Το άρθρο εξετάζει την ειδική έκδοση του Toyota Corolla 9ης γενιάς, το Corolla TS Compressor, το οποίο κυκλοφόρησε το 2005 με εργοστασιακό μηχανικό υπερσυμπιεστή.
Αυτή η έκδοση, που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Toyota Motorsport GmbH, προσέφερε αυξημένη ισχύ 225 ίππων και βελτιωμένες επιδόσεις, όπως επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,9 δευτερόλεπτα.
Παρά τις τεχνικές βελτιώσεις, οι κριτικές από δοκιμαστές ήταν ανάμεικτες, επισημαίνοντας την έλλειψη «μαγείας» στον ήχο του κινητήρα και την αίσθηση οδήγησης.
Το μοντέλο διέθετε επίσης αισθητικές και μηχανικές αναβαθμίσεις, όπως χαμηλωμένες αναρτήσεις και σπορ εξωτερικά στοιχεία.
Πιο αναλυτικά
Στο άκουσμα της λέξης «Compressor» ο νους πάει απευθείας στις Mercedes με τους κινητήρες Kompressor, η δημοτικότητα και ο αντίκτυπος των οποίων ήταν τέτοιος, που πολλοί νόμιζαν πως έτσι λεγόταν το μοντέλο. Σίγουρα θα έχετε ακούσει στο παρελθόν να λέει κάποιος ότι «αυτός έχει Mercedes Kompressor». Εν συντομία να αναφέρουμε ότι το Kompressor ήταν μια εμπορική ονομασία για τους κινητήρες της Mercedes που χρησιμοποιούσαν το μηχανικό υπερσυμπιεστή.

Το μηχανικό αυτό υπερσυμπιεστή χρησιμοποίησε η Toyota για να αυξήσει τη δύναμη στο Corolla 9ης γενιάς και πιο συγκεκριμένα στην πιο σπορ έκδοση TS (T-Sport). Δεν ήταν ευρείας παραγωγής και για όλους, παρά μόνο για ελάχιστες μεγάλες αγορές της Ευρώπης, όπως τη Μ. Βρετανία και τη Γερμανία. Μάλιστα ήταν ένα ακριβό αυτοκίνητο για την εποχή και κατηγορία του, αφού τον Φεβρουάριο του 2005 που λανσαρίστηκε στη Γερμανία, εκκινούσε από 29.700 ευρώ. Το Corolla TS που εμφανίστηκε το 2004 διέθετε κάποιες διακριτικές αλλαγές στο αμάξωμα και στο εσωτερικό, όπως επίσης διαφορετικό στήσιμο των αναρτήσεων και 1.800άρη VVTL-i ατμοσφαιρικό κινητήρα. Το εν λόγω μοτέρ έφτανε τα 192 άλογα στις 7.800 σ.α.λ. και τα 180 Nm ροπής στις 6.800 σ.α.λ. Επιτάχυνε το μικρομεσαίο χάτσμπακ των 1.220 κιλών από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 8,4 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα άγγιζε τα 225 χλμ./ώρα.
Το 2005 εμφανίστηκε για πρώτη φορά το «ενισχυμένο» Corolla TS Compressor για όσους ήθελαν περισσότερα γκάζια και καλύτερη οδική συμπεριφορά, αν και εν τέλει οι κριτικές από τους δοκιμαστές δεν ήταν και οι καλύτερες. Το Corolla TS Compressor που πωλούνταν στη Γερμανία είχε εξελιχθεί σε συνεργασία με την Toyota Motorsport GmbH. Ο κινητήρας των 1.794 κ.εκ. με τη βοήθεια του μηχανικού υπερσυμπιεστή ανέβηκε στους 225 ίππους στις 7.800 σ.α.λ. και η ροπή έφτασε τα 230 Nm στις 3.600 σ.α.λ. (217 hp στις 8.200 σ.α.λ. και 215 Nm στις 4.000 σ.α.λ. το βρετανικό). Ανεξαρτήτως προέλευσης, η Toyota ανακοίνωνε σπριντ στα 100 χλμ./ώρα σε 6,9 δλ. και τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα. Λόγω της περισσότερης ροπής από πιο χαμηλές στροφές, το Corolla TS Compressor εξασφάλιζε βελτιωμένες επιταχύνσεις και εν κινήσει (60-100 χλμ./ώρα σε 6,1 δλ.), ενώ η εργοστασιακή κατανάλωση ήταν στα 9 λτ./100 χλμ.
Αλλαγές είχαν γίνει στις αναρτήσεις με την τοποθέτηση νέων ελατηρίων χαμηλώματος 15 χλστ. και αμορτισέρ, αλουμινένιας μπάρας θόλων στον εμπρός άξονα και ενισχύσεων στο πίσω μέρος. Το Corolla TS Compressor πατούσε σε ζάντες 17 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 215/45. Εξωτερικά διέθετε ακόμα αεροτομή οροφής, σπόιλερ στον εμπρός προφυλακτήρα, σπορ εξάτμιση με διπλές απολήξεις, ψευδοδιαχύτη πίσω και το έμβλημα TTE Compressor. Στο εσωτερικό τη διαφορά έκαναν η δερμάτινη επένδυση στο τιμόνι, το λεβιέ ταχυτήτων και το χειρόφρενο, ενώ εξτρά τοποθετούνταν σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 6,5 ιντσών και πλοήγηση.

Σύμφωνα λοιπόν με Άγγλους δοκιμαστές, το μηχανικό σύνολο του Corolla TS Compressor διέθετε γραμμική απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού και καλή αίσθηση από το 6άρι σασμάν. Ο μηχανικός υπερσυμπιεστής έδινε μια αρχική απότομη δύναμη με το γκάζι στο πάτωμα, αλλά αυτή ώθηση υποχωρούσε γρήγορα και το μοτέρ ζωντάνευε ξανά μετά τις 6.000 σ.α.λ. Παρόλα αυτά ο ήχος που έβγαζε ήταν δυσάρεστος και δεν είχε τη «μαγεία» του VTEC του Civic Type-R. Παράλληλα το «λαστιχένιο» τιμόνι και το μαλακό πλαίσιο δεν μετέφεραν την καλύτερη αίσθηση στο δρόμο.
Το άρθρο Toyota Corolla με εργοστασιακό Compressor; εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.













