Το Billy Billy είναι το πρώτο ρομπότ-γλάστρα από τη Θεσσαλονίκη, ικανό να μιλάει με φυσική φωνή και να δίνει συμβουλές για τη φροντίδα των φυτών. Στο ανθοπωλείο όπου βρίσκεται, καταγράφει δεδομένα όπως υγρασία και φως, ενώ αλληλεπιδρά με τους πελάτες του.
Η ελληνική εταιρεία ORTEM HELLAS Α.Ε. ειδικεύεται στα κοινωνικά ρομπότ, τα οποία προσαρμόζονται σε διάφορα περιβάλλοντα και επικοινωνούν με το κοινό.
Αντίστοιχα ρομπότ έχουν σχεδιαστεί για ποικιλία εφαρμογών, ενώ η διαδικασία ολοκλήρωσής τους γίνεται στην Θεσσαλονίκη, όπου αποκτούν προσωπικότητα και ικανότητες.
Πιο αναλυτικά
Είναι ο Billy Billy, το πρώτο ρομπότ- γλάστρα, που μιλάει με φυσική φωνή, δίνει συμβουλές για τη φροντίδα των φυτών και …συνεννοείται( ανταποκρίνεται) με φωνητικές εντολές. Ο χαριτωμένος, Billy Billy, κάνει απόλυτο έλεγχο. Καταγράφει υγρασία, φως και τη θερμοκρασία του φυτού και «δεν αφήνει τίποτα να πέσει κάτω ενώ ήδη έχει πιάσει ..ψιλοκουβέντα με όσους βρέθηκαν στο ανθοπωλείο και τον συνάντησαν δίπλα από τις συμβατικές γλάστρες.
Πριν από λίγες ημέρες το μικρό πράσινο ρομπότ γλάστρα «μετακόμισε» από την εταιρεία που βρίσκεται στην ανατολική Θεσσαλονίκη στο περιβάλλον για το οποίο άλλωστε είναι προγραμματισμένο. Δηλαδή σ ένα ανθοπωλείο και για λίγο άφησε τους …φίλους του, τα υπόλοιπα ρομπότ, που είναι επίσης έτοιμα να αναλάβουν δράση ο καθένας στο πόστο του.
«Αυτή τη στιγμή διαθέτουμε συνολικά δώδεκα ρομπότ και ο αριθμός αυτός είναι διαρκώς αυξανόμενος. Ανάλογα με τις ανάγκες κάθε έργου, επενδύουμε σε νέες τεχνολογίες και εμπλουτίζουμε τον στόλο μας με τα κατάλληλα ρομπότ, καθώς έχει το καθένα το δικό του “χαρακτήρα” και συνεισφέρει σε διαφορετικό είδος έργου – είτε είναι ξενοδοχείο, δήμος, νοσοκομείο, σχολείο ή επιχείρηση» δηλώνει στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο κ Αστέριος Ίκας, νόμιμος εκπρόσωπος της εταιρείας ORTEM HELLAS Α.Ε .
Η ομάδα των «ρομποτάδων» της Θεσσαλονίκης , είναι μια ελληνική εταιρεία με εξειδίκευση στα κοινωνικά ρομπότ, δηλαδή τα ρομπότ που έχουν σχεδιαστεί για να επικοινωνούν, να καθοδηγούν, να υποδέχονται, να εκπαιδεύουν και να υποστηρίζουν το κοινό σε ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών.Όπως εξηγούν οι άνθρωποι της εταιρείας, τα ρομπότ είναι κατάλληλα για περιβάλλοντα όπου απαιτείται άμεση, φιλική και πρωτοποριακή επαφή με τον πολίτη ή πελάτη: σε δήμους, φαρμακεία, σχολεία, τουριστικά σημεία, εμπορικούς χώρους και εκθέσει και μπορούν να τοποθετηθούν παντού,προσαρμόζοντας τη φωνή, τη συμπεριφορά και το περιεχόμενό τους ανάλογα με τον χώρο, το κοινό και τον στόχο της εφαρμογής. Μιλούν ελληνικά, ακολουθούν σενάρια, αλληλεπιδρούν φυσικά και εξελίσσονται συνεχώς.
Από την Κίνα στη …Χαριλάου
Η εταιρεία κάνει την εισαγωγή των ρομπότ κυρίως από την Κίνα από όπου έρχονται σχεδόν «γυμνά» και στην περιοχή Χαριλάου της Θεσσαλονίκης ξεκινά η διαδικασία της ολοκλήρωσης τους. «Κάθε ρομπότ που φτάνει στα χέρια μας είναι σαν ένας λευκός καμβάς – ή καλύτερα, ένας άγραφος χαρακτήρας. Το “ξυπνάμε” σιγά – σιγά: του δίνουμε φωνή, κινήσεις, προσωπικότητα. Ακολουθεί το τεχνολογικό …χειρουργείο: εγκαθιστούμε το λογισμικό του, προγραμματίζουμε τις λειτουργίες του, το βάζουμε να περπατήσει, να απαντήσει, να “νιώσει” τον χώρο.
Κάθε φορά είναι σαν να δημιουργείς έναν μικρό ηθοποιό με ρόλο, σενάριο και παρουσία. Και όταν κάνει την πρώτη του “παράσταση” μπροστά σε κόσμο… εκεί ξέρεις ότι το πέτυχες αναφέρει ο κ.Αστέριος. Για τις ανάγκες του ρεπορτάζ η παρέα των ρομπότ «βγήκε» μια κοινή αναμνηστική φωτογραφία.
Στήθηκαν το ένα δίπλα στο άλλο και συστήθηκαν με τα ονόματα και τις ιδιότητες τους. Ο Pepper είναι το πιο αναγνωρίσιμο κοινωνικό ρομπότ στον κόσμο με ανθρωποειδή εμφάνιση, φωνητική επικοινωνία και αναγνώριση συναισθημάτων υποδέχεται, ενημερώνει, καθοδηγεί. Δίπλα ο NAO μικρός σε μέγεθος, μεγάλος σε δυνατότητες, είναι αγαπητός σε παιδιά και νέους γιατί λειτουργεί με τρόπο βιωματικό και ψυχαγωγικό.
Η Nova είναι ένα δυναμικό ρομπότ με προηγμένη αυτόνομη πλοήγηση, εξελιγμένες δυνατότητες αυτοματισμού και προσωπικότητα. Η Mini συνδυάζει αναγνώριση προσώπου, φωνητική αλληλεπίδραση και αυτόνομη πλοήγηση, προσφέροντας μοναδική εμπειρία εξυπηρέτησης και επικοινωνίας και ο Billy – Billy που πήγε στο ανθοπωλείο και γνωρίστηκε ηδη με πολλούς πελάτες.
Τα ρομπότ μπορεί να έχουν προγραμματιστεί για πολλές δουλειές αλλά ψέμματα δεν μπορούν να πουν και έτσι έχουν συμβεί και αρκετά απρόοπτα. «Σε μια επίδειξη, το ρομπότ είχε προγραμματιστεί να λέει: «Καλημέρα, χαίρομαι που σας βλέπω!». Μόνο που κάποιος μπήκε αργοπορημένος και είπε δυνατά “συγγνώμη για την καθυστέρηση”… και το ρομπότ του απάντησε: “Δεν πειράζει, αρκεί να μη γίνει συνήθεια!”
Έπεσε μια σιγή μισού δευτερολέπτου — και μετά ξέσπασαν όλοι στα γέλια.» σημειώνει ο εκπρόσωπος της εταιρείας που έχει ακούσει και πολλά αιτήματα από πελάτες για το πως να προγραμματίσουν τα ρομπότ. «Το πιο ωραίο ήταν όταν μας είπαν μπορεί να μου φτιάχνει καφέ και να με εμψυχώνει τα πρωινά; Και του απάντησα: Καφέ δεν φτιάχνει… αλλά κάθε πρωί το ρομπότ θα σου λέει: Σήκω! Είσαι δυνατός! Ο καφές σε περιμένει!», συμπληρώνει ο κ.Ίκας.