Ο Tyrone Johnson, πρώην επικεφαλής μηχανικός των μοντέλων RS της Ford και νυν τεχνικός επικεφαλής της Hyundai Ευρώπης, υποστηρίζει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα όχι μόνο είναι πιο οικολογικά και αποδοτικά, αλλά και πιο σπορτίφ σε σύγκριση με τα παραδοσιακά θερμικά μοντέλα όπως το Ford Focus RS. Αναφέρει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα προσφέρουν μοναδική οδηγική εμπειρία, χωρίς την ανάγκη για χειροκίνητα κιβώτια ή αναλογικά όργανα, ενώ η Hyundai προσθέτει αισθητηριακά ερεθίσματα, όπως ήχους κινητήρα, για να ενισχύσει την εμπειρία οδήγησης. Ο Johnson πιστεύει ότι η εποχή των θερμικών μοντέλων υψηλών επιδόσεων έχει παρέλθει και ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπερέχουν, χαρακτηρίζοντας τα περισσότερα σύγχρονα θερμικά μοντέλα ως «απογοητευτικά» σε σύγκριση με το Hyundai Ioniq 5 N.
Πιο αναλυτικά
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν διανύσει μεγάλη απόσταση από το να είναι απλώς αθόρυβα, αποδοτικά οχήματα για τις μετακινήσεις μας. Σήμερα, μερικά από αυτά μπορούν να κοιτάξουν στα μάτια κλασικά σπορ θερμικά μοντέλα, όπως το Ford Focus RS.
Αυτό δεν το λέμε εμείς, αλλά αυτός που ήταν υπεύθυνος για το εξαιρετικό Focus RS. Λέγεται Tyrone Johnson και μετά από 33 χρόνια στη Ford, από το 2018 έχει ενταχθεί στην Hyundai. Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά την προϋπηρεσία του στη Ford, είχε φτάσει έως τη θέση του επικεφαλής μηχανικού των μοντέλων RS.
Ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πολύ γρήγορα στην ευθεία δεν τίθεται υπό αμφισβήτηση. Αλλά πλέον βγάζουν και μπόλικο συναίσθημα, ιδιώς όσα ενσωματώνουν «θερμικά» τρικ, όπως το Hyundai Ioniq 5 N. Κάτι που επιβεβαιώσαμε κι εμείς στην αναλυτική δοκιμή μας.
Πιο οικολογικά; Ναι! Πιο αποδοτικά και οικονομικά; Ναι! Αλλά και πιο σπορτίφ;
Σε πρόσφατη συνέντευξή του, ο τεχνικός επικεφαλής της Hyundai Ευρώπης δήλωσε ότι για όσους θέλουν να κινούνται γρήγορα, δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
«Κανείς δεν θέλει πια χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων και χειρόφρενα ή αναλογικά όργανα», υποστηρίζει ο Johnson. Παραδέχτηκε ότι ορισμένα αισθητηριακά ερεθίσματα, όπως οι κραδασμοί και ο θόρυβος του κινητήρα, βοηθούν τους οδηγούς να παραμένουν σε αρμονία με το αυτοκίνητο.
«Μπορώ να καταλάβω ότι κάποιοι άνθρωποι θέλουν να έχουν ήχους, δονήσεις, τέτοια πράγματα», συνέχισε. «Αισθητηριακά ερεθίσματα που βοηθούν τον ανθρώπινο εγκέφαλο να καταλάβει τι συμβαίνει σε ένα αυτοκίνητο».
Για αυτούς τους λόγους η Hyundai πρόσθεσε ήχους που προσομοιάζουν κινητήρα εσωτερικής καύσης στο Ioniq 5 N, καθώς και προσομοίωση αλλαγής ταχυτήτων. Αλλά τόση νοσταλγία πια;
«Είμαι άνθρωπος των υψηλών επιδόσεων. Έφτιαξα την πρώτη Mustang Shelby, την SVT Mustang του 1992. Δεν καταλαβαίνω την ιδέα ότι τα αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων πεθαίνουν. Αν θέλεις να πας γρήγορα, δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Δεν καταλαβαίνω όλη αυτή τη νοσταλγία».
Έφτασε μάλιστα στο σημείο να πει ότι τα περισσότερα τρέχοντα θερμικά μοντέλα υψηλών επιδόσεων είναι «μια απογοήτευση» σε σύγκριση με το Ioniq 5 N.
Συνοπτικά
- Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πλέον ανταγωνίζονται τα κλασικά σπορ μοντέλα, προσφέροντας γρηγορότερες επιδόσεις και περισσότερη συναισθηματική εμπειρία.
- Ο Tyrone Johnson, πρώην επικεφαλής μηχανικός της Ford, υποστηρίζει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα υπερέχουν σε απόδοση και οικολογική αποδοτικότητα.
- Η Hyundai ενσωματώνει ήχους και προσομοιώσεις αλλαγής ταχυτήτων στο Ioniq 5 N, για να ενισχύσει την οδηγική εμπειρία με αισθητηριακά ερεθίσματα.
- Ο Johnson θεωρεί τα περισσότερα σύγχρονα θερμικά μοντέλα υψηλών επιδόσεων απογοητευτικά σε σύγκριση με τα ηλεκτρικά μοντέλα όπως το Ioniq 5 N.