Η Pagani Zonda, το εμβληματικό σούπερκαρ που έκανε το ντεμπούτο του το 1999, αναγεννάται με μια νέα, μοναδική έκδοση. Η τελευταία Zonda, γνωστή ως Roadster, είναι αποτέλεσμα αναβάθμισης υπάρχοντος σασί και διαθέτει αρκετές εντυπωσιακές αναβαθμίσεις, όπως ανθρακονημάτινο αμάξωμα με μπλε φινίρισμα και αεροδυναμικές βελτιώσεις.
Αν και δεν έχουν αποκαλυφθεί λεπτομέρειες για τον κινητήρα, αναμένεται να διατηρεί τον ατμοσφαιρικό V12 των 7,3 lt της AMG. Ο ιδιοκτήτης της εκτιμάται ότι έχει επενδύσει γύρω στα 10 εκατομμύρια ευρώ για την προσαρμογή της.
Πιο αναλυτικά
Η πρώτη Pagani Zonda C12 έκανε το ντεμπούτο της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1999. 26 χρόνια αργότερα, το κεντρομήχανο σούπερκαρ έχει τον τρόπο του να κάνει μερικά -πολύ βαθιά- πορτοφόλια να ανοίγουν διάπλατα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το εναρκτήριο μοντέλο της ιταλικής φίρμας έχει αντικατασταθεί. Όχι μία, αλλά δύο φορές, πρώτα από την Huayra και στη συνέχεια από την Utopia. Αλλά ενώ βλέπουμε συνεχώς one-off δημιουργίες της Pagani Zonda, πλέον καμία δεν είναι πραγματικά καινούργια.
Η τελευταία Zonda που κατασκεύασε η Pagani από το μηδέν ήταν η Arrivederci πέρυσι. Από εδώ και πέρα, θα παίρνει υπάρχοντα σασί και θα τα αναβαθμίζει μέσω του τμήματος Unico.
Θα έδινες 10 ‘μύρια για μεταχειρισμένο 26 ετών;
Έτσι έκανε και με τη συγκεκριμένη Roadster, η οποία αποτίει φόρο τιμή στα βουνά Kunlun στην Κίνα, απηχώντας τις προσωπικές προτιμήσεις του ιδιοκτήτη. Διαθέτει αρκετές αναβαθμίσεις που έχουμε δει σε άλλα ανακατασκευασμένα μοντέλα, αλλά με κάποιες ξεχωριστές πινελιές.
Ολόκληρο το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, με εντυπωσιακό μπλε φινίρισμα που το κάνει να ξεχωρίζει. Και, όπως όλες οι Zonda της σειράς 760, διαθέτει μεγάλους αεραγωγούς από ανθρακονήματα και λευκές αγωνιστικές ρίγες.
Οι μαύρες ζάντες φέρουν μπλε κεντρικά καπάκια, ενώ το πίσω μέρος είναι εξοπλισμένο με μια μεγάλη γκάμα αεροδυναμικών βελτιώσεων. Δεν θα κρίνουμε το γούστο του ιδιοκτήτη με τη διπλή αεροτομή. Άλλωστε, οι πλούσιοι με ακραίο γούστο δεν είναι «κάγκουρες», απλώς εκκεντρική.
Ακόμη και οι εξατμίσεις έχουν μπλε φινίρισμα, μαζί με το περίγραμμά τους, για μια επιπλέον πινελιά.
Η Pagani δεν έχει δώσει κάποια πληροφορία για τον κινητήρα της μοναδικής δημιουργίας. Εικάζουμε ότι διατηρεί τον ίδιο ατμοσφαιρικό V12 των 7,3 lt της AMG. Τον οποίο συναντούμε και στις υπόλοιπες Zonda 760.
Δεν υπάρχουν διαθέσιμες φωτογραφίες της καμπίνας, επομένως δεν γνωρίζουμε αν έχει εξοπλιστεί με χειροκίνητη ή αυτόματη μετάδοση. Όσο για το πόσα χρήματα δαπάνησε ο ιδιοκτήτης για να φέρει τη Zonda στα μέτρα του, δεν έχει γνωστοποιηθεί κάποιο ακριβές νούμερο.
Αλλά με βάση τις πρόσφατες πωλήσεις άλλων μεμονωμένων μοντέλων, θα περιμέναμε κάτι κοντά στα 10 εκατομμύρια ευρώ.