Moretti 850 Sportiva Coupé 1965-1971, φιλοσοφία επισκόπου, ψυχή μυλωνά

Μια κομψή και σπάνια ιταλική δημιουργία: Η Moretti 850 Sportiva, μια μικρή σπορ μπερλινέτα που εμπνεύστηκε από τη Dino και άφησε εποχή στα τέλη της δεκαετίας του '60
Το άρθρο προστέθηκε στη λίστα σας

Το άρθρο αναφέρεται στην Moretti 850 Sportiva Coupé, ένα κομψό και ιδιαίτερο αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε από την ιταλική εταιρεία Moretti μεταξύ 1965 και 1971.

Βασισμένο στο FIAT 850 Coupé, το αυτοκίνητο ξεχώριζε για τον μοναδικό του σχεδιασμό και την πολυτέλεια, παρά το γεγονός ότι δεν ήταν ιδιαίτερα σπορ.

Η Moretti, υπό την καθοδήγηση του Giovanni Moretti, χρησιμοποίησε τις πλατφόρμες της FIAT για να δημιουργήσει ειδικές εκδόσεις με ιδιαίτερο στιλ, προσφέροντας εξατομίκευση στους πελάτες της.

Η Sportiva, με την επιρροή από τη Ferrari Dino, συνδύαζε την κομψότητα με την απλότητα, ενώ η παραγωγή της περιορίστηκε σε λίγες μονάδες, καθιστώντας την σήμερα συλλεκτική.

Παρά την περιορισμένη ισχύ των κινητήρων της, η Sportiva εντυπωσίαζε με την αισθητική της και παραμένει ένα από τα πιο λαμπρά παραδείγματα της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας της εποχής.

Πιο αναλυτικά

Η FIAT για πολλούς ήταν απλώς μια εταιρεία που έβγαζε «φιατάκια». Άδικα! Διότι χρειάζεται να θυμηθούμε ότι η αξιοσέβαστη τορινέζικη φίρμα δεν έβαλε μόνο τον λαουτζίκο πάνω σε ρόδες με το Nuova 500 και 600. 

Αλλά στη δεκαετία του ’60 λανσάριζε κι αυτοκίνητα όπως το 124 Sport και Sport Spider, το 125, μέχρι και τη λιμουζίνα 130. Όμως, πίσω από αυτήν την εικόνα του λαϊκού «παντοπωλείου», η FIAT έκρυβε και μια άλλη πλευρά. Μια πλευρά με στιλ, φινέτσα, πειραματισμό -συχνά όχι από την ίδια, αλλά από ανθρώπους που έβλεπαν τις πλατφόρμες της ως καμβά για κάτι περισσότερο.

Ένας τέτοιος άνθρωπος ήταν κι ο Giovanni Moretti. Ίσως όχι τόσο γνωστός στο ελληνικό κοινό, τουλάχιστον όχι από τον χώρο του αυτοκινήτου. Το επίθετο «Moretti» άλλωστε, θα μπορούσε εύκολα να ανήκει σε κάποιον Μιλανέζο επιπλοποιό με ατελιέ στην Brera ή σε έναν υποδηματοποιό από το Varese -από εκείνους που επιμένουν να ράβουν στο χέρι, χωρίς να υποκύπτουν στη μαζική παραγωγή.

Η Moretti 850 Sportiva Coupé δεν ήταν σπορ όπως υποσχόταν -ήταν όμως κομψή όπως κανείς δεν περίμενε από ένα μικρό, στοχαστικό ατελιέ του Torino

Moretti 850 Sportiva Coupé
Βασισμένη στο FΙΑΤ 850 Coupé, μην το αναλύσουμε περισσότερο, ξεχώριζε ιδιαίτερα για τον σχεδιασμό της. Το αυτοκίνητο θα φρεσκαριζόταν το 1969. Ο κινητήρας των 842 cc ή 903 cc θα αντικαθίστατο επίσης από έναν κινητήρα των 982 cc, ανεβαίνοντας από τα 47 στα 62 άλογα. Όπως στη SportivaSS της φωτογραφίας.

Για να κατανοήσεις λοιπόν τον σκοπό της Sportiva, πρέπει να γνωρίζεις την πλούσια ιστορία της Moretti SpA. Με έτος ίδρυσης το 1926 από τον Giovanni Moretti, η εταιρεία πέρασε από διάφορες φάσεις μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1980. Ένας πραγματικός πολυπράγμων «μάστορας», ο Moretti ξεκίνησε με μοτοσικλέτες πριν δοκιμάσει τις δυνάμεις του στα μικροαυτοκίνητα και στα ηλεκτρικά φορτηγά!

Στο τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, ο Moretti προσπάθησε επίσης να βάλει στους τέσσερις τροχούς την Ιταλία με αυτοκίνητα μικρού κυβισμού. Αλλά το λανσάρισμα των Nuova 500 και 600 από τη γείτονα FIAT ανάγκασε τον Moretti να αλλάξει τροπάρι. Καθώς τα τορινέζικα μοντέλα που παράγονταν σε τεράστιες ποσότητες, αποδεικνύοντας σαφώς πιο συμφέροντα από τις βιοτεχνικές και ακριβές παραγωγές του μικρού κατασκευαστή.

 

Moretti 850 Sportiva Coupé
Αν σχετιζόταν με τη FIAT Moretti 850, ονομάστηκε 850 Sportiva. Ως τέκνο βιοτεχνικής παραγωγής, το αυτοκίνητο διαμορφωνόταν και επί παραγγελία. Με μια έκδοση Spider να ήταν επίσης διαθέσιμη.

Αντί λοιπόν να ανταγωνίζεται πεισματικά τον γίγαντα του Τορίνο ως κατασκευαστής, και χάρη στη σχέση του με τον Gianni Agnelli, ο Moretti αποφάσισε να προσφέρει πολυτελείς εκδόσεις ή σπέσιαλ καβούκια βασισμένα στα FIAT μαζικής παραγωγής -κυρίως σε μικρά κουπέ και σπάιντερ. 

Κάπου εκεί ανάμεσα γεννήθηκε και η Sportiva, το πιο όμορφο από τα μετασκευασμένα μοντέλα του Moretti. Στο σημείο αυτό να πούμε, ότι η FIAT ενδιαφερόταν ιδιαίτερα να επιβιώσουν οι μικροί Ιταλοί καροσερίστες. Από τη μία, επειδή αποτελούσαν εθνικό κεφάλαιο, μια σχεδιαστική παράδοση που δεν την απειλούσε ανταγωνιστικά. Κι από την άλλη, διότι αυτές οι μικρές καροτσερίες λειτουργούσαν ως πολύτιμοι κοινωνοί ενός εξειδικευμένου μηνύματος προς το κοινό: Ότι η FIAT μπορούσε να προσφέρει και κάτι περισσότερο από τη μαζική αυτοκίνηση.

Moretti 850 Sportiva Coupé
Όλα ξεκίνησαν με την 850 Coupé 2 Posti του 1964, με τον Moretti να παίρνει την πλατφόρμα Tipo 100G και τα μηχανικά μέρη του FΙΑΤ 850 Coupé και να προσαρμόζει πάνω τους το δικό του καβούκι. Με ανάλογες σπορ τροποποιήσεις στην καμπίνα. Το αυτοκίνητο είχε και εκδοχή Spider. O Moretti ήταν ένας από τους πιο παραγωγικούς κατασκευαστές αμαξωμάτων χαμηλού όγκου παραγωγής στην Ιταλία κατά την μεταπολεμική περίοδο.

Από το 1964 κιόλας, με τo λανσάρισμα του FIAT 850, η Moretti ξεκίνησε να παράγει ένα κουπέ κι ένα σπάιντερ βασισμένα στην τορινέζικη δίπορτη μπερλίνα. Φορώντας το μοτέρ των 843 cc της έκδοσης Super με τα 37 άλογα, και τα δύο φιγουράριζαν με κλασικό αλλά κομψό στιλ. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι το κουπέ έμοιαζε εντυπωσιακά με το SIMCA 1000 Bertone, και μόνο το εκπαιδευμένο μάτι μπορούσε να τα ξεχωρίσει -στο DRIVE έχουμε παρουσιάσει την έκδοση 1200S Coupé 1967-1971. Η δε έκδοση Spider, κατά ένα παράδοξο τρόπο, ήταν πιο διακριτική από το αντίστοιχο FIAT. Μια ομολογουμένως ακατανόητη επιλογή για έναν κατασκευαστή αμαξωμάτων που επιδιώκει να ξεχωρίσει.

Moretti 850 Sportiva Coupé
Αν οι γραμμές του SIMCA 1100 Coupé σας κάνουν να σκέφτεστε το FΙΑΤ 850 Sport και αντίστοιχα τα Moretti 850 Coupé και Spider, αυτό είναι φυσιολογικό, καθώς ήταν κι αυτό δημιουργία του Bertone. Ωστόσο, το SIMCA ήταν αυτό που λανσαρίστηκε πρώτο, με ντεμπούτο στο Σαλόνι της Γενεύης, το 1962.

H Moretti Sportiva έκανε το ντεμπούτο της το 1967, αλλά είχε παρουσιαστεί στο κοινό για πρώτη φορά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο το 1965. Ένα χρόνο αργότερα, στο ίδιο Σαλόνι το 1966, παρουσιάστηκε το FIAT Dino Spider, του οποίου το εμπρός μέρος είχε μια φευγαλέα ομοιότητα με της Sportiva. Αυτή η «κλοπή» τελικά βόλευε τον Moretti, ο οποίος την είδε ως έναν τρόπο να ενισχύσει τις πωλήσεις της «μικρής» Sportiva του.

Εκεί λοιπόν που το FIAT 850 Coupé φιγουράριζε ως ένα καθωσπρέπει μικρό για καθημερινές μετακινήσεις με λίγη παραπάνω σπορτίβ διάθεση, η Sportiva έφερνε ένα σχεδιαστικό βάθος που δεν μπορούσε να σε αφήσει ασυγκίνητο. Το αυτοκίνητο καταφανώς ήταν εμπνευσμένο από τη νέα Dino. Και το πίσω μέρος είχε αναλογίες και όγκο που παρέπεμπαν ευθέως στην Ferrari Dino 206GT/246GT.

Moretti 850 Sportiva Coupé
Κοιτάζοντας τη Moretti 850 Sportiva δεν μπορείς παρά να σκεφτείς τhν Dino… τουλάχιστον από εμπρός. Τροφαντή, με στρογγυλεμένα και καλοσχηματισμένα φτερά, ήταν ιδιαίτερα κομψή. Με τα φώτα τοποθετημένα όμως πολύ χαμηλότερα, σε ένα εμπρός μέρος που δεν ήταν μάσκα, μιας και η Sportiva δεν χρειαζόταν φρέσκο αέρα για ψύξη.

Σε κάθε περίπτωση ήταν εντυπωσιακό, ενώ αξίζει να αναφέρουμε ότι και στα τρία αυτά αυτοκίνητα, η γραμμή οροφής ήταν η ίδια με της μικρής Ferrari. Πρόκειται για μοναδική γραμμή, με την υπογραφή του Dany Brawand (ο οποίος εργάστηκε για τον Giovanni Michelotti στην Carrozzeria Ghia), σχέδιο που κατέστησε την 850 Sportiva ως ένα από τα πιο λαμπρά Moretti. Με τον Brawand, εκεί στα μέσα της δεκαετίας του ’60, ως επικεφαλής του τορινέζικου centro stile της Moretti να σχηματίζει το αισθητικό DNA της φίρμας με αυτοκίνητα όπως το Moretti 124 Coupé, το Midimaxi, το Panda Rock και φυσικά τη Sportiva.

Η πένα του Brawand, θα καθόριζε το στιλ των σπορ μοντέλων του Ιταλού καροσερίστα για πέντε έτη, με το σχέδιο να αναπροσαρμόζεται μέσα στα χρόνια -αν και με μικρότερη επιτυχία στα 124 και 125. Αναμενόμενα θα πείτε, καθώς επρόκειτο για πιο μακριά και πιο ψηλά μοντέλα, και πάντως μακριά από τις αναλογίες του φίνου στιλ του 850.

Moretti 850 Sportiva Coupé
Στην περιορισμένη καμπίνα, έβρισκες ένα ταμπλό με ξύλινη επένδυση και έναν πλήρη πίνακα οργάνων. Με τις ενδείξεις να δίνονται από πραγματικούς δείκτες, με βελόνες κι όχι από ενδεικτικές λυχνίες. Το στροφόμετρο, ο δείκτης καυσίμου και το ταχύμετρο, απέναντι από το τιμόνι. Η θερμοκρασία νερού και λαδιού στα δεξιά τους. Μερικά χειριστήρια ακόμη προστέθηκαν στο ταμπλό, κάτω από ένα σήμα Moretti για να σου υπενθυμίζει ότι δεν βρίσκεσαι μέσα σε ένα συνηθισμένο FIAT. Στην αναβάθμιση του 1968-69, το καντράν σχεδιάστηκε από το εργονομικότερο, με το βενζινόμετρο και το θερμόμετρο νερού εκατέρωθεν των δύο μεγάλων οφθαλμών.

Moretti 850 Sportiva Coupé

Στο εσωτερικό, η αλλαγή σκηνικού ήταν σαφώς πιο επιδερμική. Πάντως, κατά την προσφιλή πρακτική των Ιταλών για τα σπόρτσκαρ, προστέθηκαν περισσότερα όργανα για τον οδηγό και μια… χειρολαβή για τον συνοδηγό αλά 4×4 -στο ταμπλό!

Αυτά βέβαια για τα στάνταρ αυτοκίνητα. Διότι αξίζει να πούμε ότι η Sportiva θα ήταν το τελευταίο Moretti που απευθυνόταν στην πελατεία με την πολυτέλεια της εξατομίκευσης -προτού το αυτοκίνητο μετατραπεί σε απόλυτο προϊόν της μαζικής εποχής. Αυτή η μέθοδος παραγωγής, ακατανόητη έως αδύνατη για τα μοντέλα μαζικής παραγωγής, επιβίωσε για μια 20ετία ύστερα από το Β’ Παγκόσμιο πόλεμο, για να εξαφανιστεί οριστικά στη δεκαετία του ’70. Η Sportiva αρχικά διατέθηκε σε διαμόρφωση S2 (διθέσια), τόσο στην έκδοση κουπέ όσο και στην Trasformabile, με μεγάλη ανοιγόμενη υφασμάτινη οροφή.

Moretti 850 Sportiva Coupé
Ο ανασχεδιασμός του ’68-’69 έδωσε ένα στιλ πιο κοντά στην Dino, αλλά κι ένα αυτοκίνητο λίγο βατραχομούρικο που θύμιζε και Alfa Romeo Spider.

Όπως είπαμε προέκυψαν πολυάριθμες εκδοχές, προκειμένου να εξατομικεύουν οι πελάτες το αυτοκίνητό τους. Εκτός λοιπόν από την πλούσια χρωματική παλέτα και τις ταπετσαρίες στην καμπίνα, ο πελάτης μπορούσε να διαλέξει ανάμεσα σε πολυτελή αξεσουάρ της εποχής: Ηλεκτρικά παράθυρα, μεταλλικά χρώματα, τιμόνια Nardi, Cromodora και ζάντες knock-off… Αλλά και σπέσιαλ μοτέρ που ανέβαινε σε χωρητικότητα στα 982 cc.

Οι αεροδυναμικές απαιτήσεις για τη Sportiva απαίτησαν ο εφεδρικός τροχός να τοποθετηθεί οριζόντια κάτω από το εμπρός καπό. Έτσι οι σχεδιαστές ψάχνοντας για στοιχειώδη χώρο αποσκευών, τον βρήκαν μεταξύ του μοτέρ και των εμπρός θέσεων, «πορτμπαγκάζ» με υφασμάτινο κάλυμμα. Η απουσία πίσω καθίσματος όμως, έστω και με συμβολικές θέσεις, δεν άρεσε καθόλου στους αγοραστές. Έτσι την επόμενη χρονιά, το 1968, ο Moretti λανσάρισε τoν τύπο S4 που διασφάλιζε διάταξη 2+2, ικανοποιώντας όσους ζητούσαν πρακτικότητα.

Moretti 850 Sportiva Coupé
O χώρος για τις αποσκευές στην πρώτη Sportiva, έδωσε τη θέση του σε ένα διθέσιο κάθισμα με πολύ περιορισμένες δυνατότητες.

Πάνω στη «λαϊκή» μηχανολογική βάση του FIAT 850, αναμενόμενα η Sportiva δεν μπορούσε να εκφράσει επί του πρακτέου τον θυελλώδη χαρακτήρα που υποδήλωνε το στιλ της. 

Αρχικά με το μοτέρ των 843 cc (1965-1968) και στη συνέχεια με το πιο πολύστροφο των 903 cc (1968–1971), ο Moretti επέλεξε το πιο ισχυρό μοτέρ της γκάμας, με μέγιστη ισχύ 47 PS. Όσοι (ξανά)ασχoληθήκατε με το αυτοκίνητο, ίσως έχετε δει να αναφέρεται μέγιστη ισχύς 51 ή 52 ίππων. Πρόκειται όμως για απόδοση γκρος, στην πρώτη περίπτωση για PS και σε αυτή των 52 ίππων για SAE.

Moretti 850 Sportiva Coupé
Οι μπερλινέτες αυτού του τύπου είχαν συχνά μικρούς κινητήρες. Θυμηθείτε πως κι η Alpine A110 ξεκίνησε την καριέρα της με τον σιδερένιο Renault Cléon-Fonte των 1.000 cc. H 850 Sportiva ξεκίνησε με 843 cc. Δεν ήταν δα και αστραπή με 47 άλογα, αλλά αποδίδοντάς τα πάνω από τις 6000 rpm, έδινε μια ιδέα για τον χαρακτήρα της. Μην ξεχνάμε ότι ζύγιζε και κάτω από 700 kg…

Ελάχιστα πιο ελαφρύ από το FIAT, μόλις 35 kg, η Sportiva έδειχνε στη ζυγαριά 690 κιλά. Επωφελείτο ωστόσο από κοντύτερες σχέσεις στο σασμάν που του επέτρεπαν να εκμεταλλεύεται καλύτερα την υψηλή ισχύ: Με τα 47 άλογα να αποδίδονται στις 6.200 rpm (στις 6.500 στο 903 cc) και τα 61 Nm στις 3.600 rpm, όπως και στο FIAT. 

Εκεί όμως που κέρδιζε τον ρούμπο ήταν στην αεροδυναμική. Έτσι η Sportiva έπιανε στην ευθεία τα 150, εκεί που το FIAT 850 Coupé αρκείτο σε 135 km/h.

Moretti 850 Sportiva Coupé
Το πίσω μέρος ήταν πολύ πιο τετράγωνο. Ανάμεσα στην οροφή και στο πίσω μέρος, η σχεδόν επίπεδη περιοχή κατέβαινε πολύ ομαλά. Ο κινητήρας πίσω, που θα μπορούσε να οδηγήσει σε ανισορροπία στη γραμμή, περνά απαρατήρητος από τη θέση του κλωβού για τους επιβάτες. Ήταν στην πραγματικότητα δύο σε ένα. Από την άλλη, αμέσως παρατηρείς το μέγεθος του αυτοκινήτου. Το μήκος των 3,6 m δεν είναι μεγάλο, με τις αναλογίες να είναι καλές με αντίστοιχο πλάτος και ύψος.

Εδώ να σημειώσουμε ότι η 850 δεν είναι η μόνη έκδοση της Sportiva. Που με την ονομασία 850SS, απέκτησε έναν πιο ελκυστικό κινητήρα. Αυτό του FIAT Abarth 1000 OT με 982 cc, 62 PS και 103 Nm. Συνδυασμένο και πάλι με 4άρι σασμάν, πιο κοντά γραναζωμένο, αλλά αυτή τη φορά με δισκόφρενα εμπρός αντί για τα ταμπούρα των στάνταρ Sportiva. Για την Ιστορία να πούμε πως με αυτό το μοτέρ χρειαζόσουν πλέον 11,3” για το σπριντ των 0-100 km/h. Ακόμη μια σπέσιαλ έκδοση λανσαρίστηκε το 1966 από τον Giannini, με βελτιωμένο κινητήρα στα 70 άλογα.

Από την άλλη πλευρά, η Sportiva ό,τι μοτέρ και να φορούσε, πατούσε ζωντανά στον δρόμο. Χαμηλωμένη δε σε σχέση με το FIAT 850 Coupé, η μικρή Moretti αποδεικνυόταν ιδιαίτερα ουδέτερο για ένα αυτοκίνητο που τα είχε «όλα πίσω».

Moretti 850 Sportiva Coupé
Αν θα ήθελες να οδηγείς μια ψευδό-Dino αλλά με πραγματικό χαρακτήρα, διαβάζεις για το σωστό αυτοκίνητο. Αλλά θα πρέπει να ψάξεις καλά και πολύ. Και να έχεις καμιά 30ριά χιλιάρικα -τουλάχιστον- στην τσέπη.

Αλλά προφανώς δεν ήταν εκεί το ζητούμενο. Η γοητεία αυτού του Moretti ήταν στο στιλ. Ειδικά για την έκδοση S2 του 1969, με αισθητικές βελτιώσεις στο αμάξωμα, νέα εμπρός φώτα και νέα μάσκα, που ερχόταν ακόμη πιο κοντά στην Dino 246GT. Με το εμπρός μέρος να μοιάζει με Alfa Spider, αλλά και διατηρώντας σχετικά ψηλά τα εμπρός φανάρια, μοιάζοντας με βάτραχο. 

Αναμφίβολα, η S2 έχασε την πρωτοτυπία του αρχικού σχεδιασμού. Ίσως αυτό να έγινε για να ξεχωρίζει από τη νέα Sportiva S4 που χρησιμοποιούσε μεν την ίδια βάση και το εμπρός μέρος των πρώτων εκδόσεων, αλλά με υπερυψωμένη οροφή για να φιλοξενεί τέσσερα άτομα.

Moretti 850 Sportiva Coupé

Το 1971 ήταν η χρονιά που σηματοδότησε το τέλος αυτής της κομψής μπερλινέτας. Η Moretti, ύστερα από τη Sportiva, δεν θα ξανάβρισκε ποτέ αυτήν την ιδανική ισορροπία μεταξύ κομψότητας και απλότητας. Μπήκε σταδιακά στη λογική των FIAT, μοντέλων βασισμένων με μοντέρνα περιτυλίγματα. Κι ακολούθησαν τα οχήματα ελεύθερου χρόνου (όπως το Campagnola Sporting 2000) ή το πλούσιο σε επιλογές Uno, μέχρι την κατάρρευσή της το 1989. 

Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 λοιπόν, κι εκεί που η ιστορία φαινόταν να έχει τελειώσει, η Carozzeria Scioneri εξαγόρασε την επωνυμία Moretti και την διατήρησε ζωντανή, προκειμένου να χρησιμοποιήσει το καλά οργανωμένο εμπορικό της δίκτυο. Ένα πικρό τέλος, κοινό τόπος και γι’ άλλους μικρούς Ιταλούς κατασκευαστές που τόλμησαν, γοήτευσαν για λίγο και χάθηκαν.

Moretti 850 Sportiva Coupé

Σήμερα, λιγότερες από 300 Sportiva έχουν διασωθεί, με λιγότερες από 50 να είναι οι διθέσιες. Πριν από κάμποσα χρόνια, μπορούσες να βρεις μία με τιμή κάτω από τις 20.000 ευρώ. Πλέον, αν βρεθεί, η τιμή θα είναι πολύ υψηλότερη. Έτσι για μια από τις αρχικές Sportiva σε κατάσταση Concours θα χρειαστείς τουλάχιστον 40 χιλιάδες ευρώ (έχουμε βρει και αγγελίες με τιμή κοντά στα 60 χιλιάρικα) με τα αυτοκίνητα σε αποδεκτή κατάσταση να κοστίζουν από 12 χιλιάρικα. Η τιμή για τις κατοπινές, ανασχεδιασμένες Moretti κινούνται επίσης σε αυτό το επίπεδο τιμής.

Ίσως ακούγονται πολλά τα χρήματα, αλλά ποιος μπορεί να αντισταθεί σε αυτό το σχήμα. Η Sportiva δεν ήταν ποτέ σπορ όπως υποσχόταν -ήταν όμως κομψή όπως κανείς δεν περίμενε από ένα μικρό, στοχαστικό ατελιέ του Torino. Και αυτό, ίσως, την κάνει τελικά αξέχαστη.

Η Moretti 850 Sportiva Coupé σε αριθμούς
ΑΜΑΞΩΜΑ
Τύπος Αυτοφερόμενο, ατσάλινο, διθέσιο κουπέ (S2) ή 2+2 (S4)
Διαστάσεις 3.720 mm x 1.480 mm x 1.300 mm
Μεταξόνιο 2.027 mm
Μετατρόχιο εμπρός-πίσω 1.200 mm – 1.200 mm
Βάρος 690 kg (S2), περίπου 720 kg (S4)
Ωφέλιμο φορτίο 250 kg
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος FIAT 100GBC000 ή Abarth 982 cc (850SS)
Θέση Πίσω, κατά το διάμηκες
Χωρητικότητα 903 ή 982 cc
Διάμετρος x διαδρομή 65 mm x 68 mm (903 cc), 65 mm x 74 mm (982 cc)
Συμπίεση 9,2:1 (903 cc) / 10,5:1 (Abarth 982 cc)
Μέγιστη ισχύς 47 PS/6.200 rpm ή 62 PS/6.150 rpm (850SS)
Μέγιστη ροπή 61 Nm/3.600 rpm ή 103 Nm/5.200 rpm (Abarth)
Διάταξη βαλβίδων Επικεφαλής, δύο ανά κύλινδρο
Ανάφλεξη Κλασική με ντιστριμπιτέρ και πλατίνες
Σύστημα ψύξης Υγρόψυκτο με αντλία νερού και βαντιλατέρ
Τροφοδοσία Καρμπιρατέρ Weber 30 DIC ή Solex 34 PBIC
Σύστημα λίπανσης Υπό πίεση, χωρητικότητα ~3,5 lt
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Συμπλέκτης Ξηρός μονόδισκος
Κιβώτιο 4τάχυτο, χειροκίνητο, φουλ συγχρονιζέ 
Τελική σχέση μετάδοσης 4,33:1 (τυπική)
Τύπος μετάδοσης Πίσω τροχοί
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός Ανεξάρτητη με εγκάρσιο φύλλο σούστας, ψαλίδια, τηλεσκοπικά αμορτισέρ
Πίσω Ημιάκαμπτος άξονας, διαμήκεις βραχίονες, ελικοειδή ελατήρια, τηλεσκοπικά αμορτισέρ
Ζάντες Ατσάλινες ή ελαφρού κράματος 4,5Jx13”
Λάστιχα 145 R13 ή 155/70 R13 (προαιρετικά)
ΦΡΕΝΑ
Τύπος Υδραυλικά, ταμπούρα σε όλους τους τροχούς (βασική έκδοση), δίσκοι εμπρός στην έκδοση 850SS
Χειρόφρενο Μηχανικό στους πίσω τροχούς
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Τύπος Ατέρμονας κοχλίας και ρουλμάν
Κύκλος στροφής ~9,8 m
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Τύπος 12βολτο
Εναλλάκτης 230 W και 770 W
Μπαταρία 48 Ah
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 16,8” (903 cc) και 11,3” (982 cc)
Τελική ταχύτητα 150 km/h (903 cc) και 165 km/h (850SS)
Ρεζερβουάρ 30 lt
Μέση κατανάλωση 6,7 lt/100 km
ΤΙΜΗ
Τιμή στην Ιταλία (1969) 1.150.000 L.-1.300.000 L. (ανάλογα με την έκδοση)
Τιμή στην Ελλάδα (εκτίμηση): ~85.000-95.000 δρχ.
Τιμή σήμερα (2025): €12.000 (αποδεκτή κατάσταση) έως €40.000+ (Concours)

 

Συνοπτικά

  • Η Moretti 850 Sportiva Coupé κατασκευάστηκε από τη Moretti μεταξύ 1965 και 1971 με βάση το FIAT 850 Coupé.
  • Το αυτοκίνητο συνδύαζε κομψότητα και μοναδικό σχεδιασμό, εμπνευσμένο από τη Ferrari Dino.
  • Παρά την περιορισμένη ισχύ των κινητήρων, διακρινόταν για την αισθητική του και την αεροδυναμική του απόδοση.
  • Η Sportiva διατέθηκε σε περιορισμένες εκδόσεις, καθιστώντας την σήμερα συλλεκτική.
  • Η παραγωγή της Moretti βασίστηκε στη φιλοσοφία της εξατομίκευσης, με πολλές επιλογές αξεσουάρ και εκδόσεις.
  • Η τιμή της Sportiva σήμερα κυμαίνεται μεταξύ €12.000 και €40.000, ανάλογα με την κατάσταση και την έκδοση.

Διαβάστε επίσης:

Το υβριδικό Lynk & Co 08 με 345 PS στην πίστα των Μεγάρων

Η κινεζική εταιρεία Lynk & Co παρουσίασε το πολυτελές...

«Οι νέοι επιλέγουν το κινητό αντί για το αυτοκίνητο»

Ο εκτελεστικός πρόεδρος του Hyundai Group, σε συνέντευξή του,...

Εκσυγχρονισμένο Toyota GR Corolla με εντυπωσιακές αναβαθμίσεις

Η Toyota παρουσίασε το ανανεωμένο GR Corolla, με εστιασμένες...

Το Audi που συγκέντρωσε 10.153 παραγγελίες μέσα σε μισή ώρα

Το νέο AUDI E5 Sportback, ένα πλήρως ηλεκτρικό και...
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

VIDEO πριν 3 λεπτά

Άγρια κόντρα μεταξύ Φλωρίδη και κοινοβουλευτικών εκπροσώπων ΠΑΣΟΚ – ΣΥΡΙΖΑ

Στη Βουλή σημειώθηκε έντονη αντιπαράθεση ανάμεσα στον υπουργό δικαιοσύνης, Γιώργο Φλωρίδη, και τους κοινοβουλευτικούς εκπροσώπους των κομμάτων ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ.…

VIDEO πριν 4 λεπτά

Πρόγνωση καιρού 18-9-2025 – Νικολέττα Ζιακοπούλου

Η πρόγνωση του καιρού για την ημέρα αυτή αναμένεται να παρουσιάσει σημαντικές μεταβολές. Οι θερμοκρασίες θα κυμανθούν από 20 έως…

SPORTS πριν 4 λεπτά

Μπιόρν Μποργκ για τον καρκίνο: «Θα αγωνίζομαι καθημερινά σαν να είναι τελικός στο Wimbledon»

Ο θρυλικός τενίστας Μπιόρν Μποργκ αποκάλυψε ότι έχει διαγνωστεί με καρκίνο του προστάτη και δηλώνει αποφασισμένος να παλέψει για τη…

ΕΛΛΑΔΑ πριν 4 λεπτά

Γιώργος Μαζωνάκης: «Διαγράψτε το αρχείο καταθέσεων», απαίτησε ανώτατο στέλεχος της ΕΛΑΣ

Νέα στοιχεία αποκαλύπτονται για την υπόθεση ακούσιας νοσηλείας του Γιώργου Μαζωνάκη, καθώς ανώτατο στέλεχος της ΕΛΑΣ φέρεται να ζήτησε τη…

LIFE πριν 6 λεπτά

Μαζωνάκης: Ανώτατο στέλεχος παρεμβαίνει στην υπόθεση – «Καταστρέψτε το αρχείο για τον καλλιτέχνη»

Η Άρια Καλύβα αποκάλυψε στην εκπομπή Power Talk ότι ένα ανώτατο στέλεχος ζήτησε τη διαγραφή του αρχείου καταθέσεων των οικείων…

VIDEO πριν 7 λεπτά

Αύξηση μαμούθ στο 60% μέσα σε 6 χρόνια στις τιμές ακίνητών

Η εκρηκτική αύξηση των τιμών των ακινήτων στην Ελλάδα έχει φτάσει το 60% τα τελευταία έξι χρόνια, καθιστώντας τη χώρα…

VIDEO πριν 8 λεπτά

«Greek statistics»: Αντιπαράθεση για τα στατιστικά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ

Σφοδρή αντιπαράθεση έχει ξεσπάσει γύρω από τα στατιστικά στοιχεία που δημοσιεύει η ΕΛΣΤΑΤ, με τις πολιτικές δυνάμεις να αλληλοκατηγορούνται για…

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ πριν 8 λεπτά

Το υβριδικό Lynk & Co 08 με 345 PS στην πίστα των Μεγάρων

Η κινεζική εταιρεία Lynk & Co παρουσίασε το πολυτελές υβριδικό SUV 08 στην πίστα των Μεγάρων, εντυπωσιάζοντας με την ηλεκτρική…

VIDEO πριν 12 λεπτά

Σταύρος Παπασταύρου: «Οι στόχοι για το κλίμα πρέπει να είναι ρεαλιστικοί»

Ο Σταύρος Παπασταύρου τονίζει τη σημασία της ρεαλιστικής προσέγγισης στους στόχους που αφορούν την κλιματική αλλαγή. Σε πρόσφατη δήλωσή του,…

SPORTS πριν 13 λεπτά

Η Ελλάδα έπεσε μία θέση στην παγκόσμια λίστα της FIFA

Η Εθνική Ελλάδας υποχώρησε στην 40ή θέση της παγκόσμιας κατάταξης της FIFA, μετά την ήττα της από τη Δανία, με…

VIDEO πριν 15 λεπτά

ΟΠΕΚΕΠΕ: Η πρώτη μάχη δόθηκε για τους μάρτυρες με την αντιπολίτευση να μιλά για συγκάλυψη

Η διαδικασία έγκρισης της λίστας μαρτύρων από τη Νέα Δημοκρατία προχώρησε μόνο με τις ψήφους της πλειοψηφίας, καθώς η αντιπολίτευση…

VIDEO πριν 18 λεπτά

Χιλιάδες άμαχοι κατέφυγαν στη δυτική Γάζα – Διακόπηκαν οι τηλεπικοινωνίες, καταστράφηκαν υποδομές

Χιλιάδες άμαχοι αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τις εστίες τους στη δυτική Γάζα καθώς οι συγκρούσεις κλιμακώνονται. Ισραηλινά άρματα μάχης εντοπίστηκαν να…

ΕΛΛΑΔΑ πριν 20 λεπτά

Εθνική Πινακοθήκη: Το δικαστήριο αρνήθηκε τα ασφαλιστικά μέτρα για την απαγόρευση της έκθεσης «Η Γοητεία του Παράξενου»

Το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών απέρριψε την αίτηση 400 και πλέον πιστών που ζητούσαν την απαγόρευση της έκθεσης «Η Σαγήνη του…

VIDEO πριν 21 λεπτά

Σύγκρουση με το καλημέρα σας για τον ΟΠΕΚΕΠΕ και για την λίστα των μαρτύρων για την εξεταστική

Στην εξεταστική επιτροπή για τον ΟΠΕΚΕΠΕ, τα κόμματα ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ και Πλεύση Ελευθερίας ζητούν την κλήση του πρωθυπουργού και…

ΠΟΛΙΤΙΚΗ πριν 22 λεπτά

Κυριάκος Μητσοτάκης: Οριστικοποιήθηκε η συνάντηση με Ερντογάν στις 23 Σεπτεμβρίου στη Νέα Υόρκη

Η συνάντηση του Πρωθυπουργού της Ελλάδας, Κυριάκου Μητσοτάκη, με τον Πρόεδρο της Τουρκίας, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, οριστικοποιήθηκε για τις 23…

0:00 / 0:00

Το υβριδικό Lynk & Co 08 με 345 PS στην πίστα των Μεγάρων

Η κινεζική εταιρεία Lynk & Co παρουσίασε το πολυτελές υβριδικό SUV 08 στην πίστα των Μεγάρων, εντυπωσιάζοντας με την ηλεκτρική αυτονομία των έως 200...

«Οι νέοι επιλέγουν το κινητό αντί για το αυτοκίνητο»

Ο εκτελεστικός πρόεδρος του Hyundai Group, σε συνέντευξή του, ανέφερε ότι οι νέοι προτιμούν τα κινητά τηλέφωνα από τα αυτοκίνητα, βλέποντας τα τελευταία ως...

Εκσυγχρονισμένο Toyota GR Corolla με εντυπωσιακές αναβαθμίσεις

Η Toyota παρουσίασε το ανανεωμένο GR Corolla, με εστιασμένες μηχανικές αναβαθμίσεις που ενισχύουν την απόδοση και την αξιοπιστία του στην πίστα. Εξωτερικά, οι αλλαγές είναι...

Το Audi που συγκέντρωσε 10.153 παραγγελίες μέσα σε μισή ώρα

Το νέο AUDI E5 Sportback, ένα πλήρως ηλεκτρικό και τεχνολογικά προηγμένο μοντέλο, κατάφερε να συγκεντρώσει 10.153 παραγγελίες μέσα σε μόλις μισή ώρα, παρά το...

Ανανεωμένο Citroen Type H μας ταξιδεύει στη γοητεία του ’40

Το Citroen Type H, ένα εμβληματικό μοντέλο του 1947, αναβιώνει χάρη στην ιταλική εταιρεία Caselani, που ειδικεύεται στο restomodding. Το νέο Type H βασίζεται στο...

Mercedes: «Προτιμότερα τα παραδοσιακά κουμπιά για τον οδηγό»

Η Mercedes παρουσίασε τη νέα GLC, συνδυάζοντας οθόνες και παραδοσιακά κουμπιά στο εσωτερικό της. Παρά την κυριαρχία των οθονών, η εταιρεία διατήρησε φυσικά κουμπιά...

Νέο Ford Everest Tremor ταράζει τη γη

Η Ford παρουσίασε το Everest Tremor, μια ενισχυμένη έκδοση του SUV που συνδυάζει σκληροτράχηλη εμφάνιση και προηγμένες δυνατότητες off-road. Το Tremor διαθέτει αναβαθμίσεις όπως ανθρακί...

Ψάχνεις οικονομικό υβριδικό; Η κίνηση της FIAT για Panda από €14.990

Η FIAT προσφέρει το Panda Hybrid στην έκδοση Urban με νέα, ελκυστική τιμή εκκίνησης στα €14.990, καθιστώντας το μια εξαιρετική επιλογή για όσους αναζητούν...

“Τι Συμβαίνει Αν Συμβεί… στο Δρόμο; Ένα podcast για την Οδική Ασφάλεια”

Το άρθρο παρουσιάζει τη νέα σεζόν του podcast "Και Αν Συμβεί… στο Δρόμο;", που εστιάζει στην οδική ασφάλεια και τη συμπεριφορά των οδηγών στην...

Η Land Rover αναζητά 40.000 νέα αυτοκίνητα

Η Jaguar Land Rover αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα με την παρακολούθηση περίπου 40.000 νέων αυτοκινήτων, τα οποία έχουν παραχθεί αλλά δεν έχουν καταγραφεί σωστά λόγω...

Αυτόνομα Tesla παραβλέπουν σιδηροδρομικές διαβάσεις

Το άρθρο αναφέρεται σε προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα αυτόνομα συστήματα οδήγησης των Tesla, συγκεκριμένα τα Model 3 και Model Y, στις σιδηροδρομικές διαβάσεις. Το σύστημα...

Η νέα Porsche Cayenne δοκιμάζεται σκληρά

Η Porsche ετοιμάζει τη νέα ηλεκτρική Cayenne, συνδυάζοντας ψηφιακές προσομοιώσεις και τεχνητή νοημοσύνη με πραγματικές δοκιμές σε ακραίες συνθήκες. Η εταιρεία χρησιμοποιεί ψηφιακά πρωτότυπα...

Καθηλωτικό το ανανεωμένο Mitsubishi Eclipse Cross

Το νέο Mitsubishi Eclipse Cross EV, βασισμένο στο Renault Scenic E-Tech, είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV που προορίζεται αποκλειστικά για την ευρωπαϊκή αγορά. Με επιβλητικό...

Το Dacia Duster πλέον διαθέσιμο και ως διπλοκάμπινο αγροτικό

Το Dacia Duster, γνωστό για την επιτυχία του ως 5θυρο SUV, κυκλοφορεί πλέον και ως διπλοκάμπινο αγροτικό, με την ονομασία Oroch στη Βραζιλία και...

Ανανεωμένο Kia K4 για την Ευρώπη με βενζινοκινητήρες

Το ανανεωμένο Kia K4 έρχεται στην Ευρώπη με μια σειρά από βενζινοκινητήρες, προσφέροντας μοντέρνο σχεδιασμό και προηγμένες τεχνολογίες. Το νέο χάτσμπακ διαθέτει κομψή γραμμή οροφής,...

Οι Lancia HF Integrale κάνουν δυναμική επιστροφή στα ράλλυ!

Η Lancia επιστρέφει δυναμικά στον κόσμο των ράλλυ με το Ypsilon Rally2, αναβιώνοντας το θρυλικό όνομα των Integrale που κυριάρχησαν στο WRC από το...

Νέα Rolls-Royce Ghost Black Badge για γούστα στην οδήγηση

Η Rolls-Royce παρουσίασε μια ειδική έκδοση της Ghost, με σκοπό να προσελκύσει το νεαρότερο φάσμα των εκατομμυριούχων. Η νέα βερσιόν ανήκει στη σειρά Black Badge, που λανσαρίστηκε με...

Η παραγωγή στο πρωτοποριακό εργοστάσιο της BMW με τη συνδρομή AI

Το BMW Group ετοιμάζεται να ξεκινήσει την παραγωγή του πρώτου μοντέλου της Neue Klasse στο νέο, καινοτόμο εργοστάσιο στο Ντέμπρετσεν της Ουγγαρίας, αξιοποιώντας την...
spot_img
spot_img
spot_img

// ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Οικονομάκου: «Φέρνει στο φως» τα δύσκολα παιδικά χρόνια – «Περισσότερα σκοτάδια παρά φως»

Η Αθηνά Οικονομάκου, σε συνέντευξή της στην εκπομπή Buongiorno...

«Ανεξέλεγκτος» ο Κουσουλός για τον Μαζωνάκη: «Κάντε μου μήνυση! Θέλω να στηρίξω έναν άνθρωπο»

Στην εκπομπή του Πέτρου Κουσουλού στον ΑΝΤ1, αποκαλύφθηκαν λεπτομέρειες...

Η Αφροδίτη Σφακιανάκη τερμάτισε τη σχέση της, ένα χρόνο μετά την πρόταση γάμου

Η Αφροδίτη Σφακιανάκη, κόρη του γνωστού τραγουδιστή Νότη Σφακιανάκη,...
spot_img

// ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Άγρια κόντρα μεταξύ Φλωρίδη και κοινοβουλευτικών εκπροσώπων ΠΑΣΟΚ – ΣΥΡΙΖΑ

Στη Βουλή σημειώθηκε έντονη αντιπαράθεση ανάμεσα στον υπουργό δικαιοσύνης,...

Πρόγνωση καιρού 18-9-2025 – Νικολέττα Ζιακοπούλου

Η πρόγνωση του καιρού για την ημέρα αυτή αναμένεται...

Μπιόρν Μποργκ για τον καρκίνο: «Θα αγωνίζομαι καθημερινά σαν να είναι τελικός στο Wimbledon»

Ο θρυλικός τενίστας Μπιόρν Μποργκ αποκάλυψε ότι έχει διαγνωστεί...

Γιώργος Μαζωνάκης: «Διαγράψτε το αρχείο καταθέσεων», απαίτησε ανώτατο στέλεχος της ΕΛΑΣ

Νέα στοιχεία αποκαλύπτονται για την υπόθεση ακούσιας νοσηλείας του...

Αύξηση μαμούθ στο 60% μέσα σε 6 χρόνια στις τιμές ακίνητών

Η εκρηκτική αύξηση των τιμών των ακινήτων στην Ελλάδα...

«Greek statistics»: Αντιπαράθεση για τα στατιστικά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ

Σφοδρή αντιπαράθεση έχει ξεσπάσει γύρω από τα στατιστικά στοιχεία...

Το υβριδικό Lynk & Co 08 με 345 PS στην πίστα των Μεγάρων

Η κινεζική εταιρεία Lynk & Co παρουσίασε το πολυτελές...

Σταύρος Παπασταύρου: «Οι στόχοι για το κλίμα πρέπει να είναι ρεαλιστικοί»

Ο Σταύρος Παπασταύρου τονίζει τη σημασία της ρεαλιστικής προσέγγισης...

Η Ελλάδα έπεσε μία θέση στην παγκόσμια λίστα της FIFA

Η Εθνική Ελλάδας υποχώρησε στην 40ή θέση της παγκόσμιας...

ΟΠΕΚΕΠΕ: Η πρώτη μάχη δόθηκε για τους μάρτυρες με την αντιπολίτευση να μιλά για συγκάλυψη

Η διαδικασία έγκρισης της λίστας μαρτύρων από τη Νέα...

Χιλιάδες άμαχοι κατέφυγαν στη δυτική Γάζα – Διακόπηκαν οι τηλεπικοινωνίες, καταστράφηκαν υποδομές

Χιλιάδες άμαχοι αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τις εστίες τους στη...

Σύγκρουση με το καλημέρα σας για τον ΟΠΕΚΕΠΕ και για την λίστα των μαρτύρων για την εξεταστική

Στην εξεταστική επιτροπή για τον ΟΠΕΚΕΠΕ, τα κόμματα ΠΑΣΟΚ,...

Κυριάκος Μητσοτάκης: Οριστικοποιήθηκε η συνάντηση με Ερντογάν στις 23 Σεπτεμβρίου στη Νέα Υόρκη

Η συνάντηση του Πρωθυπουργού της Ελλάδας, Κυριάκου Μητσοτάκη, με...

Επελαύνει ο ισραηλινός στρατός: Ανελέητο σφυροκόπημα στην πόλη της Γάζας – Το δράμα των αμάχων

Ο ισραηλινός στρατός εντείνει τις επιθέσεις του στην πόλη...

Χρηστίδης από Κερατσίνι: Δώδεκα χρόνια μετά, η φωνή του Παύλου Φύσσα αντηχεί ακόμη

Ο Παύλος Χρηστίδης, κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ,...

Αλβανία: Χάος στη Βουλή με αφορμή την υπουργό AI – Πέταξαν αντίτυπα του Συντάγματος στον Έντι Ράμα

Σκηνές αναταραχής σημειώθηκαν στη Βουλή της Αλβανίας όταν η...

Συνελήφθη ιερέας για εμπρησμό στο Μαρκόπουλο

Συνελήφθη ιερέας σε ναό των Αθηνών για εμπρησμό από...

Συνελήφθη 67χρονος κληρικός για πυρκαγιά σε δασική περιοχή στο Μαρκόπουλο

Ένας 67χρονος ιερέας συνελήφθη για εμπρησμό από πρόθεση σε...

Χατζίδου – Παύλου: «Αγνοούσαμε τη διάρκεια της εκπομπής» – Η αντίδραση για την τηλεθέαση

Η Ελένη Χατζίδου και ο Ετεοκλής Παύλου συζήτησαν για...

Εξαπλώνεται η ευλογιά: Νέες ανατιμήσεις στο κρέας – Κίνδυνος να «πετάξει» η τιμή της φέτας

Η εξάπλωση της ευλογιάς προκαλεί ανησυχία στον αγροτικό τομέα,...

Σε άνοδο η τιμή του ρεύματος: Άνω του 20% η αύξηση της χονδρικής τον Σεπτέμβριο

Η χονδρική τιμή του ρεύματος παρουσίασε ραγδαία αύξηση άνω...

Άτομο με πρόβλημα όρασης δηλώνει ότι δεν του χορηγούν μπαστούνι

Δημότης με πρόβλημα όρασης εκφράζει την αγανάκτησή του για...

Κουτσούμπας από Κερατσίνι: Ο φασισμός είναι προϊόν του καπιταλιστικού συστήματος – Καμία αδράνεια

Ο Δημήτρης Κουτσούμπας, γενικός γραμματέας του ΚΚΕ, σε συγκέντρωση...

Απόστολος Γλέτσος: «Έρχονται λεφτά από την Ευρώπη και δεν πάνε στην παιδεία»

Ο Απόστολος Γλέτσος, σε πρόσφατη συνέντευξή του, αναφέρθηκε στην...

Γλυφάδα: Η οικιακή βοηθός απειλεί με αγωγή τον 42χρονο που την κατηγορεί για κλοπή – «Ίσως είναι...

Η 50χρονη οικιακή βοηθός στην Γλυφάδα, κατηγορούμενη από έναν...

Εξεταστική ΟΠΕΚΕΠΕ: Απορρίφθηκε η πρόταση να κληθεί ως μάρτυρας ο Πρωθυπουργός

Η εξεταστική επιτροπή της Βουλής ξεκινά την ερχόμενη Τετάρτη...

Στη Λήμνο ο Κυριάκος Μητσοτάκης: Στο επίκεντρο η στήριξη των νησιωτών

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφθηκε τη Μύρινα της Λήμνου,...

Ο Παναθηναϊκός παρουσίασε τον Χρήστο Κόντη – Πρεμιέρα απέναντι στον Ολυμπιακό

Ο Παναθηναϊκός ανακοίνωσε την επιστροφή του Χρήστου Κόντη ως...

Έκκληση Τατιάνας Στεφανίδου στην ΕΛ.ΑΣ.: «Για όνομα του Θεού – Σας παρακαλούμε!»

Η Τατιάνα Στεφανίδου απηύθυνε μια συναισθηματική έκκληση προς την...

Πιερρακάκης: Ταξιδεύει στην Κοπεγχάγη για τις συναντήσεις Ecofin και Eurogroup

Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κυριάκος Πιερρακάκης, ταξιδεύει...

«Θερμό» φθινόπωρο: Πολιτική αντιπαράθεση για τις εξαγγελίες της ΔΕΘ

Η πολιτική σκηνή της χώρας έχει ενταθεί μετά τις...

Η SEAJETS ανοίγει την παιδική χαρά στο Πάρκο Νεολαίας του Δήμου Κηφισιάς στη Νέα Ερυθραία

Η SEAJETS, με τη χορηγία του κ. Μάριου Ηλιόπουλου,...

Αποφασισμένοι για την διάσωση της Παπούρας

Δημοτική αρχή Μινώα Πεδιάδας και κάτοικοι της περιοχής εκφράζουν...

Εθνική Ελλάδας: Απίθανο βίντεο με το Freed from desire από το λεωφορείο στα μπουζούκια

Η Εθνική Ελλάδας μπάσκετ συνεχίζει να γιορτάζει την κατάκτηση...

Μαρίσσα Λαιμού: Βρετανική έρευνα για τον θάνατο της 30χρονης κληρονόμου εφοπλιστικής οικογένειας

Η υπόθεση του θανάτου της 30χρονης Μαρίσσας Λαιμού, κληρονόμου...

Ιταλία: Πιάστηκαν στα χέρια βουλευτές!

Στο Κοινοβούλιο της Ιταλίας σημειώθηκαν σοβαρά επεισόδια βίας μεταξύ...