Ο Καρυοθραύστης των Εορτών

Η συναυλία «Ο Καρυοθραύστης των Εορτών» ενώνει κλασικά έργα του Μπετόβεν και του Τσαϊκόφσκυ με την πρωτοποριακή ελληνική μουσική του Χαλιάσα, υπό τη διεύθυνση της Κορνέλια φον Κέρσενμπροκ και σολίστα τον Νώε Ινούι.
Αποθήκευση άρθρου
Το άρθρο προστέθηκε στη λίστα σας

Το 1844, 38 ολόκληρα χρόνια μετά την πρώτη του παρουσίαση, το ευφάνταστα μελωδικό Κοντσέρτο για βιολί κι ορχήστρα του Λ.Β. Μπετόβεν επανέρχεται στο προσκήνιο. Ήταν το ντεμπούτο του δωδεκάχρονου Γιόζεφ Γιόακιμ στο Λονδίνο, ο οποίος ανέδειξε τη βαθιά εσωτερικότητα του έργου, έναντι της συνηθισμένης, τότε, δεξιοτεχνικής εξωστρέφειας. Με αυτό το κείμενο αναμετράται ο διεθνούς εμβέλειας «ποιητής του βιολιού» Νώε Ινούι, ανοίγοντας τη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών «Ο Καρυοθραύστης των Χριστουγέννων» (13.12. στην Αθήνα – 14.12. στην Καλαμάτα). Στην καρδιά της βραδιάς, οι Πέντε Χορευτικές Κινήσεις του σημαντικού Ιάκωβου Χαλιάσα, ο οποίος στο πλούσιο (ποσοτικά και ποιοτικά) έργο του, συνδύασε το ρομαντικό όραμα περί ελληνικότητας της Εθνικής Σχολής, με τα πρωτοπόρα κινήματα του μοντερνισμού (δωδεκαφθογγισμό, σειραϊσμό κ.ά.). Η συναυλία κορυφώνεται σε γιορτινό πνεύμα, με την τόσο στενά συνδεδεμένη με τα Χριστούγεννα μουσική από τον Καρυοθραύστη του Τσαϊκόφσκυ. Την πάντα γοητευτική, λεπτών μελωδικών αποχρώσεων σύνθεση, αναλαμβάνει να αναδείξει η Γερμανίδα αρχιμουσικός Κορνέλια φον Κέρσενμπροκ.

Το πρόγραμμα με μια ματιά

ΛΟΥΝΤΒΙΧ ΒΑΝ ΜΠΕΤΟΒΕΝ (1770–1827)

Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα σε ρε μείζονα, έργο 61

ΙΑΚΩΒΟΣ ΧΑΛΙΑΣΑΣ (1920-2001)

Πέντε χορευτικές κινήσεις

ΠΙΟΤΡ ΙΛΙΤΣ ΤΣΑΪΚΟΦΣΚΥ (1840–1893)

Σουίτα από το μπαλέτο «Καρυοθραύστης», έργο 71a

ΣΟΛΙΣΤ

Νώε Ινούι, βιολί

ΜΟΥΣΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ

Κορνέλια φον Κέρσενμπροκ

Ώρα, 19:15

Δωρεάν εισαγωγική ομιλία από τον Νίκο Λαάρη για τους κατόχους εισιτηρίων

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

Αθήνα

Τιμές: 35€, 25€, 20€, 15€ και 10€ (εκπτωτικό)

Online αγορά εδώ

Καλαμάτα

Η προπώληση εισιτηρίων θα λάβει χώρα στο Πνευματικό Κέντρο Καλαμάτας την Τρίτη 26, την Τετάρτη 27, την Πέμπτη 28, την Παρασκευή 29 (10:00-13:00 &17:30-20:00) και το Σάββατο 30 Νοεμβρίου (10:00-13:00).

Τιμές: 20,00 ευρώ, 15,00 ευρώ (ΑΜΕΑ και β΄εξώστης)

Το σχόλιο του Νώε Ινούι

Το Κοντσέρτο του Μπετόβεν είναι αναμφίβολα ένα από τα ωραιότερα έργα του ρεπερτορίου του βιολιού και από τα δεκαέξι μου το ερμηνεύω με ορχήστρες. Τέτοιου είδους αριστουργήματα προσφέρουν σε εμάς τους μουσικούς την ευκαιρία να παρουσιάσουμε στο κοινό πώς εξελισσόμαστε ως άνθρωποι. 24 χρόνια μετά, λοιπόν, κι αφού έχουν προηγηθεί πολλές συναυλίες με το έργο, είναι τιμή μου να το ερμηνεύω στην Ελλάδα, μια από τις πατρίδες μου.

Το σχόλιο της Κορνέλια φον Κέρσενμπροκ

Μια από τις σημαντικότερες πτυχές του Κοντσέρτου για βιολί του Μπετόβεν είναι η σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στον σολίστ και την ορχήστρα. Αντί για μια απλή επίδειξη δεξιοτεχνίας από το βιολί, ο Μπετόβεν δημιουργεί έναν διάλογο ανάμεσα στα δύο. Αυτή η πτυχή, δείχνει την ικανότητα του Μπετόβεν να αντιμετωπίζει τα κοντσέρτα όχι απλώς ως αφορμές για σολιστική προβολή αλλά ως ολοκληρωμένα συμφωνικά έργα, όπου ο σολίστ είναι μέρος μιας μεγαλύτερης μουσικής συνομιλίας.

Για την ιστορία…

ΙΑΚΩΒΟΣ ΧΑΛΙΑΣΑΣ (1920 – 2001)

Πέντε χορευτικές κινήσεις

1. Βήματα στη νύχτα

2. Αργή κίνηση

3. Χορός Α’

4. Αρχαϊκή μινιατούρα

5. Χορός Β’

Ο Ιάκωβος Χαλιάσας υπήρξε αναμφίβολα μία από τις πιο ενδιαφέρουσες και αξιόλογες φυσιογνωμίες στον χώρο της μεταπολεμικής, λόγιας ελληνικής μουσικής. Μέσα από το πλούσιο, ποιοτικά και ποσοτικά, συμφωνικό του έργο, μέσα από την εκτενή αρθρογραφία του αλλά και ως ενεργό μέλος της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών (της οποίας διετέλεσε και αντιπρόεδρος), ο Χαλιάσας άφησε τη σφραγίδα του στα μουσικά μας πράγματα. Ως δημιουργός κατόρθωσε να σταθεί ανάμεσα σε δύο πόλους: αφενός την Εθνική Μουσική Σχολή, που παρέμενε προσκολλημένη σε μία ρομαντική (ή νέο-ρομαντική) αίσθηση περί ελληνικότητας και αφετέρου τον εγχώριο μουσικό μοντερνισμό που έστρεφε το ενδιαφέρον του στα πρωτοπόρα κινήματα της δυτικής μουσικής (δωδεκαφθογγισμό, σειραϊσμό κ.ά.). Ο Χαλιάσας αφομοίωσε στοιχεία και από τις δύο αυτές τάσεις, κρατώντας ίσες αποστάσεις και από τις δύο, διαμορφώνοντας έτσι ένα προσωπικό ύφος με αξιοσημείωτη αισθητική συνέπεια και ειλικρίνεια.

Οι Πέντε χορευτικές κινήσεις, έργο χαρακτηριστικό του ύφους του, υπάρχουν τόσο σε ορχηστρική όσο και σε πιανιστική εκδοχή. Ένα μοτίβο τριών νοτών δεσπόζει στο εναρκτήριο κομμάτι, που από πλευράς ατμόσφαιρας και δυναμικής ακολουθεί αψιδωτή δομή, ξεκινώντας χαμηλόφωνα και «απειλητικά», φτάνοντας σταδιακά σε ηχηρή κορύφωση και επιστρέφοντας τελικά στα σκοτεινά ηχοχρώματα της αρχής. Ανάλογη μορφή έχει και το επόμενο κομμάτι, κινούμενο με τελετουργική μεγαλοπρέπεια και ενδιαφέρουσα τονική αμφισημία. Ο Χορός Α’ στηρίζεται σε μία «αέναη κίνηση» (perpetuum mobile) γοργών ογδόων, πάνω στην οποία έντονα χορευτικά μοτίβα εμφανίζονται σε διάφορες ομάδες οργάνων. Η αργή «Αρχαϊκή Μινιατούρα» επαναφέρει και διευρύνει περαιτέρω την ατμόσφαιρα της «Αργής κίνησης» με διάθεση πιο λυρική και εστιάζοντας αρμονικά σε «ανοιχτές συγχορδίες» με διαστήματα τέταρτης και πέμπτης, μετέωρες ανάμεσα στη μείζονα και στην ελάσσονα. Το έργο κλείνει εντυπωσιακά με άλλον ένα νευρώδη, άγριο χορό, η ρυθμική ένταση του οποίου οφείλεται κυρίως στις άφθονες συγκοπές και αντιχρονισμούς που κυριαρχούν ακατάπαυστα.

ΛΟΥΝΤΒΙΧ ΒΑΝ ΜΠΕΤΟΒΕΝ (1770 – 1827)

Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα σε ρε μείζονα, έργο 61

1. Allegro ma non troppo

2. Larghetto

3. Rondo (Allegro)

Το 1806 ήταν μία χρονιά εκρηκτικής δημιουργικότητας για τον Μπετόβεν. Μερικά από τα πιο σπουδαία έργα του ολοκληρώθηκαν τότε, όπως η Τέταρτη και η Πέμπτη Συμφωνία, τα κουαρτέτα Ραζουμόφσκυ, η Σονάτα για πιάνο σε φα ελάσσονα, Appassionata, το Τέταρτο Κοντσέρτο για πιάνο και το Κοντσέρτο για βιολί. Το τελευταίο γράφτηκε για τον βιολονίστα Φραντς Κλέμεντ, που είχε υπάρξει ένα προβεβλημένο παιδί-θαύμα της εποχής και που από το 1802 ήταν εξάρχων βιολονίστας στο Theater-an-der-Wien (με το οποίο είχε στενούς δεσμούς ο Μπετόβεν). Το Κοντσέρτο γράφτηκε πολύ γρήγορα και βιαστικά για τα δεδομένα του Μπετόβεν και η πρώτη του εκτέλεση δόθηκε στις 23 Δεκεμβρίου 1806 στο ανωτέρω θέατρο της Βιέννης με σολίστα φυσικά τον Κλέμεντ. Το έργο είχε ολοκληρωθεί μόλις δύο μέρες πριν την πρεμιέρα και χωρίς να υπάρχει αρκετός χρόνος δοκιμής για την ορχήστρα, η εκτέλεσή του ήταν μάλλον μέτρια.

Για κάποια χρόνια το Κοντσέρτο περιήλθε σε αφάνεια. Σε μία προσπάθεια «διάσωσής» του, ο Μπετόβεν αποδέχτηκε την ασυνήθιστη πρόταση του Μούτσιο Κλεμέντι, γνωστού βιρτουόζου και παιδαγωγού του πιάνου, να μεταγράψει το κοντσέρτο για πιάνο, προσφέροντας έτσι μία ενδιαφέρουσα εναλλακτική εκδοχή του έργου. Πρακτικά, το Κοντσέρτο για βιολί επανήλθε στο μουσικό προσκήνιο στις 27 Μαΐου 1844, όταν ο δωδεκάχρονος τότε Γιόζεφ Γιόαχιμ το έπαιξε στο ντεμπούτο του στο Λονδίνο υπό τη διεύθυνση του Φέλιξ Μέντελσον. Αυτή, όπως και πολλές επόμενες εκτελέσεις του έργου από τον κορυφαίο αυτό βιολονίστα του 19ου αιώνα συνέτειναν στην καθιέρωση του Κοντσέρτου στο ρεπερτόριο του βιολιού. Αυτό, που πάνω από όλα δημιούργησε αρχικά αμηχανία στο κοινό της πρεμιέρας το 1806 και που αργότερα εμπόδισε την αναγνώριση του κοντσέρτου για χρόνια, ήταν ο βαθύς, εσωτερικός χαρακτήρας του έργου. Ο Μπετόβεν, ίσως επηρεασμένος από τον γλυκό, ευαίσθητο ήχο που φέρεται να είχε ο Κλέμεντ, έγραψε ένα έργο, του οποίου το μεγαλείο εκφράζεται εν πολλοίς ήρεμα και αβίαστα, χωρίς τις συνηθισμένες δραματικές κορυφώσεις και τα ξαφνικά, θυελλώδη ξεσπάσματα, που χαρακτηρίζουν τόσες άλλες στιγμές του έργου του μεγάλου Γερμανού δημιουργού.

Ο συνθέτης λοιπόν κάνει σαφείς τις προθέσεις του από τις πρώτες κιόλας νότες του έργου: τέσσερα απαλά, μυστηριώδη χτυπήματα του τύμπανου ανοίγουν το πρώτο μέρος και σε αυτά απαντούν τα ξύλινα πνευστά με αιθέριες συγχορδίες. Μόλις στο δέκατο μέτρο, τα πρώτα βιολιά κάνουν την εμφάνισή τους με το ίδιο μοτίβο τεσσάρων κοφτών, ίδιων νοτών, που αυτή τη φορά είναι το ρε δίεση –ίσως η τελευταία νότα που θα περίμενε κανείς να ακούσει ως πρώτη νότα των εγχόρδων σε ένα κοντσέρτο σε ρε μείζονα. Μετά τη μακρά ορχηστρική εισαγωγή, το βιολί κάνει την εντυπωσιακή του είσοδο σαν να ξεπηδά μέσα από την ορχήστρα με ανοδικές σπαστές οκτάβες. Καθ’ όλη τη διάρκεια του πρώτου μέρους, που κρατά μόνο του περισσότερο από όσο ένα ολόκληρο κοντσέρτο για βιολί της εποχής, το σολιστικό όργανο διατηρεί έναν πρωταγωνιστικό ρόλο κινούμενο συχνά σε μία αρκετά ψηλή περιοχή και εκθέτοντας ή αναπτύσσοντας με ευφάνταστα διανθίσματα τα βασικά θέματα.

Το δεύτερο μέρος (σε φόρμα παραλλαγών) χαρακτηρίζεται από μία σπάνια για τον Μπετόβεν αρμονική και μελωδική στατικότητα, η οποία όμως είναι αφοπλιστικά καθηλωτική χάρη στην απλότητα και αμεσότητά της. Ο συνθέτης αξιοποιεί εύστοχα το κόρνο, το κλαρινέτο και το φαγκότο σε πιο προβεβλημένους ρόλους. Η γενική δυναμική κρατείται σχεδόν εξ ολοκλήρου σε χαμηλά επίπεδα μέχρι τα τρία τελευταία μέτρα, όπου ένα ξέσπασμα της ορχήστρας και ένα πέρασμα του βιολιού οδηγούν στο τρίτο μέρος χωρίς διακοπή. Το βιολί εκθέτει το θέμα ενός ροντό, που είναι τόσο χαρακτηριστικό, ώστε ο Μπετόβεν σε όλες τις επόμενες εκθέσεις του θέματος δεν το διαφοροποιεί ούτε στο ελάχιστο. Η φόρμα του ροντό εκτυλίσσεται χωρίς απρόοπτα. Το βιολί έχει μεγαλύτερο πεδίο δεξιοτεχνικής προβολής από τα δύο προηγούμενα μέρη και η διάθεση είναι πιο ανάλαφρη και αισιόδοξη, στοιχεία που πρόσκαιρα μόνο σκιάζονται στο πλαίσιο ενός επεισοδίου σε ελάσσονα τονικότητα.

ΠΙΟΤΡ ΙΛΙΤΣ ΤΣΑΪΚΟΦΣΚΥ (1840 – 1893)

Σουίτα από το μπαλέτο «Καρυοθραύστης», έργο 71a

1. Εισαγωγή

2. Χαρακτηριστικοί χοροί

· Εμβατήριο

· Χορός της νεράιδας-ζαχαρωτό

· Ρωσικός χορός (Τρεπάκ)

· Αραβικός χορός

· Κινεζικός χορός

· Χορός με τα μικρά φλάουτα

3. Βαλς των λουλουδιών

Στις αρχές του 1891 το Θέατρο Μαριίνσκι της Αγ. Πετρούπολης παρήγγειλε στον Τσαϊκόφσκυ ένα νέο μπαλέτο. Το προτεινόμενο θέμα του μπαλέτου ήταν το γνωστό παραμύθι του μεγάλου Γερμανού συγγραφέα (και συνθέτη) E.T.A. Χόφμαν (1776 – 1822) Ο Καρυοθραύστης και ο βασιλιάς των ποντικιών (1816), αλλά πιο συγκεκριμένα στην ελαφρώς μεταγενέστερη εκδοχή του από τον Αλέξανδρο Δουμά, πατέρα, Histoire d’ un casse-noisette («Ιστορία ενός καρυοθραύστη») του 1844. Η πρόταση έγινε σε μία όχι και τόσο ευνοϊκή χρονική συγκυρία για τον Τσαϊκόφσκυ, ο οποίος πέραν του ότι δεν ενθουσιάστηκε ιδιαίτερα από το θέμα, περνούσε έτσι κι αλλιώς μία βαθιά υπαρξιακή κρίση αμφισβήτησης των ικανοτήτων και της φαντασίας του ως συνθέτη. Παρόλα αυτά, αποδέχτηκε την πρόταση και άρχισε να δουλεύει πάνω στο μπαλέτο. Πολύ σύντομα αναγκάστηκε να διακόψει την εργασία του, αναχωρώντας για περιοδεία στις ΗΠΑ. Όταν γύρισε στην πατρίδα, συνέχισε να εργάζεται πάνω στον Καρυοθραύστη, που ολοκληρώθηκε την άνοιξη του 1892. Η πρεμιέρα του δόθηκε μαζί με την τελευταία όπερα του συνθέτη Γιολάντα στις 18 Δεκεμβρίου της ίδιας χρονιάς, ένδεκα μήνες πριν από τον θάνατό του. Η πρεμιέρα και των δύο έργων ήταν ανεπιτυχής. Ουσιαστικά η μεγάλη απήχηση του Καρυοθραύστη διεθνώς ξεκινά μετά τη δεκαετία του 1930.

Για τη δημιουργία της ορχηστρικής σουίτας του Καρυοθραύστη ο Τσαϊκόφσκυ επέλεξε οκτώ μέρη του μπαλέτου, που τοποθέτησε πάντως σε σειρά διαφορετική από τη σειρά εμφανίσεώς τους στο μπαλέτο. Η σουίτα παρουσιάστηκε περιέργως μερικούς μήνες πριν από την πρεμιέρα του μπαλέτου, στις 19 Μαρτίου 1892, σε συναυλία στην Αγ. Πετρούπολη και υπό τη διεύθυνση του συνθέτη. Η επιτυχία της ήταν τεράστια και έκτοτε παραμένει ένα από τα πιο αγαπητά έργα του Ρώσου συνθέτη και αναπόσπαστο κομμάτι του συναυλιακού ρεπερτορίου, ιδίως κατά την περίοδο των Χριστουγέννων. Η σουίτα ανοίγει με μία ανάλαφρη, σύντομη εισαγωγή, στην οποία ο συνθέτης αξιοποιεί από τα έγχορδα μόνο τα βιολιά και τις βιόλες (τα βιολοντσέλα και τα κοντραμπάσα σιγούν), που προσδίδουν με το λαμπερό, ψηλό ήχο τους μία κρυστάλλινη μουσική διαύγεια. Μετά από ένα πομπώδες και έντονα ρυθμικό εμβατήριο ακολουθεί μία σειρά από χορούς.

Ο πρώτος από αυτούς, ο «χορός της νεράιδας-ζαχαρωτό», έχει αξιοσημείωτη θέση στην ιστορία της μουσικής λόγω της δεσπόζουσας παρουσίας της τσελέστας μέσα στην ορχήστρα. Η τσελέστα είχε επινοηθεί από τον Γάλλο Ωγκύστ Μυστέλ το 1886 και ο Τσαϊκόφσκυ την είχε γνωρίσει περνώντας από το Παρίσι καθοδόν προς τις Η.Π.Α. το 1891. Ο ξεχωριστός ήχος του οργάνου προσέφερε στον συνθέτη μία ιδεώδη λύση στον ήδη υπάρχοντα προβληματισμό του για την κατάλληλη ηχοχρωματική απόδοση της νεράιδας-ζαχαρωτού. Έτσι μόλις επέστρεψε στη Ρωσία, ζήτησε από τον εκδότη του να παραγγείλει μία τσελέστα για να τη χρησιμοποιήσει στον «Καρυοθραύστη», ζητώντας του να κρατήσει απόλυτη μυστικότητα σχετικά με την παραγγελία, μη τυχόν μαθευτεί από τους «ανταγωνιστές» του και χρησιμοποιηθεί η τσελέστα από εκείνους πιο πριν. Στη συνέχεια της σουίτας συναντούμε το γρήγορο και γεμάτο άγρια ενέργεια Ρώσικο χορό, τον Αραβικό χορό με μία εκπληκτική μελαγχολική διάθεση και διακριτικά ανατολίτικα στοιχεία, και τον κάπως χιουμοριστικό Κινεζικό χορό. Ο τίτλος του επόμενου χορού (Danse des mirlitons) παραπέμπει σε ένα παιδικό πνευστό μουσικό όργανο, που στην ορχήστρα αποδίδουν τα φλάουτα. Η σουίτα κλείνει με ένα γοητευτικότατο, ρομαντικό και εκφραστικό βαλς, το Βαλς των λουλουδιών, ίσως το πιο εμπνευσμένο από όλα τα βαλς του Τσαϊκόφσκυ, ο οποίος -αγαπώντας ιδιαίτερα τον χορό αυτό- τον χρησιμοποίησε ουκ ολίγες φορές σε συνθέσεις του.


Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

// ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Λίβανος: Ένας νεκρός και οχτώ τραυματίες από ισραηλινή επίθεση – Σκηνές χάους και πανικού

ΣΥΡΙΖΑ: Οδυνηρή επιβεβαίωση η καταδίκη Κασσελάκη για το Πόθεν Έσχες

Θεσσαλονίκη: Βίντεο ντοκουμέντο από την προετοιμασία πριν την έκρηξη – Αγχωμένη και αμήχανη η 38χρονη πριν βάλει τη βόμβα στην τράπεζα

Oge: Πέταξε στην Ελβετία για την Klavdia – «Θα μείνετε άφωνοι με αυτό που ετοιμάζουμε στη Eurovision»

Ο Σάσα Βεζένκοφ στέφθηκε βασιλιάς των πλέι οφ της Euroleague

Μαρινάκης: «Αντιπολίτευση και αξιοπιστία, παραμένουν έννοιες ασύμβατες» – Η τοποθέτησή του για τα Πανεπιστήμια

Αιτωλοακαρνανία: Τη Δευτέρα απολογείται ο 67χρονος που αφαίρεσε τη ζωή του 95χρονου πατέρα του – Ισχυρίστηκε ότι τον εμπόδιζε να κοιμηθεί

Εξοργίστηκε ο Παύλου για Νικόλιζα – Γερμανού: «Όχι ρε παιδιά, πέφτω από τα σύννεφα! Δηλαδή, κάπου το θεωρώ υποκριτικό αυτό!»

Δένδιας: «Δεν είναι ούτε εθνικά εφικτό ούτε συνταγματικά θεμιτό η χώρα να αποποιηθεί διά της παραιτήσεως από την κυριαρχία και τα κυριαρχικά δικαιώματά της»

Κοζάνη: Επιτέλους πιάστηκε φυγάς του Κορυδαλλού – Τον καταζητούσαν από το 2020

Καλομοίρα: Έφυγε από τη ζωή ο πεθερός της – Η συγκλονιστική ανάρτηση του συζύγου της, Γιώργου

Ένταση σε συνέντευξη της Ζωής Κωνσταντοπούλου: «Μας δώσατε 15 λεπτά, τι να σας ρωτήσουμε» – «Το θεωρώ πρωτοφανή αγένεια»

Ουκρανία: Η Βουλή επικύρωσε την “επαναστατική” συμφωνία με τις ΗΠΑ για τα ορυκτά – Τι αποκαλύπτει

Ντέιβιντ Μπέκαμ και Γκάρι Νέβιλ εξαγόρασαν τον σύλλογο Σάλφορντ Σίτι

Ρόδος: Θρίλερ με τον θάνατο του 63χρονου ξενοδόχου – Ερευνώνται όλα τα σενάρια

00:00 / 00:00

Eurovision 2025 – Εθνικός Τελικός: Οι εκπλήξεις της βραδιάς – Η σειρά των...

Φαντασμαγορικό θέαμα, με τραγούδι, χορό,  ρυθμό και πολλές εκπλήξεις, επιφυλάσσει η βραδιά του Εθνικού Τελικού, από τον οποίο θα αναδειχθεί το τραγούδι που θα εκπροσωπήσει την...

Αντίστροφη μέτρηση για τον Τελικό της Eurovision 2025 την Πέμπτη 30/1

Αύριο, Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2025, θα διεξαχθεί η μεγάλη βραδιά της ΕΡΤ, ο Εθνικός Τελικός της Eurovision 2025, στο Christmas Theater, στις 21:00, κατά τη...

Από τον Worth στον Warhol»: Νέα έκθεση στο Τελλόγλειο Μουσείο

Ένα μοναδικό ταξίδι από το ξεκίνημα της μόδας και της ομορφιάς των fashion show, από τον πατέρα της Haute Couture, τον Worth, έως την...

Ο Στίβεν Σπίλμπεργκ «φλέρταρε» με την ιδέα συνέχειας του “Ε.Τ.” που θα γινόταν στο διάστημα

Ο Στίβεν Σπίλμπεργκ αποκάλυψε ότι σκέφτηκε να γυρίσει τη συνέχεια της ταινίας του «Ε.Τ. ο Εξωγήινος», η οποία θα διαδραματίζεται στο διάστημα.Σε συνάντηση με...

Ο Johnny Logan στο Θέατρο Πάλλας

Ο θρύλος της Eurovision για πρώτη φορά στην Ελλάδα, 24 & 25 Μαρτίου 2025 στο Θέατρο ΠαλλάςΟι εκατομμύρια fans της Eurovision ανά τον...

Η Lady Gaga αναφέρεται στις αρνητικές κριτικές του “Joker: Folie a Deux

Σε συνέντευξή της στο περιοδικό ELLE, η πολυβραβευμένη τραγουδίστρια και ηθοποιός Lady Gaga μίλησε μεταξύ άλλων για την ταινία “Joker: Folie à Deux”.Στο σίκουελ...

Η πολυτελής έπαυλη της Γκουίνεθ Πάλτροου πωλήθηκε με χαμηλότερη τιμή από την αρχική

Η Γκουίνεθ Πάλτροου (Gwyneth Paltrow) πούλησε την έπαυλή της στο Λος ‘Αντζελες έναντι $22 εκατ., όπως αναφέρει η Wall Street Journal.Το πολυτελές ακίνητο των...

Έλτον Τζον: Η τεχνητή νοημοσύνη θα κινδυνεύσει το εισόδημα των νέων καλλιτεχνών

Ο Βρετανός ποπ σταρ Έλτον Τζον προειδοποίησε ότι «η τεχνητή νοημοσύνη θα απειλήσει περαιτέρω τα κέρδη των νέων καλλιτεχνών». Άλλα και ο Σερ Πολ...

Nτοκιμαντέρ για το ποπ γκρουπ της δεκαετίας του ’90 “Boyzone

Τριάντα χρόνια μετά τη δημιουργία του ιρλανδικού ανδρικού συγκροτήματος Boyzone, τα μέλη του επανενώνονται για να αφηγηθούν το ταξίδι τους προς τη φήμη σε...

Περιοδεία της παραγωγής του Μίκη Θεοδωράκη «Όμορφη πόλη»

Η θρυλική θεατρική-μουσική παράσταση του Μίκη Θεοδωράκη «Όμορφη πόλη», που πρωτοπαρουσιάστηκε το 1962 και αναβίωσε το 2020, παρουσιάζεται ξανά εφέτος με αφορμή τη συμπλήρωση...

Ισοφάρισε το ρεκόρ των Beatles ο Ρόμπι Γουίλιαμς με 15 δίσκους στην κορυφή...

Ο σταρ της ποπ Ρόμπι Γουίλιαμς ισοφάρισε το ρεκόρ των Beatles για τα περισσότερα άλμπουμ στο νούμερο ένα στο βρετανικό chart, ανακοίνωσε η Επίσημη...

Νέες παραστάσεις «Βεγγέρα» και «Πανδώρα» στο Εθνικό Θέατρο Αθηνών

Το Εθνικό Θέατρο, στο πλαίσιο του Αφιερώματος στο Νεοελληνικό Έργο, ανεβάζει από την  Παρασκευή 2 Μαΐου, στο θέατρο Χώρος, τη Βεγγέρα του Ηλία Καπετανάκη, σε σκηνοθεσία Σοφίας Μαραθάκη. Μια σαρκαστική κωμωδία ηθών γεμάτη ανατροπές και παρεξηγήσεις, που...

Ο Κιμ Τζόουνς Ιππότης του Τάγματος της Λεγεώνας της Τιμής στη Γαλλία

Στον Κιμ Τζόουνς, Βρετανό σχεδιαστή και διευθυντή δημιουργικού του Dior Men, απονεμήθηκε ο τίτλος του Ιππότη του Εθνικού Τάγματος της Λεγεώνας της Τιμής της...

Η επική ταινία φαντασίας “The Stolen Child” στην Ευρωπαϊκή Κινηματογραφική Αγορά, στο Βερολίνο

Στην Ευρωπαϊκή Αγορά Κινηματογράφου τον επόμενο μήνα στο Βερολίνο, θα προβληθούν σε αγοραστές τα πρώτα πλάνα από το μεσαιωνικό έπος φαντασίας “The Stolen Child”.«Σε...

Eurovision 2025: Στο ERTFLIX με ζωντανή μετάδοση και με διερμηνεία η κλήρωση των Ημιτελικών

Η ΕΡΤ θα μεταδώσει από το ERTFLIX την κλήρωση των Ημιτελικών του 69ου Διαγωνισμού Τραγουδιού της Eurovision, αύριο Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2025, στις 13:30.Η κλήρωση, με την οποία θα καθοριστεί σε ποιον από...

Eurovision 2025: Η Μαρίνα Σάττι στον Εθνικό Τελικό την Πέμπτη (30/1)

Η Μαρίνα Σάττι, η εκπρόσωπος της Ελλάδας στη Eurovision 2024, θα ξεσηκώσει το κοινό ερμηνεύοντας το αξέχαστο «ZARI» στον Εθνικό Τελικό, που θα διεξαχθεί την προσεχή Πέμπτη 30 Ιανουαρίου και από...

Ο Μπραντ Πιτ στη νέα ταινία της Paramount, “Heart of the Beast

Ο διάσημος ηθοποιός Μπραντ Πιτ (Brad Pitt) αναλαμβάνει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην επερχόμενη ταινία δράσης της Paramount Pictures, “Heart of the Beast”.Τη σκηνοθεσία και...

Ο Νίκος Πορτοκάλογλου επιστρέφει στο Μέγαρο της Μουσικής

Ένας διαφορετικός, μεικτός ήχος που δεν έχουμε συνηθίσει στη σαραντάχρονη διαδρομή του, με τη συμμετοχή εξαιρετικών νέων ερμηνευτών, είναι το νέο επεισόδιο στο μακρύ...

// ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Χάος στη δίκη Φιλιππίδη: Η δικηγόρος του πετάχτηκε όρθια και χειροκροτούσε – «Είμαστε για...

Στη δίκη του Πέτρου Φιλιππίδη, που διεξάγεται σήμερα, παρουσιάστηκαν...

Ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος προκάλεσε σάλο με εκρηκτική ανάρτηση για το Άμπου Ντάμπι

Ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος, παρακολουθώντας από κοντά την πρόκριση του...

Φανή Σπυριδάκη: Ραγίζει καρδιές για τον επιθετικό καρκίνο που αντιμετωπίζει – «Στον υπέρηχο πάγωσε...

Η Φανή Σπυριδάκη, γνωστή γευσιγνώστρια και επιχειρηματίας, μοιράστηκε την...

Δανάη Μπάρκα: Με διαταγή της οι ρεπόρτερ εισέρχονται στα στούντιο του MEGA αποκλειστικά με...

Η Δανάη Μπάρκα βρίσκεται στο επίκεντρο μιας kontroversy, καθώς...

// ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Λίβανος: Ένας νεκρός και οχτώ τραυματίες από ισραηλινή επίθεση – Σκηνές χάους και πανικού

Στους πρόσφατους ισραηλινούς βομβαρδισμούς στη νότια περιοχή Ναμπατίγια του...

ΣΥΡΙΖΑ: Οδυνηρή επιβεβαίωση η καταδίκη Κασσελάκη για το Πόθεν Έσχες

Ο ΣΥΡΙΖΑ χαρακτηρίζει «πικρή δικαίωση» την καταδίκη του Στέφανου...

Oge: Πέταξε στην Ελβετία για την Klavdia – «Θα μείνετε άφωνοι με αυτό που ετοιμάζουμε στη Eurovision»

Ο Oge, σύντροφος της Klavdia, ταξίδεψε στην Ελβετία για...

Ο Σάσα Βεζένκοφ στέφθηκε βασιλιάς των πλέι οφ της Euroleague

Ο Σάσα Βεζένκοφ αναδείχθηκε πολυτιμότερος παίκτης (MVP) των πλέι...

Μαρινάκης: «Αντιπολίτευση και αξιοπιστία, παραμένουν έννοιες ασύμβατες» – Η τοποθέτησή του για τα Πανεπιστήμια

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης σχολίασε την πρόταση του...

Κοζάνη: Επιτέλους πιάστηκε φυγάς του Κορυδαλλού – Τον καταζητούσαν από το 2020

Στην Κοζάνη συνελήφθη σήμερα ένας 49χρονος δραπέτης των φυλακών...

Καλομοίρα: Έφυγε από τη ζωή ο πεθερός της – Η συγκλονιστική ανάρτηση του συζύγου της, Γιώργου

Ο Γιώργος Μπούσαλης, σύζυγος της Καλομοίρας, βιώνει μια σπαρακτική...

Ουκρανία: Η Βουλή επικύρωσε την “επαναστατική” συμφωνία με τις ΗΠΑ για τα ορυκτά – Τι αποκαλύπτει

Η Βουλή της Ουκρανίας επικύρωσε μια «ιστορική» συμφωνία με...

Ντέιβιντ Μπέκαμ και Γκάρι Νέβιλ εξαγόρασαν τον σύλλογο Σάλφορντ Σίτι

Οι Ντέιβιντ Μπέκαμ και Γκάρι Νέβιλ ολοκλήρωσαν την εξαγορά...

Ρόδος: Θρίλερ με τον θάνατο του 63χρονου ξενοδόχου – Ερευνώνται όλα τα σενάρια

Η υπόθεση του 63χρονου ξενοδόχου Κωνσταντίνου Τσιαντή από τη...

Συγκλονίζει η Σοφία Φυρού: «Υποβλήθηκα σε προληπτική μαστεκτομή! Αντιμετώπιζα 85% κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου»

Η Σοφία Φυρού, σύντροφος του Αλέξανδρου Κοψιάλη, προχώρησε σε...

Άριελ Κωνσταντινίδη: Εντυπωσιάζει με κόκκινο μαγιό και φουσκωμένη κοιλίτσα στον 6ο μήνα της εγκυμοσύνης της

Η Άριελ Κωνσταντινίδη, ηθοποιός που βρίσκεται στον 6ο μήνα...

Φρενίτιδα στον ΟΦΗ για τον τελικό του Κυπέλλου Ελλάδας: Εξαφανίστηκαν πάνω από 10.000 εισιτήρια

Οι φίλοι του ΟΦΗ δείχνουν ενθουσιασμό για τον επικείμενο...

Μόνιμοι διορισμοί στα δικαστήρια: Αποκαλύπτουμε τις περιοχές για τους ΔΕ

Η Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών αναμένει την έγκριση του...

Όταν ο Θεόδωρος Πάγκαλος κήρυξε πόλεμο στις μίνι φούστες

Στις 30 Νοεμβρίου 1925, ο δικτάτορας Θεόδωρος Πάγκαλος εξέδωσε...

Θεοφάνους: Σάλος μετά την ανάρτησή του για την Klavdia – «Με ειλικρίνεια το έγραψα αυτό το πράγμα»

Ο Γιώργος Θεοφάνους, μέσω βίντεο στο Instagram, αποκάλυψε ότι...

Καραβοκύρη για το ξέσπασμα της Κρεμλίδου: «Διχάστηκα έντονα για την προβολή του επεισοδίου»

Στο podcast της Δάφνης Καραβοκύρη, η Έλενα Κρεμλίδου μοιράστηκε...

Έρχεται “σαν αστραπή” το πρώτο ηλεκτρικό VW GTI

Η VW ετοιμάζεται να εισαγάγει το πρώτο ηλεκτρικό GTI,...

Το Peugeot 2008 παραμένει στην κορυφή των πωλήσεων

Το Peugeot 2008, συνεχίζει την άκρως επιτυχημένη εμπορική του...

Ραγκούσης για Κασσελάκη: Ούτε επιδίωκα, ούτε πανηγυρίζω με τη σημερινή καταδίκη

Ο Γιάννης Ραγκούσης, πρώην βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, εξέφρασε τη...

Παναθηναϊκός: Γενική είσοδος 7 ευρώ με Προμηθέα

Η ΚΑΕ Παναθηναϊκός όρισε γενική είσοδο 7 ευρώ στο...

Γκουρούσης αποκαλύπτει – «Η Παυλίδου εξαγριωμένη εκτόξευε τις μπότες της στο κεφάλι της Παναγοπούλου»

Στο δικαστήριο, η Σοφία Παυλίδου κατέθεσε για τον καταγγελθέντα...

Μαρινάκης: Εντυπωσιακή αποκλιμάκωση σημειώνει το δημόσιο χρέος – Τι αποκάλυψε για την επίσκεψη Μητσοτάκη στη Ρώμη

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης ανακοίνωσε την ολοκλήρωση της...

Ηράκλειο: Έριξαν κροτίδα σε λύκειο – Νοσηλεύεται μία μαθήτρια, άλλες 2 τραυματίστηκαν

Στο Ηράκλειο Κρήτης, ένα σοκαριστικό περιστατικό σημειώθηκε σήμερα το...

GNTM 2025: Η Ηλιάνα παίρνει το τιμόνι – Αυτή είναι η τελική επιτροπή

Το νέο GNTM επιστρέφει ανανεωμένο και με φρέσκια κριτική...

ΑΣΕΠ 2Κ/2025: Πότε ξεκινά η προθεσμία υποβολής αιτήσεων;

Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για την προκήρυξη 2Κ/2025 του...

Ηλέκτρα: Ο Παύλος αντιμέτωπος με την τραγική αλήθεια

Η Νεφέλη θέλει να χωρίσει από τον Παύλο και...

Πέτρος Πυλαρινός: Η εξομολόγηση για τον Νίκο Μουτσινά – «Βρεθήκαμε απροσδόκητα»

Ο Πέτρος Πυλαρινός, frontman των Alcatrash, μίλησε στην εκπομπή...

Final Four Euroleague: Αποκαλύφθηκαν οι οκτώ ρέφερι που θα κυριαρχήσουν στο Άμπου Ντάμπι

Η Euroleague ανακοίνωσε τους οκτώ διαιτητές που θα διευθύνουν...

Αθηναΐς Νέγκα για την απόφαση του MEGA για Μπάρκα: «Τι προσδοκούσατε; Καρτούλα και παρτάκι;»

Η Αθηναΐς Νέγκα εξέφρασε την υποστήριξή της για τη...

Γεωργιάδης: Δρομολογείται με συναίνεση η ενοποίηση των νοσοκομείων «Αγία Βαρβάρα» και «Αττικόν»

Ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης ανακοίνωσε την έναρξη διαλόγου...

Τηλεθέαση: Έκπληξη στη δεύτερη θέση με εκπομπή του MEGA – Θριάμβευσε ο Λιάγκας

Στην πρωινή τηλεθέαση, το πρόγραμμα "Breakfast@star" του MEGA σημείωσε...

Αποκαλύφθηκε η συναρπαστική Toyota Corolla Cross GR Sport

Η ανανεωμένη Toyota Corolla Cross GR Sport συνδυάζει μοντέρνα...

Ο διαβόητος τσαρλατάνος που ακούσια επαναστάτησε την επιστήμη με τα αλλόκοτα εργαλεία του

Ο Ελίσα Πέρκινς, ένας Αμερικανός γιατρός, δημιούργησε τη δόλια...

Κρεμλίδου: «Μέχρι να φύγω από αυτόν τον κόσμο…» – Η συγκινητική εξομολόγηση που άφησε άφωνο το κοινό

Η Έλενα Κρεμλίδου παραχώρησε μια συγκινητική συνέντευξη στη Δάφνη...

Ακινητοποιείται ο θρυλικός Οδοντωτός την Κυριακή στη γραφική διαδρομή Διακοπτό – Καλάβρυτα – Διακοπτό

Ο Οδοντωτός Σιδηρόδρομος δεν θα πραγματοποιήσει δρομολόγια την Κυριακή...

Χαρίτσης καταγγέλλει στη Βουλή: Προσχηματική η οικολογική ευαισθησία της κυβέρνησης

Ο Αλέξης Χαρίτσης, πρόεδρος της Νέας Αριστεράς, κατήγγειλε την...

Ο τιμωρός: Ο Αλέξης μια ανάσα απο τον εγκλεισμό του σε ψυχιατρείο

Μετά το έγκλημα που διέπραξε, ο Αλέξης βρίσκεται σε...

Αγγελόπουλος & Βαμβακούση: Σε εξωτικό παράδεισο με την κόρη τους (Εντυπωσιακές φωτογραφίες και βίντεο)

Ο Γιώργος Αγγελόπουλος και η Δήμητρα Βαμβακούση, ένα από...

Ο παππούς που επιβίωσε 28 χρόνια ως… νεκρός στα χαρτιά

Ένας 73χρονος Βραζιλιάνος, ο Manoel Marciano da Silva, πέρασε...

Επιχείρηση «Χρωμίτης» 1950: Η θρυλική απόβαση στην Ιντσόν

Η Επιχείρηση «Χρωμίτης» το 1950, γνωστή και ως απόβαση...

Σοκαρισμένοι επιστήμονες: Τα δέντρα “επικοινωνούν” μεταξύ τους κατά τη διάρκεια της έκλειψης!

Σύμφωνα με μια νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό...

Το αίνιγμα των «Κυριών του Αναυλόχου»: Τα μυστηριώδη γυναικεία ειδώλια που ανακαλύφθηκαν σε βουνό της Κρήτης

Αρχαιολογικές ανασκαφές στον αρχαίο οικισμό του Αναυλόχου στην Κρήτη...