Το νέο Toyota Hilux, με μακρά παράδοση στον τομέα των αγροτικών οχημάτων, εξελίσσεται με έμφαση στην υβριδική τεχνολογία.
Η 8η γενιά του, που κυκλοφορεί από το 2015, προσφέρεται πλέον σε πολλές αγορές, όπως η Ευρώπη, αποκλειστικά με ήπια υβριδικό πετρελαιοκινητήρα 2.8 λίτρων.
Το σύστημα περιλαμβάνει ηλεκτρογεννήτρια, μπαταρία ιόντων λιθίου και μετατροπέα, προσφέροντας 204 ίππους και 420 Nm ροπής. Στην Αυστραλία, το Hilux διατίθεται επίσης με βενζινοκινητήρα 2.7 λίτρων και ντίζελ 2.4 λίτρων.
Σχεδιάζεται επίσης η ανάπτυξη μιας πιο ισχυρής έκδοσης GR Hilux, με υβριδικό βενζινοκινητήρα 2.4 λίτρων, για να ανταγωνιστεί το Ford Ranger Raptor. Αναμένονται περισσότερες εξελίξεις μέχρι το 2026.
Πιο αναλυτικά
Δεν χρειάζονται πολλά λόγια για το Toyota Hilux. Ένα από τα συνώνυμα των αγροτικών, με δεκαετίες παράδοσης και εκατομμύρια αγοραστές πίσω του. H σημερινή, 8η, γενιά βρίσκεται μαζί μας από το 2015, έχοντας περάσει στο φάσμα του εξηλεκτρισμού από πέρσι. Το νέο Hilux ήδη εξελίσσεται, με την υβριδική τεχνολογία σε πρώτο πλάνο.
Σύμφωνα με έγγραφα που διέρρευσαν από το Υπουργείο Υποδομών της Αυστραλίας, το νέο Hilux (με κωδική ονομασία AN2) σε πολλές αγορές θα προσφέρεται μόνο ως υβριδικό. Βέβαια αυτό ήδη ισχύει στην Ευρώπη και τη χώρα μας, όπου το τρέχον μοντέλο διατίθεται αποκλειστικά με τον ήπια υβριδικό πετρελαιοκινητήρα των 2.8 λίτρων. Το 48βολτο σύστημα αποτελείται από μια ηλεκτρογεννήτρια – μίζα, την μπαταρία ιόντων λιθίου 48V και το μετατροπέα DC-DC, με την ηλεκτρογεννήτρια να παράγει 16 ίππους και 65 Nm. Ο τετρακύλινδρος, 16βάλβιδος turbo diesel των 2.755 κ.εκ. αποδίδει 204 άλογα στις 3.400 σ.α.λ. και 420 Nm στις 1.400-3.400 σ.α.λ. , συνεργαζόμενος είτε με 6άρι χειροκίνητο ή με αυτόματο ισάριθμων σχέσεων (500 Nm η ροπή εδώ) και σύστημα τετρακίνησης Multi-Terrain Select.
Σε άλλες περιοχές, όπως την Αυστραλία, το Hilux προσφέρεται επίσης με βενζινοκινητήρα 2.7 λίτρων και ντίζελ 2.4 λίτρων. Προς το παρόν, όπως όλα δείχνουν, το καινούργιο -για το οποίο μας δίνουν καλή γεύση τα renderings του Theottle– θα ακολουθήσει τα ευρωπαϊκά «χούγια» και θα εξοπλίζεται μόνο με τον mild hybrid 2.8λτ. Στη συνέχεια θα προστεθεί η επιλογή μη εξηλεκτρισμένου παράγωγου στο συγκεκριμένο μοτέρ, για όσους θέλουν χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ θα συνεχίσουν οι επιλογές μεταξύ κίνησης πίσω και σε όλους τους τροχούς. Στη Γηραιά Ήπειρο ωστόσο, δεν αναμένουμε τόσες διαφοροποιήσεις. Λογικά το mild hybrid μοτέρ θα συνεχίσει ως έχει, χωρίς διαφοροποιήσεις στη μετάδοση.
Τα μεγάλα νέα αφορούν το ενδεχόμενο εξέλιξης GR Hilux, ώστε να ανταγωνιστεί το Ford Ranger Raptor. Εδώ την κίνηση λέγεται ότι θα αναλάβει το υβριδικό βενζινοκίνητο σύνολο 2.4λτ. i-Force Max, που ξέρουμε από το Tacoma και παράγει 330 ίππους και 630 Nm. Μέσα προς τέλη του 2026 τα νεότερα.
Το άρθρο Γεμάτο δυναμισμό και εξηλεκτρισμό το νέο Toyota Hilux εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.