Το ηλεκτρικό SUV Xiaomi YU7, εξοπλισμένο με μπαταρία 101,7 kWh και δύο ηλεκτροκινητήρες, υποβλήθηκε σε ανεξάρτητη δοκιμή αυτονομίας και κατάφερε να διανύσει 483 χιλιόμετρα σε αυτοκινητόδρομο, παρά το γεγονός ότι η θεωρητική του εμβέλεια είναι 760 χιλιόμετρα. Η επίδοση αυτή, αν και χαμηλότερη από την επίσημη, θεωρείται ικανοποιητική δεδομένου ότι οι μετρήσεις βασίζονται στο αισιόδοξο κινεζικό πρωτόκολλο CLTC, ενώ η δοκιμή έγινε σε συνθήκες που δεν ευνοούν τα ηλεκτρικά οχήματα. Παρά τις διεθνείς κριτικές, η επίδοση του YU7 είναι αξιοπρεπής για ένα SUV που δεν ξεφεύγει τιμολογιακά, και η δοκιμή ανέδειξε τις δυνατότητές του σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης.
Πιο αναλυτικά
Το Xiaomi YU7 κατέφτασε στην αγορά με πάταγο. Η κινεζική εταιρεία τεχνολογίας είχε ήδη συνταράξει την αγορά, αρχικά με τις αθρόες παραγγελίες της μπερλίνας SU7, μετά με τις συνεχώς αυξανόμενες πωλήσεις και τελικά με το ρεκόρ του ταχύτερου BEV στην Πράσινη Κόλαση.
Το Xiaomi YU7, το δεύτερο μοντέλο της φίρμας και πρώτο της SUV, ξεκινά την καριέρα του με τους καλύτερους οιωνούς. Τώρα όμως ήρθε η ώρα να αποδείξει τι καταφέρνει στην πράξη. Η έκδοση Max, εξοπλισμένη με μπαταρία 101,7 kWh και δύο ηλεκτροκινητήρες, υποβλήθηκε πρόσφατα σε ανεξάρτητη δοκιμή αυτονομίας.
Κινήθηκε σε αυτοκινητόδρομο, ακολουθώντας τα όρια ταχύτητας. Και ενώ δεν κατάφερε να επαληθεύσει τα 760 km της θεωρητικής του εμβέλειας, τα 483 km που διένυσε μέχρι να μηδενιστεί η ένδειξη της μπαταρίας, δεν είναι καθόλου κακή επίδοση.
Σχεδόν Αθήνα-Θεσσαλονίκη για ένα ηλεκτρικό SUV. Προφανώς και η δοκιμή αποκτά θετικό πρόσημο
Αξίζει μάλιστα να αναφερθεί ότι οι δοκιμαστές συνέχισαν να κινούνται και έφτασαν μέχρι τα 491 km. Όπως και να έχει, η είδηση αντιμετωπίστηκε διεθνώς με σκεπτικισμό, διότι υπήρχε απόκλιση από τα επίσημα νούμερα.
Για την ακρίβεια, το Xiaomi YU7 κατάφερε να διανύσει το 64,6% της υποσχόμενης αυτονομίας. Ωστόσο, θεωρούμε ότι λανθασμένα υφίσταται τόση κριτική. Καταρχάς, η επίσημη αυτονομία έχει μετρηθεί με το κινεζικό πρωτόκολλο δοκιμών CLTC (China Light-Duty Vehicle Test Cycle).
Το οποίο είναι εξαιρετικά αισιόδοξο. Σαφώς περισσότερο από το «δικό μας» WLTP. Που με τη σειρά του είναι πιο γαλαντόμο σε σχέση με το αμερικανικό ΕΡΑ, το πιο κοντινό στην πραγματική ζωή από τα τρία.
Και βέβαια, μην ξεχνάμε ότι όλες οι μετρήσεις εκτίνονται σε διάφορα σενάρια κίνησης. Δεν αναλώνονται αποκλειστικά στον αυτοκινητόδρομο, το χειρότερο τερέν κίνησης για τα BEV.
Θεωρούμε ότι η κάλυψη σχεδόν 500 km για ένα SUV -κι όχι μια αεροδυναμική μπερλίνα- είναι πιο καθόλα αξιοπρεπής επίδοση. Ειδικά όταν μιλάμε για ένα μοντέλο που δεν ξεφεύγει τιμολογιακά.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Max είναι το λιγότερο ταξιδιάρικο YU7 από την γκάμα των τριών εκδόσεων. Το πισωκίνητο Standard ανακοινώνει 835 km αυτονομίας.
Η δοκιμή διεξήχθη εξ ολοκλήρου σε αυτοκινητόδρομους, επαναλαμβάνοντας μια κυκλική διαδρομή 84 km. Στο αυτοκίνητο μεταφέρονταν δύο επιβαίνοντες, οι οποίοι έφεραν τον απαραίτητο φωτογραφικό εξοπλισμό.
Την ημέρα των δοκιμών, η θερμοκρασία δεν ξεπέρασε τους 30°C, ενώ ο κλιματισμός ήταν ρυθμισμένος στους 23-24°C και η πίεση των ελαστικών στα 42 psi. Όπως προτείνει το εργοστάσιο.
Συνοπτικά
- Το Xiaomi YU7 διένυσε 483 χιλιόμετρα σε αυτοκινητόδρομο, αν και η θεωρητική του εμβέλεια είναι 760 χιλιόμετρα.
- Η επίδοση θεωρείται ικανοποιητική, καθώς η δοκιμή έγινε σε συνθήκες που δεν ευνοούν τα ηλεκτρικά οχήματα.
- Το Xiaomi YU7 είναι ένα SUV που προσφέρει αξιοπρεπή αυτονομία για την κατηγορία του χωρίς να ξεφεύγει τιμολογιακά.
- Οι δοκιμές διεξήχθησαν με δύο επιβαίνοντες και σε συνθήκες που περιλάμβαναν θερμοκρασία έως 30°C και πίεση ελαστικών 42 psi.