Η BYD ανακοίνωσε ότι η νέα γενιά του ηλεκτρικού της μοντέλου Seal δεν θα εξοπλιστεί με μπαταρίες στερεάς κατάστασης, διαψεύδοντας φήμες που κυκλοφόρησαν πρόσφατα. Παρά τις προσδοκίες για ενεργειακή πυκνότητα 400 Wh/kg και αυτονομία περίπου 1.500 km, η εταιρεία επισημαίνει ότι η μαζική παραγωγή αυτών των μπαταριών δεν αναμένεται πριν το 2030.
Παρά τις διαψεύσεις, η BYD εξακολουθεί να εργάζεται πάνω στην τεχνολογία μπαταριών στερεάς κατάστασης και έχει προγραμματίσει πιλοτική διάθεση για το 2027. Οι καταναλωτές καλούνται να είναι επιφυλακτικοί σχετικά με τις φήμες μέχρι να υπάρξει επίσημη επιβεβαίωση από την εταιρεία.
Πιο αναλυτικά
Στα τέλη της περασμένης εβδομάδας, κινεζικό μέσο, επικαλούμενο πηγές κοντά στην εταιρεία ανέφερε πως η νέα γενιά του BYD Seal θα έρθει στην αγορά με μπαταρίες στερεάς κατάστασης. Χωρίς να κάνει αναφορά σε τεχνικές πληροφορίες ή το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης.
Το ρεπορτάζ συνεχίστηκε και άλλα μέσα ενημέρωσης πήγαν ένα βήμα παρακάτω μιλώντας με νούμερα, σύμφωνα πάντα με ανεπιβεβαίωτες πηγές που πρόσκεινται στην εταιρεία. Έκαναν λόγω ενεργειακή πυκνότητα 400 Wh/kg που εξασφαλίζει αυτονομία κοντά στα 1.500 km, βάσει του υπεραισιόδοξου είναι η αλήθεια κύκλου CLTC. Και αστραπιαία επαναφόρτιση σε μόλις 12 λεπτά.
Με επίσημη ανακοίνωσή της, η BYD διαψεύδει τις φήμες που θέλουν τη νέα γενιά της ηλεκτρικής της μπερλίνας να εξοπλίζεται με μπαταρίες στερεάς κατάστασης. Τονίζοντας πως η μαζική παραγωγή των εν λόγω συσσωρευτών «δεν θα έρθει σύντομα».
Η BYD χαρακτήρισε ψευδή τα δημοσιεύματα που αναφέρουν πως η δεύτερη γενιά του BYD Seal θα έρθει με μπαταρίες στερεάς κατάστασης
Είναι δεδομένο πάντως πως η BYD εργάζεται πάνω στην τεχνολογία αυτή εδώ και περισσότερα από δέκα χρόνια, και ήδη από πέρσι ξεκίνησε δοκιμές στερεών κυψελών 20Ah και 60Ah, σημειώνοντας πρόοδο τόσο στην ενεργειακή απόδοση όσο και στην ταχεία φόρτιση.
Τα πρώτα δεδομένα τόσο ως προς την ενεργειακή απόδοση όσο και ως προς την εξίσωση του κόστους με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου είναι ενθαρρυντικά, με την πιλοτική διάθεση των μπαταριών στερεάς κατάστασης να ξεκινά το 2027. Όσο για την μαζική παραγωγή; Όπως αναφέρει ο Sun Huajun, διευθυντής τεχνολογίας της BYD δεν αναμένεται να υιοθετηθεί πριν το 2030.
Η διάψευση των φημών συγκρατεί τις προσδοκίες βραχυπρόθεσμα, πλην όμως το συνεχιζόμενο πρόγραμμα δοκιμών και ο μακροπρόθεσμος σχεδιασμός της BYD επιβεβαιώνουν την πρόθεσή της να πρωταγωνιστήσει στις μπαταρίες επόμενης γενιάς που μπορούν να ανατρέψουν τα δεδομένα στην ηλεκτροκίνηση. Προς το παρόν, οι άνθρωποι της BYD συμβουλεύουν το κοινό να αντιμετωπίζει με επιφυλακτικότητα οποιονδήποτε ισχυρισμό για μοντέλα που θα φέρουν τις νέες μπαταρίες, εκτός εάν επιβεβαιωθεί επισήμως από την ίδια την εταιρεία.