Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Metro, Αριστοτέλης Παντελιάδης, ανακοίνωσε ότι ο τζίρος της εταιρείας αναμένεται να φτάσει τα 1,7 δισ. ευρώ το 2025, σημειώνοντας αύξηση από τα 1,62 δισ. ευρώ το 2024.
Η ζήτηση στα καταστήματα My market αναμένεται να ενισχυθεί λόγω της υποχώρησης του πληθωρισμού, αν και ορισμένα προϊόντα, όπως το κακάο και το μοσχαρίσιο κρέας, συνεχίζουν να παρουσιάζουν αυξημένες τιμές. Παρά τις προκλήσεις, η Metro σχεδιάζει επενδύσεις ύψους 95 εκατ. ευρώ το 2025 για την ανάπτυξη νέων καταστημάτων και την αναβάθμιση του δικτύου της.
Στο πλαίσιο αυτό, προγραμματίζεται το άνοιγμα νέων My market, συμπεριλαμβανομένης της επέκτασης σε νησιά, ενώ η συνεργασία με την Il Toto θα ενισχυθεί περαιτέρω.
Πιο αναλυτικά
Στα 1,7 δισ. ευρώ περίπου προβλέπεται ο τζίρος της Metro για το 2025 έναντι 1,62 δισ. ευρώ το 2024, όπως ανακοίνωσε χθες (21.5.2025) ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου, Αριστοτέλης Παντελιάδης, στην ετήσια συνέντευξη τύπου.
Την ίδια ώρα, αναμένεται αύξηση του όγκου πωλήσεων στα καταστήματα My market της Metro, καθώς η υποχώρηση του πληθωρισμού ευνοεί την ζήτηση των καταναλωτών.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Παντελιάδης, «ο πληθωρισμός δεν μας ανησυχεί, χωρίς να αποκλείονται εξάρσεις σε κατηγορίες προϊόντων. Είχαμε μια μικρή έξαρση τον προηγούμενο μήνα και δεν αποκλείεται να ξαναέχουμε. Όμως, τα δύσκολα πέρασαν».
«Έχουμε προϊόντα που η τιμή τους αποκλιμακώνονται δραστικά, όπως είναι το ελαιόλαδο που συνεχίζει να πέφτει. Από την άλλη πλευρά, έχουμε προϊόντα όπως το κακάο, ο καφές και το μοσχαρίσιο κρέας, τα οποία λόγω των πρώτων υλών τους είτε είναι πολύ υψηλά και αργούν να πέσουν είτε συνεχίζουν να ανεβαίνουν. Η τιμή του κακάου έχει σταματήσει να ανεβαίνει, αλλά είναι υψηλά, ενώ η τιμή του μοσχαρίσιου κρέατος συνεχίζει να ανεβαίνει», πρόσθεσε ο επικεφαλής της Metro.
Υπενθυμίζεται ότι οι ενοποιημένες καθαρές πωλήσεις του ομίλου για το 2024 ανήλθαν σε 1,62 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 1,9%. Τα κέρδη προ φόρων, αποσβέσεων και τόκων (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε 75 εκατ. ευρώ έναντι 77,2 εκατ. ευρώ το 2023, μειωμένα κατά 2,8%, ενώ τα κέρδη προ φόρων έφθασαν τα 23 εκατ. ευρώ έναντι 31,4 εκατ. ευρώ το 2023, μειωμένα κατά 26,7%.
Σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη, η κερδοφορία του 2024 επηρεάστηκε από τις αυξήσεις μισθών (πάνω από 19 εκατ. ευρώ), ενέργειας (κατά 2,4 εκατ ευρώ), τόκων, ενοικίων, καυσίμων, αλλά και λόγω συνεχιζόμενων κρατικών παρεμβάσεων. «Δεν είμαι χαρούμενος που είχαμε μειώσεις, αλλά πάλι καλά», σχολίασε χαρακτηριστικά.
Παρά τις πιέσεις, ο Όμιλος διατηρεί υψηλούς στόχους για την επόμενη χρονιά, με τις επενδύσεις να εκτιμάται ότι θα αγγίξουν τα 95 εκατ. ευρώ το 2025 – σχεδόν διπλάσιες από τα 47 εκατ. ευρώ του 2024. Το επενδυτικό πλάνο περιλαμβάνει τη δημιουργία νέων καταστημάτων, την αγορά οικοπέδων, την προώθηση του ψηφιακού μετασχηματισμού, την ενίσχυση του δικτύου franchise και την αναβάθμιση των κέντρων διανομής.
Στο πλαίσιο αυτό, ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην ανάπτυξη της αλυσίδας My market, για την οποία ο κ. Παντελιάδης ανέφερε ότι διατηρεί σταθερά ανοδική πορεία, συνεχίζοντας τις επενδύσεις που ενισχύουν την οργανική της ανάπτυξη. Για το 2025, προγραμματίζεται το άνοιγμα τριών νέων καταστημάτων και η ανακαίνιση εννέα υφιστάμενων. Σήμερα, η αλυσίδα αριθμεί 270 σημεία πώλησης, εκ των οποίων τα 43 λειτουργούν με το σήμα My market Local.
Επιπλέον, το 2025 θα προστεθούν συνολικά 33 νέα καταστήματα στο δίκτυο της αλυσίδας και στο τέλος της φετινής χρονιάς τα My market Local θα ανέλθουν συνολικά σε 70 καταστήματα, εκ των οποίων τα 14 θα ανοίξουν στη Θεσσαλονίκη. Στο φετινό επενδυτικό πλάνο περιλαμβάνεται και η επέκταση της αλυσίδας σε νησιά, με αφετηρία την Μύκονο.
«Τα νησιά έχουν μεγάλο ενδιαφέρον και ταυτόχρονα αποτελούν και μεγάλη πρόκληση», σημείωσε ο επικεφαλής της Metro, προσθέτοντας: «Στο franchise ακόμη μαθαίνουμε και γι’ αυτό πάμε βήμα βήμα. Είμαστε ανοιχτοί για όλα τα νησιά, αλλά κοιτάμε τις Κυκλάδες περισσότερο».
Αναφερόμενος στη συνεργασία του Ομίλου με την Il Toto, ο κ. Παντελιάδης δήλωσε ευχαριστημένος από αυτή και υπογράμμισε ότι θα αξιοποιήσουν περαιτέρω τη συνεργασία, όπου αυτό είναι εφικτό. «Θα εντάσσουμε το concept, όπου έχουμε χώρο σε νέα franchise. Άλλωστε, η παρουσία καφεστίασης ταιριάζει απόλυτα με τη φιλοσοφία και τη λειτουργία των καταστημάτων μας», σημείωσε ο ίδιος.