Ο διευθύνων σύμβουλος της Rivian, RJ Scaringe, υποστηρίζει ότι οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Ford, η General Motors και η Toyota, επιθυμούν να εξαφανιστεί η ηλεκτροκίνηση, καθώς βλέπουν το προβάδισμά τους να απειλείται από νέους παίκτες όπως η Rivian.
Αυτές οι εταιρείες, σύμφωνα με τον Scaringe, προσπαθούν να εμποδίσουν την εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης και να περιορίσουν τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ τα μοντέλα που προσφέρουν δεν είναι ελκυστικά χωρίς επιδοτήσεις.
Παρά τις δυσκολίες, η Rivian βλέπει ευκαιρίες για ανάπτυξη, αν και η έλλειψη επιλογών στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων παραμένει πρόβλημα.
Ο Scaringe προβλέπει ότι, αν δεν αλλάξει η κατάσταση, το 2030 οι καταναλωτές θα αντιμετωπίσουν ακόμη λιγότερες επιλογές και λιγότερο ανταγωνισμό.
Πιο αναλυτικά
Η ηλεκτροκίνηση ανακάτεψε την τράπουλα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Παραδοσιακοί κατασκευαστές είδαν το προβάδισμα -που έχτιζαν επί δεκαετίες- να εξανεμίζεται εν μία νυκτί.
Και νέους παίκτες να μπαίνουν δυναμικά και να παίρνουν τα ηνία. Ένας από αυτούς τους καινοφανείς αστέρες, που προέκυψαν ακριβώς επειδή εξαπλώθηκε η ηλεκτροκίνηση, είναι και η Rivian. Και τώρα ο διευθύνων σύμβουλός της λέει αυτό που όλοι γνωρίζουν. Αλλά κανείς δεν τολμά να βροντοφωνάξει.
Ότι οι παλιές εταιρείες θα επιθυμούσαν να εξαφανιζόταν η ηλεκτροκίνηση. Όπως ακριβώς εμφανίστηκε από το πουθενά
Σε κάθε βήμα της διαδικασίας προς την καθιέρωση ως ένας ανταγωνιστικός BEV κατασκευαστής, ο RJ Scaringe λέει οι παλαιότερες αυτοκινητοβιομηχανίες -όπως η Ford, η General Motors και η Toyota- του βάζουν συνεχώς τρικλοποδιές.
Προσπάθησαν να εμποδίσουν τη Rivian να πωλεί απευθείας στους καταναλωτές και αγωνίστηκαν για την άρση των κανονισμών για τις εκπομπές ρύπων. Ο λόγος; Οι υπάρχουσες αυτοκινητοβιομηχανίες δεν θέλουν στην πραγματικότητα να πουλήσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα. «Η επιθυμία τους θα ήταν απλώς να εξαφανιστεί όλη αυτό το ζήτημα της ηλεκτροκίνησης», πρόσθεσε.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που προσφέρουν οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες, υποστηρίζει το αφεντικό της Rivian, αντανακλά αυτή την πεποίθηση. Τα περισσότερα δεν είναι ιδιαίτερα ελκυστικά από μόνα τους, συνεχίζει. Και δεν θα μπορούσαν να σταθούν σε ένα περιβάλλον χωρίς επιδοτήσεις, φοροελαφρύνσεις και διάφορες παροχές που τα καθιστούν συμφέροντα.
Αν όλα αυτά καταργούνταν, αυτό θα ήταν ένα πλήγμα για την ηλεκτροκίνηση γενικώς. Ωστόσο, «πιθανώς να ωφελούσε τη Rivian, από την άποψη ότι θα ξεκαθάριζε ο ανταγωνισμός».
Μακροπρόθεσμα όμως θα έχει αρνητικές συνέπειες. «Νομίζω ότι το 2030 θα έχουμε μια ακόμη χειρότερη κατάσταση σε σχέση με σήμερα όσον αφορά την έλλειψη επιλογών και την έλλειψη ανταγωνισμού», δήλωσε ο 42χρονος.
Ο Αμερικανός υποστηρίζει ότι αυτή τη στιγμή, οι αγοραστές έχουν πάνω από 300 επιλογές στην αγορά μοντέλων εσωτερικής καύσης, πολλές από τις οποίες είναι εξαιρετικές. Οι αγοραστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν έχουν ακόμη αυτό το είδος ελευθερίας.
«Σήμερα, κάτω από τις $50.000, υπάρχουν ίσως μόνο δύο εξαιρετικές επιλογές, το Tesla Model 3 και το Model Y (προφανώς αναφέρεται στην αμερικανική αγορά). Αυτό το τεράστιο μερίδιο αγοράς που καταλαμβάνουν δεν αντανακλά μια υγιή αγορά, είναι μια αγοράς χωρίς επιλογές», συμπλήρωσε.
«Και έτσι πιστεύουμε ότι δεν θα μπορούσε να υφίσταται καλύτερη χρονική περίσταση για το λανσάρισμα του R2».
Συνοπτικά
- Η ηλεκτροκίνηση έχει ανατρέψει την ισορροπία στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, δίνοντας ευκαιρίες σε νέους παίκτες όπως η Rivian.
- Παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να εμποδίσουν την άνοδο της ηλεκτροκίνησης και να διατηρήσουν το προβάδισμά τους.
- Οι υπάρχουσες εταιρείες δεν επιθυμούν πραγματικά να πουλήσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα χωρίς επιδοτήσεις και φοροελαφρύνσεις.
- Ο διευθύνων σύμβουλος της Rivian προβλέπει μειωμένες επιλογές και ανταγωνισμό στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2030.