Η Alpina B12 5.0 Coupé, βασισμένη στη BMW 8 Series E31, παρουσιάστηκε το 1990 ως μια από τις πιο εντυπωσιακές και σπάνιες εκδοχές του γερμανικού Grand Tourer, με μόλις 97 κομμάτια να παράγονται.
Αναβαθμισμένη από την Alpina, ο V12 κινητήρας της έφτασε τους 350 ίππους, προσφέροντας εξαιρετικές επιδόσεις για την εποχή, ενώ διατηρούσε τον χαρακτήρα της άνεσης και της διακριτικής πολυτέλειας.
Με χαρακτηριστικά στοιχεία της Alpina, όπως αεροδυναμικά βοηθήματα και πολυτελή εσωτερική διακόσμηση, η B12 5.0 Coupé παραμένει συλλεκτική και εντοπίζεται ακόμη στους δρόμους της Κύπρου, αντί να είναι κλεισμένη σε γκαράζ.
Η επιτυχία της άνοιξε τον δρόμο για τις μελλοντικές εκδόσεις, διατηρώντας τον αυθεντικό GT χαρακτήρα της.
Πιο αναλυτικά
Η Alpina B12 5.0 Coupé ήταν η πρώτη Alpina βασισμένη στη BMW 8 Series E31 και παρουσιάστηκε το 1990. Βγήκε από το εργοστάσιο ως 850i, δηλαδή η κορυφαία τότε εκδοχή της γκάμας του γερμανικού κουπέ. Κι αποτελούσε μια από τις πιο εντυπωσιακές και σπάνιες βερσιόν του επιβλητικού Grand Tourer.
Η Alpina ξεκίνησε τις βελτιώσεις από τον κινητήρα: Ο εργοστασιακός V12 M70 των 5,0 lt αναβαθμίστηκε σημαντικά. Με νέους εκκεντροφόρους, επαναπρογραμματισμένη ECU, νέα εξάτμιση και αλλαγές στην τροφοδοσία, η ισχύς αυξήθηκε από τους 300 εργοστασιακούς ίππους στους 350, ενώ η ροπή έφτασε τα 470 Nm.
Η B12 5.0 Coupé επιτάχυνε από στάση στα 100 km/h σε 6,8 ”, επίδοση εξαιρετική για την εποχή και το βάρος που ξεπερνούσε τα 1.800 kg.
Άλλωστε, ποτέ η Alpina δεν είχε ως στόχο τις απόλυτες επιδόσεις. Περισσότερο την αρχοντική μετακίνηση
Το κιβώτιο ήταν αυτόματο τεσσάρων σχέσεων της ZF, ρυθμισμένο ειδικά από την Alpina για πιο άμεση απόκριση. Η τελική ταχύτητα έφτανε τα 280 km/h, ενώ το στήσιμο είχε βελτιωθεί με σφιχτότερες αναρτήσεις, τροχούς Alpina 18″, ελαστικά 245/40 μπροστά και 285/35 πίσω. Ενώ είχε μειωθεί και η απόσταση από το οδόστρωμα, για να χαμηλώσει το κέντρο βάρους.
Εμφανισιακά, η B12 5.0 Coupé ξεχώριζε με τα χαρακτηριστικά διακριτικά της Alpina. Αεροδυναμικά βοηθήματα, σήματα, ρίγες και φυσικά τις πολυάκτινες ζάντες. Το εσωτερικό έφερε πολυτελή επένδυση από δέρμα Lavalina, ξύλινες λεπτομέρειες και πινακίδα με αύξοντα αριθμό παραγωγής.
Παρήχθησαν μόλις 97 κομμάτια, γεγονός που καθιστά την B12 5.0 Coupé ιδιαίτερα συλλεκτική. Δεν θα μπορούσε να λείπει μία από τους δρόμους της Κύπρου, όπου κυκλοφορεί πληθώρα υπεραυτοκινήτων. Με χαρά μάλιστα βλέπουμε ότι παραμένει σε χρήση, αντί να είναι παρκαρισμένη σε κάποιο κλιματιζόμενο γκαράζ.
Το μοντέλο αυτό άνοιξε τον δρόμο για τις μεταγενέστερες B12 5.7 και 6.0, διατηρώντας όμως τον αυθεντικό GT χαρακτήρα: Άνεση, ισχύ, διακριτική πολυτέλεια και γνήσια οδηγική απόλαυση.
Αξίζει να αναφερθεί ότι τα λαγωνικά του Drive διασταυρώθηκαν και με μία B12 6.0 -βασισμένη στην 5 Series E32- στην περιοχή της Γλυφάδας.
Συνοπτικά
- Η Alpina B12 5.0 Coupé παρουσιάστηκε το 1990 και αποτελεί μία από τις πιο σπάνιες εκδοχές της BMW 8 Series E31, με μόλις 97 κομμάτια να έχουν παραχθεί.
- Ο αναβαθμισμένος V12 κινητήρας της B12 5.0 Coupé αποδίδει 350 ίππους, προσφέροντας εξαιρετικές επιδόσεις, ενώ διατηρεί την άνεση και πολυτέλεια.
- Η εξαιρετική της σχεδίαση περιλαμβάνει αεροδυναμικά βοηθήματα και πολυτελή εσωτερική διακόσμηση, καθιστώντας την συλλεκτική και ορατή στους δρόμους της Κύπρου.
- Η επιτυχία της B12 5.0 Coupé άνοιξε τον δρόμο για μεταγενέστερες εκδόσεις, διατηρώντας τον αυθεντικό GT χαρακτήρα της.