Το Νεπάλ αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση στην υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης, με το 76% των νέων αυτοκινήτων να είναι αμιγώς ηλεκτρικά.
Η επιτυχία αυτή οφείλεται στην εκτεταμένη χρήση υδροηλεκτρικής ενέργειας, που καθιστά την ηλεκτρική ενέργεια φθηνή και τοπικά παραγόμενη.
Μετά από μια κρίση καυσίμων το 2015, η κυβέρνηση μείωσε σημαντικά τους φόρους εισαγωγής ηλεκτρικών οχημάτων, καθιστώντας τα πιο οικονομικά από τα βενζινοκίνητα. Επιπλέον, η ανάπτυξη υποδομών φόρτισης συνέβαλε στην αύξηση των πωλήσεων.
Το Νεπάλ, αν και μικρό σε πλάτος, δείχνει τον δρόμο για την ηλεκτροκίνηση, ξεπερνώντας ακόμα και την Κίνα σε ποσοστά πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων.
Πιο αναλυτικά
Η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης διαφέρει από χώρα σε χώρα. Υπάρχει η Νορβηγία όπου άνω των 95% των νέων ταξινομήσεων είναι αμιγώς ηλεκτρικά.
Και υπάρχουν και χώρες της Αφρικής, όπου η ηλεκτροκίνηση δεν μπορεί να αποσπάσει παρά μονοψήφιο νούμερο. Όπως θα περίμενες, η Ελλάδα βρίσκεται πιο κοντά στον αφρικανικό κόσμο, παρά στις σκανδιναβικές χώρες.
Αλλά να που το Νεπάλ δείχνει τον δρόμο. Και μάλιστα βάζει τα γυαλιά ακόμα και στην Κίνα.
Ποιος θα περίμενε ότι τρία στα τέσσερα νέα αυτοκίνητα στο Νεπάλ είναι 100% ηλεκτρικά;
Από όλα τα καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα που πουλήθηκαν στο Νεπάλ πέρυσι, το 76% ήταν ηλεκτρικά. Τα μισά βαν και μίνι λεωφορεία φορτίζονται επίσης αποκλειστικά στην πρίζα.
Το μυστικό; Τα ποτάμια. Το Νεπάλ ηλεκτροδοτείται σχεδόν εξ ολοκλήρου μέσω υδροηλεκτρικής ενέργειας, πράγμα που σημαίνει ότι η ηλεκτρική ενέργεια είναι φθηνή και παράγεται τοπικά.
Μετά από μια κρίση καυσίμων που αφορούσε την Ινδία το 2015, η κυβέρνηση μείωσε τους φόρους εισαγωγής ηλεκτρικών οχημάτων στο 40%, ενώ τα βενζινοκίνητα παρέμειναν στο 180%. Έτσι, από τη μια μέρα στην άλλη, ένα Hyundai Kona EV ήταν φθηνότερο από την έκδοση βενζίνης.
Η κυβέρνηση κατασκεύασε 62 δημόσιους φορτιστές και οι επιχειρήσεις και οι ιδιοκτήτες σπιτιών έχουν προσθέσει εκατοντάδες ακόμη.
Και η ενέργεια είναι τόσο φθηνή που το κόστος κίνησης ενός ηλεκτρικού οχήματος κοστίζει περίπου 15 φορές λιγότερο από ένα βενζινοκίνητο.
Πρώτο και καλύτερο στις πωλήσεις το BYD Dolphin. Τα πρώτα τέσσερα BEV είναι από την Κίνα, ενώ μόλις το 5ο είναι ένα ινδικό Tata. Ωστόσο, η Tata διαθέτει το 38% των συνολικών πωλήσεων, ενώ η BYD ακολουθεί με 32% και 3η είναι η MG με 17%.
Το Νεπάλ έχει κάποια κοινά με την Ελλάδα, με την έννοια ότι είναι μια μακρόστενη χώρα. Το μέγιστο μήκος του φτάνει τα 1.100 km, χοντρικά η απόσταση Καλαμάτας-Αλεξανδρούπολης. Αλλά σε πλάτος είναι περιορισμένο.
Συνοπτικά
- Το Νεπάλ καταγράφει το 76% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων ως ηλεκτρικά, χάρη στη φθηνή και τοπικά παραγόμενη υδροηλεκτρική ενέργεια.
- Η μείωση των φόρων εισαγωγής ηλεκτρικών οχημάτων μετά την κρίση καυσίμων το 2015 τα έκανε πιο οικονομικά από τα βενζινοκίνητα.
- Η ανάπτυξη υποδομών φόρτισης ενίσχυσε περαιτέρω τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στο Νεπάλ.
- Το Νεπάλ ξεπερνά την Κίνα σε ποσοστά πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, δείχνοντας τον δρόμο για την ηλεκτροκίνηση.