Η Amazon παρουσίασε το Vulcan, το πρώτο ρομπότ αποθήκης με “αίσθηση αφής”, το οποίο ήδη λειτουργεί σε κέντρα εκπλήρωσης παραγγελιών στην Ουάσινγκτον και το Αμβούργο. Το Vulcan μπορεί να παραλαμβάνει και να αποθηκεύει το 75% των αντικειμένων στις αποθήκες, χρησιμοποιώντας ένα ραβδί με κάμερα και βεντούζα για να αναγνωρίζει και να χειρίζεται αντικείμενα με ακρίβεια.
Η καινοτομία αυτή επιτρέπει στο ρομπότ να μαθαίνει από κάθε αλληλεπίδραση και να ζητά ανθρώπινη βοήθεια όταν χρειάζεται. Η Amazon ελπίζει ότι η ανάπτυξη του Vulcan θα βελτιώσει την αποδοτικότητα και θα μειώσει το εργονομικό άγχος των υπαλλήλων, ενώ ταυτόχρονα θα μειώσει την εξάρτηση από την ανθρώπινη εργασία.
Πιο αναλυτικά
Η Amazon ανακοίνωσε ένα νέο ρομπότ με αίσθηση αφής, το οποίο της επιτρέπει να παραλαμβάνει και να αποθηκεύει περίπου τα τρία τέταρτα των αντικειμένων που βρίσκονται στις αποθήκες της.
Το νέο ρομπότ, που ονομάζεται Vulcan, μπορεί να μετρήσει με ακρίβεια την πίεση που απαιτείται για την αρπαγή και τη μετακίνηση αντικειμένων από την αποθήκη με βάση το μέγεθος, τις διαστάσεις και την πυκνότητά τους, σύμφωνα με τον γίγαντα του ηλεκτρονικού εμπορίου.
«Το Vulcan αντιπροσωπεύει ένα θεμελιώδες άλμα προς τα εμπρός στη ρομποτική», δήλωσε σε ανακοίνωσή του ο Aaron Parness, διευθυντής εφαρμοσμένων επιστημών της Amazon . «Δεν είναι απλώς να βλέπεις τον κόσμο, αλλά να τον αισθάνεσαι, επιτρέποντας δυνατότητες που ήταν αδύνατες για τα ρομπότ της Amazon μέχρι τώρα».
Για να επιτύχει ευαισθησία αφής παρόμοια με αυτή του ανθρώπου, η Vulcan χρησιμοποιεί ένα ραβδί με κάμερα αναγνώρισης αντικειμένων και βεντούζα. Η Vulcan χρησιμοποιεί το ραβδί για να φτάνει σε κάδους αποθήκευσης αποθηκών, να μετακινεί αντικείμενα και να αναγνωρίζει αυτό που αναζητά. Αυτό το ραβδί βρίσκεται στο άκρο ενός ρομποτικού βραχίονα δύο μερών που μπορεί να πιάνει και να τραβάει αντικείμενα μέσα ή έξω από τις κάψουλες αποθεμάτων της Amazon.
Η βεντούζα του ραβδιού τραβάει τα αντικείμενα προς τα εμπρός στη λαβή, η οποία λειτουργεί ως μεταφορικός ιμάντας για την περαιτέρω μετακίνηση αντικειμένων μέσα και έξω από τους κάδους. Τροφοδοτώντας δεδομένα στο σύστημα τεχνητής νοημοσύνης του, το Vulcan μαθαίνει από κάθε αλληλεπίδραση αντικειμένου και προσαρμόζει τις μελλοντικές εμπλοκές με βάση αυτά που έχει μάθει. Το Vulcan μπορεί επίσης να αντιληφθεί πότε δεν μπορεί να μετακινήσει ένα αντικείμενο και μπορεί να ζητήσει ανθρώπινη βοήθεια.
Η Vulcan λειτουργεί αυτήν τη στιγμή στα κέντρα εκπλήρωσης παραγγελιών της Amazon στο Σποκέιν της Ουάσινγκτον και στο Αμβούργο της Γερμανίας.
Οι Boston Dynamics, Fetch Robotics (η οποία εξαγοράστηκε από την Zebra Technologies το 2021) και RightHand Robotics αντιμετώπισαν δυσκολίες στην εκπαίδευση ρομπότ ώστε να μιμούνται τα ανθρώπινα επίπεδα ευαισθησίας στην αφή. Αυτό συμβαίνει επειδή τα ρομπότ δεν αναγνωρίζουν με ακρίβεια την ανθεκτικότητα των αντικειμένων και είτε τα συνθλίβουν είτε δεν ασκούν αρκετή πίεση για να τα αρπάξουν και να τα μεταφέρουν σωστά, σύμφωνα με τον Parness.
Τα τελευταία 12 χρόνια, η Amazon έχει αναπτύξει 750.000 ρομπότ στις αποθήκες της σε όλο τον κόσμο — αριθμός που σχεδόν ισοδυναμεί με το 1 εκατομμύριο ανθρώπινους υπαλλήλους της εταιρείας.
Η Amazon δήλωσε ότι, εκτός από τη βελτίωση της αποδοτικότητας, αυτός ο ρομποτικός στόλος θα μειώσει το εργονομικό άγχος των υπαλλήλων της αποθήκης της, εξαλείφοντας την ανάγκη χρήσης σκάλας ή σκύψιμου για την πρόσβαση σε αντικείμενα. Η εταιρεία ισχυρίζεται επίσης ότι η κλιμάκωση του Vulcan στις αποθήκες της θα δημιουργήσει μια νέα κατηγορία θέσεων εργασίας για τους ανθρώπους, συμπεριλαμβανομένων των ρομποτικών διαχειριστών ορόφων και των υπαλλήλων που θα επιβλέπουν και θα διασφαλίζουν την ποιότητα της ρομποτικής εκπλήρωσης παραγγελιών.
Ωστόσο, η Amazon έχει μια άλλη φιλοδοξία κατά νου για τον Vulcan και τον ρομποτικό στόλο της: τη μείωση της εξάρτησης της εταιρείας από την ανθρώπινη εργασία.
photo: ΑΠΕ-ΜΠΕ – EPA-EPA