Ακτοπλοΐα: Εμπόδια στην ανανέωση του στόλου – «Ανάσα» για τους ταξιδιώτες η συγκράτηση των ναύλων

Στρατηγική μελέτη για τον εκσυγχρονισμό του ακτοπλοϊκού στόλου με στόχο τη βιωσιμότητα, τη μείωση εκπομπών και τη βελτίωση των υπηρεσιών προς τους επιβάτες
Αποθήκευση άρθρου
Το άρθρο προστέθηκε στη λίστα σας

Η ελληνική ακτοπλοΐα αντιμετωπίζει προκλήσεις στην ανανέωση του στόλου της, με στόχο τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος και τη συμμόρφωση με νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Μια στρατηγική μελέτη αναμένεται να ολοκληρωθεί σύντομα, προκειμένου να αξιολογηθούν τεχνολογικές λύσεις και να διευκολυνθεί η πρόσβαση σε χρηματοδότηση.

Παράλληλα, οι ναυτιλιακοί όμιλοι Attica Group και Grimaldi προχωρούν σε νέα ναυπηγικά προγράμματα, με έμφαση στη βιωσιμότητα. Η επιβολή μειωμένων λιμενικών τελών και η συγκράτηση των τιμών των εισιτηρίων προσφέρουν “ανάσα” στους επιβάτες, ενώ η Επιτροπή Ανταγωνισμού εξετάζει τις συνθήκες της αγοράς για την ενίσχυση του ανταγωνισμού και τη βελτίωση των υπηρεσιών.

Πιο αναλυτικά

Τον επόμενο μήνα αναμένεται η ολοκλήρωση και παράδοση από την ανάδοχο εταιρεία της στρατηγικής μελέτης για την αντικατάσταση του ακτοπλοϊκού στόλου και τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος, έργο συνολικού προϋπολογισμού 1.171.555 ευρώ.

Η μελέτη, που υλοποιείται σε συνεργασία με τη Μονάδα Στρατηγικών Συμβάσεων του ΤΑΙΠΕΔ, στοχεύει στην αξιολόγηση των διαθέσιμων τεχνικών και τεχνολογικών λύσεων για τον εκσυγχρονισμό των πλοίων του στόλου με γνώμονα την ενεργειακή αποδοτικότητα, την ασφάλεια και τη βιωσιμότητα.

Το τελικό παραδοτέο θα περιλαμβάνει επίσης το σχεδιασμό ενός εργαλείου χρηματοδότησης, που θα διευκολύνει την πρόσβαση των εταιρειών του κλάδου σε δανειακά σχήματα και άλλα χρηματοοικονομικά μέσα.

Η εν λόγω μελέτη είναι προαπαιτούμενο για διαπραγμάτευση με τις αρμόδιες Διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όσον αφορά την επιλεξιμότητα για χρηματοδότηση από κοινοτικούς πόρους και τη συμβατότητα με το πλαίσιο των κρατικών ενισχύσεων.

Ναυπηγικά προγράμματα

Την ίδια στιγμή, οι ναυτιλιακοί όμιλοι Attica Group και Grimaldi δίνουν το στίγμα των ιδιωτικών πρωτοβουλιών, καθώς εγκαινίασαν νέα ναυπηγικά προγράμματα.

Η Attica Group έχει ήδη υπογράψει συμφωνία για την κατασκευή δύο υπερσύγχρονων πλοίων τύπου E-Flexer στην Κίνα, με παράδοση το 2027. Τα νέα πλοία θα είναι methanol ready και battery ready, με δυνατότητα λειτουργίας με τρία διαφορετικά καύσιμα, ενισχύοντας τον στόλο της προς μια βιώσιμη προοπτική. Επιπλέον, σχεδιάζεται η απόκτηση μεγαλύτερης χωρητικότητας ταχύπλοων Aero Catamaran.

Από την πλευρά της, η Grimaldi Group προχωρά σε ναυπήγηση εννέα νέων πλοίων τύπου Ro-Pax, τέσσερα εκ των οποίων θα ενταχθούν στον βασικό της στόλο, τρία στη θυγατρική Finnlines και δύο στις Μινωικές Γραμμές. Το φιλόδοξο αυτό πρόγραμμα, ύψους 1,5 δισ. δολαρίων, θα ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2025, με τα νέα πλοία να διαθέτουν σύστημα μεθανόλης, χωρητικότητα 2.500 επιβατών και σύγχρονες περιβαλλοντικές προδιαγραφές.

Ελκυστική η μεθανόλη

Η μεθανόλη, ως εναλλακτικό καύσιμο, βρίσκεται πλέον στο προσκήνιο. Σύμφωνα με στελέχη του κλάδου των καυσίμων η τεχνολογία είναι ώριμη και δοκιμασμένη, με μηχανές που απαιτούν μικρή προσθήκη MGO (Marine Gas Oil) και δυνατότητα έγχυσης νερού για περιορισμό των εκπομπών NOx. Οι δεξαμενές καυσίμου μπορούν να προσαρμοστούν ακόμα και από υπάρχουσες δεξαμενές έρματος, εφόσον ληφθούν τα κατάλληλα μέτρα ασφαλείας.

Από την άλλη πλευρά η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία δηλώνει έτοιμη να υποστηρίξει την κατασκευή νέων ακτοπλοϊκών πλοίων, ενώ ζητούμενο παραμένει η ενίσχυση της συνεργασίας δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, η διαμόρφωση ενός μηχανισμού “Fund & Reward” με επαναεπένδυση των εσόδων από τον φόρο άνθρακα στον κλάδο, και η αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών εργαλείων.

Στα 4 δισ. ευρώ η εκτίμηση για την «πράσινη» μετάβαση

Περί τα τέσσερα δισεκατομμύρια ευρώ εκτιμάται ότι θα απαιτηθούν για την ανανέωση του γερασμένου ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου, με στόχο τη συμμόρφωση στους νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς και την ενίσχυση της βιωσιμότητας του κλάδου.

Το θέμα κυριάρχησε στο πάνελ του 8ου Posidonia Sea Tourism Forum, όπου στελέχη του κλάδου και εκπρόσωποι του Υπουργείου Ναυτιλίας ανέλυσαν τις προκλήσεις και τα επόμενα βήματα.

Ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Μανώλης Κουτουλάκης, ανέφερε ότι έως το 2030 θα χρειαστεί να αντικατασταθούν 70-75 πλοία, λόγω ηλικίας και των αυστηρών κανονισμών για τις εκπομπές ρύπων. Υπογράμμισε την ανάγκη εύρεσης κατάλληλων χρηματοδοτικών εργαλείων μέσω συνεχούς διαβούλευσης με την αγορά και την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Ο CEO της Attica Group, κ. Πάνος Δικαίος, τόνισε ότι οι επιχειρήσεις καλούνται να επενδύσουν σε τεχνολογίες αβέβαιες και σε καύσιμα του μέλλοντος που παραμένουν άγνωστα. Παράλληλα, ανέφερε ως παράδειγμα τη χρήση βιοκαυσίμων σε πλοία της εταιρείας, τα οποία είναι τρεις φορές ακριβότερα από τα συμβατικά.

Στο ίδιο μήκος κύματος, ο CEO της Minoan Lines, Λουκάς Σιγάλας, αναφέρθηκε σε δύο νέα οικολογικά πλοία που αναμένεται να ενταχθούν στον στόλο της εταιρείας το 2028 για τη γραμμή Πειραιάς-Μήλος-Κρήτη, ενώ τόνισε πως η μετάβαση γίνεται με υψηλό κόστος.

Ειδική αναφορά έγινε και στην ανάγκη για επενδύσεις στα λιμάνια, ώστε τα πλοία να μπορούν να ηλεκτροδοτούνται κατά τον ελλιμενισμό τους, περιορίζοντας έτσι το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα.

Η Γενική Διευθύντρια της Golden Star Ferries, κ. Χρυσάνθη Στεφάνου, εξέφρασε ανοιχτά τις επιφυλάξεις της εταιρείας απέναντι στην «πράσινη μετάβαση», υποστηρίζοντας ότι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις δεν έχουν τα μέσα να ανταποκριθούν χωρίς κρατική βοήθεια. «Δεν μπορούμε να το κάνουμε μόνοι μας», είπε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι χωρίς στήριξη, τέτοιες επενδύσεις είναι αδύνατες.

Συνολικά, οι συμμετέχοντες συμφώνησαν πως η μετάβαση σε μια βιώσιμη ακτοπλοΐα είναι αναγκαία αλλά απαιτεί στρατηγικό συντονισμό, ισχυρή πολιτική βούληση και προσβασιμότητα στη χρηματοδότηση. Όπως σημείωσε ο κ. Κουτουλάκης, «δεν θα πληρώσουν οι νησιώτες, ούτε θα μείνουν χωρίς πλοία».

Ανάσα για τους επιβάτες οι συγκρατημένες τιμές

Με 47 ταχύπλοα να δηλώνουν δρομολόγηση για τη θερινή περίοδο του 2025, η ελληνική ακτοπλοΐα μπαίνει σε τροχιά ενίσχυσης, προσφέροντας μεγαλύτερη κάλυψη νησιωτικών προορισμών και πιθανές μειώσεις τιμών, εκεί όπου οι συνθήκες το επιτρέπουν.

Η σταδιακή έναρξη των δρομολογίων των ταχυπλόων ξεκίνησε από τα μέσα Απριλίου και κορυφώνεται μέσα στον Μάιο, με την πλήρη ανάπτυξη του ακτοπλοϊκού έργου να αναμένεται από τις αρχές Ιουνίου.

Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες διαμορφώνουν τα δρομολόγια με βάση τη ζήτηση, ώστε να καλύψουν τις ανάγκες του αυξημένου επιβατικού κοινού που επιλέγει τα νησιά ως θερινό προορισμό.

Σύμφωνα με στελέχη του ακτοπλοϊκού κλάδου, η χρήση ταχυπλόων που δεν επιβαρύνονται από την υποχρεωτική χρήση του νέου καυσίμου που ξεκίνησε από την 1η Μαϊου, σε συνδυασμό με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών, δημιουργεί δημοσιονομικό περιθώριο ώστε οι εταιρείες να προχωρήσουν σε εκπτώσεις τιμών, όπου είναι δυνατόν.

Οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων στο σύνολο της αγοράς παραμένουν συγκρατημένες μετά και την τροπολογία του υπουργείου Ναυτιλίας για μείωση των λιμενικών τελών κατά 50%, απόφαση που εντάσσεται στη στρατηγική στήριξης της ακτοπλοΐας ενόψει της θερινής περιόδου.

Παρά την πίεση για αυξήσεις της τάξης του 12-15% λόγω της εφαρμογής του νέου κανονισμού για ναυτιλιακά καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο από την 1η Μαΐου, η παρέμβαση της Πολιτείας με τη μείωση των τελών και η συγκυριακή υποχώρηση των διεθνών τιμών καυσίμων, απέτρεψαν προς το παρόν την αναπροσαρμογή των ναύλων.

Όπως υπογραμμίζουν αρμόδιοι φορείς, η ακτοπλοϊκή αγορά, όπως και η αεροπορική, είναι πλήρως απελευθερωμένη και διέπεται από κανόνες ελεύθερου ανταγωνισμού, γεγονός που δεν επιτρέπει άμεση κρατική παρέμβαση στις τιμές.

Παρ’ όλα αυτά, οι στρατηγικές στήριξης της ακτοπλοΐας από το Υπουργείο Ναυτιλίας συμβάλλουν στην εξισορρόπηση των πιέσεων και στη διατήρηση των ναύλων σε λογικά επίπεδα.

Η θερινή περίοδος του 2025 εξελίσσεται έτσι σε μια κρίσιμη φάση για την προσβασιμότητα των νησιών, την ποιότητα των μεταφορών, αλλά και για τη διατήρηση της κοινωνικής συνοχής της νησιωτικής Ελλάδας.

Μελέτη για την ακτοπλοΐα από την Επιτροπή Ανταγωνισμού

Σε μια κρίσιμη πρωτοβουλία για την ελληνική ακτοπλοΐα, η Επιτροπή Ανταγωνισμού ανακοίνωσε την έναρξη κλαδικής έρευνας στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών, με απόφαση που ελήφθη στις 15 Απριλίου 2025. Η απόφαση βασίζεται στο άρθρο 40 του νόμου 3959/2011 και αποσκοπεί στη διερεύνηση των συνθηκών ανταγωνισμού, των τιμών και της δομής της αγοράς.

Η ακτοπλοΐα, ένας από τους πλέον νευραλγικούς κλάδους για την ελληνική οικονομία και τη νησιωτική συνοχή, αντιμετωπίζει χρόνιες προκλήσεις που καθιστούν επιτακτική τη θεσμική παρέμβαση.

Όπως επισημαίνει η Επιτροπή, η παροχή ακτοπλοϊκών υπηρεσιών, αν και ασκείται από ιδιωτικούς φορείς, φέρει χαρακτήρα δημόσιας υπηρεσίας, δεδομένου του ζωτικού της ρόλου στη σύνδεση των νησιωτικών περιοχών με την ηπειρωτική χώρα.

Η προκαταρκτική χαρτογράφηση της αγοράς ανέδειξε σημαντικούς προβληματισμούς. Το τοπίο χαρακτηρίζεται από ολιγοπωλιακή δομή, με δύο μεγάλα επιχειρηματικά σχήματα να ελέγχουν το 60% του στόλου στις μεσαίες και μεγάλες αποστάσεις.

Παρά την απελευθέρωση της αγοράς μετά την κατάργηση του καμποτάζ, η είσοδος νέων εταιρειών είναι περιορισμένη, ενώ σε αρκετές περιπτώσεις η ποιότητα των υπηρεσιών παραμένει ανεπαρκής.

Σύμφωνα με την Επιτροπή, το ισχύον θεσμικό πλαίσιο για την ελεύθερη δρομολόγηση παρουσιάζει κενά, επιτρέποντας στρεβλώσεις στον ανταγωνισμό και αναποτελεσματική κάλυψη των αναγκών των νησιών. Ενδεικτικό είναι πως η κρατική δαπάνη για συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας αυξήθηκε θεαματικά – από 10 εκατ. ευρώ το 2001 σε 152 εκατ. ευρώ το 2024 – για την εξυπηρέτηση περιοχών που παραμένουν εκτός του «εμπορικού» ενδιαφέροντος των εταιρειών.

Το δίκτυο παραμένει έντονα συγκεντρωμένο γύρω από τον Πειραιά, με αποτέλεσμα την υποβάθμιση της περιφερειακής συνδεσιμότητας, ενώ σοβαρά ζητήματα εντοπίζονται στις λιμενικές υποδομές, ιδίως στα μικρότερα νησιά. Παράλληλα, η συνεχής μεταβολή των φορέων εποπτείας δημιουργεί αστάθεια και ασάφεια στο ρυθμιστικό πλαίσιο.

Η έρευνα, η οποία είναι ανεξάρτητη από τις τρέχουσες εξετάσεις πιθανών παραβάσεων του νόμου περί ανταγωνισμού και των σχετικών επιτόπιων ελέγχων του Σεπτεμβρίου 2024, αναμένεται να οδηγήσει σε συγκεκριμένες προτάσεις πολιτικής για τη βελτίωση της λειτουργίας της αγοράς και την ενίσχυση του ανταγωνισμού.


Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

// ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Ακτοπλοΐα: Εμπόδια στην ανανέωση του στόλου – «Ανάσα» για τους ταξιδιώτες η συγκράτηση των ναύλων

ΣΕΑΝ: Σοβαρές καταγγελίες για νοθεία στοιχείων σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για προσλήψεις ΑμεΑ

Δανάη Μπάρκα: Διοργάνωσε ξέφρενο πάρτι μετά το φινάλε του «Πάμε Δανάη» – Ο εκρηκτικός χορός της Βίκυς Σταυροπούλου

Συντάξεις Ιουνίου: Αυτές είναι οι οριστικές ημερομηνίες πληρωμής

Ρωσία: Ο Φίτσο «έσπασε τη γραμμή» της Ε.Ε. και έσφιξε το χέρι του Πούτιν στη Μόσχα – Έντονες αντιδράσεις στις Βρυξέλλες

Ο νεότερος καθηγητής στην ιστορία του Χάρβαρντ ήταν Έλληνας

Τα κρυφά αφροδισιακά των αρχαίων Ελλήνων για ακατάσχετο πάθος

Τα μυστικά των βοτάνων στα χέρια των αρχαίων Ελλήνων θεραπευτών

Γιατί οι τράπεζες αντιγράφουν τους επιβλητικούς ναούς της αρχαιότητας; (φωτό)

Η συγκλονιστική ναυμαχία στα Σύβοτα το 433 π.Χ.

Η σφαγή του Αγίου Βαλεντίνου: Όταν ο Αλ Καπόνε αφάνισε την πιο διαβόητη συμμορία

Ποια ήταν η Κανιδία, η μυστηριώδης μάγισσα των σκοτεινών τεχνών;

Ινδία: Αντίποινα από το Πακιστάν με πλήγματα σε πυραυλικές βάσεις – Δραματική κλιμάκωση συγκρούσεων, στο χείλος πολέμου οι πυρηνικές δυνάμεις

Καιρός: Επιστρέφουν καταιγίδες, βροχές και ισχυροί βοριάδες μετά το «μίνι» καλοκαίρι – Η πρόγνωση των επόμενων ημερών

Αποκαλύπτεται επιτέλους το μυστήριο; Ξεκινούν ανασκαφές στο σημείο της Κιβωτού του Νώε

00:00 / 00:00

Εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για το πρωτοποριακό έργο αντλησιοταμίευσης της ΔΕΗ στο ορυχείο...

Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) έδωσε έγκριση για την κατασκευή μονάδας αντλησιοταμίευσης της ΔΕΗ στο ορυχείο Καρδιάς, στη Δυτική Μακεδονία. Η μονάδα θα...

ΕΛΤΟΝ: Εξασφάλισε χρηματοδότηση 9 εκατ. ευρώ

Η ΕΛΤΟΝ προχώρησε στη σύναψη κοινού ομολογιακού δανείου ύψους 9 εκατ. ευρώ, με την Εθνική Τράπεζα να αναλαμβάνει την κάλυψή του. Το μονοετές δάνειο, με...

Ο Κυριάκος Πιερρακάκης στα «Πρωινά του ΣΕΛΠΕ»: Ο ΣΕΛΠΕ αναδεικνύεται σε στρατηγικό σύμμαχο

Στο πρόσφατο «Πρωινό του ΣΕΛΠΕ», ο υπουργός Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης συμμετείχε σε μια εποικοδομητική συζήτηση με περισσότερους από 40 CEO και υψηλόβαθμα στελέχη του...

Alpha Bank: Καθαρά κέρδη 223 εκατ. ευρώ στο πρώτο τρίμηνο του 2025

Καθαρά κέρδη ύψους 223 εκατ. ευρώ για το πρώτο τρίμηνο του 2025, ανακοίνωσε σήμερα (9.5.2025) η Alpha Bank. Σε δηλώσεις του ο διευθύνων σύμβουλος της...

Premia: Επενδύει σε 2.000 φοιτητικές κλίνες με φιλόδοξο πλάνο άνω των 120 εκατ. ευρώ

Η Premia προγραμματίζει επενδύσεις άνω των 120 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία 2.000 φοιτητικών κλινών, με στόχο την ενίσχυση της παρουσίας της στον τομέα...

Έως και 29 μήνες αναμονή βιώνουν οι επιχειρήσεις της Ηπείρου για σύνδεση έργων...

Σύμφωνα με το Επιμελητήριο Ιωαννίνων, οι επιχειρήσεις της Ηπείρου που έχουν επενδύσει σε έργα Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) αντιμετωπίζουν σοβαρές καθυστερήσεις στη σύνδεσή τους...

Η δυναμική της ElvalHalcor στην αμυντική βιομηχανία – Οι χρυσές προοπτικές της

Η ElvalHalcor, θυγατρική του ομίλου Viohalco, επισημαίνει την αυξανόμενη παρουσία της στην αμυντική βιομηχανία, προμηθεύοντας υλικά για πλοία, τεθωρακισμένα οχήματα και πυρομαχικά. Παρά τις προκλήσεις...

Μυλωνάς (Εθνική Τράπεζα): Φιλοδοξία για 2,5 δισ. ευρώ καθαρή πιστωτική ανάπτυξη φέτος

Ο CEO της Εθνικής Τράπεζας, Παύλος Μυλωνάς, ανακοίνωσε ότι η τράπεζα στοχεύει σε καθαρή πιστωτική επέκταση 2,5 δισ. ευρώ φέτος, με την αύξηση των...

Καραβίας: Εξασφαλισμένο το πλάνο του 2025 – Ενίσχυση του στόχου για απόδοση ιδίων...

Η Διοίκηση της Eurobank, υπό την ηγεσία του CEO Φωκίωνα Καραβία, εκφράζει αισιοδοξία για την επίτευξη του επιχειρηματικού πλάνου του 2025, αναμένοντας αύξηση χορηγήσεων...

Ολοκλήρωση του έργου ERATOSTHENES – Η DBC diadikasia πρωτοπορεί στην θωράκιση του διαδικτύου...

Το ευρωπαϊκό έργο ERATOSTHENES ολοκληρώθηκε με επιτυχία, εστιάζοντας στην ασφάλεια και τη διαχείριση του κύκλου ζωής των IoT συσκευών. Χρηματοδοτούμενο από το πρόγραμμα Horizon...

Εθνική Τράπεζα: Εκτοξεύτηκαν στα 381 εκατ. ευρώ τα κέρδη το πρώτο τρίμηνο του...

Η Εθνική Τράπεζα ανακοίνωσε καθαρά κέρδη 381 εκατ. ευρώ για το πρώτο τρίμηνο του 2025, αποδεικνύοντας την ανθεκτικότητα των εσόδων της και τη συνεχιζόμενη...

Eurobank: Εκτοξεύτηκαν στα 314 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη α’ τριμήνου 2025

Η Eurobank ανακοίνωσε αύξηση 9,4% στα καθαρά κέρδη του α' τριμήνου 2025, φτάνοντας τα 314 εκατ. ευρώ. Τα καθαρά έσοδα από τόκους ανήλθαν σε...

Energean: Πρωτοποριακό ερευνητικό έργο για την αποθήκευση CO2 στον Πρίνο

Η Energean, μέσω της θυγατρικής της EnEarth, προχωρά σε ερευνητικό πρόγραμμα για την αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα (CO2) στον Πρίνο, με στόχο τη μείωση...

ΒΕΑ: Καινοτόμες δράσεις για την ελάφρυνση του γραφειοκρατικού φορτίου των επιχειρήσεων

Στο πλαίσιο της συνεδρίασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Αθήνας, ο γενικός γραμματέας εργασιακών σχέσεων, Νίκος Μηλαπίδης, παρουσίασε τις νέες παρεμβάσεις του εργασιακού...

Όμιλος Empiria: Επένδυση άνω των 10 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία νέου boutique ξενοδοχείου

Νέο Boutique ξενοδοχείο δημιουργεί ο όμιλος Empiria στο Κολωνάκι, ενισχύοντας την παρουσία του στην Αθήνα. Συγκεκριμένα, η επένδυση θα πραγματοποιηθεί σε ιστορικό διατηρητέο κτίριο...

Τιτάν: Αύξηση EBITDA στα 122,6 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2025

Στα 122,6 εκατ. ευρώ έφτασαν τα κέρδη EBITDA της Τιτάν το πρώτο τρίμηνο του 2025, καταγράφοντας σημαντική αύξηση κατά 11,7%, χάρη στις σταθερές επιδόσεις...

Λειψυδρία: Τα κρίσιμα έργα αποκαλύπτονται μέχρι τον Ιούνιο

Ο Γενικός Γραμματέας Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων, Πέτρος Βαρελίδης, ανακοίνωσε ότι μέχρι τον Ιούνιο θα ληφθούν οριστικές αποφάσεις για έργα καταπολέμησης της λειψυδρίας στην...

Λειψυδρία: Τα κρίσιμα έργα αποκαλύπτονται μέχρι τον Ιούνιο

Σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων, Πέτρο Βαρελίδη, μέχρι τον Ιούνιο αναμένονται σαφή μέτρα και οριστικές αποφάσεις για έργα κατά της...

// ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Πάπας Λέων – Θανάσης Βέγγος: Η μυστική συνάντησή τους στην Κολομβία και η έκπληξη...

Το άρθρο αποκαλύπτει μια άγνωστη συνάντηση μεταξύ του Πάπα...

Μάριος Καπότσης: Το μυστικό αποκαλύφθηκε – Ερωτευμένος με 25χρονη εδώ και λίγους μήνες

Ο Μάριος Καπότσης, μετά τον χωρισμό του από την...

Χάος στη δίκη Φιλιππίδη: Η δικηγόρος του πετάχτηκε όρθια και χειροκροτούσε – «Είμαστε για...

Στη δίκη του Πέτρου Φιλιππίδη, που διεξάγεται σήμερα, παρουσιάστηκαν...

Χριστίνα Κοραή: «Η εκκλησία αρνήθηκε να κηδέψει την αδερφή μου, που χάρισε 4 ζωές»

Στη συνέντευξή της στην εκπομπή Buongiorno, η Χριστίνα Κοραή...

// ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ακτοπλοΐα: Εμπόδια στην ανανέωση του στόλου – «Ανάσα» για τους ταξιδιώτες η συγκράτηση των ναύλων

Η ελληνική ακτοπλοΐα αντιμετωπίζει προκλήσεις στην ανανέωση του στόλου...

ΣΕΑΝ: Σοβαρές καταγγελίες για νοθεία στοιχείων σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για προσλήψεις ΑμεΑ

Η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Αναπήρων (ΣΕΑΑΝ) καταγγέλλει σοβαρές παρατυπίες...

Συντάξεις Ιουνίου: Αυτές είναι οι οριστικές ημερομηνίες πληρωμής

Στις 27 και στις 29 Μαΐου θα πληρωθούν οι...

Ρωσία: Ο Φίτσο «έσπασε τη γραμμή» της Ε.Ε. και έσφιξε το χέρι του Πούτιν στη Μόσχα – Έντονες αντιδράσεις στις Βρυξέλλες

Ο Σλοβάκος Πρωθυπουργός Ρόμπερτ Φίτσο συναντήθηκε με τον Βλαντίμιρ...

Ο νεότερος καθηγητής στην ιστορία του Χάρβαρντ ήταν Έλληνας

Ο Αριστείδης Φουτρίδης, ο πιο νεαρός καθηγητής στην ιστορία...

Τα κρυφά αφροδισιακά των αρχαίων Ελλήνων για ακατάσχετο πάθος

Το άρθρο εξερευνά τα μυστικά των αρχαίων Ελλήνων και...

Τα μυστικά των βοτάνων στα χέρια των αρχαίων Ελλήνων θεραπευτών

Το άρθρο εξετάζει τη χρήση των βοτάνων από τους...

Γιατί οι τράπεζες αντιγράφουν τους επιβλητικούς ναούς της αρχαιότητας; (φωτό)

Το άρθρο εξετάζει την αρχιτεκτονική των σύγχρονων τραπεζών και...

Η συγκλονιστική ναυμαχία στα Σύβοτα το 433 π.Χ.

Η ναυμαχία στα Σύβοτα το 433 π.Χ. αποτέλεσε καθοριστική...

Η σφαγή του Αγίου Βαλεντίνου: Όταν ο Αλ Καπόνε αφάνισε την πιο διαβόητη συμμορία

Η «Σφαγή του Αγίου Βαλεντίνου» το 1929, υπό την...

Ποια ήταν η Κανιδία, η μυστηριώδης μάγισσα των σκοτεινών τεχνών;

Η Κανιδία, ένας ποιητικός χαρακτήρας του Οράτιου, απεικονίζεται ως...

Αποκαλύπτεται επιτέλους το μυστήριο; Ξεκινούν ανασκαφές στο σημείο της Κιβωτού του Νώε

Η αναζήτηση της Κιβωτού του Νώε εισέρχεται σε νέα...

Ισημερινός: Τουλάχιστον 11 στρατιώτες σκοτώθηκαν σε αιματηρή σύγκρουση με αντάρτες των FARC

Στον Ισημερινό, τουλάχιστον 11 στρατιώτες σκοτώθηκαν κατά τη διάρκεια...

Πρωτοσέλιδα εφημερίδων: Τι γράφουν σήμερα Σάββατο 10 Μαΐου 2025

Δείτε παρακάτω όλα τα πρωτοσέλιδα των ελληνικών εφημερίδων. Πρωτοσέλιδα...

Οι ΗΠΑ ενισχύουν την αμυντική βιομηχανία της Ελλάδας – Φιλόδοξα σχέδια για τα ναυπηγεία

Η πρόσφατη επίσκεψη αντιπροσωπείας Αμερικανών στον ναυπηγείο της Ελευσίνας...

«Κοινωνικός Τουρισμός 2025-2026»: Ποιοι ΑΦΜ υποβάλλουν αίτηση σήμερα – Αναλυτικά τα επιδόματα και οι δικαιούχοι

Το πρόγραμμα «Κοινωνικός Τουρισμός 2025-2026» της ΔΥΠΑ συνεχίζει να...

Πακιστάν: Συγκαλείται επειγόντως η Εθνική Αρχή Διοίκησης εν μέσω κλιμάκωσης των συγκρούσεων με την Ινδία

Η ένταση μεταξύ Ινδίας και Πακιστάν κλιμακώνεται, με εκατέρωθεν...

Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα 10 Μαΐου 2025

Σήμερα, Σάββατο (10.5.2025), σύμφωνα με το εορτολόγιο τιμάται η...

Σκλήρυνση κατά πλάκας: Τα 5 κρυφά συμπτώματα που αποκαλύπτονται έως και 5 χρόνια πριν τη διάγνωση

Η σκλήρυνση κατά πλάκας (ΣΚΠ) μπορεί να εκδηλωθεί με...

Ινδικά μαχητικά βομβάρδισαν πακιστανικές αεροπορικές βάσεις – Σε εξέλιξη επιχείρηση αντεπίθεσης από το Ισλαμαμπάντ

Η αντιπαράθεση μεταξύ Ινδίας και Πακιστάν κλιμακώνεται, καθώς και...

Γερμανία: Πρώτη διπλωματική συνομιλία του ΥΠΕΞ Γιόχαν Βάντεφουλ με τον Μάρκο Ρούμπιο

Ο νέος υπουργός Εξωτερικών της Γερμανίας, Γιόχαν Βάντεφουλ, πραγματοποίησε...

Ινδία – Πακιστάν: Κλιμάκωση με καταιγισμό αεροπορικών επιδρομών και πυραυλικών χτυπημάτων

Η ένταση μεταξύ Ινδίας και Πακιστάν κλιμακώνεται με σειρά...

ΗΠΑ: Η προειδοποίηση Τραμπ σε Ζελένσκι και Πούτιν – «Τερματίστε αυτόν τον καταστροφικό πόλεμο»

Ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, απηύθυνε έκκληση...

Κορυφαίο περιβαλλοντικό βραβείο κατακτά η Toyota Hellas

Η Toyota Hellas απέσπασε κορυφαία περιβαλλοντική πιστοποίηση από την...

BYD, κατακτά την Κύπρο μέσω του Ομίλου Σφακιανάκη

Η BYD επεκτείνει τη δραστηριότητά της στην Κύπρο μέσω...

Πυροσβεστική Mercedes-Benz μεταμορφώθηκε σε πολυτελές τροχόσπιτο και καντίνα

Ένα παλιό πυροσβεστικό όχημα Mercedes-Benz LPK 608 του 1975...

Πακιστάν: Ινδικά μαχητικά βομβάρδισαν πακιστανικές αεροπορικές βάσεις – «Θα υποστούν τα αντίποινά μας» – BINTEO

Ινδικά μαχητικά αεροσκάφη εκτόξευσαν πυραύλους εναντίον τριών αεροπορικών βάσεων...

Μεσολόγγι: Όχημα βυθίστηκε στη θάλασσα της Τουρλίδας – Αναίσθητος ανασύρθηκε ο οδηγός

Σοβαρό τροχαίο σημειώθηκε το βράδυ της Παρασκευής στην Τουρλίδα...

Εντοπίστηκε στο Μεταξουργείο η 15χρονη Νασμιγιέ που αγνοούνταν από τη Νέα Ερυθραία

Η 15χρονη Νασμιγιέ Α. που είχε εξαφανιστεί από τη...

Αποκαλύφθηκαν οι πρώτες επίσημες φωτογραφίες του εντυπωσιακού Jeep Grand Cherokee

Η Jeep αποκάλυψε τις πρώτες επίσημες φωτογραφίες του ανανεωμένου...

Καιρός σήμερα 10/5: Πώς εξελίσσεται το ΣΚ – Αισθητή υποχώρηση της θερμοκρασίας

Σήμερα, 10 Μαΐου, ο καιρός σε πολλές περιοχές της...

Απόστολος Τζιτζικώστας: Θα συμμετάσχω στην κρίσιμη συζήτηση για τα Τέμπη στην ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου τον Ιούνιο

Ο Απόστολος Τζιτζικώστας, Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού, ανακοίνωσε...

Wall Street: Βουτιά του Dow Jones με απώλειες πάνω από 100 μονάδες

Ο Dow Jones έκλεισε την Παρασκευή 9 Μαΐου 2025...

Μεσολόγγι: Όχημα βυθίστηκε στη θάλασσα της Τουρλίδας – Αναίσθητος ανασύρθηκε ο οδηγός

Στο Μεσολόγγι, ένα σοβαρό τροχαίο συνέβη στην Τουρλίδα το...

ΗΠΑ: Χάος στο Μετρό του Σαν Φρανσίσκο μετά από «μπλακ άουτ» – Παγιδευμένοι χιλιάδες επιβάτες

Το μετρό του Σαν Φρανσίσκο (BART) τέθηκε ξαφνικά εκτός...

Big Brother: Όπου γυμνό και μαγιό σε αποκαλυπτικά πλάνα!

Το άρθρο αναφέρεται στη στρατηγική του ριάλιτι "Big Brother"...

Μίλαν – Μπολόνια 3-1: Θρίαμβος με επική ανατροπή πριν τον τελικό Κυπέλλου Ιταλίας

Η Μίλαν νίκησε την Μπολόνια με 3-1 σε ανατροπή...

Χακάν Φιντάν: Αποκαλύπτει ότι επιχείρησαν να τον δολοφονήσουν – «Εχθροί καραδοκούν παντού» – ΒΙΝΤΕΟ

Ο υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας, Χακάν Φιντάν, αποκάλυψε σε...

Τ-34: Η εντυπωσιακή τεχνική εκφόρτωσης των θρυλικών αρμάτων από τους συρμούς του Κόκκινου Στρατού

Το άρθρο αναφέρεται στο θρυλικό άρμα μάχης Τ-34, το...

Τaxisnet: Προσωρινό “μπλακάουτ” λόγω αναβάθμισης – Πότε επιστρέφει

Το σύστημα Taxisnet είναι εκτός λειτουργίας από τις 10...

Νίκη Λυμπεράκη: «Η μητρότητα ήταν θαύμα, μου είχαν πει ότι δεν θα συμβεί ποτέ»

Η Νίκη Λυμπεράκη μοιράζεται την προσωπική της εμπειρία σχετικά...

Μεξικό: Τουλάχιστον 29 παιδιά νεκρά και 97 εξαφανισμένα στον αιματηρό πόλεμο των καρτέλ

Στον πόλεμο των καρτέλ ναρκωτικών στο δυτικό Μεξικό, τουλάχιστον...

Σάκοτα μετά την ήττα της ΑΕΚ: «Οι φίλαθλοι χάρισαν 20 πόντους»

Μετά τον αποκλεισμό της ΑΕΚ από τη Μάλαγα στον...

Χίος: Νεκρός 61χρονος εργαζόμενος την ώρα της εκφόρτωσης φορτηγού

Τραγικό δυστύχημα σημειώθηκε το μεσημέρι της Παρασκευής (09/05/2025) στην...

Θανάσης Ευθυμιάδης: Από το σκοτάδι ξανά στο φως – Αναγεννιέται στο θέατρο μετά από 6 χρόνια

Ο Θανάσης Ευθυμιάδης επιστρέφει στο θέατρο μετά από έξι...

Δασμοί Τραμπ: Πόσο καθοριστικές μπορεί να αποβούν οι διαπραγματεύσεις ΗΠΑ-Κίνας για τον εμπορικό πόλεμο

Η συνάντηση ΗΠΑ-Κίνας στη Γενεύη αυτό το Σαββατοκύριακο σηματοδοτεί...

Μάλαγα – Γαλατασαράι διασταυρώνουν ξίφη στον μεγάλο τελικό του Basketball Champions League

Στον τελικό του Basketball Champions League, η Γαλατασαράι θα...

Σάλος με κινεζικό EV: Απάτη, διαδικτυακή διαπόμπευση κι ο Musk στο προσκήνιο

Η κινεζική εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων Avatr βρίσκεται σε δίνη...