Το Hyundai Ioniq 5 έχει σπάσει το φράγμα των 671.000 χιλιομέτρων, διατηρώντας την μπαταρία του σε εξαιρετική κατάσταση με 87% της χωρητικότητάς της. Η εταιρεία αντικατέστησε την μπαταρία του στα 580.000 χιλιόμετρα, όχι λόγω προβλήματος, αλλά για να την αναλύσει.
Σε αντίθεση με συμβατικά αυτοκίνητα, η συντήρηση του Ioniq 5 ήταν ελάχιστη, με μόνο μία βλάβη στον φορτιστή του. Η Hyundai επισημαίνει ότι οι δαπάνες συντήρησης και καυσίμων για το Ioniq 5 είναι σημαντικά χαμηλότερες σε σύγκριση με αντίστοιχα βενζινοκίνητα μοντέλα.
Ωστόσο, ο ρυθμός χιλιομετρικής κάλυψης έχει μειωθεί, καθώς ο οδηγός άλλαξε εργασία και οδηγεί λιγότερο.
Πιο αναλυτικά
Τον Μάρτιο, είχε κάνει τον γύρο του διαδικτύου η είδηση για ένα Hyundai Ioniq 5 που είχε φτάσει τις 666.000 km. Τότε αναφέραμε ότι η μπαταρία του ήταν σε εξαιρετική κατάσταση, διατηρώντας το 87% της χωρητικότητάς της.
Ωστόσο, είχαμε πολλά ερωτήματα για τον λόγο που η εταιρεία αντικατέστησε την μπαταρία του Ioniq 5 στις 580.000 km, από τη στιγμή που ήταν σε τόσο καλή κατάσταση. Και μάλιστα, γιατί το έκανε χωρίς χρεώση προς τον χιλιομετροφάγο ιδιοκτήτη.
Τώρα, όλα αυτά έρχονται να απαντηθούν από την επίσημη Hyundai. Η μπαταρία αντικαταστάθηκε όχι γιατί είχε πρόβλημα, αλλά ώστε οι τεχνικοί της εταιρείας να την κάνουν φύλλο και φτερό.
Κανένα άλλο Ioniq 5 στον πλανήτη δεν είχε διανύσει τόσα πολλά χιλιόμετρα. Ούτε καν τα ταξί
Η ανάλυση της Hyundai έδειξε ότι μετά από 580.000 km, η μπαταρία διατηρούσε το 87,7% της αρχικής της χωρητικότητας. Πραγματικά εντυπωσιακό ποσοστό, ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι το αυτοκίνητο χρησιμοποιούσε κατά κόρον ταχυφόρτιση για να αναπληρώσει ενέργεια.
Η αυτοκινητοβιομηχανία προχώρησε και σε μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία σχετικά με τη συντήρηση. Σημείωσε ότι στα 660.000 km, σε περίπτωση που ο Κορεάτης περιοδεύων πωλητής είχε επιλέξει ένα Tucson, θα έπρεπε να είναι κάθε τρεις και λίγο στο συνεργείο.
Ώστε να προβεί σε 66 αλλαγές λαδιών, οκτώ αντικαταστάσεις μπουζί, 13 αλλαγές υγρών φρένων και 11 αλλαγές λιπαντικού στο κιβώτιο ταχυτήτων. Και βέβαια, είναι και το θέμα των βλαβών μετά από τόσα χιλιόμετρα.
Ενώ τώρα, το μοναδικό που χάλασε ήταν ο ενσωματωμένος φορτιστής στις 650.000 km, που είχε ως αποτέλεσμα να σταματήσει η αργή φόρτιση.
Η Hyundai εκτιμά ότι αυτή η συντήρηση θα του είχε κοστίσει από €7.600 έως €8.200, προφανώς η αναφορά γίνεται για κοστολόγια Νότιας Κορέας. Τώρα, η συντήρηση του Ioniq 5 απαίτησε συνολικά 3ψήφιο νούμερο.
Μεγάλη διαφορά υπάρχει και κόστος ανεφοδιασμού, καθώς η Hyundai έκανε τις εκτιμήσεις της με βάση του 1.600άρι Tucson βενζίνης. Υπολόγισε λοιπόν ότι το κορεατικό SUV θα απαιτούσε καύσιμα αξίας άνω των €50.000, ενώ τώρα η φόρτιση κόστισε κάτω από €32 χιλιάρικα. Προφανώς υπολογίζοντας ότι γινόταν όλη σε δημόσιους ταχυφορτιστές.
Θα ήταν ενδιαφέρον να είχαμε μια επίσημη ανάλυση για τη διαφορά σε περιβαλλοντικό κόστος.
Αυτή τη στιγμή, το αυτοκίνητο έχει 671.000 km στο οδόμετρο, αλλά έχει μειώσει τον ρυθμό που καταπίνει τις αποστάσεις. Καθώς ο Νοτιοκορεάτης άλλαξε πρόσφατα δουλειά και πλέον θα οδηγεί λιγότερο.