Από τις 11 Σεπτεμβρίου 2025, το gov.gr προσφέρει μια νέα υπηρεσία που επιτρέπει σε επιχειρήσεις και πολίτες να συνυπογράφουν ψηφιακά ιδιωτικά έγγραφα, ενισχύοντας την ασφάλεια και την ευκολία στις οικονομικές και διοικητικές συναλλαγές.
Η υπηρεσία επιτρέπει σε νομικά πρόσωπα να δημιουργούν και να αναρτούν έγγραφα, τα οποία στη συνέχεια υπογράφονται από φυσικά πρόσωπα μέσω της πλατφόρμας. Η πρώτη εφαρμογή αφορά τον ασφαλιστικό κλάδο, με μελλοντική επέκταση σε άλλους τομείς.
Τα έγγραφα φέρουν μοναδικό κωδικό επαλήθευσης και ηλεκτρονική σφραγίδα, ενώ για τη χρήση της υπηρεσίας απαιτείται αίτηση στην Υπηρεσία Συντονισμού Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης.
Πιο αναλυτικά
Από σήμερα (11/09/2025) οι χρήστες του gov.gr έχουν στη διάθεσή τους μια νέα υπηρεσία («Ψηφιακή βεβαίωση ή συνυπογραφή προτυποποιημένου ιδιωτικού εγγράφου») που αναμένεται να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο διακινούνται και υπογράφονται τα έγγραφα σε οικονομικές και διοικητικές συναλλαγές.
Η υπηρεσία «Ψηφιακή βεβαίωση ή συνυπογραφή προτυποποιημένου ιδιωτικού εγγράφου», η οποία αποτελεί επέκταση των υπηρεσιών «Ψηφιακή βεβαίωση εγγράφου» και «Ψηφιακή βεβαίωση ιδιωτικού συμφωνητικού», παρέχει τη δυνατότητα σε νομικά πρόσωπα και πολίτες να συνεργάζονται με μεγαλύτερη ψηφιακή ασφάλεια και ευκολία.
Η βασική διαφορά και καινοτομία της νέας υπηρεσίας είναι ότι το έγγραφο δημιουργείται από το νομικό πρόσωπο, ενώ μέχρι σήμερα την ψηφιακή βεβαίωση εκκινούσε φυσικό πρόσωπο που αναρτούσε το έγγραφο στις αντίστοιχες υπηρεσίες του gov.gr.
Η πρώτη εφαρμογή της υπηρεσίας αφορά έγγραφα τα οποία υπογράφουν φυσικά πρόσωπα (ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές, μεσίτες, πράκτορες, ασφαλιζόμενοι και εκπρόσωποι νομικού προσώπου) στο πλαίσιο παροχής ασφαλιστικών υπηρεσιών. Σε επόμενο στάδιο, η υπηρεσία θα επεκταθεί και σε άλλους κλάδους.
Πιο συγκεκριμένα:
- Το νομικό πρόσωπο μέσω του πληροφοριακού του συστήματος δημιουργεί το σχετικό έγγραφο, το αναρτά στην υπηρεσία του gov.gr και δηλώνει τα ΑΦΜ των εμπλεκόμενων φυσικών προσώπων. Μέσω διαλειτουργικότητας το έγγραφο αναρτάται στη Θυρίδα Πολίτη των φυσικών προσώπων για να υπογράψουν.
- Στη συνέχεια, τα φυσικά πρόσωπα συνδέονται με κωδικούς ΤaxisΝet στην υπηρεσία «Ψηφιακή βεβαίωση ή συνυπογραφή προτυποποιημένου ιδιωτικού εγγράφου» στην ενότητα «Πολίτης και Καθημερινότητα» και την Υποενότητα «Ψηφιακά έγγραφα gov.gr» στο gov.gr και υπογράφουν το έγγραφο.
- Όταν το έγγραφο υπογραφεί από όλους, αποστέλλεται στο πληροφοριακό σύστημα του νομικού προσώπου όπου γίνεται και η έκδοσή του.
Κάθε έγγραφο που εκδίδεται μέσω της συγκεκριμένης υπηρεσίας αναρτάται στη Θυρίδα Πολίτη κάθε υπογράφοντα στο gov.gr και στο Gov.gr Wallet. Φέρει μοναδικό αναγνωριστικό κωδικό επαλήθευσης, QR code, καθώς και την προηγμένη ηλεκτρονική σφραγίδα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Επισημαίνεται ότι για να μπορέσει ένα νομικό πρόσωπο να κάνει χρήση της υπηρεσίας για την ανάρτηση στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη (gov.gr-ΕΨΠ) ιδιωτικού εγγράφου προς ψηφιακή βεβαίωση ή ψηφιακή συνυπογραφή, θα πρέπει να υποβάλλει αίτηση στην Υπηρεσία Συντονισμού Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (ΥΣΕΨΠ) του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Συνοπτικά
- Από τις 11 Σεπτεμβρίου 2025, το gov.gr προσφέρει υπηρεσία για ψηφιακή συνυπογραφή ιδιωτικών εγγράφων από επιχειρήσεις και πολίτες.
- Η νέα υπηρεσία ενισχύει την ασφάλεια και ευκολία στις συναλλαγές και εφαρμόζεται αρχικά στον ασφαλιστικό κλάδο.
- Τα έγγραφα φέρουν μοναδικό κωδικό επαλήθευσης και απαιτούν αίτηση στην Υπηρεσία Συντονισμού Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης για χρήση.
- Η διαδικασία περιλαμβάνει τη δημιουργία εγγράφων από νομικά πρόσωπα και την υπογραφή τους από φυσικά πρόσωπα μέσω της πλατφόρμας.