ένιωσαν εξαπατημένοι. Αγόρασαν ένα προϊόν και τελικά θα απολάμβαναν κάτι σαφώς υποδεέστερο εν αγνοία τους.
Η Xiaomi υπεραμύνθηκε της απόφασής της λέγοντας ότι ο περιορισμός της ισχύος και της ακραίας επιτάχυνσης -το 0-100 km/h διαρκεί 1,98”- έγινε με γνώμονα την ασφάλεια. Υποστηρίζοντας ότι η μέγιστη απόδοση δημιουργήθηκε για χρήση μόνο στην πίστα.
Αποκλειστικά από οδηγούς που θα μπορούσαν να χειριστούν όλα αυτά τα watt. Λίγοι το είδαν έτσι, ενώ οι περισσότεροι άρχισαν το διαδικτυακό «κράξιμο».
Εν μέσω της γενικής κατακραυγής, οι Κινέζοι απέσυραν το επίμαχο λογισμικό. Και όσον αφορά την ισχύ, αλλά και τα 60 δευτερόλεπτα του launch control. Κερδάμε αδέρφια!