Cadillac Seville 1975-1979, επανάσταση διαστάσεων στην αυτοκρατορία του Detroit

Η Cadillac Seville, το επαναστατικό μοντέλο της GM, άλλαξε την αντίληψη για την αμερικανική πολυτέλεια το 1975 με μια συμπαγή, ευρωπαϊκή προσέγγιση που έσπασε τα στερεότυπα
Αποθήκευση άρθρου
Το άρθρο προστέθηκε στη λίστα σας

Η Cadillac Seville, που παρουσιάστηκε το 1975, αποτέλεσε μια επαναστατική αλλαγή στην αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, εισάγοντας την έννοια της πολυτέλειας σε πιο κομπακτ και οικονομική μορφή. Με μήκος μόλις 5,21 μέτρα και έναν V8 κινητήρα 5,7 λίτρων, η Seville συνδύαζε την αμερικανική παράδοση με ευρωπαϊκές σχεδιαστικές επιρροές, προσφέροντας μια πιο εκλεπτυσμένη και λιτή αισθητική.

Αν και η Cadillac είχε κυριαρχήσει στην αγορά με μεγάλα και σπάταλα μοντέλα, η Seville αποδείχθηκε επιτυχής, με πωλήσεις που άγγιξαν τις 215.659 μονάδες μέχρι το 1979. Η υιοθέτηση τεχνολογιών όπως ο ηλεκτρονικός ψεκασμός και η καινοτόμος σχεδίαση καθόρισαν την κατεύθυνση της Cadillac για τις επόμενες δεκαετίες, κάνοντάς την ένα πολιτισμικό ορόσημο στην αυτοκινητική ιστορία των ΗΠΑ.

Πιο αναλυτικά

Στα μέσα της δεκαετίας του ’70, στα αυτοκίνητα, η πολυτέλεια στην Αμερική συνοψιζόταν σε μια λέξη: «Big». Μεγάλος κινητήρας, μεγάλη ισχύς, μεγάλο μέγεθος, μεγάλη κατανάλωση. Αιφνιδιαστικά, η Cadillac το 1975 έφερε τα πράγματα τούμπα με ένα πιο κόμπακτ, πιο ευέλικτο, πιο οικονομικό μοντέλο. Την Cadillac Seville!

Μια Cadillac… μικρή; Αν είναι δυνατόν! Κι όμως, 5,21 μέτρα «μόνο». Σχεδόν εκλεπτυσμένη. Με πλάτες πιο σφιχτές, με βλέμμα πιο λεπτοδουλεμένο, σχεδόν ευρωπαϊκό. Κι όμως ήταν ακριβότερη από όλες τις υπόλοιπες Cadillac της εποχής, πλην της λιμουζίνας Series 75. Ένα είδος προφανούς παραδοξότητας. Ή μήπως όχι; Στην αυτοκινητική ιστορία της Αμερικής, υπάρχουν μοντέλα που ήρθαν για να διεκδικήσουν, μοντέλα που ήρθαν για να αποδείξουν και μερικά, ελάχιστα, που ήρθαν για να υπενθυμίσουν. Η Cadillac Seville του 1975 ανήκει στην τρίτη κατηγορία.

Η παρακαταθήκη της Cadillac Seville είναι ότι αποτέλεσε πολιτισμικό ορόσημο. Ήταν η πρώτη Cadillac που αποδεχόταν την «ευρωπαϊκή ιδέα» χωρίς να την παρωδεί

Cadillac Seville
H Cadillac Seville παρουσιάστηκε στους ντίλερ και στο κοινό ως «international size», με το όνομά της να έχει ήδη χρησιμοποιηθεί από τη φίρμα στις εκδόσεις hardtop της δίθυρης Eldorado από το 1956 μέχρι το 1960.

Δεν ήταν ένα αυτοκίνητο-επανάσταση με φανφάρες, ούτε ένα νέο τεχνολογικό καμάρι του Detroit. Ήταν όμως μια υπενθύμιση -ότι η πολυτέλεια δεν χρειάζεται υπερβολή. Ότι η αξιοπρέπεια, ακόμα και στην αυτοκίνηση, μπορεί να χωρέσει μέσα σε πέντε μέτρα γυαλιστερής λαμαρίνας. Και ότι η Αμερική, εκείνη η Αμερική του τέλους των ’70s, μπορούσε ακόμη να αφουγκράζεται τον κόσμο γύρω της.

Η δεκαετία του ’70 απετέλεσε μια περίοδο που έφερε το τέλος της αθωότητας στην Αμερική. Και το 1975 ήταν μια χρονιά που κάθε άλλο παρά γεμάτη αυτοπεποίθηση ήταν για τις ΗΠΑ. Η χώρα έβγαινε λαβωμένη από το Βιετνάμ, η σκιά του Watergate πλανιόταν πάνω από τη χώρα και οι ουρές για ανεφοδιασμό στα πρατήρια καυσίμων είχαν γίνει η νέα πραγματικότητα. Τα αμερικανικά αυτοκίνητα ήταν μεγάλα, σπάταλα, υπερφορτωμένα με νίκελ και περιττές ίντσες. Η Cadillac, ως βασίλισσα αυτής της υπερβολής, είχε στον κατάλογο μοντέλα σχεδόν έξι μέτρων, με κινητήρες V8 πάνω από οκτώ λίτρα, που κατανάλωναν αδηφάγα τα γαλόνια της βενζίνης.

Cadillac Seville
Οι σχεδιαστές της General Motors ανησυχούσαν όλο και περισσότερο ότι η πολυδιαφημισμένη εικόνα της Cadillac που ήθελε να συμβαδίζει με το σλόγκαν της «the standard of the world» εξασθενούσε, ιδιαίτερα μεταξύ της νεότερης γενιάς των αγοραστών.

Και τότε κάτι συνέβη το 1975. Η Cadillac Seville που φιγουράριζε στις εκθέσεις την 1η Μαΐου προκάλεσε αίσθηση. Πιο κοντή, πιο μαζεμένη, με έναν «σεμνό» V8 5,7 λίτρων, ευρωπαϊκή αύρα και τιμή σχεδόν ίδια με μια Mercedes 450 SEL… Σαν να λέμε: Το λιγότερο είναι περισσότερο -αλλά το πληρώνεις πιο ακριβά. Σε μια αγορά που για δεκαετίες σκεφτόταν σε ίντσες και κυβικά, αυτή ήταν μια επανάσταση αθόρυβη, σχεδόν υπόγεια.

Η ιδέα μιας «ευρωπαϊκής Cadillac» δεν ήταν εντελώς καινούργια. Ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του ’60, είχαν υπάρξει προσπάθειες να κατασκευαστεί μια μικρότερη, πιο ευέλικτη μπερλίνα, με αναφορές στη LaSalle, τη μάρκα-δορυφόρο της Cadillac από τα προπολεμικά χρόνια. Με την αμερικανική φίρμα Cadillac να έχει ήδη προσπαθήσει δειλά να συμμαζευτεί μέσα από μοντέλα όπως η Town Sedan και η Park Avenue.

Κι όμως, εκείνες οι προσπάθειες έμοιαζαν με συμβιβασμούς, περισσότερο εσωτερικές ασκήσεις ισορροπίας παρά αληθινές προτάσεις για το κοινό. Οι αριθμοί το αποδείκνυαν: Πωλήσεις κάτω από 4.000 αυτοκίνητα, πειραματισμοί που σβήστηκαν πριν καλά καλά καταγραφούν στη μνήμη των αγοραστών.

Cadillac Seville

Εκεί στην Cadillac όμως άκουγαν τη σιωπή που έλεγε περισσότερα απ’ όσα παραδέχονταν οι αριθμοί: Κατανάλωση, ευελιξία, ευκολία στην οδήγηση. Και μια μερίδα καταναλωτών, κυρίως γυναίκες, που ήθελαν να οδηγούν ένα αυτοκίνητο με το σήμα της Cadillac, αλλά όχι και τον όγκο που αυτό προϋπέθετε.

Και δεν ήταν μόνο αυτό, το ίδιο το σκηνικό είχε αλλάξει. Η πρώτη πετρελαϊκή κρίση είχε ταρακουνήσει τα θεμέλια της «γηραιάς» αυτοκινητικής αυτοκρατορίας. Oι Αμερικανοί οδηγούσαν τις 6μετρες Cadillac περισσότερο από συνήθεια και λιγότερο από περηφάνια. Ταυτόχρονα, οι Mercedes-Benz και οι BMW, με μικρότερο όγκο αλλά με υποδειγματική ποιότητα και οδική συμπεριφορά, άρχισαν να κερδίζουν το ενδιαφέρον της νέας αμερικανικής αστικής τάξης, εκείνης που ήθελε περισσότερα από ένα τρανταχτό έμβλημα στο καπό.

Cadillac Seville
To Opel Diplomat ξεκίνησε ως ισχυρός υποψήφιος, αλλά οι άνθρωποι στο Fisher Body dpt, το τμήμα αμαξωμάτων της General Motors, έκριναν ότι οι μηχανικοί στη θυγατρικής τους στο Rüsselsheim, δούλευαν με πολύ αυστηρές ανοχές στη λαμαρίνα, ασύμβατες με το σύστημα παραγωγής της Βόρειας Αμερικής.

Η ώρα λοιπόν, είχε φτάσει. Το 1971, ο αρχιμηχανικός Robert Templin και ο νέος πρόεδρος της Cadillac, Robert Lund, ταξίδεψαν στην Ευρώπη για να εξετάσουν την περίπτωση χρήσης του Opel Diplomat ως βάσης για το νέο μοντέλο. Ένα αυτοκίνητο που φορούσε V8 και οι διαστάσεις του ήταν παρόμοιες με της Mercedes-Benz W116. Φευ, το δοκίμασαν, το μέτρησαν, το αποσυναρμολόγησαν, οι διαφορές στην κατασκευή όμως ήταν χαώδεις. Και το απέρριψαν!

Η λύση τελικά δόθηκε, αν και με κάποια διστακτικότητα, από την ίδια την General Motors: Η πλατφόρμα Χ των Chevrolet Nova και Pontiac Ventura. Αρχιτεκτονική αναφανδόν κοινότοπη, δηλαδή. Ήταν δυνατόν αυτό το πράμα να γίνει Cadillac; Κι όμως! Χάρη στον μηχανικό Bob Burton, και τη χρήση πρωτοποριακών για την εποχή υπολογιστικών μοντέλων (λογισμικό ανάλυσης Fourier), επιτεύχθηκε σημαντική μείωση κραδασμών και θορύβων. 

Ήταν ένα μάθημα για το πώς η τεχνολογία μπορεί να εξαγνίσει το ταπεινότητα. Η Seville δεν θα ήταν απλώς μια Nova με πλουμιστό καβούκι. Ολόκληρο το πάτωμα ανασχεδιάστηκε (και δικαίως μετονομάστηκε σε K-body), τα σημεία στήριξης ενισχύθηκαν και χρησιμοποιήθηκαν 100 επιταχυνσιόμετρα (!) για να απορροφηθούν οι δονήσεις σε κάθε κρίσιμο σημείο: Εγκατάσταση υδραυλικών αμορτισέρ στην κολόνα του τιμονιού, στους προφυλακτήρες και μεταξύ του αμαξώματος και του μπροστινού υποπλαισίου, με το τελευταίο να στηρίζεται σε ανασχεδιασμένες βάσεις, πρόσθετα στηρίγματα γύρω από το κιβώτιο ταχυτήτων, εμπρός αμορτισέρ τοποθετημένα στους πύργους τους με λαστιχένια μονωτικά, πίσω φύλλα σούστας καλυμμένα με τεφλόν και σταυρός σταθερής ταχύτητας για τον άξονα μετάδοσης. Ουσιαστικά, η Cadillac έφτιαξε το δικό της αυτοκίνητο πάνω σε μια ταπεινή πλατφόρμα που απλώς της έδωσε την αφετηρία.

Το επίσης σημαντικό όμως ήταν αυτό που θα έβλεπε σε πρώτη εικόνα ο υποψήφιος αγοραστής. Έτσι εξελίχτηκε ένας εσωτερικός σχεδιαστικός διαγωνισμός μέσα στην ίδια την Cadillac, μια σχεδόν αντιπαράθεση με κόπο και τριβές, που κατέληξε σε δύο τελείως διαφορετικές προτάσεις: Την LaSalle του Wayne Kady, με ρέουσα γραμμή οροφής και καμπύλες εμπνευσμένες από τη Citroën SM, και η LaScala του Stanley Wilen, με τεθλασμένες γραμμές και σφιχτή σιλουέτα. Η δεύτερη επικράτησε.

Cadillac Seville
To πρωτότυπο LaSalle 1972 του Wayne Kady ανέδυε μια πιο φουτουριστική αύρα. Παρόμοια σιλουέτα με αμάξωμα δύο όγκων θα είχε η Seville δεύτερης γενιάς, αντλώντας έμπνευση από μοντέλα της Cadillac από τη δεκαετία του ’30 έως και του 1950, και τη βρετανική υπερπολυτελή σχολή, όπως την εμβληματική Rolls-Royce Silver Cloud.

Ο επικεφαλής σχεδίασης της GM, Bill Mitchell, επέβαλε και μια δική του εμμονή. Στιλ που το βάφτισε «Sheer Look»: Το σχεδόν κάθετο πίσω κρύσταλλο. Ένα νεύμα στην κομψότητα της Rolls-Royce Silver Shadow, αλλά και ένα κλείσιμο του ματιού στους Αμερικανούς συντηρητικούς που ήθελαν να βλέπουν τη «μαρμάρινη σοβαρότητα» σε μια Cadillac. Και το πρακτικό μέρος που άφηνε μπόλικο αέρα για το κεφάλι των πίσω. Στην πράξη, το σχέδιο ήταν ο προάγγελος της αισθητικής των ’80s: Καθαρό, γωνιώδες, αποφασιστικό.

Εμφανισιακά, η πρώτη Seville ήταν σχεδόν απέριττη. Τόνοι ήπιοι, γραμμές καθαρές, λογικές διαστάσεις. Το εμπρός μέρος ήταν αυστηρό, με διακριτική μάσκα, ενώ το πίσω -με τις κοφτές ακμές και τα κατακόρυφα φανάρια- έφερνε μια παράξενη ηρεμία. Ακόμα και η βινύλ επένδυση της οροφής, ένα τέχνασμα-μακιγιάζ για να κρύψει συγκολλήσεις, έδινε την τελευταία πινελιά. Ήταν ένα αυτοκίνητο που δεν προσπαθούσε να φωνάξει «κοιτάξτε με!», αλλά μάλλον έλεγε «ξέρεις ποιος είμαι εγώ;». Και ίσως για πρώτη φορά, μια Cadillac μπορούσε να σταθεί με σεμνότητα σε ευρωπαϊκό πάρκινγκ, χωρίς να μοιάζει με εισβολέα.

Cadillac Seville

Η Seville ήρθε εξοπλισμένη με ό,τι καλύτερο είχε να προσφέρει η General Motors: Ηλεκτρονικός ψεκασμός (πρωτιά για αμερικανικό μοντέλο παραγωγής), ηλεκτρικά παράθυρα και καθίσματα, αυτόματος κλιματισμός, αυτόματη ρύθμιση ύψους στην πίσω ανάρτηση, ραδιόφωνο AM/FM, δερμάτινο εσωτερικό και υδραυλικό τιμόνι με αμορτισέρ απορρόφησης κραδασμών. 

Το εσωτερικό ήταν συνδυασμός λιτής πολυτέλειας και αναλογικού φετιχισμού. Το ταμπλό δεν είχε καμία διάθεση να μοιάσει σε αεροπλάνο, όπως συνέβαινε τότε. Τα όργανα ήταν ευανάγνωστα, το τιμόνι με χοντρό αφαλό, το κάθισμα οδηγού βαθύ σαν πολυθρόνα. Δεν σε προκαλούσε να την οδηγήσεις -σε καλούσε να τη… συνοδεύσεις.

Cadillac Seville

Για τους μηχανικούς, δεν υπήρχε θέμα χρήσης του μοναδικού κινητήρα που έφτιαχνε η Cadillac το 1975, του V8 με τις 500 κυβικές ίντσες (8,2 lt). Οπότε στράφηκαν προς την Oldsmobile, επιλέγοντας τον V8 των 350 ci (5,7 lt), αλλάζοντας τις πολλαπλές και την τροφοδοσία με ηλεκτρονικό ψεκασμό που εξελίχτηκε για την περίπτωση από την Bendix. 

Δυστυχώς, ο EFI θα αποδεικνυόταν ιδιότροπος και αναξιόπιστος στην καθημερινή χρήση. Τους εξοργισμένους ιδιοκτήτες θα αναλάμβαναν να κατευνάσουν μάστορες που αναλάμβαναν να ξαναβάλουν στη θέση τους τα καρμπιρατέρ!

Cadillac Seville

Ο κινητήρας πάντως ανέβηκε στα 182 άλογα από τα 172 του στάνταρ κινητήρα της Oldsmobile. Και τα 373 Nm περνούσαν στο πίσω άξονα μέσω ενός 3τάχυτου αυτόματου κιβωτίου Turbo Hydra-Μatic TH400. Η απόδοση του αναβαθμισμένου μοτέρ δεν ακουγόταν εντυπωσιακή, αλλά ήταν επαρκής για ένα αυτοκίνητο που έβλεπε τον εαυτό του περισσότερο ως σύμβολο κύρους παρά ως εκρηκτικό εργαλείο.

Με την αναβαθμισμένη ανάρτηση δε, η Cadillac προσέφερε κύλιση που συνδύαζε την παραδοσιακή αμερικανική βελούδινη ποιότητα με λίγη παραπάνω ακρίβεια στο στρίψιμο. Κανείς δεν περιμένετε, βέβαια, η Seville να στρίβει όπως οι μεγάλες BMW και Mercedes-Benz. Η Seville δεν ήταν για να ταξιδέψεις στα Rocky Mountains. Ήταν για την 5th Avenue…

Cadillac Seville
Μεταξύ των λίγων έξτρα επιλογών για τον αγοραστή ήταν το δερμάτινο εσωτερικό, το cruise control, τα τάσια που έκαναν τις ζάντες να μοιάζουν με ακτινωτές, ο συναγερμός και από το 1976 η ηλιοροφή.

Ο ευρωπαϊκός Τύπος της εποχής έκανε ειδική μνεία στην οδική συμπεριφορά, γράφοντας ότι ήταν σαφώς ανώτερη από όλων των μεγάλων αμερικανικών αυτοκινήτων. Με τα φρένα και την οδική συμπεριφορά να υποστηρίζουν τη μάζα και τον όγκο του αυτοκινήτου. Χωρίς ωστόσο να είναι πραγματικά συγκρίσιμα με αυτά μιας Mercedes-Benz ή μιας BMW. Από την άλλη, η Seville ξεπερνούσε τον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό της σε ησυχία στην καμπίνα, ευκολία στην οδήγηση και κυρίως σε πολυτελή αξεσουάρ.

Ο εμπορική συγκομιδή του σύντομου 1975 ολοκληρώθηκε με το κοντέρ να γράφει 16.355 πωλήσεις. Επίδοση που ήταν πολύ θετική για τη διοίκηση της GM, η οποία παρακολουθούσε στενά την αντίδραση των Βορειοαμερικανών αγοραστών σε μικρότερα μοντέλα.

Cadillac Seville

Η πρώτη πλήρης εμπορική χρονιά της Seville, το 1976, έκλεισε με 43.772 πωλήσεις, μια επιτυχία που ξάφνιασε ακόμα και την GM. Μέχρι το τέλος της παραγωγής της πρώτης γενιάς το 1979, είχαν κατασκευαστεί 215.659 αυτοκίνητα. Ήταν μια επιτυχία, μα όχι αυτό που ευχόταν η General Motors. Οι Ευρωπαίοι πελάτες δεν κατέφθασαν μαζικά, και το μέσο ηλικιακό προφίλ του αγοραστή ανέβηκε. 

Αναμφίβολα το σήμα της Cadillac, το «wreath and crest», δεν μιλούσε ακόμη τη γλώσσα των νεαρών Αμερικανών πόσω μάλλον αυτή της Γηραιάς Ηπείρου. Παρόλα αυτά, σε μια περίοδο αβεβαιότητας και σκεπτικισμού, ήταν ένα σημάδι πως η αμερικανική ελίτ ήταν έτοιμη να συμβιβαστεί με το «λιγότερο». Με την προϋπόθεση ότι αυτό θα σήμαινε ποιότητα, αισθητική και τεχνολογική καινοτομία.

Το 1978 προστέθηκε και η επιλογή ενός κινητήρα ντίζελ. Μια ακόμη πρωτοπορία για την αμερικανική αυτοκινητική ιστορία, αν και όχι επιτυχημένη. Ο ντίζελ των 5,7 λίτρων απέδιδε μόλις 120 άλογα, είχε θέματα αξιοπιστίας, και γρήγορα έγινε συνώνυμο της απογοήτευσης. Αλλά η πρόθεση ήταν εκεί: Η Cadillac έψαχνε τρόπους να μιλήσει σε μια νέα γενιά οδηγών, που εντυπωσιαζόταν λιγότερο από την υπερβολή και ήταν περισσότερο απαιτητική σε ποιότητα και λειτουργικότητα.

Cadillac Seville Elegante
To 1978 λανσαρίστηκε η έκδοση Elegante με στάνταρ δίχρωμη βαφή, συρμάτινες ζάντες, δέρμα και κεντρική κονσόλα με υποβραχιόνιο. Και με trip computer διαθέσιμο προαιρετικά. Το Tripmaster, όπως λεγόταν, που παρείχε πληροφορίες για τη μέση κατανάλωση, τη μέση ταχύτητα, τον αριθμό των χιλιομέτρων που απομένουν να διανύσεις μέχρι τον προορισμό σου, τον εκτιμώμενο χρόνο άφιξης, τις στροφές και τη θερμοκρασία του κινητήρα και την ισχύ του ηλεκτρικού συστήματος. Παρέχοντας ταυτόχρονα ένα όραμα για το τι θα μπορούσαν να προσφέρουν τα ηλεκτρονικά στα αυτοκίνητα του μέλλοντος. Δείτε το στο παρακάτω φιλμάκι…

Η παρακταθήκη της Seville του 1975-79 είναι ότι αποτέλεσε πολιτισμικό ορόσημο. Ήταν η πρώτη Cadillac που αποδεχόταν την «ευρωπαϊκή ιδέα» χωρίς να την παρωδεί. Πρώτη φορά που η GM δοκίμασε να εφαρμόσει πραγματικό ηλεκτρονικό ψεκασμό σε αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής. Πρώτη φορά που σχεδιασμός με «Sheer Look», δηλαδή καθαρές, επίπεδες επιφάνειες με αυστηρή γεωμετρία, θα επηρέαζε τη σχεδιαστική γλώσσα της General Motors για πάνω από μια δεκαετία. 

Και κυρίως, ένα από τα πρώτα αμερικανικά πολυτελή αυτοκίνητα που απέκτησαν χαρακτήρα χωρίς να βασίζονται στην υπερβολή. Δεν έλεγε «κοίτα με», έλεγε «κατάλαβέ με».

Το 1980, η δεύτερη γενιά Seville θα τραβήξει ακόμη πιο τολμηρή γραμμή με τον χαρακτηριστικό σχεδιασμό «bustle-back», επηρεασμένο από τις Rolls-Royce του μεσοπολέμου που έντυνε η Hooper & Co. Μια δεύτερη γενιά που ήταν περισσότερο δήλωση παρά συνέχεια της πρώτης. Αλλά εκείνη, η πρώτη Cadillac Seville, παρέμεινε η πιο ισορροπημένη, η πιο ειλικρινής. Κι ήταν ένα στοίχημα. Ένα βλέμμα στο μέλλον που ήρθε πολύ νωρίς για να το αναγνωρίσουν οι πολλοί.

Σήμερα, λίγοι τη θυμούνται. Ίσως διότι δεν φώναξε ποτέ. Ίσως διότι, σε μια εποχή υπερβολής, διάλεξε την αξιοπρέπεια. Κι ίσως τελικά γι’ αυτό ακριβώς να της αξίζει μια δεύτερη ματιά. Του λόγου μου πάντως, αποφάσισα να την τιμήσω στο χρυσό ιωβηλαίο της . Γράφοντας γι’ αυτήν, σήμερα στην επέτειο των 50 χρόνων της. Ήταν άλλωστε παιδικό μου απωθημένο, ούσα από τα αμερικανικά αυτοκίνητα που ως έφηβο με είχαν εντυπωσιάσει βαθιά…

Η Cadillac Seville 1976 σε αριθμούς
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος Βενζινοκίνητος, ατμοσφαιρικός, τετράχρονος, Oldsmobile Rocket V8 350
Θέση Εμπρός, κατά το διάμηκες
Αριθμός κυλίνδρων Οκτώ σε V 90o 
Υλικό Χυτοσιδηρός κορμός και κεφαλή
Χωρητικότητα 5.737 cc (350,1 ci)
Διάμετρος x διαδρομή 103,05 x 85,98 mm
Σχέση συμπίεσης 8,0:1
Μέγιστη ισχύς 182 ίπποι PS (SAE νετ) στις 4.400 rpm
Μέγιστη ροπή 373 Νm στις 2.000 rpm
Διάταξη βαλβίδων Επικεφαλής, ένας εκκεντροφόρος οδηγούμενος με καδένα
Σύστημα λίπανσης Υπό πίεση, χωρητικότητα 4,7 lt (με αλλαγή φίλτρου)
Σύστημα ψύξης Υγρόψυκτο, κλειστού κυκλώματος, χωρητικότητα 17,9 lt
Σύστημα τροφοδοσίας Ηλεκτρονικός ψεκασμός Bendix
Ρεζερβουάρ 80 lt
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Τύπος Αυτόματη, κίνηση στον πίσω άξονα
Κιβώτιο Αυτόματο Turbo Hydra-Μatic TH400, μετατροπέας ροπής, τρεις ταχύτητες + όπισθεν
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός Ανεξάρτητοι τροχοί, διπλά ψαλίδια, ελατήρια, τηλεσκοπικά υδραυλικά αμορτισέρ διπλής ενέργειας, αντιστρεπτική ράβδος
Πίσω Άκαμπτος άξονας, διαμήκεις βραχίονες, αντιστρεπτική ράβδος, ημί-ελλειπτικά φύλλα σούστας, τηλεσκοπικά υδραυλικά αμορτισέρ διπλής ενέργειας, αυτόματη ρύθμιση ύψους
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες Ατσάλινες 6Jx15”
Λάστιχα 78/15B αντίστοιχο 205/75 R15
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός Αεριζόμενα δισκόφρενα 280 mm
Πίσω Ταμπούρα 280 mm
Υποβοήθηση Κενού
Χειρόφρενο Μηχανικό στους πίσω τροχούς
Κύκλωμα Διπλό
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Τύπος Επανακυκλοφορούντα σφαιρίδια, μεταβλητή υδραυλική υποβοήθηση, κολόνα ρυθμιζόμενη σε ύψος και βάθος
Στροφές τιμονιού Από τέρμα σε τέρμα 3,2
Κύκλος στροφής 12,2 m
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Τύπος 12βολτο
Δυναμό 80 amp
ΔΟΜΗ
Τύπος Ατσάλινο αμάξωμα στην αυτοφερόμενη πισωκίνητη πλατφόρμα K-body. 
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος 5.182 mm
Πλάτος 1.824 mm
Ύψος 1.389 mm
Μεταξόνιο 2.903 mm
Μετατρόχιο εμπρός 1.557 mm
Μετατρόχιο πίσω 1.499 mm
Βάρος 1.950 kg
Πορτμπαγκάζ 360 lt
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,0”
0-160 km/h 43,9”
0-400 m 18,3” @ 123 km/h
0-1.000 m 33,7” @ 156 km/h
Τελική Ταχύτητα 180 km/h
ΤΙΜΗ
Τιμή 1975 $12.679
Τιμή σήμερα Από $4.300 έως $28.500 (κατάσταση από Fair έως Concours )

 

Δείτε την αυθεντική μπροσούρα της Cadillac Seville MY1976

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

// ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Αθλέτικ Μπιλμπάο – Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ: Φοβερές εικόνες από τους οπαδούς των Βάσκων πριν τον ημιτελικό του Europa League

Cadillac Seville 1975-1979, επανάσταση διαστάσεων στην αυτοκρατορία του Detroit

Πωλίνα Γκιωνάκη: «Αντιμετώπισα απρόσμενα τον βασανιστή μου και του αποκάλυψα…»

Ουκρανία – ΗΠΑ: Ποιος κερδίζει από τη συμφωνία για τα ορυκτά – Πώς ανατρέπει τις ισορροπίες στον πόλεμο με τη Ρωσία

Ο Τζρου Χόλιντεϊ των Σέλτικς κατέκτησε το κορυφαίο βραβείο αθλητικού ήθους στο NBA

Στη Ζαγορά Πηλίου και στον Βόλο περιοδεύει αύριο ο Νίκος Ανδρουλάκης

Ομάν: Ματαιώνονται οι κρίσιμες διαπραγματεύσεις ΗΠΑ – Ιράν για το πυρηνικό πρόγραμμα της Τεχεράνης

Κερατσίνι: 59χρονος εξαπέλυσε βίαιο ξέσπασμα στη σύντροφό του μπροστά στο ανήλικο παιδί της

Τούνη – Αλεξάνδρου: Έτσι πέρασαν την Πρωτομαγιά με τον μικρό Πάρη! Οι αναρτήσεις τους

Wall Street: Εκτόξευση των αμερικανικών μετοχών χάρη στην άνθηση της τεχνολογίας

Συρία: Οι Δρούζοι καταγγέλλουν την κυβέρνηση των Σουνιτών για “λουτρό αίματος” – Ξεπέρασαν τους 100 οι νεκροί σε θρησκευτικές συρράξεις μέσα σε 48 ώρες

Ρεάλ – Ολυμπιακός: Με τον εκρηκτικό Φουρνιέ η ερυθρόλευκη αποστολή

Νομική Σχολή: Ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών καταδικάζει κατηγορηματικά την άγρια επίθεση

Εφημερεύοντα Φαρμακεία – Πέμπτη 1 Μαΐου 2025

Κέισι Μίζιου για Χριστοπούλου: «Αδιάφορη μπροστά στην απόφαση του δικαστηρίου»

00:00 / 00:00

Οι Κινέζοι δημιούργησαν εκρηκτικό twin-turbo V8, που εκτοξεύεται στις 8.000 rpm

Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία, γνωστή για την πρωτοκαθεδρία της στην ηλεκτροκίνηση, παρουσίασε πρόσφατα έναν νέο twin-turbo V8 κινητήρα, που εκτοξεύεται στις 8.000 rpm, στο Σαλόνι...

Πόσο εκτοξεύθηκε το κόστος συντήρησης αυτοκινήτου την τελευταία τριετία;

Το μέσο κόστος επισκευής αυτοκινήτου στην Ευρώπη έχει εκτοξευθεί στα €718, σημειώνοντας αύξηση από τα €600 το 2022. Ο κινητήρας παραμένει η πιο ακριβή αιτία...

Στο Μπέρμινχαμ αποκαλύπτονται τα εντυπωσιακά Renault Trafic, Goelette και Estafette

Η Renault παρουσίασε στη διεθνή έκθεση επαγγελματικών οχημάτων στο Μπέρμινχαμ τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα Trafic, Goelette και Estafette, που κατασκευάζονται σε μια πρωτοποριακή ηλεκτρική...

iCaur, ο κινεζικός κολοσσός ηλεκτρικών off-roader κατακτά την Ευρώπη

Η iCaur, μια νέα μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων της κινεζικής Chery Automobile, έκανε την εμφάνισή της στην ευρωπαϊκή αγορά με το SUV V23, το οποίο...

Bentley Batur Convertible, ντεμπούτο στο Ντουμπάι για το συλλεκτικό GT

Η Bentley Batur Convertible πρόκειται για το τρίτο κατά παραγγελία μοντέλο της βρετανικής φίρμας, ύστερα από τις Bacalar και Batur Coupé, το οποίο σηματοδοτεί...

Νέες τιμές για το Cupra Born με εκπληκτικές εκπτώσεις που αγγίζουν τα €6.000

Η Τεχνοκάρ Μ.Α.Ε.Ε. προχώρησε σε σημαντικές μειώσεις τιμών για το Cupra Born, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της μοντέλο, με εκπτώσεις που φτάνουν έως και...

Παγκόσμια αποκάλυψη για το επαναστατικό Isuzu D-Max EV

Η Isuzu παρουσίασε το νέο D-Max EV, το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό pick-up στην Ευρώπη, που συνδυάζει ανθεκτικότητα και ισχύ. Με μπαταρία 66,9 kWh, προσφέρει...

Google Maps Live Updates, νέα λειτουργία, πιο ζωντανή πληροφόρηση

Η νέα λειτουργία Live Updates, που άρχισε να διατίθεται ευρύτερα το 2025, έρχεται να αναβαθμίσει την καθημερινότητα των οδηγών, προσφέροντας πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο...

Akio Toyoda: “Τα σπορ αυτοκίνητα επιβάλλεται να παραμείνουν θερμικά”

Ο πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda, επαναλαμβάνει την προτίμησή του για τα σπορ αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες, τονίζοντας ότι η εμπειρία οδήγησης περιλαμβάνει και...

Η BYD μαγνητίζει τα βλέμματα στην έκθεση Auto Shanghai 2025

Στην έκθεση Auto Shanghai 2025, η BYD παρουσίασε μια εντυπωσιακή γκάμα νέων μοντέλων και τεχνολογιών, επιβεβαιώνοντας τη θέση της ως κορυφαίος κατασκευαστής οχημάτων νέας...

Παγκόσμιο ρεκόρ της CATL στην ασφάλεια μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων

Η CATL ανακοίνωσε ότι έγινε η πρώτη εταιρεία παγκοσμίως που πληροί τις νέες αυστηρές προδιαγραφές ασφαλείας GB 38031-2025 για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων, έναν χρόνο...

Isuzu D-Max εξηλεκτρίζεται: Έρχεται σε αμιγώς πράσινη έκδοση

Το νέο Isuzu D-Max EV, που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι επαγγελματικών αυτοκινήτων του Birmingham, αναμένεται να κυκλοφορήσει στις αρχές του 2026. Το ηλεκτρικό pick-up διατηρεί...

Στο σφυρί κρυφή Mazda MX-5 με V8 κινητήρα 380 ίππων

Ένα ιδιαίτερο Mazda MX-5 NC με κινητήρα V8 5.3 LS1 από παλιότερη Camaro βρίσκεται σε δημοπρασία, προσφέροντας 380 άλογα και δυναμική σχέση δύναμης-βάρους 3,15...

Integra Type R DC2 παραμένει απούλητο παρά την προσφορά 90.000 ευρώ

Το Honda Integra Type R DC2, ένα εμβληματικό μπροστοκίνητο αυτοκίνητο, παραμένει απούλητο παρά την προσφορά των 90.000 ευρώ σε πρόσφατη δημοπρασία. Το συγκεκριμένο μοντέλο του...

Αδιανόητο και εξευτελιστικό: Διαγράμμιση πάνω σε ξερόκλαδα και σβουνιές

Απαράδεκτες εικόνες στην Καρδίτσα: Διαγράμμιση δρόμου πάνω σε κλαδιά, φύλλα και σβουνιές.Αίσθηση και αγανάκτηση προκαλούν οι εικόνες από διαγράμμιση οδικού δικτύου στην περιοχή των...

Aston Martin DBX S, ισχυρότερη, ελαφρύτερη, απόλυτα συναρπαστική

Η Aston Martin παρουσίασε τη νέα DBX S, την ισχυρότερη έκδοση του SUV, με τον twin-turbo V8 κινητήρα να αποδίδει 727 ίππους. Παρά την...

Xiaomi YU7, εκτοξεύει εντυπωσιακά τον πήχη με αυτονομία 835 km

Η Xiaomi παρουσιάζει το νέο της μοντέλο YU7, που εντυπωσιάζει με την αυτονομία του, φτάνοντας τα 835 χιλιόμετρα με μία φόρτιση. Το YU7 στοχεύει...

Εντυπωσιακές προσφορές για smart #1 & #3 με όφελος έως και €5.000

Η smart προωθεί την ελληνική αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων με το πρόγραμμα «smart bonus», προσφέροντας εκπτώσεις έως και €5.000 για τα νέα ηλεκτρικά SUV smart...

// ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Όλγα Κεφαλογιάννη: Μαγευτική παρουσία στο φαντασμαγορικό πάρτι για τα 50ά γενέθλιά της

Η Όλγα Κεφαλογιάννη γιόρτασε τα 50ά της γενέθλια με...

Ο 28χρονος που θανατώθηκε ως ο «Δράκος του Σέιχ Σου» – «Μανούλα μου γλυκιά...

Ο 28χρονος Αριστείδης Παγκρατίδης, γνωστός ως ο «Δράκος του...

Ντενίση: «Τι με φέρατε εδώ πέρα για 5 λεπτά;» – Το ξέσπασμα της ηθοποιού...

Στην εκπομπή "Πρωινό" του ΑΝΤ1, η Μιμή Ντενίση παραχώρησε...

«Το παιδί που έπεσε από τον ουρανό»: Η συγκλονιστική ιστορία του 14χρονου που παγιδεύτηκε...

Το άρθρο αναφέρεται στην τραγική ιστορία του 14χρονου Αυστραλού...

// ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ