Όταν ακούμε τη λέξη «Subaru», στο μυαλό έρχεται σχεδόν αβίαστα η εικόνα ενός μπλε Impreza STI να γλιστρά στo χώμα στα χέρια οδηγών-θρύλου του WRC.
Η κληρονομιά της εταιρείας στα ράλλυ, οι κινητήρες boxer και η συμμετρική τετρακίνηση δημιούργησαν μια παγκόσμια φήμη για την αντοχή και τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα των μοντέλων της.
Σήμερα όμως, η Subaru φαίνεται πως αλλάζει ρότα. Με τις απαιτήσεις της ευρωπαϊκής νομοθεσίας και την πολιτική βούληση των Βρυξελών για το πέρασμα στην ηλεκτροκίνηση, η ιαπωνική φίρμα δηλώνει έτοιμη για το μεγάλο βήμα, διαθέτοντας πλήρως ηλεκτρική γκάμα στην Ευρώπη έως το 2030.
Η Subaru δεν εγκαταλείπει το παρελθόν της. Αντίθετα το χρησιμοποιεί ως έμπνευση για το μέλλον
Σε αντίθεση με πολλούς ανταγωνιστές, η Subaru δεν επιλέγει ημίμετρα: Απορρίπτει επί του παρόντος λύσεις όπως τα plug-in hybrid ή τα range extender και ποντάρει στην πλήρη ηλεκτροκίνηση. Το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο, το Solterra, προϊόν της συνεργασίας της Subaru με την Toyota -ουσιαστικά
ένα rebadged Toyota bZ4X-, αποτέλεσε τη βάση αυτής της μετάβασης. Η συνέχεια δίνεται με το ολοκαίνουργιο Uncharted, ενώ η έλευση του νέου E-Outback φέρνει περισσότερη in-house τεχνολογία της Subaru.
Το δυνατό χαρτί κι ένα από τα βασικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της μάρκας παραμένει η τετρακίνηση. Όλα τα ηλεκτρικά της Subaru εξοπλίζονται με την αποδεδειγμένα ικανή συμμετρική τετρακίνηση, ενισχύοντας τις δυνατότητες εκτός ασφάλτου και την ασφάλεια, που αποτελούν κεντρικά σημείά της φιλοσοφίας της μάρκας.
Η Subaru δεν έχει το εύρος γκάμας ή τους πόρους των Toyota ή Hyundai. Ωστόσο, όπως δηλώνει ο επικεφαλής της Subaru Ευρώπης, David Dello Stritto, η μετάβαση είναι μονόδρομος: «Δεν έχουμε την πολυτέλεια να επιλέξουμε. Η Ευρώπη μάς αναγκάζει να προχωρήσουμε μπροστά. Και θα το κάνουμε με τον δικό μας τρόπο».
Παρά την ισχνή παρουσία της στην ευρωπαϊκή αγορά (30.000 πωλήσεις ετησίως, την ώρα που στην Αμερική πουλάει 700.000), η εταιρεία στηρίζεται σε ένα άκρως πιστό κοινό, που εκτιμά τη σταθερότητα, την ποιότητα κατασκευής και τη διαχρονικότητα των μοντέλων της.
Η ηλεκτροκίνηση, παρά τους επί μέρους περιορισμούς της, φέρνει και νέες δυνατότητες για τη Subaru. Η απόδοση των ηλεκτροκινητήρων και η άμεση ροπή, δίνουν στη φίρμα την ευκαιρία για την επιστροφή του σπορ χαρακτήρα, ακόμα και χωρίς τον boxer. Προς αυτή τη κατεύθυνση μάλιστα υπάρχουν σκέψεις για επιστροφή του WRX, με ηλεκτρική καρδιά. Όπως άλλωστε τονίζουν οι άνθρωποι της εταιρείας, «η Subaru δεν εγκαταλείπει το παρελθόν της. Αντίθετα, το χρησιμοποιεί ως έμπνευση για το μέλλον».
Η Subaru δεν κυνηγάει τον όγκο, αλλά την ποιότητα και τη συνέπεια. Με επίκεντρο την ασφάλεια, την αξιοπιστία και τη λειτουργικότητα, σκοπεύει να προσεγγίσει το κοινό που αναζητά ουσία και όχι εντυπωσιασμό.
Η στρατηγική της στις ΗΠΑ – όπου είναι η 8η σε πωλήσεις μάρκα – βασίστηκε σε σωστό positioning, ρεαλιστικές τιμές και μια φιλοσοφία που θέλει τα μοντέλα της να αποκτούν μια πιο περιπετειώδη, νεανική και μοντέρνα υπόσταση. Το ίδιο mindset επιχειρεί να περάσει και στην Ευρώπη.
Βλέπουμε λοιπόν πως η Subaru εισέρχεται ακόμα περισσότερο στην ηλεκτρική εποχή με όραμα και φιλοδοξίες. Χωρίς να απεμπολεί τις ρίζες της, χρησιμοποιεί την τεχνολογία για να επαναπροσδιορίσει τον εαυτό της. Με έμφαση στην τετρακίνηση, την ασφάλεια και την αδιαπραγμάτευτη αξιοπιστία, υπόσχεται ένα μέλλον όπου η λέξη «Subaru» θα συνεχίσει να σημαίνει ποιότητα, αυθεντικότητα και fun-to-drive χαρακτήρας.