Η Bugatti Bolide, το νέο hypercar της εταιρείας με 1.850 άλογα και εξαιρετική κάθετη δύναμη, ετοιμάζεται να μπει στην παραγωγή και έχει ήδη εντυπωσιάσει στην πίστα του Nurburgring.
Παρά την ισχυρή παρουσία ανταγωνιστών όπως οι Audi R8 GT3 και McLaren Senna, η Bolide ξεχώρισε, επιδεικνύοντας την απίστευτη ταχύτητά της και την ικανότητά της να περνά τους αντιπάλους της με χαρακτηριστική ευκολία.
Με βάρος μόλις 1.450 κιλά, αναλογία 906 γρ./ίππο και επιδόσεις που περιλαμβάνουν 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 2,4 δευτερόλεπτα, η παραγωγή της θα περιοριστεί σε 40 μονάδες, με τιμή που αγγίζει τα 4 εκατομμύρια λίρες προ φόρων.
Πιο αναλυτικά
Στα τέλη του 2020 η Bugatti είχε παρουσιάσει μια πρωτόγνωρη κατασκευή, ονόματι Bolide. Ένα αυτοκίνητο με 1.850 άλογα και κάθετη δύναμη στα επίπεδα της Formula 1. Τώρα, η πιο εξωφρενική Bugatti της Ιστορίας ετοιμάζεται να μπει στην παραγωγή, σπέρνοντας στο μεσοδιάστημα τον τρόμο παντού. Σε κάθε ανταγωνιστή, μέσα στο Nurburgring κιόλας.
Όχι τη μεγάλη διαδρομή, το θρυλικό Nordschleiffe, αλλά τη χάραξη που χρησιμοποιούνταν για το GP της Formula 1. Η Bugatti πήρε την τολμηρή απόφαση να κατεβάσει σε track day το hypercar, κόντρα και σε αρκετά δυνατούς αντιπάλους. Audi R8 GT3 και McLaren Senna είναι τα δυο πιο «βαριά» ονόματα, μαζί με μια αρμάδα Porsche 911 GT3/GT3 RS. Προφανώς δεν γίνεται να τεθεί η παραμικρή σύγκριση μεταξύ αυτών και της Bolide, θυμίζοντας στην κυριολεξία κινητά εμπόδια όπως τις προσπερνάει η Bugatti. Εκεί που έρχεται το σοκ, όμως, είναι στο 5.50 του video, όπου βλέπουμε την Bolide να περνάει τη Senna σαν κώνο!
Ο τεράστιος διαχύτης, η αναλόγων διαστάσεων αεροτομή, το splitter μπροστά, τα ακροπτερύγια, οι διαμορφωτές αέρα σε κάθε γωνιά του αμαξώματος, το δάπεδο κάτω από αυτό, όλα συνδράμουν στην παραγωγή μιας κάθετης δύναμης, που μπορεί να αγγίξει τους 3 τόνους στις πολύ υψηλές ταχύτητες (300 χλμ./ώρα και άνω)! Με τόσο downforce, τα ειδικά εξελιγμένα Michelin και την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, η Bolide «καρφώνεται» στο έδαφος και μπορεί να αναπτύξει μέχρι 2,5 G στις στροφές. Άλλα 1,5 G μπορούν να παραχθούν κατά το φρενάρισμα, ελέω και των κεραμικών δισκόφρενων – τα μεγαλύτερα carbon φρένα όλων των εποχών, με δισκόπλακες 390 χλστ. εμπρός-πίσω (πάχος 43 χλστ. και 37,5 χλστ. αντίστοιχα) βάρους μόλις 3,175 κιλά έκαστη και 8πίστονες-6πίστονες δαγκάνες!
Η χρήση εξωτικών υλικών και η απουσία στοιχείων πολυτέλειας από τον εξοπλισμό, βοηθούν στη διαμόρφωση ενός βάρους στα 1.450 κιλά. Βάλτε τα 1.600 άλογα (χάνει αρκετά σε σχέση με το πρωτότυπο, αλλά μην είμαστε πλεονέκτες) και έχετε μια ασύλληπτη αναλογία γραμμαρίων, όχι κιλών, ανά ίππο (906 γρ./ίππο)! Το 0-100 χλμ./ώρα αναμένεται να ολοκληρώνεται σε λιγότερο από 2,4 δλ. και το 0-300 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 7,7 δλ., με την τελική να ξεπερνά τα 338 χλμ./ώρα. Η παραγωγή της Bolide θα ξεκινήσει μέσα στο έτος, περιοριζόμενη σε μόλις 40 μονάδες (οι οποίες έχουν ήδη βρει αγοραστές). Η τιμή για κάθε μια; «Μόνο» 4 εκατομμύρια λίρες (περί τα 4,8 εκατ. ευρώ) προ φόρων.