Το Ιταλικό Ελεγκτικό Συνέδριο απέρριψε το σχέδιο για την κατασκευή γέφυρας που θα συνδέει τη Σικελία με την ηπειρωτική Ιταλία, προκαλώντας αντιδράσεις από την κυβέρνηση Μελόνι, η οποία είχε εγκρίνει το έργο.
Η πρωθυπουργός κατηγόρησε τη δικαστική εξουσία για παρέμβαση στις κυβερνητικές αποφάσεις, ενώ ο υπουργός Μεταφορών Ματέο Σαλβίνι χαρακτήρισε την απόφαση ως πολιτική επιλογή που ζημιώνει τη χώρα.
Παρά την απόρριψη, η κυβέρνηση μπορεί να προχωρήσει το έργο αν το χαρακτηρίσει ζωτικής σημασίας.
Το Ελεγκτικό Συνέδριο εξέφρασε ανησυχίες για αντισεισμικούς και περιβαλλοντικούς κανονισμούς, καθώς και για την αύξηση του κόστους, που ανέρχεται σε 13,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Η γέφυρα, μήκους 3.666 μέτρων, αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2032.
Πιο αναλυτικά
Το Ιταλικό Ελεγκτικό Συνέδριο αποφάσισε απόψε να μην επικυρώσει το σχέδιο που προβλέπει δημιουργία γέφυρας η οποία θα πρέπει να ενώσει την ηπειρωτική Ιταλία με την Καλαβρία.
Η κυβέρνηση Μελόνι είχε εγκρίνει το συγκεκριμένο σχέδιο τον περασμένο Αύγουστο. Η Ιταλίδα πρωθυπουργός υπογράμμισε πριν από λίγο ότι «πρόκειται για την πολλοστή εισβολή της δικαστικής εξουσίας σε επιλογές της κυβέρνησης και του κοινοβουλίου». Ο γραμματέας της Λέγκα και υπουργός Μεταφορών Ματέο Σαλβίνι πρόσθεσε ότι «είναι μια πολιτική επιλογή η οποία ζημιώνει σοβαρά τη χώρα».
Italy court rejects $15.6 billion Sicily bridge project https://t.co/ukPgs9yGnI via @donatopmancini pic.twitter.com/JKhR5ySR4l
— Zoe Schneeweiss (@ZSchneeweiss) October 29, 2025
Σύμφωνα με την ιταλική νομοθεσία, πάντως, έστω και αν το Ελεγκτικό Συνέδριο έχει υιοθετήσει αρνητική στάση, η κυβέρνηση μπορεί -με νέα της απόφαση- να ορίσει ότι το συγκεκριμένο έργο ικανοποιεί ζωτικά εθνικά συμφέροντα και να δώσει, κατά συνέπεια, το οριστικό «πράσινο φως» για την κατασκευή του.
Όπως αναφέρει ο Τύπος, ορισμένα από τα σημεία που δεν έπεισαν τα μέλη του Ελεγκτικού Συνεδρίου είναι ο σεβασμός των αντισεισμικών και ευρωπαϊκών κανόνων, η αναγκαία προστασία του περιβάλλοντος και η αύξηση των προβλεπόμενων δαπανών κατά πάνω από το 50% σε σχέση με τους αρχικούς υπολογισμούς.
Το μέχρι τώρα προβλεπόμενο κόστος για την κατασκευή της «γέφυρας του στενού της Μεσσίνας» ανέρχεται σε περίπου 13,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Το συνολικό της μήκος θα είναι 3.666 μέτρα και θα μπορούν να διασχίζουν τη γέφυρα καθημερινά 140.000 οχήματα και περισσότερα από 200 τρένα. Η ολοκλήρωση του έργου προβλέπεται εντός του 2032.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ






