Η TotalEnergies παρουσιάζει μια καινοτόμο προσέγγιση στην ψύξη μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων μέσω εμβάπτισης σε ειδικό διηλεκτρικό υγρό, που βελτιώνει την απόδοση και την ασφάλεια με χαμηλό κόστος. Αυτή η τεχνολογία, η οποία αποδεικνύει τη δυνατότητα μαζικής ενσωμάτωσης, εφαρμόστηκε επιτυχώς σε ένα ηλεκτρικό Renault Mégane E-Tech, μειώνοντας το χρόνο φόρτισης κατά 50% και αυξάνοντας την αυτονομία κατά 6%. Το σύστημα ψύξης χρησιμοποιεί το νέο υγρό Cell-Shield, περιορίζοντας το φαινόμενο του θερμικού εκτροχιασμού, κάτι που ενδέχεται να φέρει επανάσταση στις μπαταρίες επόμενης γενιάς.
Πιο αναλυτικά
Νέα προσέγγιση στην ψύξη μπαταριών στα ηλεκτρικά: Κατασκευαστές και προμηθευτές εξαρτημάτων δουλεύουν εντατικά πάνω στη βελτίωση των επιδόσεων και στη μείωση του κόστους των μπαταριών για ηλεκτρικά και υβριδικά.
Καθώς η θερμική διαχείριση αποτελεί καθοριστικό παράγοντα τόσο για την απόδοση όσο και για την ασφάλεια, η TotalEnergies εστιάζει σε έναν καινοτόμο τρόπο διαχείρισης θερμοκρασίας: Την ψύξη με εμβάπτιση.
Αντί για την παραδοσιακή κυκλοφορία υγρού ή αέρα γύρω από τις κυψέλες της μπαταρίας, η νέα τεχνολογία τις βυθίζει σε ένα ειδικό διηλεκτρικό υγρό –που δεν άγει το ρεύμα αλλά αποβάλλει πολύ πιο αποτελεσματικά τη θερμότητα.
Η TotalEnergies απέδειξε τη δυνατότητα μαζικής ενσωμάτωσης της τεχνολογίας σε μελλοντικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με περιορισμένο κόστος
Η TotalEnergies είχε ήδη δοκιμάσει αυτήν την τεχνολογία το 2020 σε ένα επαναφορτιζόμενο υβριδικό Volvo XC60, σε συνεργασία με την Ricardo. Τώρα όμως την εφαρμόζει για πρώτη φορά σε ένα 100% ηλεκτρικό μοντέλο μαζικής παραγωγής: Το Renault Mégane E-Tech.
Το αποτέλεσμα είναι περισσότερη αυτονομία, μικρότερος χρόνος φόρτισης. Σύμφωνα με την TotalEnergies, το πειραματικό Mégane εμφάνισε:
– Χρόνο φόρτισης μειωμένο κατά 50%
– Αύξηση αυτονομίας κατά 6%
Το σύστημα ψύξης χρησιμοποιεί ένα νέο ειδικά παρασκευασμένο υγρό με την ονομασία Cell-Shield, το οποίο βελτιώνει τον έλεγχο της θερμοκρασίας και περιορίζει το φαινόμενο του θερμικού εκτροχιασμού -μία από τις σοβαρότερες απειλές για την ασφάλεια των μπαταριών λιθίου.
Η TotalEnergies δηλώνει ότι η κατασκευή του πρωτοτύπου απέδειξε τη δυνατότητα μαζικής ενσωμάτωσης της τεχνολογίας σε μελλοντικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με περιορισμένο κόστος.
Πρόκειται, με λίγα λόγια, για μια καινοτομία που μπορεί να δούμε σύντομα στις μπαταρίες επόμενης γενιάς.