Η Hype, πρωτοπόρος στα ταξί υδρογόνου στο Παρίσι, αλλάζει στρατηγική και στρέφεται στα μπαταριοκίνητα ηλεκτρικά οχήματα (BEV) λόγω των αυξημένων τιμών του υγροποιημένου υδρογόνου και οικονομικών δυσκολιών. Παρά τη σημαντική της συνεισφορά στην ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης πλατφόρμας υδρογόνου και τη διαχείριση του μεγαλύτερου στόλου ταξί υδρογόνου στον κόσμο, η εταιρεία αντιμετώπισε προκλήσεις, όπως η οικονομική κατάρρευση συνεργατών και η έλλειψη βιώσιμου σχεδίου για πράσινο υδρογόνο. Στόχος της είναι η πλήρης μετάβαση του στόλου της σε BEV μέχρι το 2030.
Πιο αναλυτικά
Πολλοί σκεπτικιστές των μπαταριοκίνητων ηλεκτρικών μοντέλων θεωρούν ότι η λύση των κυψελών υδρογόνου είναι η επιλογή που θα επικρατήσει στο μέλλον. Προφανώς κανείς μας δεν έχει τη μαγική σφαίρα, αλλά όπως φαίνεται, το παρόν είναι μια χαμένη υπόθεση.
Το Toyota Mirai, το πιο καλοπουλημένο μοντέλο υδρογόνου, είχε πτώση 54% στις περυσινές πωλήσεις. Παρότι κάποια στιγμή έγινε σκόντο $40 χιλιάρικα στην τιμή του, για να γίνει πιο ελκυστικό.
Τώρα είναι η σειρά της Hype να γυρίσει την πλάτη στη συγκεκριμένη πηγή ενέργειας. Πρόκειται για δίκτυο ταξί μηδενικών εκπομπών στο Παρίσι, που ξεκίνησε το 2015, κατά τη διάρκεια της 21ης διάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή.
Η Hype δημιούργησε στόλο με ταξί κυψελών υδρογόνου στο Παρίσι, αλλά τώρα το γυρίζει στα BEV
Ήταν πρωτοπόρος στην ανάπτυξη μίας ολοκληρωμένης πλατφόρμας υδρογόνου, από την παραγωγή και διανομή του έως τη χρήση του σε ταξί. Kαι αποτέλεσε τoν μεγαλύτερo στόλo ταξί υδρογόνου στον κόσμο.
Ήταν μάλιστα κι ο επίσημος συνεργάτης για τα ταξί των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού 2024. Κάποια στιγμή, έφτασε να διαχειρίζεται 300 ταξί H2. Ενώ σκόπευε να φτάσει τα 1.000.
Αλλά τα πράγματα δεν πήγαν όπως τα υπολόγιζε. Οπότε αντί να αυξηθεί ο στόλος των FCEV της, τώρα αναμένεται να μηδενιστεί. Πώς φτάσαμε όμως εδώ; Οι τιμές του υγροποιημένου υδρογόνου εκτοξεύτηκαν από το 2021, κάτι που έκανε το λειτουργικό κόστος απαγορευτικό.
Η McPhy -σημαντικός συνεργάτης στην παραγωγή ηλεκτρολυτών για πράσινο υδρογόνο- κατέρρευσε οικονομικά. Αφήνοντας την Hype εκτεθειμένη με απώλειες έως €6 εκατομμύρια.
Ταυτόχρονα, η Hype κατηγορεί για ολιγοπώλιο την Air Liquide και την TotalEnergies και υποστηρίζει ότι δεν υπήρχε βιώσιμο σχέδιο για πράσινο υδρογόνο στην περιοχή Île‑de‑France.
Έτσι, η γαλλική εταιρεία έχει βάλει στόχο να μετατρέψει όλο τον παριζιάνικο στόλο σε μπαταριοκίνητα ηλεκτρικά μέχρι το 2030. Αξίζει να σημειωθεί ότι μόλις τον περασμένο μήνα ξεκίνησε η λειτουργία του πρώτου ανεφοδιασμού υδρογόνου στους Αγίους Θεοδώρους από την AVIN.
Συνοπτικά
- Η Hype, πρωτοπόρος στα ταξί υδρογόνου, στρέφεται στα μπαταριοκίνητα ηλεκτρικά οχήματα λόγω αυξημένων τιμών και οικονομικών δυσκολιών.
- Η εταιρεία αντιμετώπισε προκλήσεις όπως η κατάρρευση συνεργατών και η έλλειψη βιώσιμου σχεδίου για πράσινο υδρογόνο.
- Στόχος είναι η πλήρης μετάβαση του στόλου της σε μπαταριοκίνητα ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2030.
- Η απόφαση επηρεάστηκε από την εκτόξευση των τιμών υγροποιημένου υδρογόνου και την έλλειψη βιώσιμου σχεδίου στην περιοχή Île-de-France.