Στην πρώτη μέρα του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025, ο Ott Tänak κατέχει την πρωτοκαθεδρία, αν και αντιμετώπισε προβλήματα με τα ελαστικά του. Ο Sébastien Ogier, που ξεκίνησε δυναμικά, αναγκάστηκε να καθαρίσει τον δρόμο και τελικά ανέβηκε στην πρώτη θέση της γενικής κατάταξης, 6,1 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Tänak.
Η ημέρα ήταν γεμάτη δράση, με αρκετά κλαταρίσματα, που επηρέασαν πολλούς οδηγούς, όπως οι Neuville και Rovanperä. Ο Adrien Fourmaux εντυπωσίασε με τρεις νίκες σε ειδικές διαδρομές, κατακτώντας τελικά τη δεύτερη θέση στην κατάταξη.
Η αυριανή μέρα αναμένεται με ενδιαφέρον, καθώς οι αγωνιζόμενοι θα συνεχίσουν την προσπάθειά τους για τη νίκη.
Πιο αναλυτικά
Μετά την ΕΚΟ Super Special Stage 2025 στο Ζάππειο η δράση του φετινού ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις μεταφέρθηκε σε Πελοπόννησο και Στερεά Ελλάδα. Με τον Ott Tänak να προηγείται μετά το τέλος της πρώτης μέρας.
Στο πρώτο πέρασμα από τους Αγίους Θεοδώρους ο Sébastien Ogier ήταν ταχύτερος από όλους. Παραμένοντας στην πρώτη θέση της γενικής κατάταξης μετά και τη νίκη του στη χθεσινή υπερειδική. Ακολούθησαν οι Sami Pajari και Thierry Neuville (ο Βέλγος ανέβηκε στη δεύτερη θέση της κατάταξης). Πίσω τους ο Ott Tänak που όμως δεν έκρυψε τον εκνευρισμό του για την κακή επιλογή των ελαστικών.
Φυσικά, δεν έλλειψαν και τα απρόοπτά. Οι Takamoto Katsuta, Joshua McErlean και Martin Sesks είχαν κλατάρισμα ελαστικού και έχασαν πολύτιμο χρόνο. Με τον Adrien Fourmaux να είναι επίσης άτυχος μιας και εκκινούσε αμέσως μετά τον Katsuta χάνοντας κι αυτός πολύτιμα δευτερόλεπτα.
Η πρώτη μέρα του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2025 είχε πολλή δράση, μπόλικα κλαταρίσματα και τον Tänak στην κορυφή μπροστά από τους Fourmaux και Ogier
Η τρίτη ειδική του εθνικού μας αγώνα έγινε στο Λουτράκι. Τα πληρώματα μετά τα πρώτα κλαταρίσματα κινήθηκαν φυλαγμένα θέλοντας να μείνουν μακριά από τις κακοτοπίες. Ο Adrien Fourmaux κινήθηκε γρηγορότερα από όλους, ανεβαίνοντας με αυτόν το τρόπο στη δεύτερη θέση της γενικής. Πίσω από τον Thiery Neuville. Ο Βέλγος teammate του έγραψε τον δεύτερο ταχύτερο χρόνο στο Λουτράκι, το συνολικό του άθροισμα όμως τον έφερε στην πρώτη θέση, 4,2” μπροστά από τον Fourmaux.
«Καλή ειδική, αλλά το ράλλυ είναι τόσο μεγάλο. Θέλω να διατηρήσω τον ρυθμό. Προσπαθείς να αποφύγεις πέτρες, αλλά χάνεις τις γραμμές» δήλωσε ο περσινός νικητής του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Τον τρίτο καλύτερο χρόνο στο Λουτράκι έγραψε ο Tänak σε μια ειδική που είχε έντονο χρώμα Hyundai.
Στην τέταρτη θέση βρέθηκε ο Katsuta (εμφανώς απογοητευμένος από το κλατάρισμα στους Αγιούς Θεοδώρους), με τον Sami Pajari να ακολουθεί στην πέμπτη θέση. Ο Ogier βρέθηκε μόλις στην ένατη θέση της ειδικής. Ήταν από τους πρώτους που εκκίνησαν με αποτέλεσμα να χρειαστεί να καθαρίζει τον δρόμο. Στην γενική κατάταξη όμως έμεινε τρίτος, κοντά στα δύο Hyundai.
Η συνέχεια δόθηκε με το δεύτερο πέρασμα από τους Αγίους Θεοδώρους. Εκεί όπου η τύχη γύρισε την πλάτη στον Neuville. Ο μέχρι εκείνη τη στιγμή πρωτοπόρος της γενικής είδε το εμπρός αριστερό του ελαστικό να καταστρέφεται εντελώς, πληγώνοντας το Hyundai i20Ν Rally1 (έπεσε στην έκτη θέση της γενικής). Παρά ταύτα όμως, ο Βέλγος φάνηκε ψύχραιμος: «Το ράλλυ είναι μεγάλο, θα υπάρξουν και άλλα κλαταρίσματα. Είναι ακόμα πολύ νωρίς».
Πρόβλημα με τα ελαστικά τους αντιμετώπισαν τόσο ο Tänak όσο και ο Evans. Την κατάσταση εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο ο Ogier. Ο οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής κινήθηκε γρήγορα και προσεκτικά, κερδίζοντας την ειδική επιστρέφοντας παράλληλα στην πρώτη θέση της γενικής.
Το ίδιο προσεκτικά -άλλα όχι τόσο γρήγορα- κινήθηκε και ο Fourmaux που όπως τόνισε ήθελε να τερματίσει στην ειδική χωρίς προβλήματα. Άτυχος στάθηκε και ο Sami Pajari, που προστέθηκε στη λίστα των οδηγών που είδαν τα λάστιχά τους να κλατάρουν. Με το τέλος των ειδικών της Πελοποννήσου, ο Ogier ήταν επικεφαλής της κατάταξης, 6,1” μπροστά από τον Tänak και 14,1” μπροστά από τον Fourmaux.
H ειδική της Θήβας ξεκίνησε για τον Neuville όπως ακριβώς το δεύτερο πέρασμα από τους Αγίους Θεοδώρους. Με κλατάρισμα! Σε μια καταστροφική όπως παραδέχτηκε εξέλιξη καθώς χρειάστηκε να σταματήσει στην ειδική για να αλλάξει το κατεστραμμένο λάστιχο.
Εκείνος που χαμογέλασε ήταν ο Tänak. Ο Εσθονός κινήθηκε 3,2” πιο γρήγορα από τον Ogier μειώνοντας τη διαφορά τους στην γενική κατάταξη στα 2,9”. Νικητής της ειδικής στη Θήβα ανακηρύχθηκε ο Fourmaux που με τη σειρά του μείωσε την απόσταση από τον Ogier στα 11”.
Στην τέταρτη θέση, αθόρυβα βρίσκεται πλέον ο Kalle Rovanperä (35,2”) που προσπέρασε τον συμπατριώτη του Sami Pajari, o οποίος αναγκάστηκε να εγκαταλείψει λόγω μηχανολογικής βλάβης στην «απλή» ανάμεσα σε Θήβα και Στείρι. Εγκατέλειψε επίσης και το ελληνικό πλήρωμα Αμούτζα-Παναγιωτούνη (Škoda Fabia Rally2) μετά από σύγκρουση λίγο πριν το τέλος της ειδικής. Ευτυχώς όμως και οι δύο είναι καλά στην υγεία τους.
Heavy accident for Greece’s Gravel Champion, Giorgos Amoutzas in Thiva.
📸@eWRCresults#WRC | #AcropolisRally 🇬🇷 pic.twitter.com/JU0Zs4Abkp
— Dimitris (@dimitrisqwerty) June 27, 2025
Η κατάρα των… κλαταρισμάτων συνεχίστηκε και στο Στείρι και αυτή τη φορά έπληξε τον Rovanperä. Ο Φινλανδός έχασε πάνω από δύο λεπτά στην προσπάθεια να αλλάξει λάστιχο πέφτοντας από την τέταρτη στην όγδοη θέση της γενικής.
Ο Fourmaux ήταν εντυπωσιακός, παίρνοντας την τρίτη νίκη σε ειδική, γεγονός που τον ανέβασε στη δεύτερη θέση της κατάταξης. Πίσω μόνο από τον Tänak. Μπορεί ο Εσθονός να μην κινήθηκε το ίδιο γρήγορα με τον teammate του, ήταν όμως 13” πιο γρήγορος από τον Ogier με αποτέλεσμα να τον προσπεράσει και να τεθεί επικεφαλής της γενικής (5 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Formaux και 10,1 μπροστά από τον Ogier).
H αυλαία της ημέρας έπεσε στην Ελάτεια. Σε μια ειδική όπου η Hyundai είχε και πάλι τον πρώτο λόγο. Ο Neuville στην προσπάθειά του να αναρριχηθεί κέρδισε την ειδική με τον Fourmaux να ακολουθεί μειώνοντας τη διαφορά από τον Tänak, σε επίπεδο γενικής στα 3”. Σταθερά τρίτος ο Ogier, 16,9 δευτερόλεπτα από την κορυφή. Στην τέταρτη θέση ο Elfyn Evans, με τους Κatsuta, Munster, Rovanperä, Neuville, Solberg και McErlean να συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα.
Η αυριανή μέρα ξεκινά από την Παύλιανη στις 08:22.