Η Stellantis ανακοίνωσε καθαρή ζημία 2,7 δισ. δολαρίων για το πρώτο εξάμηνο του 2025, εκπλήσσοντας τους αναλυτές που ανέμεναν κέρδη.
Ο νέος CEO, Αντόνιο Φιλόσα, προσπαθεί να αναμορφώσει την εταιρεία εν μέσω εμπορικών πολέμων και μειωμένης ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα, επηρεασμένος από τις πολιτικές του προέδρου Τραμπ.
Η εταιρεία αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη, με μειωμένες αποστολές οχημάτων και αυξημένα κόστη.
Οι μετοχές της Stellantis έχουν υποχωρήσει σημαντικά, ενώ η εταιρεία δεν έχει εκδώσει νέα οικονομική καθοδήγηση λόγω αβεβαιοτήτων. Ο Φιλόσα, με εμπειρία στη Fiat και την Jeep, προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις και να αναστρέψει την κατάσταση.
Πιο αναλυτικά
Ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis, Αντόνιο Φιλόσα, προσέφερε στους επενδυτές μια πρώτη γεύση από το σχέδιό του να αναμορφώσει την προβληματική αυτοκινητοβιομηχανία για μια παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων που αναδιαμορφώνεται από τον πρόεδρο των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ.
Ο CEO της Stellantis ανακοίνωσε σήμερα Δευτέρα (21.7.2025) μια απροσδόκητη καθαρή ζημία ύψους 2,3 δισ. ευρώ (2,7 δισ. δολάρια) για το πρώτο εξάμηνο -οι αναλυτές ανέμεναν ένα μικρό κέρδος- σύμφωνα με το Bloomberg, καθώς ο κατασκευαστής των SUV της Jeep και των αυτοκινήτων της Fiat υπολογίζει το κόστος των εμπορικών πολέμων και καταργεί τις επενδύσεις σε ηλεκτρικά οχήματα και οχήματα υδρογόνου για να λάβει υπόψη του τη μειωμένη ζήτηση. Ο Τραμπ έχει μειώσει την υποστήριξη των ΗΠΑ για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από τότε που επέστρεψε στον Λευκό Οίκο.
Ο Φιλόσα, ο οποίος βρίσκεται στη θέση του εδώ και περίπου ένα μήνα, κάνει εκκαθάριση λόγω της προβληματικής κατάστασης στην αυτοκινητοβιομηχανία. Οι κινήσεις του Τραμπ αυξάνουν το κόστος και ανατρέπουν τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού, ενώ οι Κινέζοι κατασκευαστές με επικεφαλής την BYD εισβάλλουν στη λιμνάζουσα αγορά αυτοκινήτων της Ευρώπης.
Τα προβλήματα της Stellantis είναι σοβαρότερα στο πρώην κέντρο κερδών της Βόρειας Αμερικής, όπου οι αποστολές της μειώθηκαν κατά 25% το δεύτερο τρίμηνο, αφού ο προκάτοχος του Φιλόσα, Κάρλος Ταβάρες, εξόργισε τους εμπόρους και τα συνδικάτα με μια σειρά επώδυνων περικοπών κόστους.
Η Stellantis ανακοίνωσε σήμερα περίπου 3,3 δισ. ευρώ σε καθαρές δαπάνες προ φόρων που πραγματοποίησε το πρώτο εξάμηνο – κυρίως λόγω των δαπανών από την ακύρωση δαπανηρών προγραμμάτων, συμπεριλαμβανομένου ενός για το υδρογόνο με τη Michelin και τη Forvia SE, και τη μετατόπιση των επενδύσεων από τα ηλεκτρικά στα υβριδικά οχήματα. Η εταιρεία επικαλέστηκε επίσης ένα πλήγμα περίπου 300 εκατ. ευρώ από τους δασμούς του Τραμπ, καθώς έχασε παραγωγή και ανταποκρίθηκε στους υψηλότερους δασμούς.
Οι μετοχές της Stellantis υποχώρησαν έως και 3,8% στο Μιλάνο. Η μετοχή έχει υποχωρήσει κατά περίπου 39% φέτος.
Αλλά η αντιστροφή της τύχης της εκεί μπορεί να πάρει κάποιο χρόνο, καθώς οι αυστηρές περικοπές κόστους του Ταβάρες -όπως η αντικατάσταση μεταλλικών εξαρτημάτων με πλαστικά στα ανθεκτικά οχήματα- απομάκρυναν τους μακροχρόνιους πελάτες και έβλαψαν τη σταθερή σειρά εμπορικών σημάτων της Stellantis που περιλαμβάνει επίσης τις Ram, Dodge και Chrysler.
Ο Φιλόσα, ο οποίος ζει στις ΗΠΑ και προηγουμένως διηύθυνε την Jeep, παλεύει επίσης με την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα στην Ευρώπη, όπου οι παραδόσεις παραμένουν υποτονικές και ορισμένες από τις μάρκες της, ιδίως η Maserati, που κατασκευάζει πολυτελή αυτοκίνητα, καίνε χρήματα. Οι παγκόσμιες αποστολές οχημάτων της εταιρείας μειώθηκαν κατά 6% το δεύτερο τρίμηνο εν μέσω μειώσεων στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη.
Η εταιρεία εξακολουθεί να μην έχει εκδώσει νέα οικονομική καθοδήγηση για το τρέχον έτος λόγω των αβεβαιοτήτων σχετικά με το πώς θα εξελιχθούν οι δασμοί. Η Stellantis δήλωσε ότι δημοσιοποίησε προκαταρκτικά στοιχεία για το πρώτο εξάμηνο σήμερα για να αντιμετωπίσει τις διαφορές μεταξύ των προβλέψεων των αναλυτών και των επιδόσεών της κατά την περίοδο αυτή.
Οποιεσδήποτε αλλαγές στη στρατηγική αναβλήθηκαν από την πολύμηνη αναζήτηση διευθύνοντος συμβούλου της Stellantis μετά την αποχώρηση του Ταβάρες τον Δεκέμβριο. Ο πρόεδρος John Elkann κατέληξε τελικά στον γεννημένο στη Νάπολη Φιλόσα, έναν έμπειρο γνώστη της εταιρείας, ο οποίος εντάχθηκε στη Fiat το 1999 και αργότερα ανέβηκε στην ιεραρχία ως προστατευόμενος του αείμνηστου επικεφαλής της Fiat Chrysler Sergio Marchionne.
Συνοπτικά
- Η Stellantis ανακοίνωσε καθαρή ζημία 2,7 δισ. δολαρίων για το πρώτο εξάμηνο του 2025, απογοητεύοντας τους αναλυτές που περίμεναν κέρδη.
- Ο νέος CEO, Αντόνιο Φιλόσα, αναλαμβάνει την πρόκληση αναμόρφωσης της εταιρείας εν μέσω εμπορικών πολέμων και μειωμένης ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα.
- Η εταιρεία αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη, με μειωμένες αποστολές οχημάτων και αυξημένα κόστη.
- Οι μετοχές της Stellantis έχουν υποχωρήσει σημαντικά, ενώ η εταιρεία δεν έχει εκδώσει νέα οικονομική καθοδήγηση λόγω αβεβαιοτήτων στην αγορά.