Η Toyota εκφράζει ανησυχίες σχετικά με την τάση αύξησης της ηλεκτρικής αυτονομίας στα plug-in hybrid (PHEV) οχήματα, υποστηρίζοντας ότι η εγκατάσταση μεγαλύτερων μπαταριών αυξάνει το κόστος και έχει περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Ο επικεφαλής προϊόντων της Toyota Europe, Andrea Carlucci, τονίζει ότι η ιδανική ηλεκτρική αυτονομία θα πρέπει να είναι γύρω από τα 100 km, ενώ οι μεγάλες μπαταρίες σε οχήματα που δεν είναι πλήρως ηλεκτρικά μπορεί να αποσπάσουν πόρους από τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.
Παράλληλα, αναφέρεται ότι οι ρυθμιστικές αλλαγές στην ΕΕ αναμένονται το 2028, καθιστώντας την τρέχουσα στρατηγική των κατασκευαστών αβέβαιη.
Πιο αναλυτικά
Από την 1η Ιανουαρίου του τρέχοντος έτους, οι αλλαγές στον τρόπο μέτρησης των μέσων εκπομπών CO₂ στην Ευρωπαϊκή Ένωση ευνοούν τα PHEV με μεγαλύτερες μπαταρίες και αυξημένη ηλεκτρική αυτονομία, αφού μειώνουν τις επίσημες εκπομπές ρύπων. Αλλά η Toyota διαβλέπει έναν κίνδυνο στην υπερβολή.
Η κινεζική μάρκα Lynk & Co προσφέρει το θηριώδες 08 PHEV με ηλεκτρική αυτονομία 200 km. Ενώ το νέο επαναφορτιζόμενο Volvo XC70 θα προσφέρει 180 km αμόλυντης και αθόρυβης μετακίνησης. Μιλώντας πρόσφατα για την προσπάθεια αύξησης της ηλεκτρικής αυτονομίας των plug-in hybrid, ο επικεφαλής προϊόντων και μάρκετινγκ της Toyota Europe, Andrea Carlucci, δήλωσε ότι η χρυσή τομή βρίσκεται στα 100 km.
Πάντα σκεπτική η Toyota με τα ηλεκτρικά, τώρα διατυπώνει τις αντιρρήσεις της και για τις μεγάλες μπαταρίες των PHEV
Για πολλούς, ένα επαναφορτιζόμενο υβριδικό αποτελεί το ιδανικό σύστημα μετάδοσης κίνησης τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Συνδυάζει την αυτονομία και την ευκολία ανεφοδιασμού ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης στο ταξίδι.
Με τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης στην καθημερινή μετακίνηση. Την ήσυχη και απρόσκοπτη λειτουργία και τους μηδενικούς τοπικούς ρύπους.
«Η εγκατάσταση ολοένα μεγαλύτερων μπαταριών σε ένα όχημα που δεν είναι ηλεκτρικό αυξάνει το κόστος», υποστηρίζει η Toyota. Προφανώς εννοεί και στην τσέπη του αγοραστή, αλλά και το περιβαλλοντικό.
Εκείνη διαλέγει πιο μετριοπαθή πολιτική. Το σημερινό C-HR έχει ηλεκτρική αυτονομία 66 km, ενώ το RAV4 PHEV υπόσχεται ότι μπορεί να διανύσει 100 km μόνο με ηλεκτρική ενέργεια.
Το σκεπτικό δεν φαίνεται παράλογο. Το επαναφορτιζόμενο Lynk & Co 08 έχει μπαταρία 40 kWh, μπορούμε να σκεφτούμε κάμποσα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα με μικρότερη χωρητικότητα.
Η Hyundai φωτίζει και άλλη μία πλευρά του ζητήματος. «Τα PHEV και τα EREV είναι τεχνολογίες μετάβασης, αλλά όταν απορροφούν πόρους από τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, τελικά αποβαίνουν εις βάρος της. Πού πρέπει να μπει το όριο;» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Hyundai Europe, Xavier Martinet.
Πρόσθεσε ότι ενώ η πώληση PHEV με μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία μπορεί να βοηθήσει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να μειώσουν τις μέσες εκπομπές CO₂, η νομοθεσία της ΕΕ πρόκειται να αλλάξει ξανά το 2028. Τονίζοντας την παροδικότητα του ζητήματος.