Η Porsche 924, ένα από τα πιο παρεξηγημένα αλλά σημαντικά μοντέλα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, παραμένει εγκαταλελειμμένη στα δρομάκια της Ερμούπολης στη Σύρο, προκαλώντας θλίψη.
Παρουσιάστηκε το 1976 ως το πρώτο μοντέλο της Porsche με κινητήρα τοποθετημένο εμπρός και προοριζόταν αρχικά να αντικαταστήσει την VW-Porsche 914.
Αν και δέχτηκε κριτική για τον κινητήρα της, η 924 αναγνωρίστηκε για την άψογη κατανομή βάρους και την κορυφαία οδική συμπεριφορά της.
Παρά την αρχική αρνητική κριτική, έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη διάσωση της εταιρείας από οικονομικά προβλήματα, με πωλήσεις άνω των 160.000 μονάδων.
Η 924 αντικαταστάθηκε από την 944 αλλά παραμένει ένας από τους φθηνότερους τρόπους για να εισαχθεί κανείς στον κόσμο των κλασικών Porsche. Ευελπιστούμε ότι κάποια στιγμή η εγκαταλελειμμένη 924 στην Ερμούπολη θα λάβει την προσοχή που της αξίζει.
Πιο αναλυτικά
Η Porsche 924 είναι ένα από τα πιο παρεξηγημένα αλλά σημαντικά μοντέλα στην ιστορία της Porsche. Παρουσιάστηκε το 1976 ως το προσιτό σπορ κουπέ της μάρκας και κατευθείαν θεωρήθηκε σχεδόν μίασμα στη γερμανική γκάμα.
Διότι αποτέλεσε το πρώτο αυτοκίνητο της εταιρείας με κινητήρα τοποθετημένο εμπρός. Ειδικά από τη στιγμή που αρχικά η Porsche 924 είχε σχεδιαστεί ως πρότζεκτ της Volkswagen. Με σκοπό να αντικαταστήσει την VW-Porsche 914.
Όταν η VW αποφάσισε να αποσυρθεί από το πρότζεκτ, η Porsche το ανέλαβε εξ ολοκλήρου, παρουσιάζοντας το αυτοκίνητο με το δικό της σήμα. Παρότι δέχτηκε κριτική για τον «ταπεινό» της κινητήρα -έναν 4κύλινδρο 2,0 lt προερχόμενο από την Audi, η 924 είχε άψογη κατανομή βάρους, ήταν ελαφριά και είχε να επιδείξει κορυφαία οδική συμπεριφορά για τα δεδομένα της εποχής.
Οι πουρίστες τής γύρισαν την πλάτη, τουλάχιστον στην αρχή. Λες για αυτό να έχει αφεθεί να σαπίσει στην Ερμούπολη της Σύρου;
Η βασική έκδοση απέδιδε 125 ίππους, οπότε δεν διακρινόταν για τις κεραυνοβόλες επιδόσεις του. Το 1979 παρουσιάστηκε η 924 Turbo με ισχύ έως 177 ίππους. Το 1980 ακολούθησε η 924 Carrera GT, με πιο επιθετικό αμάξωμα και ισχύ 209 ίππων, που έθεσε τις βάσεις για την επόμενη θρυλική 944.
Η κορυφαία έκδοση Carrera GTS ήταν σχεδόν αγωνιστική και κατασκευάστηκαν μόνο 59 κομμάτια. Χρησιμοποιήθηκαν για να ομολογκαριστεί το αυτοκίνητο γι’ αγώνες. Ο σχεδιασμός της ήταν ιδιαίτερα μοντέρνος και αεροδυναμικός για την εποχή, με pop-up φώτα, μακριά μούρη και όμορφες αναλογίες. Το εσωτερικό ήταν απλό αλλά εργονομικό.
Παρά τις επικρίσεις από κάποιους φανατικούς της Porsche, η 924 έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη διάσωση της εταιρείας από τα οικονομικά προβλήματα. Κατασκευάστηκαν πάνω από 160.000 μονάδες, γεγονός που την καθιστά εμπορικά επιτυχημένη.
Η 924 αντικαταστάθηκε το 1982-83 από την 944, η οποία και πατούσε στο ίδιο σασί, αλλά συνέχισε να διατίθεται στις περισσότερες αγορές μέχρι το 1985. Από το 1986 μέχρι και το 1989 πωλείτο σε αρκετές αγορές με το μοτέρ της 944 και την ονομασία 924 S.
Αποτελεί έναν από τους φθηνότερους τρόπους να εισαχθείς στον κόσμο των κλασικών Porsche, αφού στις ελληνικές αγγελίες συναντούμε αυτοκίνητα από €7.500. Όσο για τη «Φραγκοσυριανή», ευελπιστούμε να έρθουν καλύτερες μέρες και να λάβει την προσοχή που της αρμόζει.
Συνοπτικά
- Η Porsche 924, σημαντικό αλλά παρεξηγημένο μοντέλο, παραμένει εγκαταλελειμμένη στην Ερμούπολη, προκαλώντας θλίψη.
- Αν και αρχικά δέχθηκε κριτική, αναγνωρίστηκε για την άψογη κατανομή βάρους και οδική συμπεριφορά της.
- Παρά τις επικρίσεις, η 924 συνέβαλε καθοριστικά στη διάσωση της Porsche με πωλήσεις άνω των 160.000 μονάδων.
- Αποτελεί έναν από τους οικονομικότερους τρόπους εισαγωγής στον κόσμο των κλασικών Porsche.