Η Citroën C5, που παρουσιάστηκε το 2001 και παρέμεινε στην παραγωγή μέχρι το 2008, αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή για όσους αναζητούν άνεση και πολυτέλεια σε ένα μεσαίο αυτοκίνητο. Με την καινοτόμο υδροπνευματική ανάρτηση Hydractive 3, προσφέρει κορυφαία ποιότητα κύλισης και σταθερότητα, ενώ η έκδοση με τον 3λιτρο V6 κινητήρα συνδυάζει επιδόσεις και ήχο.
Παρά την προσιτή τιμή της στην αγορά, η συντήρηση της απαιτεί προσοχή και κόστος, καθώς τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας και η κατανάλωση καυσίμου είναι υψηλά. Στην ελληνική αγορά, διατίθενται ελάχιστες μονάδες, με τιμές που ποικίλλουν ανάλογα με την κατάσταση και τα χιλιόμετρα.
Πιο αναλυτικά
Δεν είσαι πια στην πρώτη νιότη. Τώρα περνάς τα Λιμανάκια για να πας να φας καλαμαράκια στον Ναυτικό Όμιλο στη Βάρκιζα, όχι για να σηκώσεις τροχό με το Clio Williams στο Πέταλο. Θες κάτι να έχει χώρους, όσο πιο αφράτη ανάρτηση γίνεται και πλούσιο εξοπλισμό. Χρήματα δεν περισσεύουν, η Citroën C5 πρώτης γενιάς σού κλείνει το μάτι.
Παρουσιάστηκε το 2001 και παρέμεινε στην παραγωγή έως το 2008, με facelift το 2004. Η γαλλική μεσαία μπερλίνα αντικατέστησε την Xantia και απευθυνόταν σε όσους ορέγονταν κυρίως την άνετη ανάρτηση και τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα της. Αλλά αν θες να απολαύσεις τη Citroën C5 στο μέγιστο, η σωστή επιλογή πρέπει να φοράει τον 3λιτρο V6.
Η μεγάλη καινοτομία της C5 ήταν η υδροπνευματική ανάρτηση Hydractive 3. Προσφερόταν σε αρκετές εκδόσεις, με ρυθμιζόμενο ύψος και σκληρότητα, παρέχοντας κορυφαία ποιότητα κύλισης.
Τι να κάνεις το αρχοντικό πάτημα αν η καρότσα σέρνεται από θέμα επιδόσεων; Α όχι, η σωστή C5 έχει κυβικά, ροπές και ωραίο ήχο από τον V6
Με τέτοια προηγμένη ανάρτηση, μπορούσε να συνδυάζει απόσβεση «μαγικό χαλί» μέσα στην πόλη με την ασφάλεια και τη σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο. Ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα, πρέπει να αγοράσεις πανάκριβο μοντέλο με καλή αερανάρτηση για να φτάσεις την απόσβεση της Γαλλίδας.
Ωστόσο, δεν είναι όλα ρόδινα. Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη υδροπνευματική ανάρτηση Hydractive 3 απαιτούσε μερακλήδικη -ήτοι ακριβή- συντήρηση. Γενικώς η Citroën C5 V6 μπορεί να αγοραστεί για ψίχουλα, αλλά τότε αρχίζουν τα έξοδα.
Με κυβισμό 2.946 cc, τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας ανέρχονται σε €840. Η μέση τυποποιημένη κατανάλωση αγγίζει τα 10 lt και φτάνει τα 14 σε αστικό περιβάλλον.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μόνο δύο 3λιτρες C5 πωλούνται αυτή τη στιγμή στην ελληνική επικράτεια. Η πρώτη είναι χειροκίνητη -με 6άρι σασμάν- και πωλείται στη Θεσσαλονίκη. Με €3.500, την αγοράζεις για το τίποτα, ώστε να έχεις απόθεμα για το επέκεινα. Θα σου χρειαστεί.
Οι 209.000 km είναι λογικές για μοντέλο 21 ετών, ενώ ο συνδυασμός ξύλινων επενδύσεων και ανοιχτών γκρι δερμάτων παραμένει επίκαιρος και ελκυστικός.
Αν όμως θες οπωσδήποτε αυτόματη μετάδοση, που όντως αναβαθμίζει την εμπειρία και είναι πιο ταιριαστή στον χαρακτήρα της αρχοντικής μπερλίνας, υπάρχει μόνο μία επιλογή.
Βρίσκεται στην Αθήνα, τιμάται €9.000 και βρίσκεται πεντέμισι χρόνια σε ακινησία. Όχι πως προηγουμένως θα είχε και πολλή χρήση, αφού συνολικά έχει διανύσει 64.750 km. Είναι μοντέλο του 2006, οπότε τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας ανεβαίνουν στα €920. Άουτς!