Η συνεργασία της Hiroshima με την κινεζική Changan αποδεικνύεται σε μια εξαιρετικά προσοδοφόρα κίνηση για τους Ιάπωνες. Ο πρώτος καρπός της κοινοπραξίας ήταν η μπερλίνα EZ-6, η οποία πλέον διατίθεται στην Ευρώπη με το όνομα 6e. Τώρα, το νέο crossover EZ-60 έρχεται κι αυτό στην ήπειρό μας, ονομαζόμενο Mazda CX-6e.
Ο κινεζικός του κλώνος συγκέντρωσε πάνω από 33.000 προπαραγγελίες στην Κίνα πριν καν φτάσει στις αντιπροσωπείες. Το EZ-60 έκανε το ντεμπούτο του στο σαλόνι αυτοκινήτου της Σαγκάης στις 23 Απριλίου, προκαλώντας αμέσως σημαντικό ενδιαφέρον με 10.060 προπαραγγελίες μέσα στις πρώτες 48 ώρες. Αριθμός που είχε ανέλθει στις 33.000 μέχρι τώρα. Η επίσημη κυκλοφορία του στην αγορά της Κίνας έχει προγραμματιστεί για τον Σεπτέμβριο.
Είναι λοιπόν να αγνοηθεί ένα τόσο αξιόλογο προϊόν και να μην το κατευθύνει η Mazda και στην Ευρώπη;
Με μήκος 4.850 mm, το Mazda CX-6e μεγαλύτερο από το Tesla Model Y. Θα προσφέρεται τόσο σε 100% ηλεκτρικές εκδόσεις, όσο και με θερμικό κινητήρα σε ρόλο γεννήτριας -EREV. Μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα με το Changan Deepal S07.
Ο σχεδιασμός παραμένει πιστός στο πρωτότυπο Arata του 2024, με προβολείς LED και κομψή κλειστή μάσκα. Το εσωτερικό προσφέρει μια γενναιόδωρη δόση τεχνολογίας, όπως οθόνη 26,5 ιντσών, head-up επαυξημένης πραγματικότητας 100 ιντσών, ψηφιακούς καθρέφτες οπισθοπορείας και ηχοσύστημα 23 ηχείων.
Τα θερμαινόμενα και αεριζόμενα καθίσματα ολοκληρώνουν μια άρτια εξοπλισμένη καμπίνα.
Τόσο η μπερλίνα EZ-6, όσο και το crossover EZ-60 κατασκευάζονται από την Changan στην Κίνα στο πλαίσιο της κοινοπραξίας με τη Mazda. Το αυτό θα ισχύει και για τις ευρωπαϊκές εκδόσεις τους, οι οποίες θα πωλούνται ως Mazda 6e και CX-6e.
Πόσο θα κοστίζει εδώ; Κανείς δεν ξέρει ακόμα. Το ευρωπαϊκό Mazda 6e ξεκινά από €44.900 στη Γερμανία. Αναμένουμε το CX-6e να τιμολογηθεί λίγο ακριβότερα.
Παράλληλα με τα Changan μοντέλα της, η Mazda εξελίσσει επίσης ένα πλήρως ηλεκτρικό που θα κυκλοφορήσει το 2027. Θα κατασκευάζεται στην Ιαπωνία σε μια νέα πλατφόρμα και θα χρησιμοποιεί μπαταρίες της Panasonic.