Η 4η Belharra «Θεμιστοκλής» για το Πολεμικό Ναυτικό και οι πιέσεις της Αθήνας στη Ρώμη για τις φρεγάτες Bergamini
Άρης Μουγκοπέτρος: «Πραγματικά έχω χάσει 3 δάχτυλα, είναι αδύνατο να κρατήσω ξανά κλαρίνο στα χέρια μου»
Συγκλονίζει ο Άρης Μουγκοπέτρος – «Το μπαρούτι ακόμη πυρώνει μέσα στο χέρι μου και σφαδάζει»
ΠΑΣ Γιάννινα: Στο χείλος του γκρεμού, οδεύει προς τον ερασιτεχνικό μαρασμό
Άδωνις Γεωργιάδης για την 62χρονη που κινδυνεύει στο Τζάνειο: «Ζητώ συγγνώμη, αλλά μην καταδικάσουμε τον νοσηλευτή»
Eurostat: Αύξηση του ΑΕΠ κατά 0,6% στην ευρωζώνη και στην ΕΕ το πρώτο τρίμηνο του 2025
Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός: Επιστρέφει ο Σακίλ ΜακΚίσικ στο ΟΑΚΑ, απουσιάζει ο Λούκα Βιλντόσα
Νετανιάχου: Αποκαλύπτει ότι η κυβέρνηση εξοπλίζει και υποστηρίζει εγκληματική οργάνωση κατά της Χαμάς
Η ηλεκτρική Alpine A110 αποκαλύπτεται: Πανίσχυρη με DNA κεντρομήχανου μοντέλου
ΑΒΑΞ: Σύμπραξη με τον Όμιλο Σκλαβενίτη για τη δημιουργία υπερσύγχρονης μονάδας έτοιμου φαγητού
Μουντιάλ 2026: Οι ομάδες που εξασφάλισαν θέση στη μεγάλη γιορτή σε ΗΠΑ, Καναδά και Μεξικό
Euroleague: Ο Κέντρικ Ναν στέφθηκε MVP στα κορυφαία βραβεία της Ένωσης Παικτών
Επαναστατική ανακάλυψη: Ιάπωνες επιστήμονες αναπτύσσουν τεχνητό αίμα που διαρκεί 5 χρόνια και σώζει ζωές
Ιωάννα Μαλέσκου αποκαλύπτει για σύγκρουση Τσολάκη – Κωνσταντάρα: «Η Ελένη ήταν έντονη, ο Λάμπρος κύριος»
Εγκαινιάστηκαν οι πρώτες εκθέσεις Omoda & Jaecoo
Δίκη για τη φωτιά στο Μάτι: «Δεν καταζητούμαι, η διαδικασία εγκλεισμού μου εξελίσσεται» αποκαλύπτει ο Ιωάννης Φωστιέρης
Κεραμέως: Πάνω από 3.000 πολίτες τον μήνα μπορούν να εξυπηρετούνται στο νέο ΚΕΠΑ στο Γαλάτσι
2Γ/2025: Ανακοινώνεται σήμερα (6/6) η πολυαναμενόμενη προκήρυξη του ΑΣΕΠ
Το μυστηριώδες σημείο της Γης όπου “παγώνει” ο χρόνος, video
Ανδρουλάκης διαβεβαιώνει Πατριάρχη Θεόδωρο Β’: «Θα είμαστε πάντα αρωγοί στο σπουδαίο έργο του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας»
//

Διαβάστε περισσότερα

Κυρανάκης στη Βουλή για νέο ΚΟΚ: Η προστασία της ζωής απαιτεί σωστή οδική συμπεριφορά – Οι αναφορές στις λεωφορειολωρίδες και οι αντιδράσεις των κομμάτων

Νέος ΚΟΚ με αυστηρότερα πρόστιμα και έμφαση στην οδική ασφάλεια, προστασία πεζών και εισαγωγή νέων τεχνολογιών μετακίνησης
Αποθήκευση άρθρου
Το άρθρο προστέθηκε στη λίστα σας

Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, παρουσίασε στη Βουλή το σχέδιο νόμου για τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τονίζοντας ότι η οδική ασφάλεια εξαρτάται από τη συμπεριφορά των οδηγών και όχι από την τύχη. Δήλωσε ότι θα εξετάσει τις προτάσεις της αντιπολίτευσης, ενώ αναφέρθηκε στη σημασία της προστασίας των επιβατών δημόσιων συγκοινωνιών, υποστηρίζοντας τις απαγορεύσεις κίνησης στις λεωφορειολωρίδες για τα ΙΧ και τα ΤΑΞΙ.

Οι θέσεις των κομμάτων της αντιπολίτευσης επικεντρώθηκαν στη διαφωνία για τη φιλοσοφία του νομοσχεδίου και την ανάγκη για βελτίωση της οδικής ασφάλειας μέσω υποδομών και εκπαίδευσης, με πολλές προτάσεις για αλλαγές και βελτιώσεις. Η συζήτηση συνεχίζεται με ακροάσεις φορέων και επεξεργασία των άρθρων του νομοσχεδίου.

Πιο αναλυτικά

«Η προστασία της ζωής δεν είναι θέμα τύχης αλλά οδικής συμπεριφοράς» τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, κατά την έναρξη της συζήτησης και επεξεργασίας επί της Αρχής, του σχεδίου νόμου «Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και λοιπές διατάξεις» στην κοινή συνεδρίαση των Επιτροπών Παραγωγής – Εμπορίου και Οδικής Ασφάλειας.

Ο κ. Κυρανάκης επιφυλάχθηκε ότι θα μελετήσει τις προτάσεις των αγορητών και ειδικών αγορητών της αντιπολίτευσης, που αρκετές, όπως είπε, είναι θετικές, και κατά τις επόμενες συνεδριάσεις του νομοσχεδίου θα τοποθετηθεί αναλυτικά.

Ο αναπληρωτής υπουργός είπε ότι θα αποστείλει στο προεδρείο των Επιτροπών για να δοθεί σε όλα τα μέλη των Επιτροπών, μια παρουσίαση η οποία απλοποιεί την εφαρμογή του συστήματος των «υποτροπών» ανά παράβαση, όπως θεσπίζονται στο νομοσχέδιο. Επίσης, θα καταθέσει και πίνακες με τα στατιστικά στοιχεία που αφορούν στις οδικές συγκρούσεις.

Ο κ. Κυρανάκης επισήμανε ότι «οι Σύλλογοι και οι φορείς δεν θέλουν -και έχουν δίκιο- να ακούγεται ο διαχωρισμός μεταξύ ατυχήματος και δυστυχήματος. Καθώς η όποια ζωή χάνεται δεν είναι θέμα τύχης αλλά οδικής συμπεριφοράς» και αυτό που απαιτούν από εμάς οι οικογένειες θυμάτων, «είναι να αναφερόμαστε σε συγκρούσεις. Για τα ήπια περιστατικά να χρησιμοποιείται ο όρος συμβάντα, αλλά όχι, σε καμία περίπτωση να μην γίνεται λόγος για ατυχήματα».

“Στη διάθεσή μας δεν είναι σαφώς να συγκρουστούμε με τους οδηγούς ταξί”

Σχετικά με τις απαγορεύσεις κίνησης στις λεωφορειολωρίδες, που θεσπίζονται, ο αναπληρωτής υπουργός είπε ότι «εδώ, στην πραγματικότητα καλούμαστε να πάρουμε το μέρος κάποιου. Εμείς, έχουμε επιλέξει να πάρουμε το μέρος των ανθρώπων που χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Εάν θέλουμε να βελτιώσουμε την κίνηση των ανθρώπων που χρησιμοποιούν τα λεωφορεία, που περιμένουν στην στάση, η λύση είναι να βγάλουμε όλους εμάς, που είτε κυκλοφορούμε με το ΙΧ μας, είτε με ΤΑΞΙ, από τις λεωφορειολωρίδες. Και η λογική που προτάθηκε δεν ήταν η απόλυτη, πλήρης απαγόρευση, αλλά είναι μια θέση που δεν στερεί το συγκοινωνιακό έσοδο στους οδηγούς ΤΑΞΙ. Στην διάθεσή μας δεν είναι σαφώς να συγκρουστούμε με τους οδηγούς ΤΑΞΙ, αλλά να εξυπηρετήσουμε καλύτερα τον εργαζόμενο, τον φοιτητή, τον ηλικιωμένο που δεν οδηγεί ή δεν έχει τα χρήματα να πάρει ένα ΤΑΞΙ και μετακινείται με το λεωφορείο».

Ο κ. Κυρανάκης παράλληλα σημείωσε, ότι «γίνεται μια μεγάλη επένδυση για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων -που δεν είχε γίνει επί 12 χρόνια- και μάλιστα με ηλεκτρικά πράσινα λεωφορεία και θέλουμε να ευνοηθεί η χρήση τους από τους πολίτες».

Αναφορικά με τις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης για την ευνοϊκή διάταξη κίνησης που υπάρχει στο νέο ΚΟΚ για την ελεύθερη κίνηση των ηλεκτρικών ΤΑΞΙ στις λεωφορειολωρίδες, ο κ. Κυρανάκης είπε πως «ναι, θέλουμε να ενθαρρύνουμε την αντικατάσταση και των ΤΑΞΙ με πράσινα ηλεκτρικά οχήματα, η οποία δεν έχει προχωρήσει, για αυτό παρέχεται και αυτό ως κίνητρο. Σήμερα, όμως, τα ηλεκτροκινούμενα ΤΑΞΙ είναι πολύ λίγα, οπότε δεν θα δημιουργούν πρόβλημα καθυστερήσεων στα λεωφορεία. Εάν υπάρξουν πολλά ηλεκτροκινούμενα ΤΑΞΙ, που θα δημιουργούν πρόβλημα στην κίνηση των λεωφορείων, τότε, εδώ είμαστε για να νομοθετήσουμε ξανά σχετικά».

Ο αναπληρωτής υπουργός, απευθυνόμενος στα κόμματα, είπε ότι «η γενική κριτική δεν έχει ουσία. Θα πρέπει να πάρετε συγκεκριμένες θέσεις για κάθε ένα ζήτημα και να γίνουν συγκεκριμένες προτάσεις επί των άρθρων για να εξεταστούν».

Οι θέσεις της αντιπολίτευσης

Με κοινή διαπίστωση ότι η οδική ασφάλεια και η μείωση των ατυχημάτων είναι θέματα άμεσης και επείγουσας προτεραιότητας, αλλά με διαφωνίες ως προς την φιλοσοφία, τις στοχεύσεις και με σειρά διατάξεων του νομοσχεδίου ήταν οι θέσεις του εισηγητή της μειοψηφίας και των ειδικών αγορητών των κομμάτων της αντιπολίτευσης. Ειδικότερα:

Ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ Αναστάσιος Νικολαΐδης, ανέφερε, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι κατά την επεξεργασία του νέου ΚΟΚ τα ερωτήματα που θα πρέπει να έχουμε υπ΄όψιν μας «είναι κατά πόσο αυτός ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες; Μπορεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα των πολιτών και των κοινωνιών; Κατά πόσο βελτιώνει την οδική ασφάλεια; Συμβάλλει στην βελτίωση των συνθηκών οδικής ασφάλειας οδηγών και πεζών; Μπορεί να δώσει λύσεις στα προβλήματα, όπως το κυκλοφοριακό και την στάθμευση;» Παρατήρησε ότι ο ΚΟΚ από μόνος του δεν μπορεί να επιφέρει αύξηση ασφάλειας και μείωσης των τροχαίων, αλλά χρειάζεται ένα πλέγμα ενεργειών όπου θα διέπονται από αποφασιστικότητα. Ο βουλευτής έθεσε τα θέμα της αστυνόμευσης, τις κατάλληλες υποδομές, την ένταξη μαθημάτων οδικής ασφάλειας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Την ενεργοποίηση της Αυτοδιοίκησης στην σύνταξη επικαιροποιημένων μελετών και την επένδυση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Επί των διατάξεων του νομοσχεδίου ο κ. Νικολαΐδης ζήτησε να πληροφορηθεί εάν οι προτεινόμενες αλλαγές του ΚΟΚ προέκυψαν από επιστημονικές και κυκλοφοριακές μελέτες. Εάν αξιοποιήθηκαν θετικά διεθνή παραδείγματα και καλές πρακτικές. Εάν οι διατάξεις αποτελούν μέρος μιας στρατηγικής βιώσιμης κινητικότητας με ορίζοντα τις επόμενες δεκαετίες.

Ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ δήλωσε προβληματισμένος και ότι θα αναμείνει «τις νομοθετικές βελτιώσεις, καθώς τα λάθη που υπάρχουν είναι αρκετά αλλά και σημαντικά». Χαρακτηριστικά είπε, ότι «το μάθημα οδικής συμπεριφοράς υπάρχει ως αναφορά στο σχέδιο νόμου, αλλά παραπέμπεται σε εξουσιοδοτική διάταξη που θα εκδοθεί μετά. Όπως, επίσης, υπάρχουν και μεταβατικές διατάξεις που δεν παραπέμπουν πουθενά. Στοιχεία του νομοσχεδίου που δείχνουν προχειρότητα και επιτείνουν τις ανησυχίες μας».

Ο βουλευτής, σχετικά με το θεσπιζόμενο όριο των 30 χιλιομέτρων, είπε ότι «θα πρέπει να διευκρινισθεί τι θα ισχύει για δρόμους όπου η μια λωρίδα του χρησιμοποιείται ως ζώνη στάθμευσης». Ζήτησε ειδική μέριμνα και σαφή νομοθέτηση: για να υπάρχει μειωμένο όριο ταχύτητας σε περιοχές με μεγάλη ροή πεζών, ειδικά παιδιών. Για την κίνηση των δίκυκλων ανάμεσα σε οχήματα και πεζοδρόμια. Για τον μηδενισμό του ΦΠΑ σε κράνη και εξοπλισμό προστασίας. Πρότεινε την θέσπιση διπλώματος μικρο-κινητικότητας, που οι χρήστες τους μπορεί να είναι από 12 ή 15 ετών. Να υπάρξει τάξη στην στάθμευση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα μεγάλα αστικά κέντρα.

Αναφορικά με το θέμα της κίνησης των ΤΑΞΙ στις λεωφορειολωρίδες, είπε ότι «το ΠΑΣΟΚ, δεν πρόκειται να κρυφτεί» και πρότεινε «την εκπόνηση συγκοινωνιακής μελέτης από επιστημονικό φορέα που θα λάβει υπ’ όψιν όλα τα δεδομένα. Στην συνέχεια, πιλοτική εφαρμογή της μελέτης για μακρά χρονική περίοδο, ώστε να καλύπτονται ακόμη και ειδικές περίοδοι. Και τέλος, απόφαση από επιστημονική επιτροπή για να υπάρξει η κατάλληλη νομοθέτηση». Ο κ. Νικολαΐδης, παράλληλα, ζήτησε διευκρινίσεις για την ρύθμιση που αφορά την κίνηση στις λεωφορειολωρίδες των ηλεκτρικών ΤΑΞΙ και διερωτήθηκε: «Αυτά δεν θα εμποδίζουν την κίνηση των λεωφορείων;» Σχετικά με τα ελαφρά προσωπικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έχουν όριο ταχύτητας έως 25 χιλιόμετρα και τους παρέχεται η δυνατότητα κίνησης σε δρόμους όπου τα υπόλοιπα οχήματα κινούνται με όριο 50 χιλιόμετρα, είπε ότι δημιουργείται σοβαρό θέμα ασφάλειας.

Ο αγορητής του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, υποστήριξε ότι ο νέος ΚΟΚ στον δημόσιο διάλογο που έχει αναπτυχθεί «δεν παρουσιάζεται ως το νέο σύστημα κανόνων για το πώς πρέπει να οδηγούμε, αλλά ως ο νέος τιμοκατάλογος παραβάσεων» και «το μήνυμα που εκπέμπεται δεν είναι “το μάθε πως να κινείσαι ασφαλής” αλλά “δες πόσο θα σου κοστίζει από εδώ και πέρα η παράβασή σου”!». Η συντριπτική πλειοψηφία των διατάξεων, είπε ο βουλευτής, «αφορούν κυρώσεις και πρόστιμα» δηλαδή «επιλέγετε την στιγμιαία καταστολή και τα εξαντλητικά πρόστιμα». Έθεσε την δυσαναλογία μεταξύ των μισθών και του ύψους των προστίμων, λέγοντας ότι αυτό δείχνει πως ο στόχος είναι τιμωρητικός και όχι εκπαιδευτικός. Αναρωτήθηκε τι ποσό από τα πρόστιμα που εισπράττονται επιστρέφουν στην κοινωνία για την πρόληψη, την επιτήρηση, την εκπαίδευση και τρόπους αποτροπής των παραβάσεων και υποδομές. Ο κ. Μεϊκόπουλος πρότεινε φορολογικές ελαφρύνσεις των πολιτών που αντικαθιστούν το ΙΧ τους με μέσα μεταφορικής μεταφοράς ή ποδήλατο.

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ είπε ότι στον νέο ΚΟΚ «εισάγεται η έννοια της υποτροπής, αλλά δεν είδαμε την στρατηγική σας στην οδική παιδεία, πώς θα ενταχθεί η οδική αγωγή στα σχολεία και την κοινωνία». Για το όριο ταχύτητας των 30 χιλιομέτρων, είπε ότι «είναι θετικό εάν και ήρθε δειλά και με μεγάλη καθυστέρηση σε σχέση με άλλες χώρες της ΕΕ», αλλά χρειάζονται και έργα υποδομής που πρέπει να υπάρξουν ώστε να μην ενθαρρύνεται η αύξηση της ταχύτητας από τους οδηγούς. Ζήτησε να υπάρξουν ήπιες υποδομές ασφάλειας των πεζών, ενώ αναφερόμενος στους ποδηλατόδρομους μίλησε για παρωδίες που βλέπουμε να υπάρχουν σε πολλές πόλεις και απλά δημιουργήθηκαν για την απορρόφηση ευρωπαϊκών πόρων. Έθεσε το θέμα της προβληματικής και ελλιπούς σηματοδότησης στους δρόμους, που είναι άκρως απογοητευτική. Για τις διατάξεις που αφορούν την παραχώρηση δυνατότητας οδικής κίνησης σε οχήματα μικροκινητικότητας, είπε ότι δίνει λύσεις, αλλά υπάρχουν ρίσκα και παγίδες. Για τα ηλεκτρικά πατίνια είπε χρειάζεται να υπάρξει στο θέμα αυτό μεγάλη προσοχή, τονίζοντας ότι απαιτείται να υπάρξει πλαίσιο, παιδεία, κανόνες και έλεγχος.

Αναφορικά με το θέμα της κίνησης των ΤΑΞΙ στις λεωφορειολωρίδες, ο κ. Μεϊκόπουλος είπε ότι «εάν η πρόθεσή σας ήταν αγνή και θέλατε με τον τρόπο αυτό να προωθήσετε την πράσινη μετάβαση και την βιώσιμη κινητικότητα, θα σας πως ότι αποτύχατε. Επιλέξατε την σύγκρουση αντί για διάλογο με τον κλάδο των ΤΑΞΙ και την εργαλειοποίηση των λεωφορειολωρίδων με όρους bonus αγοράς». Και συμπλήρωσε: «Η πράσινη μετάβαση δεν μπορεί να συνδέεται με ειδικές μεταχειρίσεις, αποκλεισμούς και αδιαφάνεια». Εκτίμησε, γενικά, ότι ο νέος ΚΟΚ «θα εφαρμοστεί στα χαρτιά…».

Ο αγορητής του ΚΚΕ Κωνσταντίνος-Βασίλειος Μεταξάς, δήλωσε πως το κόμμα του θα το καταψηφίσει, καθώς, όπως υποστήριξε, «απογειώνει την ατομική ευθύνη και δεν ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες οδικής ασφάλειας». Ανέφερε ότι παρά την προσπάθεια της κυβέρνησης όλο το προηγούμενο διάστημα να διαφημίσει τον νέο ΚΟΚ ως μια σημαντική παρέμβαση, αυτός δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας και της αποφυγής τροχαίων ατυχημάτων. Το νομοσχέδιο, είπε ο κ. Μεταξάς, «είναι διαποτισμένο με τη γενικότερη αντιεπιστημονική και αντιδραστική αντίληψη, σύμφωνα με την οποία η αυστηροποίηση διοικητικών κυρώσεων και ποινών αποτελεί δήθεν πανάκεια για την αντιμετώπιση κοινωνικών προβλημάτων και παραβατικών συμπεριφορών, στη συγκεκριμένη περίπτωση, στην οδική κυκλοφορία. Κινείται στη γνωστή και αποτυχημένη -όσον αφορά την αποτελεσματικότητα- εισπρακτική λογική, μέσω της αύξησης των προστίμων που επιχειρεί να τα εισπράττει το κράτος με πιο άμεσο τρόπο.

Υποστήριξε ότι η κυβέρνηση «αποθεώνει» το νομοσχέδιο «με σκοπό τη μετάθεση της συζήτησης από το σύνολο των παραγόντων που απαιτούνται για να διασφαλίζεται η οδική ασφάλεια, για να φεύγει η συζήτηση από τις κρατικές ευθύνες που ξεκινούν από τις ίδιες τις υποδομές μέχρι και την εκπαίδευση των οδηγών». Ο βουλευτής είπε ότι αυτό το στρατηγικό σχέδιο οδικής ασφάλειας είναι στην ρότα των ευρωπαϊκών οδηγιών και επιδιώξεων για τις μεταφορές. Σχετικά με τις διατάξεις απαγόρευσης κίνησης των ΤΑΞΙ στις λεωφορειολωρίδες, είπε ότι πρόκειται «για μια αντιδραστική πολιτική σε βάρος των ταξιτζήδων και υπέρ των επιχειρηματικών ομίλων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο». Επίσης, αναρωτήθηκε τι σκοπό έχει η ισχύς της άρσης απορρήτου στα τηλέφωνα, σε περίπτωση τροχαίου, υπογραμμίζοντας ότι αυτό συνιστά ένταση της καταστολής και την παρακολούθηση των πολιτών.

Ο αγορητής της Ελληνικής Λύσης Βασίλειος Κοττίδης, είπε ότι «η κυβέρνηση, με το νομοσχέδιο αυτό, καταφεύγει στην εύκολη λύση των αυστηρών ποινών στους παραβάτες ως πανάκεια». Η πραγματική τομή, είπε, «θα ήταν η αναβάθμιση του οδικού δικτύου, η επιδιόρθωση των επικίνδυνων σημείων, της σηματοδότησης, η εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων ασφαλείας». Χαρακτήρισε το σχέδιο νόμου επικοινωνιακό και δήλωσε πως «για αυτό ζητείται η καταψήφιση πολλών άρθρων του». Εκτίμησε ότι με τις προτεινόμενες αλλαγές στον ΚΟΚ, «δεν θα πετύχουμε τίποτα». Πρότεινε την δημιουργία ενός Εθνικού Ενιαίου Φορέα Οδικής Ασφάλειας. Την δημιουργία μιας πανεπιστημιακής σχολής με τρείς κατευθύνσεις: εκπαιδευτών, εξεταστών και συγκοινωνιολόγων. Να αντιγραφεί από μια άλλη χώρα ένας επιτυχημένος ΚΟΚ, όπως είναι της Σουηδίας, ειδικά στο σύστημα εκπαίδευσης και εξέτασης των οδηγών. Επισήμανε ότι για τα ηλεκτρικά πατίνια και μηχανάκια δεν υπάρχουν σαφείς κανονισμοί και όροι οδήγησής τους. Σχετικά με την απαγόρευση της κίνησης των ΤΑΞΙ στις λεωφορειολωρίδες, είπε ότι «εμείς θεωρούμε ότι εάν επιτρεπόταν θα είχε ως αποτέλεσμα να αποσυμφορηθεί η κίνηση των αυτοκινήτων στις άλλες λωρίδες κυκλοφορίας και αυτό θα ήταν πολύ θετικό για την κυκλοφορία».

Η αγορήτρια της Νέας Αριστεράς, Θεοπίστη Πέρκα, σχετικά με το σχέδιο νόμου είπε ότι «θα περιμέναμε όχι την διαμόρφωση ενός νομικού πλαισίου, αλλά για ένα νέο σύγχρονο και αποτελεσματικό ΚΟΚ που θα περιελάμβανε την οδική ασφάλεια προς την κατεύθυνση της μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων και της προστασίας των ευάλωτων χρηστών των πεζοδρομίων, επιβολή ποινών, ειδικά για σοβαρές παραβάσεις. Την οργάνωση της κυκλοφορίας, ειδικά τώρα με την είσοδο νέων μέσων μετακίνησης. Ενημέρωση και εκπαίδευση των οδηγών ότι κατανοούν τον ΚΟΚ. Συνεχή αξιολόγηση των σχολών οδηγών και του σχετικού εκπαιδευτικού υλικού. Αειφορία και διατάξεις που προαγωγού την βιωσιμότητα. Συνεχή επικαιροποίηση του ΚΟΚ, που είναι ένα δυναμικό κείμενο ώστε να ανταποκρίνεται τις σύγχρονες συνθήκες. Συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων.

Το νομοσχέδιο όμως αυτό, είπε η βουλευτής της Νέας Αριστεράς, «παρά τις επιμέρους θετικές διατάξεις που έχει, αυτό που το διατρέχει είναι η αυστηροποίηση των κυρώσεων» και δεν δίνει λύσεις, δεν έχει στόχους για βιώσιμες πόλεις. Χαρακτήρισε το νομοσχέδιο «χαοτικό, όπως έχει προκύψει ακόμα και για την ανάγνωσή του, πολύ περισσότερο για να συγκριθεί με αυτό που τέθηκε στην διαβούλευση». Επισήμανε ότι διαχρονικά «η θέση των Ελλήνων συγκοινωνιολόγων είναι υπέρ ενός σχετικά χαμηλού ύψους προστίμων, σε συνδυασμό με εντατικοποίηση της επιτήρησης της αστυνόμευσης» και πρόσθεσε ότι «έχει παρατηρηθεί ότι οι υψηλές ποινές, χωρίς επιτήρηση, οδηγούν σε μη εφαρμογή του ΚΟΚ και ειδικά με τα νέα συστήματα επιτήρησης (κάμερες) το μείζον δεν είναι το ύψος του προστίμου αλλά να εξασφαλιστεί πως οι ποινές επιβάλλονται κανονικά και τα πρόστιμα αποδίδονται».

Για το θέμα της εισαγωγής της υποτροπής, η κ. Πέρκα είπε ότι είναι θετικό αλλά δεν προβλέπεται διαφοροποίηση-κλιμάκωση ανάλογα με την σοβαρότητα και με αναλογικό τρόπο της παράβασης. Για τον περιορισμό των 30 χιλιομέτρων σε κατοικημένες περιοχές, είπε ότι στην ουσία είναι ένα μέτρο περιορισμένης εμβέλειας και άτολμο και δεν λαμβάνονται υπ΄ όψιν τα λειτουργικά χαρακτηριστικά των οδών, όπως μονόδρομοι και μιας λωρίδας κυκλοφορίας δρόμοι. Θετικά μέτρο είπε η βουλευτής είναι η δυνατότητα κίνησης ποδηλάτων, υπό προϋποθέσεις, σε πεζοδρόμια. Ζήτησε πιο αυστηρά μέτρα για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και την υιοθέτηση μηδενικής κατανάλωσης όπως λέει και η ΕΕ. Η κ. Πέρκα έδωσε έμφαση στις εκπαιδευτικές πολιτικές οδικής συμπεριφοράς και εκπαίδευσης των πολιτών, αλλαγής του πλαισίου εκπαίδευσης και εξέτασης των νέων οδηγών, την δημιουργία ενός Ταμείου από την είσπραξη προστίμων για εκπαίδευση και βελτιώσεις. Επέκρινε την κυβέρνηση ότι δεν έχει σχέδιο, όραμα και στρατηγική για τις δημόσιες συγκοινωνίες και τον περιορισμό της χρήσης των ΙΧ.

Ο αγορητής της «Νίκης» Κομνηνός Δελβερούδης, ανέφερε ότι «η δική μας θέση είναι ότι όσες αλλαγές και να γίνουν στον ΚΟΚ δεν θα υπάρξει καμία βελτίωση στους δρόμους εάν δεν επέλθουν αλλαγές στην βελτίωση του οδικού δικτύου και στην σωστή οδική παιδεία». Επισήμανε ότι και οι οδηγοί είναι μέρος του συνολικού προβλήματος της οδικής ασφάλειας, αλλά και ότι διαχρονικά οι κυβερνήσεις δεν έχουν δώσει την απαιτούμενη βαρύτητα και σοβαρότητα. Συμφώνησε ότι απαιτούνται σημαντικές αλλαγές στον ΚΟΚ, αλλά οι προτεινόμενες τροποποιήσεις, είπε, «δεν στοχεύουν ευθέως στην πρόληψη της επικινδυνότητας, που θα έπρεπε να ήταν η προτεραιότητα».

Ο βουλευτής υποστήριξε ότι αυτό που παρατηρείται είναι η Τροχαία να βεβαιώνει περισσότερες παραβάσεις για ήπια αδικήματα (πχ παράνομη στάθμευση) και πολύ λιγότερες σε ό,τι αφορά τις σοβαρές και επικίνδυνες παραβάσεις, ενώ θα έπρεπε να συμβαίνει το αντίθετο. Το βάρος της Τροχαίας, με στρατηγικό σχέδιο θα έπρεπε να δίνεται στην πρόληψη και αποτροπή σοβαρών οδικών παραβάσεων και όχι να έχει μετατραπεί σε μέσο είσπραξης δημοσίων εσόδων με την αφαίρεση πινακίδων σε σταθμευμένα παράνομα οχήματα. Έδωσε έμφαση στην έλλειψη θέσεων σταθμεύσεις, ειδικά στις μεγάλες πόλεις. Για την μείωση της ταχύτητας από τα 50 χιλιόμετρα στα 30 χλμ μέσα στις πόλεις, εξέφρασε αμφιβολίες κατά πόσο αυτό το μέτρο είναι βιώσιμο και εφαρμόσιμο, λέγοντας ότι υπάρχει ο φόβος αύξησης της συγκοινωνιακής συμφόρησης. Τα 50 χιλιόμετρα, είπε, δεν είναι υπερβολικό όριο και έθεσε το θέμα της απαγόρευσης οδήγησης από υπερήλικες. Σχετικά με την διάταξη της κίνησης των ΤΑΞΙ στις λεωφορειολωρίδες, ο κ. Δελβερούδης είπε ότι «είναι λάθος και ένα άδικο μέτρο, καθώς το ΤΑΞΙ είναι ένα ακριβό μέσο μετακίνησης, σε σχέση με άλλα μέσα και θα πρέπει να προσφέρει και τις ανάλογες υπηρεσίες. Δεν μπορεί για μια διαδρομή να κάνει τον ίδιο χρόνο με τον λεωφορείο. Αυτό δεν είναι ένα συνδικαλιστικό μόνο αίτημα, αλλά και των επιβατών που θέλουν να μετακινηθούν γρήγορα».

Ο αγορητής της Πλεύσης Ελευθερίας Διαμαντής Καραναστάσης, επισήμανε την τραγική οδική κατάσταση που επικρατεί σε όλη την χώρα. Ζήτησε να υπάρχει επιδότηση για την αγορά κράνους. Έδωσε έμφαση στην ενσωμάτωση της οδικής αγωγής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Την ανάπτυξη οδικών εκστρατειών που θα στοχεύουν στην ευαισθητοποίηση των οδηγών και των πεζών. Την επανεκπαίδευση των οδηγών. Την επανεξέταση όλων των οδηγών με την καταβολή ενός μικρού παράβολου. Την ύπαρξη Ενιαίου Φορέα Οδικής Ασφάλειας. Την ανάγκη πάταξης της μαφίας των διπλωμάτων οδήγησης με τα πληρωμένα διπλώματα οδήγησης. Το γερασμένο στόλο των οχημάτων. Σε αντιδιαστολή, είπε ότι «με τον τιμωρητικό χαρακτήρα που έχει και αυτό το νομοσχέδιο, εμείς προτείνουμε το παράδειγμα και τον πολιτισμό» σημειώνοντας ότι «είναι πολύ σημαντικό το οδικό παράδειγμα που δείχνουν τα Σώματα Ασφαλείας, οι βουλευτές, τα δημόσια οχήματα που δεν σέβονται τον ΚΟΚ». Κάλεσε δε τον αναπληρωτή υπουργό, να αναζητήσει τις εκθέσεις και τις προτάσεις που έχει κάνει η Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής.

Ο αγορητής των «Σπαρτιατών» Γιάννης Κόντης, από την δική του πλευρά, είπε ότι «η αυστηροποίηση των προστίμων θα πρέπει να προβλέπει και ένα κοινωνικό φίλτρο για ανθρώπους που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να ανταπεξέλθουν στην πληρωμή τους». Διαφώνησε με την επαναφορά της υπαίθριας διαφήμισης, γιατί όπως είπε, υπονομεύει τον δημόσιο χώρο αλλά δημιουργεί και θέμα ασφάλειας. Επισήμανε την έλλειψη θέσεων στάθμευσης. Την επανεξέταση των οριοθετημένων θέσεων στάθμευσης στην Αθήνα. Ανέφερε ότι το άθλιο οδικό δίκτυο είναι η αιτία των περισσότερων ατυχημάτων και δυστυχημάτων και μετά έρχεται ως αιτία η οδική συμπεριφορά. Πρότεινε την επανεξέταση όλων των οδηγών με διπλώματα της αλλοδαπής. Ανέφερε ότι στην αγορά υπάρχουν πολλές πατέντες που κυκλοφορούν για την αλλοίωση των πινακίδων αυτοκινήτων, κάτι που εάν δεν παταχθεί θα υπάρξει πρόβλημα με τις ηλεκτρονικές κλήσεις από τις κάμερες. Ζήτησε επόπτευση της αγοράς ενοικίασης των ηλεκτρικών πατινιών και για τις παράνομες μετατροπές που γίνονται για να αυξάνουν την ταχύτητα κίνησής τους. Πρότεινε να έχουν πινακίδες κυκλοφορίας, ασφάλιση, υποχρεωτική χρήση κράνους και απαγόρευση χρήσης από ανηλίκους. Χαρακτήρισε ανέφικτη την κίνηση με 30 χιλιόμετρα, λέγοντας ότι και στις ΗΠΑ το όριο είναι 35 μίλια. Επίσης, ζήτησε την προσοχή του υπουργού στο θέμα στάθμευσης των τροχόσπιτων.

Αύριο, στις 12 το μεσημέρι ορίσθηκε η διεξαγωγή της ακρόασης των φορέων επί του νομοσχεδίου και στην συνέχεια η επί των άρθρων συζήτησή του.


Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

// ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Η 4η Belharra «Θεμιστοκλής» για το Πολεμικό Ναυτικό και οι πιέσεις της Αθήνας στη Ρώμη για τις φρεγάτες Bergamini

Άρης Μουγκοπέτρος: «Πραγματικά έχω χάσει 3 δάχτυλα, είναι αδύνατο να κρατήσω ξανά κλαρίνο στα χέρια μου»

Συγκλονίζει ο Άρης Μουγκοπέτρος – «Το μπαρούτι ακόμη πυρώνει μέσα στο χέρι μου και σφαδάζει»

ΠΑΣ Γιάννινα: Στο χείλος του γκρεμού, οδεύει προς τον ερασιτεχνικό μαρασμό

Άδωνις Γεωργιάδης για την 62χρονη που κινδυνεύει στο Τζάνειο: «Ζητώ συγγνώμη, αλλά μην καταδικάσουμε τον νοσηλευτή»

Eurostat: Αύξηση του ΑΕΠ κατά 0,6% στην ευρωζώνη και στην ΕΕ το πρώτο τρίμηνο του 2025

Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός: Επιστρέφει ο Σακίλ ΜακΚίσικ στο ΟΑΚΑ, απουσιάζει ο Λούκα Βιλντόσα

Νετανιάχου: Αποκαλύπτει ότι η κυβέρνηση εξοπλίζει και υποστηρίζει εγκληματική οργάνωση κατά της Χαμάς

Η ηλεκτρική Alpine A110 αποκαλύπτεται: Πανίσχυρη με DNA κεντρομήχανου μοντέλου

ΑΒΑΞ: Σύμπραξη με τον Όμιλο Σκλαβενίτη για τη δημιουργία υπερσύγχρονης μονάδας έτοιμου φαγητού

Μουντιάλ 2026: Οι ομάδες που εξασφάλισαν θέση στη μεγάλη γιορτή σε ΗΠΑ, Καναδά και Μεξικό

Euroleague: Ο Κέντρικ Ναν στέφθηκε MVP στα κορυφαία βραβεία της Ένωσης Παικτών

Επαναστατική ανακάλυψη: Ιάπωνες επιστήμονες αναπτύσσουν τεχνητό αίμα που διαρκεί 5 χρόνια και σώζει ζωές

Ιωάννα Μαλέσκου αποκαλύπτει για σύγκρουση Τσολάκη – Κωνσταντάρα: «Η Ελένη ήταν έντονη, ο Λάμπρος κύριος»

Εγκαινιάστηκαν οι πρώτες εκθέσεις Omoda & Jaecoo

00:00 / 00:00

Ελληνοτουρκικά: Ξεκινούν την επόμενη εβδομάδα οι κρίσιμες συνομιλίες για πολιτικό διάλογο και θετική...

Την επόμενη εβδομάδα, συγκεκριμένα την Πέμπτη 12 Ιουνίου και την Παρασκευή 13 Ιουνίου, θα διεξαχθούν στην Άγκυρα σημαντικές συνομιλίες μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας. Στην 4η...

Ευρωπαϊκό Δικαστήριο: Καταπέλτης κατά Ελλάδας για τα ανεπαρκή σχέδια διαχείρισης πλημμυρών – Η...

Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο καταδίκασε την Ελλάδα για καθυστερήσεις στην αναθεώρηση των Σχεδίων Διαχείρισης Κινδύνων Πλημμύρας, που έπρεπε να ολοκληρωθεί έως τον Δεκέμβριο 2021. Το Υπουργείο...

Γιάννης Ραγκούσης: Παρέμβαση «φωτιά» λίγο πριν από το συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ – «Το πρόβλημα του κόμματος είναι ο σκοτεινός του εαυτός»

Ο Γιάννης Ραγκούσης, μέλος της Π.Γ. του ΣΥΡΙΖΑ, προειδοποιεί για την «παρατεταμένη κρίση» που αντιμετωπίζει το κόμμα, επισημαίνοντας ότι η κύρια αιτία είναι ο...

Κικίλιας από Στυλίδα: «Η ενίσχυση λιμανιών στην καρδιά της Ελλάδας αποτελεί κορυφαία μας προτεραιότητα»

«Από τη Στυλίδα στείλαμε ένα ξεκάθαρο μήνυμα: η αναβάθμιση των λιμένων στο κέντρο της χώρας αποτελεί στρατηγική μας προτεραιότητα, τόσο μέσω της σύμβασης παραχώρησης...

ΣΥΡΙΖΑ: Ριζοσπαστική πλατφόρμα Πολάκη και 54 στελεχών ενόψει συνεδρίου

Στο πλαίσιο του 5ου συνεδρίου του ΣΥΡΙΖΑ, 55 στελέχη του κόμματος, συμπεριλαμβανομένου του Παύλου Πολάκη, κατέθεσαν μια πολιτική πλατφόρμα που τονίζει την ανάγκη για...

Λατινοπούλου: Καταθέτει αγωγή κατά της Εθνικής Πινακοθήκης – «Με δικά μας λεφτά στήθηκε...

Η Αφροδίτη Λατινοπούλου γνωστοποίησε μέσω βίντεο στα social media πως καταθέτει αγωγή κατά της Εθνικής Πινακοθήκης με αφορμή την έκθεση «Η Σαγήνη του Αλλόκοτου...

Βουλή: Κατατέθηκε επίσημα στην Ολομέλεια η πρόταση Καρυστιανού για προανακριτική

Στην Ολομέλεια της Βουλής ανακοινώθηκε η πρόταση της Μαρίας Καρυστιανού για τη σύσταση προανακριτικής επιτροπής, η οποία υπογράφεται από 32 βουλευτές τεσσάρων κομμάτων και...

Βουλή: Το επεισόδιο με το μικρόφωνο και η έκρηξη του Νάσου Ηλιόπουλου – Βίντεο

Στη Βουλή, ο βουλευτής της Νέας Αριστεράς, Νάσος Ηλιόπουλος, αντιμετώπισε πρόβλημα με το μικρόφωνο κατά τη διάρκεια της ομιλίας του. Αρχικά, ο ήχος ήταν...

LIVE – Η παρουσίαση της νέας υπηρεσίας του ΕΟΠΥΥ για φάρμακα κατ’ οίκον...

Στο Συνεδριακό Κέντρο του ΕΟΠΥΥ στην Πεύκη πήγε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και μίλησε στην παρουσίαση της νέας υπηρεσίας του ΕΟΠΥΥ για την αποστολή φαρμάκων κατ’...

Συντετριμμένος ο Γιώργος Καραμέρος: Έφυγε η μητέρα του – «Το πατρικό σπίτι μας...

Ο Γιώργος Καραμέρος βρίσκεται σε βαρύ πένθος λόγω του θανάτου της μητέρας του, Άννας, σε ηλικία 73 ετών, μετά από πολύμηνη μάχη με ανεύρυσμα...

Δίκη για Novartis: «Βαρύ πλήγμα στη Δημοκρατία και το κράτος Δικαίου η σκευωρία»...

Στη δίκη για την υπόθεση Novartis, ο πρώην πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Ευάγγελος Βενιζέλος, χαρακτήρισε τη σκευωρία ως πλήγμα στη Δημοκρατία και το κράτος δικαίου. Κατά...

Πηγές υπουργείου Εθνικής Άμυνας: «Η διαμαρτυρία της Τουρκίας αγγίζει τα όρια του γελοίου»...

Ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Δημήτριος Χούπης παρέδωσε στον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο έναν ιστορικό χάρτη του 1585 που απεικονίζει τη Θράκη και άλλες περιοχές, ως...

Κυριάκος Μητσοτάκης: Αυτοψία στο υπερσύγχρονο ΚΕΠΑ Γαλατσίου σήμερα – Εντυπωσιακή μείωση στα εκκρεμή...

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και η Υπουργός Εργασίας Νίκη Κεραμέως επισκέφθηκαν το νέο Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ) στο Γαλάτσι, επισημαίνοντας την κυβερνητική δέσμευση για...

Τούρκοι εξοργισμένοι με NATO – Ελλάδα: «Η Τουρκία ξανά αποκλεισμένη, πρόβα πολέμου με...

Η άσκηση "Immediate Response 25" του NATO, που διεξάγεται στη Θράκη, έχει προκαλέσει ανησυχίες στην Τουρκία, η οποία θεωρεί ότι οι στρατιωτικοί ελιγμοί της...

Τέμπη: Νέα δεδομένα μετά την πρόταση της Μαρίας Καρυστιανού για Προανακριτική – Οι 32 υπογραφές που βάζουν «φωτιά» στο πολιτικό σκηνικό και η πρόταση...

Η πρόταση σύστασης Προανακριτικής Επιτροπής που κατέθεσε η Μαρία Καρυστιανού, Πρόεδρος του Συλλόγου Θυμάτων των Τεμπών, προκαλεί έντονη πολιτική αντιπαράθεση, καθώς υποστηρίζεται από 32...

Παύλος Μαρινάκης για τις υπογραφές των «32»: Ο ηθικός και πολιτικός κατήφορος της αντιπολίτευσης βαθαίνει επικίνδυνα

Ο Παύλος Μαρινάκης, σε ανακοίνωσή του, καταγγέλλει την κίνηση 32 βουλευτών που υπέγραψαν πρόταση για προανακριτική επιτροπή σχετικά με την εθνική τραγωδία των Τεμπών,...

Τέμπη: Κατατέθηκε στη Βουλή η πρόταση για Προανακριτική της Καρυστιανού – Συγκέντρωσε 32 υπογραφές βουλευτών

Κατατέθηκε στη Βουλή η πρόταση της Μαρίας Καρυστιανού για τη σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής σχετικά με το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, υπογεγραμμένη από 32 βουλευτές,...

Μάξιμος Χαρακόπουλος: Πρωτοστάτησε σε ψήφισμα-έκκληση Ορθοδόξων Βουλευτών για την Αγία Αικατερίνη του Σινά στη Διεθνή Συνέλευση στο Βουκουρέστι

Στη Γενική Συνέλευση της Διακοινοβουλευτικής Συνέλευσης Ορθοδοξίας (ΔΣΟ), που πραγματοποιήθηκε στο Βουκουρέστι, ο Μάξιμος Χαρακόπουλος εισηγήθηκε ψήφισμα εκφράζοντας την ανησυχία των Ορθοδόξων βουλευτών σχετικά...
spot_img

// ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Άρης Μουγκοπέτρος: Οργισμένη απάντηση μετά το ειρωνικό σχόλιο του φίλου που του έδωσε την κροτίδα – «Θα...

Ο Άρης Μουγκοπέτρος εκφράζει την οργή και την απογοήτευσή...

Συνελήφθη ο αντιπρόεδρος της ΚΑΕ Ολυμπιακός έπειτα από καταγγελία της Δέσποινας Γιαννακοπούλου

Ο αντιπρόεδρος της ΚΑΕ Ολυμπιακός, Γιώργος Σκινδήλιας, συνελήφθη μετά...

Αντώνης Λουδάρος: «Έχασα τη μητέρα μου στα 12 και ο πατέρας μου με εγκατέλειψε λέγοντας “δες τι...

Ο Αντώνης Λουδάρος, σε πρόσφατη συνέντευξή του στην εκπομπή...

Φλεγόμενο πλοίο με 3.000 αυτοκίνητα εγκαταλείφθηκε στη θάλασσα

Ένα πλοίο με 3.000 αυτοκίνητα, εκ των οποίων 800...
spot_img

// ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Η 4η Belharra «Θεμιστοκλής» για το Πολεμικό Ναυτικό και οι πιέσεις της Αθήνας στη Ρώμη για τις...

Η υπογραφή της σύμβασης, μέσα στο καλοκαίρι, για την...

Άρης Μουγκοπέτρος: «Πραγματικά έχω χάσει 3 δάχτυλα, είναι αδύνατο να κρατήσω ξανά κλαρίνο στα χέρια μου»

Ο Άρης Μουγκοπέτρος, γνωστός δεξιοτέχνης του κλαρίνου, μίλησε στην...

Συγκλονίζει ο Άρης Μουγκοπέτρος – «Το μπαρούτι ακόμη πυρώνει μέσα στο χέρι μου και σφαδάζει»

Ο Άρης Μουγκοπέτρος, δύο μήνες μετά τον σοβαρό τραυματισμό...

ΠΑΣ Γιάννινα: Στο χείλος του γκρεμού, οδεύει προς τον ερασιτεχνικό μαρασμό

Ο ΠΑΣ Γιάννινα αντιμετωπίζει σοβαρό κίνδυνο υποβιβασμού σε ερασιτεχνική...

Eurostat: Αύξηση του ΑΕΠ κατά 0,6% στην ευρωζώνη και στην ΕΕ το πρώτο τρίμηνο του 2025

Το πρώτο τρίμηνο του 2025, το εποχικά προσαρμοσμένο ΑΕΠ...

Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός: Επιστρέφει ο Σακίλ ΜακΚίσικ στο ΟΑΚΑ, απουσιάζει ο Λούκα Βιλντόσα

Ο Ολυμπιακός ετοιμάζεται να αντιμετωπίσει τον Παναθηναϊκό στο τρίτο...

Νετανιάχου: Αποκαλύπτει ότι η κυβέρνηση εξοπλίζει και υποστηρίζει εγκληματική οργάνωση κατά της Χαμάς

Ο Ισραηλινός πρωθυπουργός Μπενιαμίν Νετανιάχου παραδέχθηκε ότι η κυβέρνησή...

Η ηλεκτρική Alpine A110 αποκαλύπτεται: Πανίσχυρη με DNA κεντρομήχανου μοντέλου

Η Alpine παρουσίασε το ηλεκτρικό SUV A390, το οποίο...

Μουντιάλ 2026: Οι ομάδες που εξασφάλισαν θέση στη μεγάλη γιορτή σε ΗΠΑ, Καναδά και Μεξικό

Το Μουντιάλ 2026, που θα διεξαχθεί στις ΗΠΑ, το...

Euroleague: Ο Κέντρικ Ναν στέφθηκε MVP στα κορυφαία βραβεία της Ένωσης Παικτών

Ο Κέντρικ Ναν του Παναθηναϊκού αναδείχθηκε MVP της κανονικής...

Επαναστατική ανακάλυψη: Ιάπωνες επιστήμονες αναπτύσσουν τεχνητό αίμα που διαρκεί 5 χρόνια και σώζει ζωές

Ιάπωνες επιστήμονες πρωτοπόρησαν μία ακόμα φορά στον τομέα της ιατρικής....

Ιωάννα Μαλέσκου αποκαλύπτει για σύγκρουση Τσολάκη – Κωνσταντάρα: «Η Ελένη ήταν έντονη, ο Λάμπρος κύριος»

Η Ιωάννα Μαλέσκου σχολίασε τον πρόσφατο τσακωμό μεταξύ της...

Εγκαινιάστηκαν οι πρώτες εκθέσεις Omoda & Jaecoo

Η OMODA & JAECOO, θυγατρική του Ομίλου Chery και...

Δίκη για τη φωτιά στο Μάτι: «Δεν καταζητούμαι, η διαδικασία εγκλεισμού μου εξελίσσεται» αποκαλύπτει ο Ιωάννης Φωστιέρης

Ο Ιωάννης Φωστιέρης, πρώην επικεφαλής του ΕΣΚΕ, έχει καταδικαστεί...

2Γ/2025: Ανακοινώνεται σήμερα (6/6) η πολυαναμενόμενη προκήρυξη του ΑΣΕΠ

Σήμερα, 6 Ιουνίου, το ΑΣΕΠ αποστέλλει στο υπουργείο Εξωτερικών...

Το μυστηριώδες σημείο της Γης όπου “παγώνει” ο χρόνος, video

Σε ένα πρόσφατο άρθρο, αναδεικνύεται ένα μοναδικό μέρος στη...

Ανδρουλάκης διαβεβαιώνει Πατριάρχη Θεόδωρο Β’: «Θα είμαστε πάντα αρωγοί στο σπουδαίο έργο του Πατριαρχείου Αλεξανδρείας»

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Νίκος Ανδρουλάκης, επισκέφθηκε τον Πατριάρχη...

Citroën C3 Aircross: Πέντε κρυμμένα χαρακτηριστικά που το κάνουν αξεπέραστο

Το νέο Citroën C3 Aircross ξεχωρίζει στην κατηγορία των...

Εντυπωσιακή ανακάλυψη στην καταπολέμηση του HIV

Ερευνητές από το Ινστιτούτο Peter Doherty στην Αυστραλία έχουν...

Απίστευτο περιστατικό στη Λεωφόρο Αθηνών: Αυτοκίνητο «έφυγε» μόνο του με λυμμένο χειρόφρενο – Ευτυχώς δεν τραυματίστηκε κανείς!

Ένα απίστευτο και ταυτόχρονα τρομακτικό περιστατικό σημειώθηκε σήμερα το...

Φουστανέλα: Τα κρυμμένα μυστικά της στολής του Εύζωνα – Η συναρπαστική ιστορία της

Η φουστανέλα, το παραδοσιακό ένδυμα των Ελλήνων Ευζώνων, έχει...

Μαρκ Ρούτε: Θα εισηγηθώ αύξηση αμυντικών δαπανών στο 5% του ΑΕΠ στην κρίσιμη Σύνοδο της Χάγης

Στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Υπουργών Άμυνας του ΝΑΤΟ στις...

Έλλειψη ύπνου: Νέα μελέτη αποκαλύπτει τι πραγματικά προκαλεί στον εγκέφαλο

Η πολύωρη αϋπνία δεν επηρεάζει μόνο τη διάθεσή μας:...

Η πραγματική καταγωγή των Αλβανών: Από πού ήρθαν στην πραγματικότητα

Η καταγωγή των Αλβανών αποτελεί μυστήριο παρότι είναι γειτονικός...

Συγκλονιστικά πλάνα: Μαζική επιδρομή ουκρανικών drones σε ρωσικές αεροπορικές βάσεις και διυλιστήριο

Η Ουκρανία πραγματοποίησε μαζική επίθεση με drones το βράδυ...

Κυριακόπουλος μετά την επίσημη υπογραφή: «Επέστρεψα για τον κορυφαίο σύλλογο της Ελλάδας»

Ο Γιώργος Κυριακόπουλος επιστρέφει στην Ελλάδα μετά από έξι...

Επαναστατική μπαταρία 1 εκατ. χιλιομέτρων αποκαλύπτει η Geely!

Η Geely παρουσίασε μια επαναστατική μπαταρία ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που...

Γιώργος Παπανδρέου: Καθάρισε εθελοντικά παραλία της Αίγινας

Ο Γιώργος Παπανδρέου συμμετείχε σε δράση καθαρισμού παραλίας στην...

Μπέττυ Μαγγίρα: Στο Κολωνάκι με τις δύο κόρες και τον σύζυγό της – Σπάνια οικογενειακή έξοδος

Η Μπέττυ Μαγγίρα μπορεί να έχει επιλέξει να βρίσκεται...

Λευκός Οίκος: Δεν υπάρχουν σχέδια για τηλεφωνική συνομιλία Τραμπ-Μασκ την Παρασκευή

Συνεχίζεται το σίριαλ με τους δύο πρώην καλούς φίλους...

BYD Dolphin σπάει το φράγμα των 220.000 km, ποιες βλάβες αποκαλύφθηκαν; [video]

Το BYD Dolphin, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο από την Κίνα,...

Ράπερ απήγαγε φαν επειδή τόλμησε να ζητήσει selfie

Ο Κουβανός ράπερ Chocolate MC, γνωστός ως Γιοσβάνις Σιέρα,...