Η Honda εισέρχεται δυναμικά στην ηλεκτρική αγορά της Κίνας με το νέο μοντέλο Ye GT, μια σπορ μπερλίνα που εντυπωσιάζει με το ανατρεπτικό της design. Παρουσιάστηκε στο Σαλόνι της Σαγκάης και θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις, συνεργαζόμενη με τις Dongfeng-Honda και GAC-Honda.
Παρά την καινοτόμο αισθητική του, το Honda GT αντιμετωπίζει κριτική για τον περιορισμένο χώρο στο πίσω κάθισμα, γεγονός που μπορεί να αποτρέψει τους ενήλικες επιβάτες. Η Honda στοχεύει να επαναφέρει την εικόνα της ως κατασκευαστής καινοτόμων οχημάτων, στηριζόμενη σε τοπικούς συνεργάτες για την ανάπτυξη τεχνολογιών μπαταριών και αυτόνομης οδήγησης.
Πιο αναλυτικά
Όπως οι Nissan, Mazda, Audi, Toyota ή Volkswagen, έτσι κι η Honda προσπαθεί να ξανακερδίσει έδαφος στην κινεζική αγορά των ηλεκτρικών, από την οποία προς το παρόν είναι σχεδόν αποκλεισμένη. Με πρόσφατο δείγμα ένα νέο Honda GT.
Πρόσφατα παρουσίασε τα SUV, P7 και S7. Στο Σαλόνι της Σαγκάης, ήρθε η σειρά μπερλίνας Ye GT να περάσει από το στάδιο του πρωτοτύπου στην παραγωγή. Και εδώ, υπάρχουν δύο εκδόσεις: Μία για την Dongfeng-Honda (μπλε στις φωτογραφίες) και μία για την GAC-Honda (κόκκινη). Οι δύο εκδόσεις διαφέρουν ως προς τους προφυλακτήρες και τα φώτα εμπρός και πίσω.
Το Honda GT ή Ye GT θα μπορούσε να είναι ένα από τα πρώτα μοντέλα που θα επωφεληθούν από τις νέες μπαταρίες υπέρ-ταχείας φόρτισης με 12C
Το πρωτότυπο Ye GT που παρουσιάστηκε το 2024 προανήγγειλε μια σπορ μπερλίνα. Ακριβώς αυτό είναι και η έκδοση παραγωγής. Μοιάζει με κουπέ, με την καμπύλη σχεδίαση εμπρός, την κεκλιμένη ουρά πίσω και τις περιορισμένες γυάλινες επιφάνειες. Ένα αισθητικό στιλ που διαφέρει ριζικά από πολλά «άτονα» ηλεκτρικά 4θυρα.
Ωστόσο, σε μια αγορά όπου ο χώρος πίσω είναι πρωταρχικής σημασίας, η Honda κάνει τη μάλλον ασυνήθιστη επιλογή να προσφέρει ένα μοντέλο στο οποίο ένας ενήλικος δυσκολεύεται να μπει και να καθίσει… Είναι αδύνατο να καθίσει κάποιος άνετα στο πίσω κάθισμα αν έχει ύψος πάνω από 1,60. Ιδιαίτερα περίεργο, δεδομένου ότι αυτό το μοντέλο προορίζεται αποκλειστικά για την κινεζική αγορά…
Η στρατηγική είναι στην πραγματικότητα ίδια με αυτή του «Honda Zero». Ο κατασκευαστής που κάποτε ήταν γνωστός για τις καινοτόμες τεχνικές του επιλογές, έχει οπισθοχωρήσει δραστικά τα τελευταία χρόνια με εξαιρετικά συμβατικά μοντέλα, όπως τα πρόσφατα Civic ή Accord. Η νέα γενιά ηλεκτρικών της Honda πρέπει να επαναφέρει την εικόνα του «αυτοκινήτου των μηχανικών» για να ενισχύσει την ταυτότητα της μάρκας, όπως είχαν κάνει τα Shuttle, Aerodeck κ.λπ. Ο όγκος πωλήσεων θα καλυφθεί από τα SUV, ενώ η εικόνα θα οικοδομηθεί από αυτή τη μπερλίνα και ό,τι ανάλογο λανσάρουν στην σινική αγορά.
Αυτές οι ασυνήθιστες επιλογές συνεχίζονται και στο εσωτερικό, με μια διάταξη του ταμπλό που δεν θυμίζει σε τίποτα ό,τι συνηθίζεται στην Κίνα. Είναι αδύνατο να μπερδέψεις το Honda GT με ένα Luxeed, Xiaomi, Roewe, Nio ή άλλο κινεζικό. Οι οθόνες είναι πάντως πολυάριθμες, με μια ιδιαίτερη καινοτομία απέναντι από τον συνοδηγό. Η οθόνη είναι ορατή μόνο από τον συνοδηγό χάρη σε τεχνολογία προβολής τύπου head-up display.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά δεν έχουν ακόμα παρουσιαστεί με λεπτομέρειες. Ωστόσο, η Honda επιβεβαίωσε ότι η πλατφόρμα με μπαταρίες Cell-to-Body έχει αναπτυχθεί σε συνεργασία με την CATL. Έτσι, το Honda GT θα μπορούσε να είναι ένα από τα πρώτα μοντέλα που θα επωφεληθούν από τις νέες μπαταρίες υπέρ-ταχείας φόρτισης με 12C. Όσο για την αυτόνομη οδήγηση, έχει σχεδιαστεί σε συνεργασία με την κινεζική εταιρεία Momenta. Η Honda, λοιπόν, βασίζεται κι αυτή σε τοπικούς συνεργάτες για να καλύψει την υστέρησή της σε αυτές τις τεχνολογίες.