Η Maserati βρίσκεται σε κρίσιμη καμπή, καθώς οι πωλήσεις της έχουν σημειώσει σημαντική πτώση, με μείωση 48% το πρώτο τρίμηνο του 2025. Οι καθυστερήσεις στην ανανέωση της γκάμας και η έλλειψη εμπορικών μοντέλων, όπως η Ghibli και η Levante, εντείνουν την αβεβαιότητα για το μέλλον της, με φήμες να κυκλοφορούν για πιθανή πώληση της μάρκας από τον όμιλο Stellantis.
Παρά τις καθησυχαστικές δηλώσεις της διοίκησης, η McKinsey εξετάζει όλα τα σενάρια, συμπεριλαμβανομένης της αποεπένδυσης, ενώ οι εσωτερικές αντιπαραθέσεις στο διοικητικό συμβούλιο υποδηλώνουν ότι η στρατηγική για την Maserati παραμένει αβέβαιη. Η εταιρεία στηρίζεται προς το παρόν σε περιορισμένα μοντέλα, με το μέλλον της να εξαρτάται από τις επερχόμενες ανανεώσεις και τον ανταγωνισμό στην αγορά πολυτελών οχημάτων.
Πιο αναλυτικά
Η Maserati διανύει μία από τις πιο δύσκολες περιόδους της σύγχρονης ιστορίας της, καθώς οι πωλήσεις της συνεχίζουν να καταρρέουν. Μετά τη σημαντική πτώση του 2024, το πρώτο τρίμηνο του 2025 καταγράφηκε νέα μείωση κατά 48%, εντείνοντας την ανησυχία για το μέλλον της μάρκας.
Οι καθυστερήσεις στην ανανέωση της γκάμας της και η περιορισμένη εμπορική απήχηση των υφιστάμενων μοντέλων πυροδοτούν φήμες για πιθανή πώληση της Maserati από τον όμιλο Stellantis.
Χωρίς Ghibli και Levante, η Maserati παλεύει με σκιές από το παρελθόν και αβεβαιότητα για το μέλλον
Αν και η επίσημη γραμμή του ομίλου είναι καθησυχαστική, οι πληροφορίες που προκύπτουν δείχνουν πως όλα τα ενδεχόμενα βρίσκονται στο τραπέζι. Σε σχετική ερώτηση του πρακτορείου Reuters την περασμένη εβδομάδα, εκπρόσωπος της Stellantis απάντησε κατηγορηματικά: «Με κάθε σεβασμό, η Maserati δεν πωλείται».
Ωστόσο, δύο ανεξάρτητες πηγές του ίδιου πρακτορείου αναφέρουν πως η συμβουλευτική εταιρεία McKinsey, την οποία προσέλαβε η Stellantis τον Απρίλιο για να διαχειριστεί τις επιπτώσεις των αμερικανικών δασμών που επέβαλε η κυβέρνηση Trump, έχει ήδη αρχίσει να εξετάζει όλα τα πιθανά σενάρια, περιλαμβανομένου και εκείνου της αποεπένδυσης από τη μάρκα.
Μία από τις πηγές σημειώνει πως η διοίκηση του ομίλου έχει δώσει εντολή να αξιολογηθούν όλες οι στρατηγικές επιλογές, αν και το σχετικό έργο βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο. Παράλληλα, σύμφωνα με άλλη πηγή, υπάρχει έντονη διχογνωμία στο εσωτερικό του διοικητικού συμβουλίου: Ορισμένα μέλη εκτιμούν πως η Maserati παραμένει στρατηγικής σημασίας, όντας η μόνη καθαρόαιμη πολυτελής φίρμα της Stellantis, ενώ άλλοι θεωρούν πως οι απαιτήσεις για τη διατήρησή της υπερβαίνουν τις δυνατότητες του ομίλου.
Η εικόνα περιπλέκεται από το γεγονός ότι η Ghibli και η Levante, δύο από τα πλέον εμπορικά μοντέλα της Maserati, έχουν ήδη αποσυρθεί από την παραγωγή, χωρίς άμεσους διαδόχους. Οι νέες γενιές τους αναμένονται το 2027 και το 2028 αντίστοιχα, αφήνοντας τη μάρκα με μια περιορισμένη γκάμα που δεν επαρκεί για να διατηρήσει τον όγκο. Προς το παρόν, η Maserati στηρίζεται στην Grecale, ένα SUV με τιμή εκκίνησης περί τις €70.000, καθώς και στα GranTurismo και MC20, δύο σπορ προτάσεις υψηλής τιμής και περιορισμένης εμπορικής απήχησης.
Ο πρώην CEO της Stellantis, Carlos Tavares, είχε άλλωστε παραδεχτεί ήδη από το 2023 πως η Maserati παραμένει «στο κόκκινο», χωρίς να καταγράφει ουσιαστική πρόοδο προς την κερδοφορία.
Η πιθανή άφιξη των νέων Ghibli και Levante ενδέχεται να αναστρέψει την πορεία, όμως ο ανταγωνισμός στα πολυτελή οχήματα είναι σκληρός, με ισχυρούς και καλά εδραιωμένους παίκτες. Την ίδια στιγμή, η Alfa Romeo -επίσης μέλος του ομίλου Stellantis- βρίσκεται σε φάση επανεκκίνησης, γεγονός που περιορίζει τα περιθώρια πόρων και στρατηγικής στήριξης της Maserati.
Το μέλλον της θρυλικής ιταλικής φίρμας παραμένει αβέβαιο. Η Stellantis καλείται σύντομα να αποφασίσει αν θα συνεχίσει να επενδύει στην αναγέννηση της Maserati ή αν θα επιλέξει να αποδεσμευτεί από μια επωνυμία που σήμερα μοιάζει περισσότερο με βάρος παρά με πλεονέκτημα.