Η αεροπορική τραγωδία στην Ινδία, που αφορά το Boeing 787, προκαλεί σοκ καθώς είναι το πρώτο τέτοιο περιστατικό με αυτό το υπερσύγχρονο και ασφαλές αεροσκάφος.
Ο έμπειρος μηχανικός αεροσκαφών Στάθης Πεκιάς αναφέρει ότι οι ενδείξεις στο πιλοτήριο υποδεικνύουν πιθανές παραλείψεις, όπως η μη σωστή χρήση των flapps και η επιβεβαίωση της απογείωσης.
Εξετάζεται το ενδεχόμενο ανθρώπινου λάθους και οι έρευνες θα ρίξουν φως στα αίτια της συντριβής, με τα βίντεο να δείχνουν κρίσιμες λεπτομέρειες της διαδικασίας.
Πιο αναλυτικά
«Είναι το πρώτο τέτοιο αεροπορικό δυστύχημα στον κόσμο, με τέτοιου τύπου αεροσκάφος και μάλιστα προκαλεί εντύπωση, γιατί αυτό το αεροπλάνο είναι ας πούμε η «Μερσεντές» της Boeing, θεωρείται το ασφαλέστερο της εταιρείας και είναι υπερσύγχρονο από πλευράς τεχνολογικής εξέλιξης», δήλωσε για την αεροπορική τραγωδία στην Ινδία, ο έμπειρος μηχανικός αεροσκαφών της Ολυμπιακής, Στάθης Πεκιάς, μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΑΝΤ1, με τον Νίκο Χατζηνικολάου.
«Το αεροπλάνο αυτό έχει μπροστά όργανα που δείχνουν κάθε φορά την φάση την οποία εκτελεί το αεροσκάφος. Στην φάση της απογείωσης, κανονικά, έπρεπε να έχει βγάλει ειδοποίηση, εφόσον δεν έχουν τηρηθεί οι σωστές διαδικασίες. Η ειδοποίηση λέει ότι απαγορεύεται η απογείωση. Και εκτός της ειδοποίησης, που είναι κόκκινη, υπάρχει και μία ηχητική ειδοποίηση, η οποία είναι ιδιαίτερη, για να αιφνιδιάζει τους πιλότους και να καταλάβουν ότι κάνουν κάτι λάθος», είπε ο έμπειρος μηχανικός.
«Είναι ένα ερώτημα το τι έγινε μέσα στο πιλοτήριο του αεροπλάνου», πρόσθεσε. Αναφορικά με την φόρτωση του αεροπλάνου και με το ενδεχόμενο να έκαναν λάθος υπολογισμό οι πιλότοι στην ταχύτητα, ο κ. Πεκιάς είπε ότι υπάρχουν υπολογιστές που με βάση το φορτίο του αεροπλάνου και με βάση το βάρος του καυσίμου, βγάζουν μια σειρά παραμέτρων τις οποίες εκτιμούν οι πιλότοι για να υπολογίσουν την ταχύτητα και το μήκος του διαδρόμου που χρειάζεται το αεροσκάφος για να απογειωθεί».
Ερωτηθείς αναφορικά με το τι μπορεί να συνέβη για να φτάσουμε στην τραγωδία, ο κ. Πεκιάς είπε ότι πάντα το πρώτο που ερευνάται είναι το ανθρώπινο λάθος. «Τα βίντεο επίσης δείχνουν ότι ένα λάθος μπορεί να είναι τα flapps, τα πτερύγια καμπυλότητος, τα οποία κατεβαίνουν για να γίνει καλύτερη η άντωση της πτέρυγος και να ανεβαίνει το αεροπλάνο. Φαίνεται ότι δεν είχαν κατέβει τα flapps και το αν αυτό οφείλεται σε ανθρώπινο η σε μηχανικό λάθος θα φανεί από τις έρευνες στα κουτιά. Επίσης τα σκέλη προσγείωσης, βλέπουμε στα βίντεο ότι είναι κατεβασμένα, ενώ θα έπρεπε να είναι ανεβασμένα για να πάρει ύψος το αεροπλάνο», είπε ο κ. Πεκιάς.
«Δυστυχώς αυτό δεν έγινε και είδαμε μια απέλπιδα προσπάθεια των πιλότων να κρατήσουν το αεροπλάνο. Προσπαθούσαν να το κρατήσουν, αλλά δεν μπορούσαν γιατί πλέον είχαν πέσει σε απώλεια στηρίξεως», κατέληξε ο κ. Πεκιάς.