Η Alpine GTA Cabriolet είναι μια μοναδική δημιουργία της γερμανικής εταιρείας Pahenrich, η οποία μετέτρεψε το κλειστό μοντέλο σε κάμπριο, προσφέροντας μια νέα διάσταση στο γαλλικό GT.
Με μόλις 27.554 χιλιόμετρα στο κοντέρ, το αυτοκίνητο συνδυάζει τη φινέτσα ενός grand tourer με την ελευθερία ενός καμπριολέ. Διατηρεί τον εργοστασιακό V6 Turbo κινητήρα των 200 ίππων, προσφέροντας άνετες επιδόσεις.
Η μετατροπή, με την προσεγμένη αισθητική και την στιβαρή κατασκευή, προσθέτει χαρακτήρα και μοναδικότητα στο μοντέλο, καθιστώντας το ένα σπάνιο και πολυπόθητο κομμάτι στην αγορά συλλεκτικών αυτοκινήτων, με τιμή πώλησης 81.000 ευρώ.
Πιο αναλυτικά
Η Alpine GTA δεν κατασκευάστηκε ποτέ επίσημα σε κάμπριο. Όμως αυτό που δεν έκανε ποτέ το εργοστάσιο, το αποτόλμησε ένας ανεξάρτητος βελτιωτής στη Γερμανία: Η εταιρεία Pahenrich, γνωστή για τις περιορισμένες αλλά ιδιαίτερα προσεγμένες μετατροπές της σε μοντέλα των ’80s και ’90s.
Το αποτέλεσμα είναι ένα μοναδικό κομμάτι που ισορροπεί ανάμεσα στη φινέτσα ενός γνήσιου grand tourer και στην ελευθερία ενός καμπριολέ.
Η συγκεκριμένη Alpine GTA, με μόλις 27.554 km στο οδόμετρο, αποτελεί ένα από τα ελάχιστα (ίσως και μοναδικό) ανοιχτά δείγματα του μοντέλου. Η αισθητική της μετατροπής ξεχωρίζει χωρίς να φωνάζει: Tο αμάξωμα είναι βαμμένο σε ένα έντονο βυσσινί που θυμίζει την ειδική συλλεκτική σειρά «Mille Miles», ενώ οι ζάντες με το φαρδύ φάλτσο, το μπόντικιτ και το κόκκινο δερμάτινο σαλόνι ολοκληρώνουν την εικόνα μιας σπάνιας και καλά μελετημένης κατασκευής.
Χωρίς να θυσιάζεις την οδηγική εμπειρία, αυτή η Alpine GTA Cabriolet πρόκειται για απροσδόκητη αλλά ουσιαστική πρόταση
Η υφασμάτινη αναδιπλούμενη οροφή κρύβεται πίσω από τα καθίσματα, χωρίς να αλλοιώνει τη γραμμή του αμαξώματος. Με ανοιχτή την οροφή, η γραμμή της GTA αλλάζει ριζικά, αποκτώντας μια νέα, λιγότερο αυστηρή, αλλά εξίσου δυναμική ταυτότητα. Η ποιότητα κατασκευής δείχνει εντυπωσιακά στιβαρή για μια τόσο ριψοκίνδυνη τροποποίηση, αποδεικνύοντας ότι δεν πρόκειται για πρόχειρη δουλειά αλλά για ένα έργο με μεράκι.
Κάτω από το καπό διατηρείται το εργοστασιακό σύνολο: Ο V6 Turbo των 2,5 λίτρων, απόδοσης 200 ίππων και 296 Nm, ο οποίος κινεί τους πίσω τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου πέντε σχέσεων. Πρόκειται για τον ίδιο κινητήρα που φορούσαν και οι πιο ισχυρές εκδόσεις της GTA, προσφέροντας άνετες επιδόσεις με grand touring προσανατολισμό.
Η Alpine GTA, που παρουσιάστηκε το 1985, σηματοδότησε μια νέα εποχή για τη γαλλική φίρμα. Ήταν η πρώτη Alpine που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε εξ ολοκλήρου υπό την εποπτεία της Renault, ύστερα από την αποχώρηση του Jean Rédélé. Σε αντίθεση με τη σκληροπυρηνική A310, η GTA στόχευε σε ένα πιο ευκατάστατο κοινό, προσφέροντας άνεση, ποιότητα κύλισης και ένα στιλ που περισσότερο φλέρταρε με την Porsche 944 παρά με τα trackday toys της εποχής.
Η μετατροπή σε καμπριολέ, όσο σπάνια αι αν είναι, ταιριάζει απόλυτα με το πνεύμα του αυτοκινήτου. Αντί να το κάνει πιο «σκληρό», του προσθέτει χαρακτήρα και ακόμα περισσότερη μοναδικότητα. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητα που δύσκολα κατατάσσεται –ούτε καθαρόαιμο σπόρτσκαρ ούτε απλώς συλλεκτικό αντικείμενο. Είναι κάτι ενδιάμεσο και ίσως αυτό είναι το μεγαλύτερο του προσόν.
Διατίθεται προς πώληση στις 81.000 ευρώ ή στις £69.950, τιμή που αντανακλά όχι μόνο τη σπανιότητα της μετατροπής αλλά και τη γενικότερη άνοδο που γνωρίζουν οι Alpine στη συλλεκτική αγορά των τελευταίων ετών.
Αν αναζητάτε κάτι που δεν υπάρχει δεύτερο, χωρίς να θυσιάζετε την οδηγική εμπειρία, αυτή η GTA Cabriolet ίσως είναι μια απροσδόκητη αλλά ουσιαστική πρόταση.
Συνοπτικά
- Η Alpine GTA Cabriolet είναι μοναδική μετατροπή από την Pahenrich, που προσθέτει χαρακτήρα στο γαλλικό μοντέλο.
- Με μόλις 27.554 χιλιόμετρα, διατηρεί τον εργοστασιακό V6 Turbo κινητήρα των 200 ίππων.
- Η μετατροπή σε κάμπριο προσφέρει στιβαρή κατασκευή και αισθητική, με τιμή πώλησης 81.000 ευρώ.
- Η κατασκευή συνδυάζει την φινέτσα ενός grand tourer με την ελευθερία ενός καμπριολέ.