Το ανανεωμένο Renault Clio, με πάνω από 35 χρόνια ιστορίας, συνεχίζει να αποτελεί σημείο αναφοράς στην κατηγορία του, διατηρώντας τον τίτλο του best seller στην Ευρώπη.
Η 6η γενιά του, διαθέσιμη από το 2026, παρουσιάζει ένα εντελώς νέο στυλ και αναβαθμισμένη γκάμα κινητήρων, με ισχύ από 115 έως 160 ίππους.
Ξεχωρίζει ο full hybrid κινητήρας E-Tech 160hp, που προσφέρει δυναμικές επιδόσεις και οικονομία καυσίμου, ενώ μπορεί να κινείται ηλεκτρικά για το 80% του χρόνου οδήγησης.
Το νέο Clio διαθέτει επίσης έναν 3κύλινδρο κινητήρα 1.2 TCe και μια έκδοση Eco-G με bi-fuel κινητήρα, προσφέροντας ευελιξία και χαμηλό κόστος χρήσης.
Πιο αναλυτικά
Με πάνω από 35 χρόνια ιστορίας, το Clio ήταν ανέκαθεν το σημείο αναφοράς στην κατηγορία του στην Ευρώπη, διατηρώντας ταυτόχρονα και τον τίτλο του best seller για τη Renault και στις πέντε προηγούμενες γενιές του. Το πρώτο μοντέλο, που κυκλοφόρησε το 1990, τάραξε τα νερά της αγοράς προσφέροντας ένα επίπεδο ποιότητας αντίστοιχο των μοντέλων ανώτερων κατηγοριών και μια σειρά από χαρακτηριστικά που δεν είχαν προσφερθεί ποτέ μέχρι τότε σε αυτοκίνητο πόλης.
Το Clio έχει παρουσιάσει πλήθος εμβληματικών εκδόσεων όλα αυτά τα χρόνια, από το πολυτελές Baccara και το Initiale Paris, μέχρι το σπορ 16 S και το Williams, αλλά και το απίστευτο Clio V6 με τον κινητήρα πίσω και στο κέντρο, και την εξαιρετικά εξελιγμένη full hybrid έκδοση E-Tech, που κυκλοφόρησε με την πέμπτη γενιά του. Συνολικά, το Clio έχει πουλήσει σχεδόν 17 εκατομμύρια μονάδες σε 120 χώρες σε όλο τον κόσμο, που το καθιστούν ως το πιο δημοφιλές γαλλικό αυτοκίνητο όλων των εποχών. Για άλλη μια φορά φέτος, το Clio συνεχίζει να βρίσκεται στην κορυφή των charts, όντας ξανά το best seller στην Ευρώπη, για το πρώτο εξάμηνο του 2025.
Πλήρως ανασχεδιασμένη, η 6η γενιά του Renault Clio (διαθέσιμη από το 2026), είναι πάνω απ’ όλα εντυπωσιακή, διαθέτοντας ένα εντελώς νέο και ξεχωριστό στυλ που αντανακλά τη σύγχρονη προσέγγιση της μάρκας στον τομέα του design και της τεχνολογίας. Το νέο Renault Clio έχει αναβαθμιστεί συνολικά, συμπεριλαμβανομένης και της γκάμας των κινητήρων του. Η ισχύς τους κυμαίνεται από 115 έως 160 ίππους και έχουν σχεδιαστεί για να αξιοποιούν πλήρως τις μεγάλες δυνατότητες του πλαισίου, καθώς και το φαρδύτερο μετατρόχιο του αυτοκινήτου. Το μοντέλο βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B. Οι μηχανολόγοι της Renault αναβάθμισαν τις δυνατότητές του με σκοπό να εξασφαλίσουν κορυφαίο στην κατηγορία του επίπεδο άνεσης, μοναδική ευελιξία και επίπεδο ηχομόνωσης. Το νέο Clio είναι πιο ευέλικτο από ποτέ και ταιριάζει σε κάθε οδηγική ανάγκη.
Ο full hybrid κινητήρας E-Tech με τη συνδυαστική ισχύ των 160 ίππων αποτελεί την αιχμή του δόρατος για το Clio της έκτης γενιάς. Αυτό το σύνολο που εξελίχθηκε από την Horse Powertrain, προσφέρει δυναμικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8,3 δλ. βελτιωμένη κατά 1δλ. σε σχέση με την προηγούμενη γενιά) και ασυναγώνιστο επίπεδο οικονομίας & αποδοτικότητας, χωρίς να χρειάζεται σύνδεση με εξωτερική παροχή ρεύματος για την επαναφόρτισή του. Οι εκπομπές του CO2 δεν ξεπερνούν τα 89 γρ./χλμ., ενώ η κατανάλωση σε μικτό κύκλο είναι μόλις 3,9 λτ/100 χλμ. – τιμή μικρότερη από την full hybrid E-Tech έκδοση των 145hp και έως και 40% μικρότερη από ένα αντίστοιχο μοντέλο με συμβατικό κινητήρα βενζίνης. Το νέο Clio full hybrid E-Tech 160hp μπορεί να κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για έως και στο 80% του χρόνου οδήγησης μέσα και γύρω από τις πόλεις και να διανύει έως και 1.000 χλμ. σε αυτοκινητόδρομο. Η τεχνολογία της Renault, συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο κινητήρα εσωτερικής καύσεως 1.8 λίτρου με άμεσο ψεκασμό κύκλου Atkinson, δύο ηλεκτροκινητήρες που τροφοδοτούνται από μια μπαταρία 1,4 kWh με νέο σύστημα ψύξης και ένα έξυπνο κιβώτιο πολλαπλών επιλογών χωρίς συμπλέκτη, με προσαρμοσμένες σχέσεις μετάδοσης. Το κιβώτιο που συνοδεύει τον κινητήρα full hybrid E-Tech 160hp έχει εξελιχθεί με τεχνολογία από τους αγώνες της Formula 1 και διαθέτει δύο σχέσεις για την ηλεκτροκίνηση και τέσσερεις για τον κινητήρα εσωτερικής καύσεως.
Το νέο Renault Clio διατίθεται με τον 3κύλινδρο κινητήρα 1.2 TCe που αποδίδει 115 hp και 190 Nm. Συνδυάζεται με χειροκίνητο ή με το νέο αυτόματο κιβώτιο: ένα εξαιρετικά γρήγορο και πολύ οικονομικό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC έξι σχέσεων, με άμεση απόκριση και paddles στο τιμόνι. Επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,1 δλ., καταναλώνει 5 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει 114 γρ./χλμ. CO2 με το χειροκίνητο σασμάν, η 5,1 λτ./100 χλμ. και 116 γρ./χλμ. με το EDC. Σε μεταγενέστερο στάδιο, στις επιλογές της γκάμας θα προστεθεί και μία έκδοση Eco-G με έναν 3κύλινδρο 1.2 λτ. κινητήρα bi-fuel (βενζίνης και LPG) και ισχύ 120 hp και 200 Nm, με αυτόματο κιβώτιο EDC, που αποτελεί μία άκρως φιλική προς το περιβάλλον εναλλακτική με ιδιαίτερα χαμηλό κόστος χρήσης. Η μεικτή κατανάλωση LPG είναι 6,9 λτ./100 χλμ., με εκπομπές CO2 107 γρ./χλμ. και 0-100 χλμ./ώρα σε 10,1 δλ.
Το άρθρο Άλλο αυτοκίνητο το νέο Renault Clio και σε κινητήρες εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.
Συνοπτικά
- Το ανανεωμένο Renault Clio συνεχίζει να είναι το best seller στην Ευρώπη, με την 6η γενιά να είναι διαθέσιμη από το 2026.
- Η νέα γενιά παρουσιάζει εντελώς νέο στυλ και αναβαθμισμένη γκάμα κινητήρων, από 115 έως 160 ίππους.
- Ο full hybrid κινητήρας E-Tech 160hp προσφέρει δυναμικές επιδόσεις και οικονομία καυσίμου, με ηλεκτρική οδήγηση για το 80% του χρόνου.
- Η γκάμα περιλαμβάνει επίσης τον 3κύλινδρο κινητήρα 1.2 TCe και μια έκδοση Eco-G με bi-fuel κινητήρα για χαμηλό κόστος χρήσης.