Η Mitsubishi παρουσιάζει το νέο Grandis, ένα υβριδικό SUV 4,41 μέτρων που βασίζεται στο Renault Symbioz. Το μοντέλο διαθέτει τη χαρακτηριστική μάσκα Dynamic Shield της Mitsubishi και εσωτερικά μοιράζεται πολλά στοιχεία με το Renault, όπως το infotainment 10,4” και τα συστήματα ασφάλειας Mi-Pilot.
Προσφέρεται σε ήπια και πλήρως υβριδική έκδοση, με τον κινητήρα E-Tech να συνδυάζει έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.800 cc με ηλεκτροκινητήρες, προσφέροντας συνολική ισχύ 157 PS. Το Grandis αναμένεται να έχει χαμηλή κατανάλωση και θα συνοδεύεται από εγγύηση πέντε ετών για το αυτοκίνητο και οκτώ για την μπαταρία.
Οι τιμές και οι εκδόσεις εξοπλισμού δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα.
Πιο αναλυτικά
Λίγοι θα θυμούνται το αρχικό Mitsubishi Grandis των αρχών του 2000 -ένα πολυμορφικό 4,77 μέτρων που πέρασε μάλλον απαρατήρητο στις ευρωπαϊκές αγορές.
Όμως η εποχή των SUV δεν συγχωρεί τη στασιμότητα, και έτσι η Mitsubishi παρουσιάζει το νέο Grandis, αυτή τη φορά ως ένα υβριδικό SUV 4,41 μέτρων, που στην ουσία είναι μια παραλλαγή του Renault Symbioz. Το νέο Mitsubishi Grandis βασίζεται πλήρως στο Symbioz, το επιμηκυμένο «ξαδερφάκι» του Captur, και μοιράζεται μαζί του τα περισσότερα μηχανικά και σχεδιαστικά στοιχεία. Η μάσκα όμως φέρει την υπογραφή Dynamic Shield της Mitsubishi, δίνοντάς του πιο εκφραστική όψη. Πίσω, οι διαφορές είναι μηδαμινές, με το νέο σχέδιο των φωτιστικών μονάδων (Sculptural Hexagon) να προσφέρει την ποθούμενη διακριτική διαφοροποίηση.
Tο Mitsubishi Grandis θα καλύπτεται από εγγύηση 5 ετών/160.000 km (με δυνατότητα επέκτασης έως οκτώ), καθώς και από 8 χρόνια/160.000 km για την μπαταρία
Στο εσωτερικό, το ταμπλό είναι πανομοιότυπο με αυτό του Renault, με μόνη αλλαγή το σήμα στο τιμόνι και στον λεβιέ ταχυτήτων -ο οποίος προέρχεται από το Dacia Duster Hybrid. Το κάθετο infotainment 10,4” με σύστημα Google και ασύρματη συμβατότητα smartphone παραμένει ίδιο, ενώ η σουίτα συστημάτων υποβοήθησης Mi-Pilot προσφέρει σύγχρονη τεχνολογία ασφάλειας και άνεσης.
Το νέο Grandis θα διατίθεται με ήπια (mHEV) και πλήρως υβριδική (HEV) έκδοση, με τη δεύτερη να αφορά τον γνωστό κινητήρα E-Tech. Πρόκειται για έναν 1.800άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson, με 109 ίππους, που συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες: Μια μίζα-εναλλάκτη 20 ίππων και έναν κύριο ηλεκτροκινητήρα 49 ίππων. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 157 PS (τυποποιημένα ως HEV 154), με 0-100 km/h σε 8,5 δευτερόλεπτα.
Η ενέργεια αποθηκεύεται σε μια μικρή μπαταρία 1,4 kWh (ωφέλιμη 0,8 kWh), επαρκή για κίνηση με ρεύμα έως και 70 km/h, υπό τις κατάλληλες συνθήκες. Η Mitsubishi δηλώνει έως και 80% κίνηση αποκλειστικά με ρεύμα σε αστικές συνθήκες, ενώ υπάρχει και λειτουργία e-Save για διατήρηση ενέργειας. Πάντως, δεδομένου του μικρού ηλεκτρικού εύρους (κάτω από 5 km), η χρησιμότητα αυτής της λειτουργίας είναι περιορισμένη.
Αν και οι επίσημες τιμές κατανάλωσης δεν έχουν ανακοινωθεί, αναμένεται να βρίσκονται πολύ κοντά σε εκείνες του Renault Symbioz HEV: 4,3-4,4 lt/100 km και 98-100 g/km CO₂ κατά WLTP, ανάλογα με την έκδοση.
Γιατί «Grandis» και όχι «Eclipse Cross»; Κάποιοι ίσως αναρωτηθούν γιατί η Mitsubishi επέλεξε να δώσει το όνομα «Grandis» σε ένα κόμπακτ SUV, αντί για το όνομα «Eclipse Cross» που θα ταίριαζε καλύτερα σε αυτό το μέγεθος. Η απάντηση είναι απλή: Το τρέχον Eclipse Cross συνεχίζει την εμπορική πορεία του και δεν θα μπορούσαν να συνυπάρξουν δύο μοντέλα με το ίδιο όνομα. Παράλληλα, η Mitsubishi αφήνει να εννοηθεί πως το επόμενο ηλεκτρικό SUV που ετοιμάζει θα διαδεχθεί το Eclipse Cross, αποκτώντας μεγαλύτερες διαστάσεις και πλήρως ηλεκτρική καρδιά.
Το νέο Mitsubishi Grandis HEV αναμένεται να ξεκινήσεις άμεσα στην εμπορική καριέρα του στη Γηραιά Ήπειρο. Με την τιμή και τις εκδόσεις εξοπλισμού να μην έχουν ακόμα ανακοινωθεί σε καμία αγορά. Ωστόσο, επιβεβαιώνεται ότι το μοντέλο θα συνοδεύεται από εργοστασιακή εγγύηση πέντε ετών/160.000 km (με δυνατότητα επέκτασης έως οκτώ χρόνια ), καθώς και οκτώ χρόνια/160.000 km για την μπαταρία κίνησης.