ProntoPegno Ελλάδας: Αξιοπιστία, Πρωτοπορία και Επαγγελματική Αριστεία στα Εγγυημένα Δάνεια με Στρατηγική Καθοδήγηση
Μαλέσκου για Μαρίνα Καλογήρου: «Σοκαρίστηκα! Για καιρό δεν άφηνα κανέναν να αγκαλιάζει το παιδί μου…»
Φωτιά στη Λάρισα, στην περιοχή Σπηλιά του δήμου Τεμπών
Καυστική δήλωση από τον Ν. Υποφάντη: «Σήμερα γιορτάζουμε την παγκόσμια μέρα φιδιού – Ευχές σε όσους το τιμούν»
Σύμπραξη Σύριζα – Νέας Αριστεράς: Το ΠΑΣΟΚ αποστασιοποιείται με ξεχωριστή πρόταση για τον ΟΠΕΠΕΚΕ
Η Χάποελ Τελ Αβίβ στοχεύει στον Φίλιπ Πετρούσεφ
Λάκης Λαζόπουλος: Η κόρη του ενώθηκε με τα δεσμά του γάμου σε απόλυτη μυστικότητα
Θεσσαλονίκη: «Μας είπαν “δεν δεχόμαστε άλλα ΚΑΠΗ”» – Διαμαρτυρίες ηλικιωμένων για αποκλεισμό από beach bar στην Επανομή
Ο δικηγόρος της Ζέτας Δούκα, Γιώργος Γεραρής, στην εκπομπή Καλοκαίρι Παρέα – 16/07/2025
Type R: Αποχωρεί από την Ευρώπη, ηλεκτρικό το επόμενο βήμα;
Βασίλης Παπακωνσταντίνου: Ακυρώθηκε η συναυλία του στη Δράμα λόγω ατυχήματος – Τι συνέβη
Πώς έψηναν το φαγητό τους οι άνθρωποι των σπηλαίων;
Ο Ολυμπιακός ταξιδεύει με φρέσκα πρόσωπα στην Ολλανδία
Κομισιόν: Αρχίζει η μάχη για τον προϋπολογισμό της Ε.Ε. ύψους 1,7 τρισ. ευρώ – Η Φον ντερ Λάιεν αλλάζει τις προτεραιότητες της Ευρώπης
Απόκριες! Μεταμόρφωσε το Citroën Ami σε Ferrari
Ηφαίστειο στην Ισλανδία εκρήγνυται για 9η φορά από το τέλος του 2023 – ΒΙΝΤΕΟ
Βριλήσσια: «Παλαιοπώλες» ρήμαζαν κατοικίες – Λεία άνω των 30.000 ευρώ
Συμμορία στόχευε ηλικιωμένες και τις λήστευε – Βίντεο αποκαλύπτει τη δράση τους
Βίντεο: Εντυπωσιακή ηφαιστειακή έκρηξη στην Ισλανδία – Καυτή λάβα αναβλύζει από ρωγμή ενός χιλιομέτρου
Νεϊμάρ: Δαπάνησε ένα εκατομμύριο για να αποκτήσει ρέπλικα του μπατμομπίλ
//

Διαβάστε περισσότερα

Cadillac Seville 1975-1979, επανάσταση διαστάσεων στην αυτοκρατορία του Detroit

Η Cadillac Seville, το επαναστατικό μοντέλο της GM, άλλαξε την αντίληψη για την αμερικανική πολυτέλεια το 1975 με μια συμπαγή, ευρωπαϊκή προσέγγιση που έσπασε τα στερεότυπα
Αποθήκευση άρθρου
Το άρθρο προστέθηκε στη λίστα σας

Η Cadillac Seville, που παρουσιάστηκε το 1975, αποτέλεσε μια επαναστατική αλλαγή στην αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία, εισάγοντας την έννοια της πολυτέλειας σε πιο κομπακτ και οικονομική μορφή. Με μήκος μόλις 5,21 μέτρα και έναν V8 κινητήρα 5,7 λίτρων, η Seville συνδύαζε την αμερικανική παράδοση με ευρωπαϊκές σχεδιαστικές επιρροές, προσφέροντας μια πιο εκλεπτυσμένη και λιτή αισθητική.

Αν και η Cadillac είχε κυριαρχήσει στην αγορά με μεγάλα και σπάταλα μοντέλα, η Seville αποδείχθηκε επιτυχής, με πωλήσεις που άγγιξαν τις 215.659 μονάδες μέχρι το 1979. Η υιοθέτηση τεχνολογιών όπως ο ηλεκτρονικός ψεκασμός και η καινοτόμος σχεδίαση καθόρισαν την κατεύθυνση της Cadillac για τις επόμενες δεκαετίες, κάνοντάς την ένα πολιτισμικό ορόσημο στην αυτοκινητική ιστορία των ΗΠΑ.

Πιο αναλυτικά

Στα μέσα της δεκαετίας του ’70, στα αυτοκίνητα, η πολυτέλεια στην Αμερική συνοψιζόταν σε μια λέξη: «Big». Μεγάλος κινητήρας, μεγάλη ισχύς, μεγάλο μέγεθος, μεγάλη κατανάλωση. Αιφνιδιαστικά, η Cadillac το 1975 έφερε τα πράγματα τούμπα με ένα πιο κόμπακτ, πιο ευέλικτο, πιο οικονομικό μοντέλο. Την Cadillac Seville!

Μια Cadillac… μικρή; Αν είναι δυνατόν! Κι όμως, 5,21 μέτρα «μόνο». Σχεδόν εκλεπτυσμένη. Με πλάτες πιο σφιχτές, με βλέμμα πιο λεπτοδουλεμένο, σχεδόν ευρωπαϊκό. Κι όμως ήταν ακριβότερη από όλες τις υπόλοιπες Cadillac της εποχής, πλην της λιμουζίνας Series 75. Ένα είδος προφανούς παραδοξότητας. Ή μήπως όχι; Στην αυτοκινητική ιστορία της Αμερικής, υπάρχουν μοντέλα που ήρθαν για να διεκδικήσουν, μοντέλα που ήρθαν για να αποδείξουν και μερικά, ελάχιστα, που ήρθαν για να υπενθυμίσουν. Η Cadillac Seville του 1975 ανήκει στην τρίτη κατηγορία.

Η παρακαταθήκη της Cadillac Seville είναι ότι αποτέλεσε πολιτισμικό ορόσημο. Ήταν η πρώτη Cadillac που αποδεχόταν την «ευρωπαϊκή ιδέα» χωρίς να την παρωδεί

Cadillac Seville
H Cadillac Seville παρουσιάστηκε στους ντίλερ και στο κοινό ως «international size», με το όνομά της να έχει ήδη χρησιμοποιηθεί από τη φίρμα στις εκδόσεις hardtop της δίθυρης Eldorado από το 1956 μέχρι το 1960.

Δεν ήταν ένα αυτοκίνητο-επανάσταση με φανφάρες, ούτε ένα νέο τεχνολογικό καμάρι του Detroit. Ήταν όμως μια υπενθύμιση -ότι η πολυτέλεια δεν χρειάζεται υπερβολή. Ότι η αξιοπρέπεια, ακόμα και στην αυτοκίνηση, μπορεί να χωρέσει μέσα σε πέντε μέτρα γυαλιστερής λαμαρίνας. Και ότι η Αμερική, εκείνη η Αμερική του τέλους των ’70s, μπορούσε ακόμη να αφουγκράζεται τον κόσμο γύρω της.

Η δεκαετία του ’70 απετέλεσε μια περίοδο που έφερε το τέλος της αθωότητας στην Αμερική. Και το 1975 ήταν μια χρονιά που κάθε άλλο παρά γεμάτη αυτοπεποίθηση ήταν για τις ΗΠΑ. Η χώρα έβγαινε λαβωμένη από το Βιετνάμ, η σκιά του Watergate πλανιόταν πάνω από τη χώρα και οι ουρές για ανεφοδιασμό στα πρατήρια καυσίμων είχαν γίνει η νέα πραγματικότητα. Τα αμερικανικά αυτοκίνητα ήταν μεγάλα, σπάταλα, υπερφορτωμένα με νίκελ και περιττές ίντσες. Η Cadillac, ως βασίλισσα αυτής της υπερβολής, είχε στον κατάλογο μοντέλα σχεδόν έξι μέτρων, με κινητήρες V8 πάνω από οκτώ λίτρα, που κατανάλωναν αδηφάγα τα γαλόνια της βενζίνης.

Cadillac Seville
Οι σχεδιαστές της General Motors ανησυχούσαν όλο και περισσότερο ότι η πολυδιαφημισμένη εικόνα της Cadillac που ήθελε να συμβαδίζει με το σλόγκαν της «the standard of the world» εξασθενούσε, ιδιαίτερα μεταξύ της νεότερης γενιάς των αγοραστών.

Και τότε κάτι συνέβη το 1975. Η Cadillac Seville που φιγουράριζε στις εκθέσεις την 1η Μαΐου προκάλεσε αίσθηση. Πιο κοντή, πιο μαζεμένη, με έναν «σεμνό» V8 5,7 λίτρων, ευρωπαϊκή αύρα και τιμή σχεδόν ίδια με μια Mercedes 450 SEL… Σαν να λέμε: Το λιγότερο είναι περισσότερο -αλλά το πληρώνεις πιο ακριβά. Σε μια αγορά που για δεκαετίες σκεφτόταν σε ίντσες και κυβικά, αυτή ήταν μια επανάσταση αθόρυβη, σχεδόν υπόγεια.

Η ιδέα μιας «ευρωπαϊκής Cadillac» δεν ήταν εντελώς καινούργια. Ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του ’60, είχαν υπάρξει προσπάθειες να κατασκευαστεί μια μικρότερη, πιο ευέλικτη μπερλίνα, με αναφορές στη LaSalle, τη μάρκα-δορυφόρο της Cadillac από τα προπολεμικά χρόνια. Με την αμερικανική φίρμα Cadillac να έχει ήδη προσπαθήσει δειλά να συμμαζευτεί μέσα από μοντέλα όπως η Town Sedan και η Park Avenue.

Κι όμως, εκείνες οι προσπάθειες έμοιαζαν με συμβιβασμούς, περισσότερο εσωτερικές ασκήσεις ισορροπίας παρά αληθινές προτάσεις για το κοινό. Οι αριθμοί το αποδείκνυαν: Πωλήσεις κάτω από 4.000 αυτοκίνητα, πειραματισμοί που σβήστηκαν πριν καλά καλά καταγραφούν στη μνήμη των αγοραστών.

Cadillac Seville

Εκεί στην Cadillac όμως άκουγαν τη σιωπή που έλεγε περισσότερα απ’ όσα παραδέχονταν οι αριθμοί: Κατανάλωση, ευελιξία, ευκολία στην οδήγηση. Και μια μερίδα καταναλωτών, κυρίως γυναίκες, που ήθελαν να οδηγούν ένα αυτοκίνητο με το σήμα της Cadillac, αλλά όχι και τον όγκο που αυτό προϋπέθετε.

Και δεν ήταν μόνο αυτό, το ίδιο το σκηνικό είχε αλλάξει. Η πρώτη πετρελαϊκή κρίση είχε ταρακουνήσει τα θεμέλια της «γηραιάς» αυτοκινητικής αυτοκρατορίας. Oι Αμερικανοί οδηγούσαν τις 6μετρες Cadillac περισσότερο από συνήθεια και λιγότερο από περηφάνια. Ταυτόχρονα, οι Mercedes-Benz και οι BMW, με μικρότερο όγκο αλλά με υποδειγματική ποιότητα και οδική συμπεριφορά, άρχισαν να κερδίζουν το ενδιαφέρον της νέας αμερικανικής αστικής τάξης, εκείνης που ήθελε περισσότερα από ένα τρανταχτό έμβλημα στο καπό.

Cadillac Seville
To Opel Diplomat ξεκίνησε ως ισχυρός υποψήφιος, αλλά οι άνθρωποι στο Fisher Body dpt, το τμήμα αμαξωμάτων της General Motors, έκριναν ότι οι μηχανικοί στη θυγατρικής τους στο Rüsselsheim, δούλευαν με πολύ αυστηρές ανοχές στη λαμαρίνα, ασύμβατες με το σύστημα παραγωγής της Βόρειας Αμερικής.

Η ώρα λοιπόν, είχε φτάσει. Το 1971, ο αρχιμηχανικός Robert Templin και ο νέος πρόεδρος της Cadillac, Robert Lund, ταξίδεψαν στην Ευρώπη για να εξετάσουν την περίπτωση χρήσης του Opel Diplomat ως βάσης για το νέο μοντέλο. Ένα αυτοκίνητο που φορούσε V8 και οι διαστάσεις του ήταν παρόμοιες με της Mercedes-Benz W116. Φευ, το δοκίμασαν, το μέτρησαν, το αποσυναρμολόγησαν, οι διαφορές στην κατασκευή όμως ήταν χαώδεις. Και το απέρριψαν!

Η λύση τελικά δόθηκε, αν και με κάποια διστακτικότητα, από την ίδια την General Motors: Η πλατφόρμα Χ των Chevrolet Nova και Pontiac Ventura. Αρχιτεκτονική αναφανδόν κοινότοπη, δηλαδή. Ήταν δυνατόν αυτό το πράμα να γίνει Cadillac; Κι όμως! Χάρη στον μηχανικό Bob Burton, και τη χρήση πρωτοποριακών για την εποχή υπολογιστικών μοντέλων (λογισμικό ανάλυσης Fourier), επιτεύχθηκε σημαντική μείωση κραδασμών και θορύβων. 

Ήταν ένα μάθημα για το πώς η τεχνολογία μπορεί να εξαγνίσει το ταπεινότητα. Η Seville δεν θα ήταν απλώς μια Nova με πλουμιστό καβούκι. Ολόκληρο το πάτωμα ανασχεδιάστηκε (και δικαίως μετονομάστηκε σε K-body), τα σημεία στήριξης ενισχύθηκαν και χρησιμοποιήθηκαν 100 επιταχυνσιόμετρα (!) για να απορροφηθούν οι δονήσεις σε κάθε κρίσιμο σημείο: Εγκατάσταση υδραυλικών αμορτισέρ στην κολόνα του τιμονιού, στους προφυλακτήρες και μεταξύ του αμαξώματος και του μπροστινού υποπλαισίου, με το τελευταίο να στηρίζεται σε ανασχεδιασμένες βάσεις, πρόσθετα στηρίγματα γύρω από το κιβώτιο ταχυτήτων, εμπρός αμορτισέρ τοποθετημένα στους πύργους τους με λαστιχένια μονωτικά, πίσω φύλλα σούστας καλυμμένα με τεφλόν και σταυρός σταθερής ταχύτητας για τον άξονα μετάδοσης. Ουσιαστικά, η Cadillac έφτιαξε το δικό της αυτοκίνητο πάνω σε μια ταπεινή πλατφόρμα που απλώς της έδωσε την αφετηρία.

Το επίσης σημαντικό όμως ήταν αυτό που θα έβλεπε σε πρώτη εικόνα ο υποψήφιος αγοραστής. Έτσι εξελίχτηκε ένας εσωτερικός σχεδιαστικός διαγωνισμός μέσα στην ίδια την Cadillac, μια σχεδόν αντιπαράθεση με κόπο και τριβές, που κατέληξε σε δύο τελείως διαφορετικές προτάσεις: Την LaSalle του Wayne Kady, με ρέουσα γραμμή οροφής και καμπύλες εμπνευσμένες από τη Citroën SM, και η LaScala του Stanley Wilen, με τεθλασμένες γραμμές και σφιχτή σιλουέτα. Η δεύτερη επικράτησε.

Cadillac Seville
To πρωτότυπο LaSalle 1972 του Wayne Kady ανέδυε μια πιο φουτουριστική αύρα. Παρόμοια σιλουέτα με αμάξωμα δύο όγκων θα είχε η Seville δεύτερης γενιάς, αντλώντας έμπνευση από μοντέλα της Cadillac από τη δεκαετία του ’30 έως και του 1950, και τη βρετανική υπερπολυτελή σχολή, όπως την εμβληματική Rolls-Royce Silver Cloud.

Ο επικεφαλής σχεδίασης της GM, Bill Mitchell, επέβαλε και μια δική του εμμονή. Στιλ που το βάφτισε «Sheer Look»: Το σχεδόν κάθετο πίσω κρύσταλλο. Ένα νεύμα στην κομψότητα της Rolls-Royce Silver Shadow, αλλά και ένα κλείσιμο του ματιού στους Αμερικανούς συντηρητικούς που ήθελαν να βλέπουν τη «μαρμάρινη σοβαρότητα» σε μια Cadillac. Και το πρακτικό μέρος που άφηνε μπόλικο αέρα για το κεφάλι των πίσω. Στην πράξη, το σχέδιο ήταν ο προάγγελος της αισθητικής των ’80s: Καθαρό, γωνιώδες, αποφασιστικό.

Εμφανισιακά, η πρώτη Seville ήταν σχεδόν απέριττη. Τόνοι ήπιοι, γραμμές καθαρές, λογικές διαστάσεις. Το εμπρός μέρος ήταν αυστηρό, με διακριτική μάσκα, ενώ το πίσω -με τις κοφτές ακμές και τα κατακόρυφα φανάρια- έφερνε μια παράξενη ηρεμία. Ακόμα και η βινύλ επένδυση της οροφής, ένα τέχνασμα-μακιγιάζ για να κρύψει συγκολλήσεις, έδινε την τελευταία πινελιά. Ήταν ένα αυτοκίνητο που δεν προσπαθούσε να φωνάξει «κοιτάξτε με!», αλλά μάλλον έλεγε «ξέρεις ποιος είμαι εγώ;». Και ίσως για πρώτη φορά, μια Cadillac μπορούσε να σταθεί με σεμνότητα σε ευρωπαϊκό πάρκινγκ, χωρίς να μοιάζει με εισβολέα.

Cadillac Seville

Η Seville ήρθε εξοπλισμένη με ό,τι καλύτερο είχε να προσφέρει η General Motors: Ηλεκτρονικός ψεκασμός (πρωτιά για αμερικανικό μοντέλο παραγωγής), ηλεκτρικά παράθυρα και καθίσματα, αυτόματος κλιματισμός, αυτόματη ρύθμιση ύψους στην πίσω ανάρτηση, ραδιόφωνο AM/FM, δερμάτινο εσωτερικό και υδραυλικό τιμόνι με αμορτισέρ απορρόφησης κραδασμών. 

Το εσωτερικό ήταν συνδυασμός λιτής πολυτέλειας και αναλογικού φετιχισμού. Το ταμπλό δεν είχε καμία διάθεση να μοιάσει σε αεροπλάνο, όπως συνέβαινε τότε. Τα όργανα ήταν ευανάγνωστα, το τιμόνι με χοντρό αφαλό, το κάθισμα οδηγού βαθύ σαν πολυθρόνα. Δεν σε προκαλούσε να την οδηγήσεις -σε καλούσε να τη… συνοδεύσεις.

Cadillac Seville

Για τους μηχανικούς, δεν υπήρχε θέμα χρήσης του μοναδικού κινητήρα που έφτιαχνε η Cadillac το 1975, του V8 με τις 500 κυβικές ίντσες (8,2 lt). Οπότε στράφηκαν προς την Oldsmobile, επιλέγοντας τον V8 των 350 ci (5,7 lt), αλλάζοντας τις πολλαπλές και την τροφοδοσία με ηλεκτρονικό ψεκασμό που εξελίχτηκε για την περίπτωση από την Bendix. 

Δυστυχώς, ο EFI θα αποδεικνυόταν ιδιότροπος και αναξιόπιστος στην καθημερινή χρήση. Τους εξοργισμένους ιδιοκτήτες θα αναλάμβαναν να κατευνάσουν μάστορες που αναλάμβαναν να ξαναβάλουν στη θέση τους τα καρμπιρατέρ!

Cadillac Seville

Ο κινητήρας πάντως ανέβηκε στα 182 άλογα από τα 172 του στάνταρ κινητήρα της Oldsmobile. Και τα 373 Nm περνούσαν στο πίσω άξονα μέσω ενός 3τάχυτου αυτόματου κιβωτίου Turbo Hydra-Μatic TH400. Η απόδοση του αναβαθμισμένου μοτέρ δεν ακουγόταν εντυπωσιακή, αλλά ήταν επαρκής για ένα αυτοκίνητο που έβλεπε τον εαυτό του περισσότερο ως σύμβολο κύρους παρά ως εκρηκτικό εργαλείο.

Με την αναβαθμισμένη ανάρτηση δε, η Cadillac προσέφερε κύλιση που συνδύαζε την παραδοσιακή αμερικανική βελούδινη ποιότητα με λίγη παραπάνω ακρίβεια στο στρίψιμο. Κανείς δεν περιμένετε, βέβαια, η Seville να στρίβει όπως οι μεγάλες BMW και Mercedes-Benz. Η Seville δεν ήταν για να ταξιδέψεις στα Rocky Mountains. Ήταν για την 5th Avenue…

Cadillac Seville
Μεταξύ των λίγων έξτρα επιλογών για τον αγοραστή ήταν το δερμάτινο εσωτερικό, το cruise control, τα τάσια που έκαναν τις ζάντες να μοιάζουν με ακτινωτές, ο συναγερμός και από το 1976 η ηλιοροφή.

Ο ευρωπαϊκός Τύπος της εποχής έκανε ειδική μνεία στην οδική συμπεριφορά, γράφοντας ότι ήταν σαφώς ανώτερη από όλων των μεγάλων αμερικανικών αυτοκινήτων. Με τα φρένα και την οδική συμπεριφορά να υποστηρίζουν τη μάζα και τον όγκο του αυτοκινήτου. Χωρίς ωστόσο να είναι πραγματικά συγκρίσιμα με αυτά μιας Mercedes-Benz ή μιας BMW. Από την άλλη, η Seville ξεπερνούσε τον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό της σε ησυχία στην καμπίνα, ευκολία στην οδήγηση και κυρίως σε πολυτελή αξεσουάρ.

Ο εμπορική συγκομιδή του σύντομου 1975 ολοκληρώθηκε με το κοντέρ να γράφει 16.355 πωλήσεις. Επίδοση που ήταν πολύ θετική για τη διοίκηση της GM, η οποία παρακολουθούσε στενά την αντίδραση των Βορειοαμερικανών αγοραστών σε μικρότερα μοντέλα.

Cadillac Seville

Η πρώτη πλήρης εμπορική χρονιά της Seville, το 1976, έκλεισε με 43.772 πωλήσεις, μια επιτυχία που ξάφνιασε ακόμα και την GM. Μέχρι το τέλος της παραγωγής της πρώτης γενιάς το 1979, είχαν κατασκευαστεί 215.659 αυτοκίνητα. Ήταν μια επιτυχία, μα όχι αυτό που ευχόταν η General Motors. Οι Ευρωπαίοι πελάτες δεν κατέφθασαν μαζικά, και το μέσο ηλικιακό προφίλ του αγοραστή ανέβηκε. 

Αναμφίβολα το σήμα της Cadillac, το «wreath and crest», δεν μιλούσε ακόμη τη γλώσσα των νεαρών Αμερικανών πόσω μάλλον αυτή της Γηραιάς Ηπείρου. Παρόλα αυτά, σε μια περίοδο αβεβαιότητας και σκεπτικισμού, ήταν ένα σημάδι πως η αμερικανική ελίτ ήταν έτοιμη να συμβιβαστεί με το «λιγότερο». Με την προϋπόθεση ότι αυτό θα σήμαινε ποιότητα, αισθητική και τεχνολογική καινοτομία.

Το 1978 προστέθηκε και η επιλογή ενός κινητήρα ντίζελ. Μια ακόμη πρωτοπορία για την αμερικανική αυτοκινητική ιστορία, αν και όχι επιτυχημένη. Ο ντίζελ των 5,7 λίτρων απέδιδε μόλις 120 άλογα, είχε θέματα αξιοπιστίας, και γρήγορα έγινε συνώνυμο της απογοήτευσης. Αλλά η πρόθεση ήταν εκεί: Η Cadillac έψαχνε τρόπους να μιλήσει σε μια νέα γενιά οδηγών, που εντυπωσιαζόταν λιγότερο από την υπερβολή και ήταν περισσότερο απαιτητική σε ποιότητα και λειτουργικότητα.

Cadillac Seville Elegante
To 1978 λανσαρίστηκε η έκδοση Elegante με στάνταρ δίχρωμη βαφή, συρμάτινες ζάντες, δέρμα και κεντρική κονσόλα με υποβραχιόνιο. Και με trip computer διαθέσιμο προαιρετικά. Το Tripmaster, όπως λεγόταν, που παρείχε πληροφορίες για τη μέση κατανάλωση, τη μέση ταχύτητα, τον αριθμό των χιλιομέτρων που απομένουν να διανύσεις μέχρι τον προορισμό σου, τον εκτιμώμενο χρόνο άφιξης, τις στροφές και τη θερμοκρασία του κινητήρα και την ισχύ του ηλεκτρικού συστήματος. Παρέχοντας ταυτόχρονα ένα όραμα για το τι θα μπορούσαν να προσφέρουν τα ηλεκτρονικά στα αυτοκίνητα του μέλλοντος. Δείτε το στο παρακάτω φιλμάκι…

Η παρακταθήκη της Seville του 1975-79 είναι ότι αποτέλεσε πολιτισμικό ορόσημο. Ήταν η πρώτη Cadillac που αποδεχόταν την «ευρωπαϊκή ιδέα» χωρίς να την παρωδεί. Πρώτη φορά που η GM δοκίμασε να εφαρμόσει πραγματικό ηλεκτρονικό ψεκασμό σε αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής. Πρώτη φορά που σχεδιασμός με «Sheer Look», δηλαδή καθαρές, επίπεδες επιφάνειες με αυστηρή γεωμετρία, θα επηρέαζε τη σχεδιαστική γλώσσα της General Motors για πάνω από μια δεκαετία. 

Και κυρίως, ένα από τα πρώτα αμερικανικά πολυτελή αυτοκίνητα που απέκτησαν χαρακτήρα χωρίς να βασίζονται στην υπερβολή. Δεν έλεγε «κοίτα με», έλεγε «κατάλαβέ με».

Το 1980, η δεύτερη γενιά Seville θα τραβήξει ακόμη πιο τολμηρή γραμμή με τον χαρακτηριστικό σχεδιασμό «bustle-back», επηρεασμένο από τις Rolls-Royce του μεσοπολέμου που έντυνε η Hooper & Co. Μια δεύτερη γενιά που ήταν περισσότερο δήλωση παρά συνέχεια της πρώτης. Αλλά εκείνη, η πρώτη Cadillac Seville, παρέμεινε η πιο ισορροπημένη, η πιο ειλικρινής. Κι ήταν ένα στοίχημα. Ένα βλέμμα στο μέλλον που ήρθε πολύ νωρίς για να το αναγνωρίσουν οι πολλοί.

Σήμερα, λίγοι τη θυμούνται. Ίσως διότι δεν φώναξε ποτέ. Ίσως διότι, σε μια εποχή υπερβολής, διάλεξε την αξιοπρέπεια. Κι ίσως τελικά γι’ αυτό ακριβώς να της αξίζει μια δεύτερη ματιά. Του λόγου μου πάντως, αποφάσισα να την τιμήσω στο χρυσό ιωβηλαίο της . Γράφοντας γι’ αυτήν, σήμερα στην επέτειο των 50 χρόνων της. Ήταν άλλωστε παιδικό μου απωθημένο, ούσα από τα αμερικανικά αυτοκίνητα που ως έφηβο με είχαν εντυπωσιάσει βαθιά…

Η Cadillac Seville 1976 σε αριθμούς
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος Βενζινοκίνητος, ατμοσφαιρικός, τετράχρονος, Oldsmobile Rocket V8 350
Θέση Εμπρός, κατά το διάμηκες
Αριθμός κυλίνδρων Οκτώ σε V 90o 
Υλικό Χυτοσιδηρός κορμός και κεφαλή
Χωρητικότητα 5.737 cc (350,1 ci)
Διάμετρος x διαδρομή 103,05 x 85,98 mm
Σχέση συμπίεσης 8,0:1
Μέγιστη ισχύς 182 ίπποι PS (SAE νετ) στις 4.400 rpm
Μέγιστη ροπή 373 Νm στις 2.000 rpm
Διάταξη βαλβίδων Επικεφαλής, ένας εκκεντροφόρος οδηγούμενος με καδένα
Σύστημα λίπανσης Υπό πίεση, χωρητικότητα 4,7 lt (με αλλαγή φίλτρου)
Σύστημα ψύξης Υγρόψυκτο, κλειστού κυκλώματος, χωρητικότητα 17,9 lt
Σύστημα τροφοδοσίας Ηλεκτρονικός ψεκασμός Bendix
Ρεζερβουάρ 80 lt
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Τύπος Αυτόματη, κίνηση στον πίσω άξονα
Κιβώτιο Αυτόματο Turbo Hydra-Μatic TH400, μετατροπέας ροπής, τρεις ταχύτητες + όπισθεν
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός Ανεξάρτητοι τροχοί, διπλά ψαλίδια, ελατήρια, τηλεσκοπικά υδραυλικά αμορτισέρ διπλής ενέργειας, αντιστρεπτική ράβδος
Πίσω Άκαμπτος άξονας, διαμήκεις βραχίονες, αντιστρεπτική ράβδος, ημί-ελλειπτικά φύλλα σούστας, τηλεσκοπικά υδραυλικά αμορτισέρ διπλής ενέργειας, αυτόματη ρύθμιση ύψους
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες Ατσάλινες 6Jx15”
Λάστιχα 78/15B αντίστοιχο 205/75 R15
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός Αεριζόμενα δισκόφρενα 280 mm
Πίσω Ταμπούρα 280 mm
Υποβοήθηση Κενού
Χειρόφρενο Μηχανικό στους πίσω τροχούς
Κύκλωμα Διπλό
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Τύπος Επανακυκλοφορούντα σφαιρίδια, μεταβλητή υδραυλική υποβοήθηση, κολόνα ρυθμιζόμενη σε ύψος και βάθος
Στροφές τιμονιού Από τέρμα σε τέρμα 3,2
Κύκλος στροφής 12,2 m
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Τύπος 12βολτο
Δυναμό 80 amp
ΔΟΜΗ
Τύπος Ατσάλινο αμάξωμα στην αυτοφερόμενη πισωκίνητη πλατφόρμα K-body. 
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μήκος 5.182 mm
Πλάτος 1.824 mm
Ύψος 1.389 mm
Μεταξόνιο 2.903 mm
Μετατρόχιο εμπρός 1.557 mm
Μετατρόχιο πίσω 1.499 mm
Βάρος 1.950 kg
Πορτμπαγκάζ 360 lt
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,0”
0-160 km/h 43,9”
0-400 m 18,3” @ 123 km/h
0-1.000 m 33,7” @ 156 km/h
Τελική Ταχύτητα 180 km/h
ΤΙΜΗ
Τιμή 1975 $12.679
Τιμή σήμερα Από $4.300 έως $28.500 (κατάσταση από Fair έως Concours )

 

Δείτε την αυθεντική μπροσούρα της Cadillac Seville MY1976

Διαβάστε επίσης:

Type R: Αποχωρεί από την Ευρώπη, ηλεκτρικό το επόμενο βήμα;

Το Honda Civic Type R αποχωρεί από την ευρωπαϊκή...

Απόκριες! Μεταμόρφωσε το Citroën Ami σε Ferrari

Το Citroën Ami, γνωστό για την οικονομική και λιτή...

Οι νέες Alfa Romeo QV διαθέσιμες και με βενζινοκινητήρα

Η Alfa Romeo ανακοίνωσε ότι οι νέες εκδόσεις Quadrifoglio...

Μεταχειρισμένο Model S Plaid σε απίστευτη τιμή ευκαιρίας

Ένα μεταχειρισμένο Tesla Model S Plaid, γνωστό για την...
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ πριν 26 δευτερόλεπτα

ProntoPegno Ελλάδας: Αξιοπιστία, Πρωτοπορία και Επαγγελματική Αριστεία στα Εγγυημένα Δάνεια με Στρατηγική Καθοδήγηση

Η ProntoPegno Ελλάδας έχει καθιερωθεί ως πρωτοπόρος στον τομέα των ενέχυρων δανείων, προσφέροντας αξιόπιστες και καινοτόμες λύσεις με έμφαση στη…

LIFE πριν 1 λεπτό

Μαλέσκου για Μαρίνα Καλογήρου: «Σοκαρίστηκα! Για καιρό δεν άφηνα κανέναν να αγκαλιάζει το παιδί μου…»

Η Μαρίνα Καλογήρου, σε μια συγκλονιστική συνέντευξη στην εκπομπή "Καλύτερα Αργά" του Action 24, αποκάλυψε για πρώτη φορά τη σεξουαλική…

ΕΛΛΑΔΑ πριν 1 λεπτό

Φωτιά στη Λάρισα, στην περιοχή Σπηλιά του δήμου Τεμπών

Πυρκαγιά ξέσπασε το πρωί της Τετάρτης, 16 Ιουλίου 2025, στην περιοχή Σπηλιά του δήμου Τεμπών στη Λάρισα, καίγοντας δασική έκταση.…

VIDEO πριν 2 λεπτά

Καυστική δήλωση από τον Ν. Υποφάντη: «Σήμερα γιορτάζουμε την παγκόσμια μέρα φιδιού – Ευχές σε όσους το τιμούν»

Ο δημοσιογράφος Νίκος Υποφάντης προκάλεσε αίσθηση με το καυστικό του σχόλιο για την Παγκόσμια Ημέρα Φιδιού. Με αφορμή το περιστατικό…

VIDEO πριν 9 λεπτά

Σύμπραξη Σύριζα – Νέας Αριστεράς: Το ΠΑΣΟΚ αποστασιοποιείται με ξεχωριστή πρόταση για τον ΟΠΕΠΕΚΕ

Οι πολιτικές εξελίξεις στον χώρο της κεντροαριστεράς αποκτούν νέα δυναμική με την προσέγγιση ΣΥΡΙΖΑ και Νέας Αριστεράς. Παράλληλα, το ΠΑΣΟΚ…

SPORTS πριν 11 λεπτά

Η Χάποελ Τελ Αβίβ στοχεύει στον Φίλιπ Πετρούσεφ

Η Χάποελ Τελ Αβίβ ενισχύει σημαντικά το ρόστερ της ενόψει της νέας σεζόν στην Euroleague, στοχεύοντας στην απόκτηση του Σέρβου…

LIFE πριν 15 λεπτά

Λάκης Λαζόπουλος: Η κόρη του ενώθηκε με τα δεσμά του γάμου σε απόλυτη μυστικότητα

Η κόρη του Λάκη Λαζόπουλου, Μαριέλλη, παντρεύτηκε σε μια ιδιωτική τελετή στην Πάρο το περασμένο Σάββατο, όπως αποκαλύφθηκε στην εκπομπή…

ΕΛΛΑΔΑ πριν 21 λεπτά

Θεσσαλονίκη: «Μας είπαν “δεν δεχόμαστε άλλα ΚΑΠΗ”» – Διαμαρτυρίες ηλικιωμένων για αποκλεισμό από beach bar στην Επανομή

Στη Θεσσαλονίκη, ηλικιωμένοι των ΚΑΠΗ διαμαρτύρονται για αποκλεισμό από beach bar στον Ποταμό Επανομής, καθώς τρία beach bar αρνήθηκαν να…

VIDEO πριν 22 λεπτά

Ο δικηγόρος της Ζέτας Δούκα, Γιώργος Γεραρής, στην εκπομπή Καλοκαίρι Παρέα – 16/07/2025

Ο δικηγόρος της Ζέτας Δούκα, Γιώργος Γεραρής, μιλά για την καταδίκη του Γιώργου Κιμούλη για ηθική αυτουργία σε ψευδή κατάθεση.…

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ πριν 23 λεπτά

Type R: Αποχωρεί από την Ευρώπη, ηλεκτρικό το επόμενο βήμα;

Το Honda Civic Type R αποχωρεί από την ευρωπαϊκή αγορά λόγω της μη συμμόρφωσης με τη νέα νομοθεσία GSR2 της…

LIFE πριν 23 λεπτά

Βασίλης Παπακωνσταντίνου: Ακυρώθηκε η συναυλία του στη Δράμα λόγω ατυχήματος – Τι συνέβη

Ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου αναγκάστηκε να ακυρώσει τη συναυλία του στη Δράμα, προγραμματισμένη για τις 15 Ιουλίου, λόγω ενός ατυχήματος, όπως…

VIRAL πριν 24 λεπτά

Πώς έψηναν το φαγητό τους οι άνθρωποι των σπηλαίων;

Το άρθρο εξετάζει τις διατροφικές συνήθειες των ανθρώπων της προϊστορικής εποχής, με βάση την έρευνα της Ολλανδής αρχαιολόγου Stephanie Schnorr.…

SPORTS πριν 25 λεπτά

Ο Ολυμπιακός ταξιδεύει με φρέσκα πρόσωπα στην Ολλανδία

Ο Ολυμπιακός αναχώρησε για την Ολλανδία, όπου θα πραγματοποιήσει το βασικό στάδιο της προετοιμασίας του ενόψει της νέας σεζόν. Η…

ΔΙΕΘΝΗ πριν 27 λεπτά

Κομισιόν: Αρχίζει η μάχη για τον προϋπολογισμό της Ε.Ε. ύψους 1,7 τρισ. ευρώ – Η Φον ντερ Λάιεν αλλάζει τις προτεραιότητες της Ευρώπης

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καταλήγει σήμερα σε πρόταση για κεντρικό προϋπολογισμό ύψους 1,717 τρισεκατομμυρίων ευρώ για την επταετία που ξεκινά το…

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ πριν 28 λεπτά

Απόκριες! Μεταμόρφωσε το Citroën Ami σε Ferrari

Το Citroën Ami, γνωστό για την οικονομική και λιτή του φύση, μεταμορφώθηκε από τον influencer Senna Gian-Luca σε μια «Ferrari‑Ami»,…

0:00 / 0:00

Type R: Αποχωρεί από την Ευρώπη, ηλεκτρικό το επόμενο βήμα;

Το Honda Civic Type R αποχωρεί από την ευρωπαϊκή αγορά λόγω της μη συμμόρφωσης με τη νέα νομοθεσία GSR2 της ΕΕ, η οποία απαιτεί...

Απόκριες! Μεταμόρφωσε το Citroën Ami σε Ferrari

Το Citroën Ami, γνωστό για την οικονομική και λιτή του φύση, μεταμορφώθηκε από τον influencer Senna Gian-Luca σε μια «Ferrari‑Ami», με κόκκινη βαφή, έμβλημα...

Οι νέες Alfa Romeo QV διαθέσιμες και με βενζινοκινητήρα

Η Alfa Romeo ανακοίνωσε ότι οι νέες εκδόσεις Quadrifoglio Verde (QV) των μοντέλων Giulia και Stelvio θα είναι διαθέσιμες όχι μόνο σε ηλεκτρικές εκδόσεις,...

Μεταχειρισμένο Model S Plaid σε απίστευτη τιμή ευκαιρίας

Ένα μεταχειρισμένο Tesla Model S Plaid, γνωστό για την ασύγκριτη ταχύτητά του και τις επιδόσεις του, διατίθεται τώρα σε τιμή ευκαιρίας στην Ελλάδα. Αρχικά κοστολογημένο...

Ανανεωμένο Kia Picanto ΜΥ2026 με πολλές βελτιώσεις

Το ανανεωμένο Kia Picanto ΜΥ2026 παρουσιάζεται με αρκετές βελτιώσεις, κυρίως στους κινητήρες και τις εκδόσεις. Η ελληνική αντιπροσωπεία ανακοίνωσε ότι ο κινητήρας 1.2 MPi...

Renault: Προσωρινός CEO ορίστηκε ο Duncan Minto

Ο Duncan Minto ορίστηκε προσωρινός CEO της Renault μετά την αιφνίδια παραίτηση του Luca de Meo, που αποχώρησε λόγω διαφωνιών με το διοικητικό συμβούλιο. Ο...

Ανανεωμένο Renault 5 E-Tech Monte Carlo: Clio Williams, είσαι εσύ;

Το Renault 5 E-Tech Monte Carlo Edition αποτελεί μια ιδιαίτερη έκδοση του Renault 5, εμπνευσμένη από το εμβληματικό Clio Williams, με στόχο την ολλανδική...

“Οι νέες ηλεκτρικές Volvo στο στόχαστρο του εμπορικού πολέμου;”

Οι νέες ηλεκτρικές εκδόσεις της Volvo, EX90 και ES90, βρίσκονται υπό πίεση λόγω του εμπορικού πολέμου μεταξύ Κίνας, Ευρώπης και Ηνωμένων Πολιτειών, ο οποίος...

Alpine GTA Cabriolet, μοναδικό γαλλικό GT με γερμανική σφραγίδα

Η Alpine GTA Cabriolet είναι μια μοναδική δημιουργία της γερμανικής εταιρείας Pahenrich, η οποία μετέτρεψε το κλειστό μοντέλο σε κάμπριο, προσφέροντας μια νέα διάσταση...

Lamborghini Temerario GT3: Μήπως και 100% θερμική έκδοση για το δρόμο;

Η Lamborghini παρουσίασε τη νέα αγωνιστική έκδοση Temerario GT3, ένα ελαφρύτερο και πιο ευέλικτο σούπερκαρ χωρίς υβριδικό σύστημα, προσαρμοσμένο για τους κανονισμούς της κατηγορίας. Ο...

Η νέα Bentley Bentayga Speed: Η πιο δυνατή και εντυπωσιακή της σειράς

Η νέα Bentley Bentayga Speed αποτελεί την κορυφαία έκδοση της σειράς Bentayga, προσφέροντας την πιο δυναμική και εντυπωσιακή εμπειρία οδήγησης που έχει παρουσιάσει ποτέ...

Παρκαδόροι και μια Αθήνα που έχει υποκύψει στην αυθαιρεσία

Το πρόσφατο ατύχημα στο Κολωνάκι, όπου ένα SUV κύλησε ανεξέλεγκτο τραυματίζοντας 12 άτομα, ανέδειξε ξανά το πρόβλημα των παράνομων παρκαδόρων στην Αθήνα. Αυτοί οι παρκαδόροι,...

Ford Puma Gen-E: Οι 5 αιτίες που το κάνουν μοναδικό

Το Ford Puma Gen-E είναι ένα πρωτοποριακό ηλεκτρικό B-SUV που ξεχωρίζει για την πρακτικότητα, την οδηγική απόλαυση και την τεχνολογία του. Σχεδιασμένο να καλύπτει τις...

Kia EV4: Αποκαλύφθηκε η αρχική τιμή του στην Ευρώπη

Το νέο Kia EV4, με εντυπωσιακή σχεδίαση και υψηλή τεχνολογία, εισάγει φρέσκο αέρα στην κατηγορία των κόμπακτ ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Διατίθεται σε δύο εκδόσεις, το χάτσμπακ...

Η EV συλλογή της Ford για κάθε προτίμηση

Η Ford ενισχύει τη δέσμευσή της στην ηλεκτροκίνηση με την παρουσίαση τριών νέων ηλεκτρικών οχημάτων, προσφέροντας επιλογές για κάθε προτίμηση και ανάγκη. Το νέο...

Η FIAT ανεβάζει ταχύτητα: Το 2026 παρουσιάζει δύο νέα μεγάλα μοντέλα και pick-up!

Η FIAT ανακοινώνει την επιστροφή της στις μεγάλες κατηγορίες αυτοκινήτων με την παρουσίαση δύο νέων μοντέλων το 2026: ένα κόμπακτ SUV και μια μικρομεσαία...

Το νέο ηλεκτρικό Range Rover στα άκρα

Η Land Rover προχωρά με την ανάπτυξη του ηλεκτρικού Range Rover, το οποίο παρουσιάστηκε σε προ-παραγωγική μορφή στο Goodwood Festival of Speed, δείχνοντας τις...

«Μαχητική» ανανέωση για το Mazda BT-50

Η Mazda ανανεώνει το BT-50 pick-up, εστιάζοντας στη σκληραγώγηση εκτός δρόμου και στην προσθήκη εξοπλισμού για περιπέτειες. Το μοντέλο διαθέτει πλέον ενσωματωμένο bull bar, διαφορετικό...
spot_img

// ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Σπύρος Μπιμπίλας: Η συγκινητική του δήλωση – «Μόλις μας ενημέρωσαν ότι απεβίωσε…»

Ο Σπύρος Μπιμπίλας ανακοίνωσε μέσω του Instagram τον θάνατο...

Γεράσιμος Μιχελής: «Ο Θεός να μας λυπηθεί…» – Οι τελευταίες εικόνες του πριν το τέλος

Ο Γεράσιμος Μιχελής, γνωστός για τον ρόλο του ως...

Αϊνού: Οι Έλληνες που εγκαταστάθηκαν στην Ιαπωνία μετά την αρχαία εκστρατεία του Διονύσου

Το άρθρο εξετάζει την πιθανή ιστορική σύνδεση μεταξύ των...

Ζέτα Δούκα: Οι δημοσιεύσεις της στο Instagram για την καταδίκη του Πέτρου Φιλιππίδη

Η Ζέτα Δούκα εξέφρασε τη χαρά και την ανακούφισή...
spot_img

// ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

ProntoPegno Ελλάδας: Αξιοπιστία, Πρωτοπορία και Επαγγελματική Αριστεία στα Εγγυημένα Δάνεια με Στρατηγική Καθοδήγηση

Η ProntoPegno Ελλάδας έχει καθιερωθεί ως πρωτοπόρος στον τομέα...

Μαλέσκου για Μαρίνα Καλογήρου: «Σοκαρίστηκα! Για καιρό δεν άφηνα κανέναν να αγκαλιάζει το παιδί μου…»

Η Μαρίνα Καλογήρου, σε μια συγκλονιστική συνέντευξη στην εκπομπή...

Φωτιά στη Λάρισα, στην περιοχή Σπηλιά του δήμου Τεμπών

Πυρκαγιά ξέσπασε το πρωί της Τετάρτης, 16 Ιουλίου 2025,...

Καυστική δήλωση από τον Ν. Υποφάντη: «Σήμερα γιορτάζουμε την παγκόσμια μέρα φιδιού – Ευχές σε όσους το...

Ο δημοσιογράφος Νίκος Υποφάντης προκάλεσε αίσθηση με το καυστικό...

Σύμπραξη Σύριζα – Νέας Αριστεράς: Το ΠΑΣΟΚ αποστασιοποιείται με ξεχωριστή πρόταση για τον ΟΠΕΠΕΚΕ

Οι πολιτικές εξελίξεις στον χώρο της κεντροαριστεράς αποκτούν νέα...

Η Χάποελ Τελ Αβίβ στοχεύει στον Φίλιπ Πετρούσεφ

Η Χάποελ Τελ Αβίβ ενισχύει σημαντικά το ρόστερ της...

Λάκης Λαζόπουλος: Η κόρη του ενώθηκε με τα δεσμά του γάμου σε απόλυτη μυστικότητα

Η κόρη του Λάκη Λαζόπουλου, Μαριέλλη, παντρεύτηκε σε μια...

Θεσσαλονίκη: «Μας είπαν “δεν δεχόμαστε άλλα ΚΑΠΗ”» – Διαμαρτυρίες ηλικιωμένων για αποκλεισμό από beach bar στην Επανομή

Στη Θεσσαλονίκη, ηλικιωμένοι των ΚΑΠΗ διαμαρτύρονται για αποκλεισμό από...

Ο δικηγόρος της Ζέτας Δούκα, Γιώργος Γεραρής, στην εκπομπή Καλοκαίρι Παρέα – 16/07/2025

Ο δικηγόρος της Ζέτας Δούκα, Γιώργος Γεραρής, μιλά για...

Type R: Αποχωρεί από την Ευρώπη, ηλεκτρικό το επόμενο βήμα;

Το Honda Civic Type R αποχωρεί από την ευρωπαϊκή...

Βασίλης Παπακωνσταντίνου: Ακυρώθηκε η συναυλία του στη Δράμα λόγω ατυχήματος – Τι συνέβη

Ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου αναγκάστηκε να ακυρώσει τη συναυλία του...

Πώς έψηναν το φαγητό τους οι άνθρωποι των σπηλαίων;

Το άρθρο εξετάζει τις διατροφικές συνήθειες των ανθρώπων της...

Ο Ολυμπιακός ταξιδεύει με φρέσκα πρόσωπα στην Ολλανδία

Ο Ολυμπιακός αναχώρησε για την Ολλανδία, όπου θα πραγματοποιήσει...

Κομισιόν: Αρχίζει η μάχη για τον προϋπολογισμό της Ε.Ε. ύψους 1,7 τρισ. ευρώ – Η Φον ντερ...

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή καταλήγει σήμερα σε πρόταση για κεντρικό...

Απόκριες! Μεταμόρφωσε το Citroën Ami σε Ferrari

Το Citroën Ami, γνωστό για την οικονομική και λιτή...

Ηφαίστειο στην Ισλανδία εκρήγνυται για 9η φορά από το τέλος του 2023 – ΒΙΝΤΕΟ

Ένα ηφαίστειο στη νοτιοδυτική Ισλανδία εξερράγη ξανά, σημειώνοντας την...

Βριλήσσια: «Παλαιοπώλες» ρήμαζαν κατοικίες – Λεία άνω των 30.000 ευρώ

Μητέρα και γιος στήθηκαν πίσω από μια επιχείρηση παλαιοπωλείου...

Συμμορία στόχευε ηλικιωμένες και τις λήστευε – Βίντεο αποκαλύπτει τη δράση τους

Δύο μέλη εγκληματικής συμμορίας συνελήφθησαν από την ΕΛΑΣ για...

Βίντεο: Εντυπωσιακή ηφαιστειακή έκρηξη στην Ισλανδία – Καυτή λάβα αναβλύζει από ρωγμή ενός χιλιομέτρου

Η Ισλανδία βίωσε μια εντυπωσιακή ηφαιστειακή έκρηξη στη χερσόνησο...

Νεϊμάρ: Δαπάνησε ένα εκατομμύριο για να αποκτήσει ρέπλικα του μπατμομπίλ

Ο διάσημος ποδοσφαιριστής προχώρησε σε μια εντυπωσιακή αγορά που...

Παπαγεωργίου για Καραβασάνη: «Τα δημοσιεύματα για τον γάμο τον τρόμαξαν και ήθελε να αποχωρήσει»

Η Ηλιάνα Παπαγεωργίου, σε συνέντευξή της, αποκάλυψε λεπτομέρειες για...

Αδωνις Γεωργιάδης: «Ναι, εμείς κλέψαμε, αλλά κλέβατε κι εσείς» δήλωνε για την ΝΔ πριν υπουργοποιηθεί

Σε παλαιότερες δηλώσεις του, ο νυν Υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης...

Τι θα προσφέρει το πακέτο της ΔΕΘ

Η επιβολή νέων δασμών από τον Τραμπ αναμένεται να...

Ζέττα Μακρή: Καταδίκη δημοσιογράφου από τον Βόλο για απόπειρα εκβίασης – Καλοκαίρι Παρέα – 16/07/2025

Δείτε το βίντεο για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με: Ζέττα...

Παγκόσμιο Κύπελλο Συλλόγων: Ο Τραμπ διατήρησε το κύπελλο στο γραφείο του

Σε μια αναπάντεχη εξέλιξη μετά την κατάκτηση του Παγκοσμίου...

Όταν οι μύθοι για τους λυκάνθρωπους γίνονται πραγματικότητα

Το άρθρο εξετάζει την ιστορική και κοινωνική διάσταση των...

Θεσσαλονίκη: Σύλληψη 61χρονου μετά από καταγγελία της πρώην συζύγου για απειλή με όπλο

Συνελήφθη χθες από τις αρχές της Θεσσαλονίκης ένας 61χρονος...

Γεράσιμος Μιχέλης: Διάσημη ηθοποιός η σύντροφός του – Οι συγκινητικές τους στιγμές πριν το φινάλε

Ο Γεράσιμος Μιχέλης, γνωστός για την ιδιωτικότητα στην προσωπική...

Ελλάδα – Κροατία: Η Εθνική Ανδρών στο πόλο αγωνίζεται για την κορυφή του ομίλου στο παγκόσμιο πρωτάθλημα

Η Εθνική ομάδα πόλο των Ανδρών της Ελλάδας αντιμετωπίζει...

Σύλληψη 42χρονης και 25χρονου για κλοπές ηλικιωμένων – Η δράση της «συμμορίας του παλαιοπωλείου»

Συνελήφθησαν μια 42χρονη και ένας 25χρονος για κλοπές σε...

Πάρος: Τουρίστρια έδωσε 20 ευρώ για χωριάτικη σαλάτα

Σάλο έχει προκαλέσει η καταγγελία μιας τουρίστριας στην Πάρο...

Παγώνη για Γεράσιμο Μιχελή: «Το πρόβλημα σε αυτή τη νόσο είναι στο τελευταίο στάδιο! Φτάνει σε σημείο...

Ο Γεράσιμος Μιχελής, γνωστός από τη σειρά «Παρά πέντε»,...

Ν. Παπαθανάσης: «Αρχίζουν τρία καινοτόμα Ευρωπαϊκά προγράμματα αξίας 8 δισ. ευρώ»

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας, Νίκος Παπαθανάσης, παρουσίασε στην εκπομπή...

Αποκλεισμένος ο Στ. Μιχαηλίδης σε εργοτάξιο – «Μου έλεγε, “εισέβαλες παράνομα, δεν σε αφήνω να φύγεις!”»

Ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Σταύρος Μιχαηλίδης περιγράφει ένα πρωτοφανές...

Τηλεθέαση (15/7): Ποια εκπομπή κατέκτησε την κορυφή στην πρωινή ζώνη;

Στις 15 Ιουλίου, η «μάχη» για την πρωινή τηλεθέαση...

Αποκλειστικές φωτογραφίες από την εκατονταετηρίδα της ελληνικής βασιλικής οικογένειας το 1963

Το άρθρο παρουσιάζει αποκλειστικές φωτογραφίες και βίντεο από τους...

Ελλάδα – Φινλανδία: Κρίσιμη αναμέτρηση για την Εθνική Νέων Ανδρών στο Eurobasket U20

Η Εθνική Νέων Ανδρών της Ελλάδας αναμετράται με τη...

Απροσδόκητο “λουκέτο” στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού Θεσσαλονίκης στην κορύφωση της σεζόν!

Σε μια απρόσμενη εξέλιξη, το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού Θεσσαλονίκης...

Μωβ μέδουσες: Προβληματισμός στους ειδικούς για την ταχεία εξάπλωσή τους στις ελληνικές θάλασσες

Οι μωβ μέδουσες έχουν προκαλέσει ανησυχία στις ελληνικές παραλίες...

Θες το παιδί σου να τρώει περισσότερα φρούτα; Η λύση είναι πιο απλή (και πιο διασκεδαστική) απ’...

Η διατροφή των παιδιών με φρούτα αποτελεί συχνά πρόκληση...