Το άρθρο εξετάζει αν το Opel Insignia OPC μπορεί να θεωρηθεί μια οικονομικά προσιτή εναλλακτική στο Audi RS4 για οδηγούς που αναζητούν επιδόσεις σε στέισον βάγκον.
Παρόλο που το RS4 προσφέρει ανώτερη οδηγική εμπειρία με περισσότερους ίππους και καλύτερη τετρακίνηση, το Insignia OPC δεν υστερεί σε επιδόσεις, διαθέτοντας τουρμπάτο V8 κινητήρα 2,8 λίτρων, 325 ίππους και τετρακίνηση.
Ωστόσο, η υψηλή κατανάλωση καυσίμου και τα τέλη κυκλοφορίας αποτελούν σημαντικούς παράγοντες κόστους. Η διαφορά τιμής ανάμεσα στα δύο μοντέλα είναι μικρή, με το μοναδικό διαθέσιμο OPC στην Ελλάδα να κοστίζει €19.900 και τα RS4 να ξεκινούν από €21.500.
Το Insignia OPC προσφέρει μια καλή επιλογή για όσους επιθυμούν επιδόσεις χωρίς να επενδύσουν το ποσό που απαιτεί το RS4.
Πιο αναλυτικά
Η Audi είναι ο μόνος κατασκευαστής που έχει καταφέρει να καταστήσει τα στέισον βάγκον επιδόσεων πιο ποθητά από τις αντίστοιχες μπερλίνες. Τι γίνεται όμως αν τα φράγκα δεν σου φτάνουν για μεταχειρισμένο RS4; Κοιτάς το Opel Insignia OPC.
Πριν φέρεις τις αντιρρήσεις σου, να δούμε λίγο τα νούμερα. Με τουρμπάτο V8 2,8 lt, τετρακίνηση, 325 ίππους και 435 Nm, το γερμανικό βάγκον δεν είναι σε καμία περίπτωση αργό. Το Sports Tourer ζυγίζει 1.810 kg και επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 6,0”, ενώ το κυνηγητό στις Autobahn δεν σταματά πριν τα 250 km/h.
Όλοι θα προτιμούσαν το RS4, αλλά μήπως το Opel Insignia είναι ένας αξιοπρόσεκτος συμβιβασμός;
Με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και τετρακίνηση, θα πρέπει να περιμένεις ότι η χαμηλή κατανάλωση δεν ήταν στις προτεραιότητες των τεχνικών της Opel. Όταν ετοιμάζονταν για το επίσημο λανσάρισμα τον Ιούλιο του 2009.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στις επίσημες εργοστασιακές μετρήσεις, το ισχυρότερο Opel Insignia ξεπερνούσε τα 16,5 lt ανά 100 km σε αστικό περιβάλλον. Δεν θα περίμενες βέβαια να διαβάσεις για «ποταπά» ζητήματα όπως η κατανάλωση σε άρθρο για ένα τέτοιο μοντέλο και θα είχες δίκιο.
Όμως, από τη στιγμή που μιλάμε για το πυραυλοκίνητο βάγκον του «φτωχού», τα οικονομικά μεγέθη δεν πρέπει να αποσιωπηθούν.
Πώς συγκρίνονται λοιπόν τα δύο μοντέλα; Καταρχάς, υπάρχει μόνο ένα Opel Insignia OPC που πωλείται σε ολάκερη την ελληνική επικράτεια. Κάτι που προφανώς περιορίζει τις επιλογές σου.
Είναι ταξινομημένο τον Φεβρουάριο του 2010, οπότε πληρώνει τέλη κυκλοφορίας με βάση τα κυβικά. Θα πρέπει να καταβάλλει €920 κάθε τέλος του έτους, ενώ το ατμοσφαιρικό RS4 των 4,2 lt θα πληρώνει €1.380. Δηλαδή €460 περισσότερα.
Στην δε ήδη υψηλή κατανάλωση σε αστικό ιστό, για το Audi υπολόγισε επιπλέον τέσσερα λίτρα καπέλο. Από την άλλη, κανείς δεν αμφιβάλλει ότι το RS4 είναι ανώτερο. Ο οδηγός καρπώνεται σχεδόν 100 ίππους παραπάνω, σαφώς πιο πωρωτικό χαρακτήρα με υψηλότερο στροφάρισμα.
Τα σχόλια των δοκιμαστών της εποχής πρότασσαν το Audi ως ανώτερη οδηγική εμπειρία. Με ταχύτερες επιδόσεις -4,9” για το 0-100, καλύτερη λειτουργία της τετρακίνησης και πιο σπορ ταμπεραμέντο.
Ποια είναι η διαφορά στο ταμείο; Όχι μεγάλη. €19.900 κοστίζει το μοναδικό OPC, ενώ τα RS4 ξεκινούν από τα €21.500. Στα 22 και 23 χιλιάρικα υπάρχουν κάμποσες επιλογές, ωστόσο είναι όλες φορτωμένες με χιλιόμετρα. Ενώ το Opel δηλώνει μόλις 98.000 km. Καλά ψώνια!
Συνοπτικά
- Το Opel Insignia OPC προσφέρει μια οικονομικά προσιτή εναλλακτική στο Audi RS4 για οδηγούς που αναζητούν επιδόσεις σε στέισον βάγκον.
- Διαθέτει τουρμπάτο V8 κινητήρα 2,8 λίτρων, 325 ίππους και τετρακίνηση, ενώ η κατανάλωση καυσίμου και τα τέλη κυκλοφορίας αποτελούν σημαντικούς παράγοντες κόστους.
- Η διαφορά τιμής ανάμεσα στα δύο μοντέλα είναι μικρή, με το μοναδικό OPC στην Ελλάδα να κοστίζει €19.900 και τα RS4 να ξεκινούν από €21.500.
- Το RS4 προσφέρει ανώτερη οδηγική εμπειρία με περισσότερους ίππους και καλύτερη τετρακίνηση, αλλά το Insignia OPC είναι μια αξιοπρόσεκτη επιλογή για όσους επιθυμούν επιδόσεις χωρίς μεγάλο κόστος.