Η Ελίζαμπετ Λεόνσκαγια ανοίγει την χρονιά στην Κρατική Ορχήστρα Αθηνών

Αποθήκευση άρθρου
Το άρθρο προστέθηκε στη λίστα σας

«H μουσική του Μπετόβεν εκφράζεται αβίαστα, σα να κυλά στο αίμα της…»  γραφόταν με ενθουσιασμό σε κριτική για την ερμηνεία της Ελίζαμπετ Λεόνσκαγια που ανοίγει την χρονιά στην Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, με την οποία συμπράττει στο Τρίτο Κοντσέρτο για Πιάνο και Ορχήστρα του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν (18.10.). Σε αυτή την τρίτη της συνάντηση με την Ορχήστρα η μεγάλη κυρία του πιάνου θα αποδώσει το δράμα και τις συναισθηματικές εναλλαγές που κρύβει το έργο, στο τρίτο μέρος του οποίου ο Μπετόβεν είναι εμφανώς επηρεασμένος από τον Μότσαρτ. Η βραδιά, ανοίγει με την ατμοσφαιρική εισαγωγή από την όπερα «Όμπερον» του Καρλ Μαρία φον Βέμπερ «ένα αριστούργημα οπερατικής ενορχήστρωσης», που αποτελεί ιδανική έναρξη συμφωνικών συναυλιών.  

Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται με την γεμάτη μελωδικότητα και φρεσκάδα Συμφωνία «της Άνοιξης» του Ρόμπερτ Σούμαν που γράφτηκε όταν ευτυχής διένυε τους πρώτους μήνες γάμου με την πιανίστρια Κλάρα Σούμαν. Έμπνευση για τη σύνθεση υπήρξε ο στίχος του ποιητή Α. Μπέτγκερ: “Im Tale blüht der Frühling auf!” (“στην κοιλάδα ανθίζει η Άνοιξη”). Και πραγματικά, η Άνοιξη, ως εποχή και ως αίσθηση, διέπει τη Συμφωνία της οποίας ηγείται ο Λουκάς Καρυτινός. Πρόκειται για ένα από τα έργα που έδωσαν τον τίτλο στην νέα καλλιτεχνική περίοδο της ΚΟΑ η οποία υπόσχεται μία δημιουργική ΑΝΟΙΞΗ ΟΛΟ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ

Το πρόγραμμα με μια ματιά 

ΚΑΡΛ ΜΑΡΙΑ ΦΟΝ ΒΕΜΠΕΡ (1786–1826) 

Oberon, εισαγωγή για ορχήστρα 

ΛΟΥΝΤΒΙΧ ΒΑΝ ΜΠΕΤΟΒΕΝ (1770–1827) 

Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα αρ. 3 σε ντο ελάσσονα, έργο 37 

ΡΟΜΠΕΡΤ ΣΟΥΜΑΝ (1810–1856) 

Συμφωνία αρ. 1 σε σι ύφεση μείζονα, έργο 38, «της Ανοίξεως» 

Σολίστ 

Ελίζαμπετ Λεόνσκαγια, πιάνο 

ΜΟΥΣΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ 

Λουκάς Καρυτινός 

Ώρα: 19:30 
Δωρεάν εισαγωγική ομιλία για τους κατόχους εισιτηρίων 

INFO

Τιμές εισιτηρίων: 60€, 45€, 35€, 25€ και 15€ (εκπτωτικό) 

Online αγορά εδώ 

Η Ελίζαμπετ Λεόνσκαγια ανοίγει την χρονιά στην Κρατική Ορχήστρα Αθηνών
Λουκάς Καρυτινός 

Το σχόλιο της Ελίζαμπετ Λεόνσκαγια 

 Όταν ερμηνεύω, δεν προβάλλω τον εαυτό μου στη σκηνή, αλλά την μουσική. Η μουσική είναι αυτή που μετράει. Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενη που επιστρέφω για τρίτη φορά στους μουσικούς της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, ερμηνεύοντας το Τρίτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπετόβεν.

Για την Ιστορία

CARL MARIA VON WEBER (1786 – 1826) 

Εισαγωγή από την όπερα «Oberon» 

Η τραγική ιστορία της σύνθεσης της όπερας «Oberon», τελευταίας όπερας του Weber, είναι σχεδόν το ίδιο ενδιαφέρουσα με την πλοκή του έργου αυτού καθ’ εαυτό. Ήδη σε προχωρημένο στάδιο φυματίωσης και σε δυσχερέστατη οικονομική κατάσταση, ο Weber δεν μπορούσε να αρνηθεί την πρόταση του Άγγλου ιμπρεσάριου Charles Kemble να συνθέσει μία όπερα για τη σκηνή του Λονδίνου με θέμα τον Όμπερον, βασιλιά των ξωτικών, παρόλο που συναισθανόταν ότι η εργασία αυτή σε συνδυασμό με το ταξίδι του στο Λονδίνο θα επιδείνωναν ανεπανόρθωτα την κατάσταση της υγείας του. Σε επιστολή προς ένα φίλο του ο συνθέτης αποκαλύπτει πως είχε πλήρη επίγνωση του κινδύνου για την ίδια του τη ζωή αλλά ταυτόχρονα και της αδήριτης ανάγκης να εξασφαλίσει κάποια χρήματα για την επιβίωση της οικογένειάς του. Και όντως οι δώδεκα παραστάσεις της όπερας υπήρξαν αρκούντως προσοδοφόρες για τον Weber, ο οποίος όμως λίγες εβδομάδες μετά την πρεμιέρα (που διηύθυνε ο ίδιος) στις 12 Απριλίου 1826 στο Covent Garden, θα άφηνε την τελευταία του πνοή στο Λονδίνο.  

Η όπερα, σε αγγλικό λιμπρέτο του James Robinson Planché, το οποίο βασίστηκε στο γερμανικό ποίημα «Oberon» του Christoph Martin Wieland, δεν κατόρθωσε ποτέ να καθιερωθεί στο λυρικό ρεπερτόριο παρά τις αδιαμφισβήτητες μουσικές αρετές της, σε αντίθεση με την εισαγωγή της, «ένα εξαίσιο αριστούργημα οπερατικής ενορχήστρωσης», που με τη «μεθυστική της γλυκύτητα»  αποτελεί διαχρονικά ένα ιδανικό εναρκτήριο έργο των συμφωνικών συναυλιών.  

Η εισαγωγή είναι γραμμένη σε φόρμα σονάτας, κάθε θέμα της οποίας προέρχεται και από ένα σημαντικό μουσικά σημείο της όπερας. Στο σόλο του κόρνου στην αρχή, που αντιπροσωπεύει το μαγικό κόρνο του ήρωα της όπερας Huon, απαντούν σε χαμηλή δυναμική τα έγχορδα μαζί με τα φλάουτα και τα κλαρινέτα –ήχοι συνδεδεμένοι με τον κόσμο των ξωτικών. Μία φανφάρα από τις τρομπέτες ακούγεται μυστηριώδης, σαν από μακριά, πριν το ξέσπασμα όλης της ορχήστρας, που σηματοδοτεί την έναρξη του Allegro πάνω σε θέματα από τις περιπέτειες του Huon. Γοργά περάσματα στα βιολιά παραπέμπουν στη διαφυγή των δύο εραστών – πρωταγωνιστών, του Huon και της πριγκήπισας Reiza, ενώ το λυρικό σόλο του κλαρινέτου λίγο αργότερα προέρχεται από την άρια του Huon στην πρώτη πράξη. Μετά από άλλες θεματικές αναφορές στο υλικό της όπερας η εισαγωγή ολοκληρώνεται εντυπωσιακά με ένα θέμα βασισμένο στην κορύφωση της άριας της Reiza («Άντρα μου, άντρα μου, έχουμε σωθεί!») από τη δεύτερη πράξη. 

LUDWIGVANBEETHOVEN (1770 – 1827): 

Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα αρ.3 σε ντο ελάσσονα, έργο 37 

  1. Allegro con brio 
  1. Largo 
  1. Rondo. Allegro 

To 1803 o Emanuel Schickaneder, λιμπρετίστας και παραγωγός του Μαγεμένου Αυλού του Mozart, ανέλαβε τη διοίκηση του θεάτρου TheateranderWien της αυστριακής πρωτεύουσας. Το θέατρο αυτό ανταγωνιζόταν το Kärtnertortheater, που διηύθυνε αντίστοιχα ο βαρόνος Peter von Braun. Όταν ο τελευταίος προσέλαβε το διακεκριμένο συνθέτη Luigi Cherubini ως επίσημο συνθέτη του θεάτρου του, ο Schickaneder ένιωσε την ανάγκη να προβεί σε μία ανάλογη ενέργεια και έτσι απευθύνθηκε στον Beethoven. Εκείνος αποδέχθηκε με ικανοποίηση την πρόταση, τόσο γιατί είχε ήδη διαμορφωθεί μέσα του η επιθυμία να ασχοληθεί με την όπερα, όσο και για τις οικονομικές απολαβές, που μία τέτοια θέση συνεπαγόταν για τον ίδιο. Τελικά μόλις προς το τέλος πια του χρόνου o Beethoven αποφάσισε να καταπιαστεί με τη σύνθεση του Fidelio αλλά στο μεταξύ εκμεταλλεύτηκε το θέατρο για να παρουσιάσει ορισμένα ορχηστρικά έργα του. Δεδομένου ότι εκείνη την εποχή το ανέβασμα όπερας απαγορευόταν κατά τη Σαρακοστή στις καθολικές χώρες, το TheateranderWienήταν διαθέσιμο για συναυλίες και έτσι ο Beethoven οργάνωσε μία για τις 5 Απριλίου. Είχαν περάσει τρία ολόκληρα χρόνια από την τελευταία συναυλία αποκλειστικά με δικά του έργα και σημαντικές παρτιτούρες «περίμεναν» την παρουσίασή τους στο κοινό της Βιέννης. Συγκεκριμένα στο πρόγραμμα της συναυλίας περιλήφθηκαν –εκτός από την Πρώτη Συμφωνία, που είχε ήδη εκτελεστεί παλιότερα με μεγάλη επιτυχία- τρία νέα έργα: η Δεύτερη Συμφωνία, το ορατόριο Ο Χριστός στο Όρος των Ελαιών και το τρίτο κοντσέρτο για πιάνο, που είχε σε αδρές γραμμές ολοκληρωθεί την άνοιξη του 1800.  

Ο Beethoven ωστόσο, όντας ο κατεξοχήν τελειομανής συνθέτης, που συνέχεια προέβαινε σε μικρότερες ή μεγαλύτερες διορθώσεις και βελτιώσεις των έργων του, βρέθηκε να προσθέτει τις τελευταίες «πινελιές» στις παραπάνω συνθέσεις κυριολεκτικά μέχρι την τελευταία στιγμή πριν από τη συναυλία. Χαρακτηριστικά ο μαθητής του, Ferdinand Ries, αφηγείται πως τον βρήκε να αντιγράφει τις πάρτες των τρομπονιών για το ορατόριο τα χαράματα της ίδιας μέρας. Ο Beethoven είχε στη διάθεσή του μόνο μία –αν και μαραθώνια- πρόβα εκείνη τη μέρα και με δεδομένο το τότε εκτελεστικό επίπεδο των μουσικών μπορεί κανείς να αντιληφθεί, πως οι εκτελέσεις των έργων θα ήταν πολύ κατώτερες των απαιτήσεών τους. Κοινό και κριτικοί κράτησαν από ουδέτερη ως ψυχρή στάση απέναντι στις νέες συνθέσεις, αντίδραση αναμενόμενη υπό τις συνθήκες ελλιπούς προετοιμασίας της συναυλίας. 

Πιο συγκεκριμένα, όσον αφορά στις συνθήκες της πρώτης εκτέλεσης του τρίτου κοντσέρτου για πιάνο, έχει ενδιαφέρον η προσωπική μαρτυρία του μαέστρου Ignaz von Seyfried, ο οποίος γυρνούσε τα φύλλα στον Beethoven: «Δεν έβλεπα σχεδόν τίποτε άλλο παρά κενές σελίδες. Το πολύ πολύ, στη μία ή την άλλη σελίδα λίγα αιγυπτιακά ιερογλυφικά, εντελώς ακατανόητα για μένα, που λειτουργούσαν ως οδηγοί για τον ίδιο, μιας και έπαιζε το μέρος του πιάνου από μνήμης. Κάτι τέτοιο άλλωστε ήταν συχνό φαινόμενο, αφού δεν είχε χρόνο να καταγράψει τη μουσική πλήρως στο χαρτί. Μου έκανε ένα διακριτικό νεύμα στο τέλος της κάθε «αόρατης» σελίδας και η αγωνία μου, που οριακά μπορούσα να κρατήσω κρυφή, να μη χάσω κάθε επίμαχο σημείο, τον διασκέδασε πολύ και γέλασε με την καρδιά του στο δείπνο που ακολούθησε μετά τη συναυλία.» 

Το πρώτο μέρος, γραμμένο στην αναμενόμενη φόρμα σονάτας, ανοίγει με μία εκτενέστατη εισαγωγή από την ορχήστρα, που αποτελεί αφ’ εαυτής μία πλήρη –αμιγώς συμφωνικής υφής και αίσθησης- έκθεση του θεματικού υλικού. Το πιάνο εμφανίζεται στο προσκήνιο με θεαματικές ανιούσες κλίμακες και πραγματοποιεί συνεπικουρούμενο από την ορχήστρα μία νέα έκθεση, στην οποία αφήνει τη σφραγίδα μίας δεξιοτεχνικής αλλά και ουσιαστικά εκφραστικής πρωταγωνιστικής παρουσίας. Ακολουθεί μία δραματική ανάπτυξη βασισμένη στο υλικό της έκθεσης και μία τυπική επανέκθεση, που με τη σειρά της οδηγεί σε μία μεγάλη cadenza του σολίστα. Μία από τις πιο γοητευτικές στιγμές όλου του πρώτου μέρους είναι η καταληκτική ενότητα (coda) του μέρους, όπου αρχικά η ορχήστρα συνοδεύεται από αιθέριους αρπισμούς του πιάνου αλλά προοδευτικά η ένταση κλιμακώνεται προς μία δραματική κορύφωση. 

Το αργό, δεύτερο μέρος σε Μι μείζονα, αναπτύσσεται σε τριμερή μορφή (ΑΒΑ) και μέσα σε μια εν πολλοίς ήρεμη και εύθραυστη ατμόσφαιρα, που μετατοπίζει την εξωστρεφή δραματικότητα του πρώτου μέρους σε μία πιο εσωτερική διάσταση, όπου ισορροπημένα συνδυάζεται η δωρική στιβαρότητα ενός ύμνου ή μίας ειλικρινούς προσευχής με μία εκ βαθέων αισθαντική ερωτική σκηνή. 

Με μία ευφυή νοηματικά μετάβαση από τη Μι μείζονα στη ντο ελάσσονα, (το σολ δίεση της καταληκτικής συγχορδίας της Μι μείζονας ερμηνεύεται ως λα ύφεση στην αρχική συγχορδία του τρίτου μέρους) ξεκινά ένα ζωντανό και γεμάτο ενέργεια ροντό. Η φόρμα αυτή είχε παραδοσιακά χρησιμοποιηθεί ως ένα ανάλαφρα ευχάριστο φινάλε συμφωνικών έργων, αλλά ήδη στα τελευταία του κοντσέρτα για πιάνο ο Mozart είχε επεκτείνει το εύρος και βάθος των συναισθημάτων, που μπορούσαν να εκφραστούν στο πλαίσιο μίας τέτοιας φόρμας. Ο Beethoven εν προκειμένω ακολουθεί το πρότυπο του Mozart, εμπνεόμενος ιδίως από το κοντσέρτο για πιάνο αρ.24 KV 491, επίσης στη ντο ελάσσονα, που αποτελούσε ένα πολύ αγαπημένο του έργο. Ο Beethoven χρησιμοποιεί αντιθετικού χαρακτήρα επεισόδια αλλά προσδίδει επιπλέον μουσικό βάθος στη σύνθεσή του επιστρατεύοντας και στοιχεία από τη φόρμα της σονάτας, ακόμα και χρησιμοποιώντας ένα ορχηστρικό φουγκάτο στο δεύτερο επεισόδιο. Στο τέλος ο συνθέτης μας επιφυλάσσει μία έκπληξη, καθώς μεταβαίνει στη λαμπερή Ντο μείζονα (και σε άλλο ρυθμό από τον αρχικό), για να δώσει μία εντυπωσιακή και αισιόδοξη κατάληξη στο κοντσέρτο.  
 
ΡΟΜΠΕΡΤ ΣΟΥΜΑΝ (1810 – 1856) 

Συμφωνία αρ. 1 σε σι ύφεση μείζονα, έργο 38 «της Ανοίξεως» 

1. Andante un poco maestoso – Allegro molto vivace 

2. Larghetto 

3. Scherzo: Molto vivace 

4. Allegro animato e grazioso 

Τα πρώτα δέκα περίπου χρόνια της συνθετικής δημιουργίας του Ρόμπερτ Σούμαν αφιερώθηκαν σχεδόν αποκλειστικά στη σύνθεση έργων για πιάνο, που φανερώνουν περίτρανα το ταλέντο του συνθέτη τους, τη νεανική του επαναστατικότητα και βέβαια τον έρωτά του για την Κλάρα Βηκ. Το 1939, η Κλάρα έγραφε στο ημερολόγιό της για τον Ρόμπερτ: «Η έμπνευσή του δεν μπορεί να βρει αρκετό πεδίο στο πιάνο… Η μεγαλύτερη επιθυμία μου είναι να γράψει για ορχήστρα. Είθε να πετύχω να τον φέρω εκεί».  

Το έναυσμα για τη σύνθεση μίας συμφωνίας δόθηκε από τον στίχο του Γερμανού ποιητή Άντολφ Μπέτγκερ: “Im Tale blüht der Frühling auf!” («στην κοιλάδα ανθίζει η Άνοιξη»). Ο Σούμαν εμπνεόμενος από αυτόν σχεδίασε το έργο σε μόλις τέσσερις μέρες (23–26 Ιανουαρίου 1841) και ολοκλήρωσε την ενορχήστρωσή του στις 20 Φεβρουαρίου, ενώ στις 31 Μαρτίου ο Φέλιξ Μέντελσον διηύθυνε την πρώτη εκτέλεση της Πρώτης Συμφωνίας στη Λειψία. Η Άνοιξη, ως εποχή και ως αίσθηση, διέπει όλη τη συμφωνία, τα τέσσερα μέρη της οποίας μάλιστα είχαν αρχικά και αντίστοιχους τίτλους: Το ξύπνημα της Άνοιξης, Βράδυ, Εύθυμοι Σύντροφοι και Η αιχμή της Άνοιξης, αν και αυτοί αργότερα αποσύρθηκαν από τον συνθέτη. Η ιδιαίτερη απήχηση της Άνοιξης στον Σούμαν μπορεί να αποδοθεί κυρίως στον πρόσφατο γάμο του (Σεπτέμβριος 1840) και στην ευτυχή φάση, που διένυε τότε από κάθε άποψη στη ζωή του.  

Για το πρώτο μέρος της Συμφωνίας ο Σούμαν έγραψε σε επιστολή του: «Θα ήθελα η πρώτη είσοδος της τρομπέτας να ηχεί σαν να έρχεται από ψηλά, σαν ένα κάλεσμα αφύπνισης. Στην πορεία θα ήθελα η μουσική να απηχεί το πρασίνισμα της φύσης, ίσως και το πέταγμα μίας πεταλούδας στον αέρα, και στο Allegro να δείχνει πώς οτιδήποτε σχετίζεται με την Άνοιξη έρχεται στη ζωή». Το αργό, δεύτερο μέρος αποτελεί ένα μουσικό πορτρέτο της Κλάρα Σούμαν. Παρά κάποιες αγωνιώδεις στιγμές, στο σύνολό του είναι ένα μέρος ήρεμο και βαθιά εκφραστικό. Στην coda κάνουν την εμφάνισή τους για πρώτη φορά μέσα στη συμφωνία τα τρομπόνια με μία νέα ιδέα σε χαμηλή δυναμική, που μουσικά προϊδεάζει τον ακροατή για το ερχόμενο -χωρίς διακοπή- τρίτο μέρος. Στο κυρίως τμήμα του ενεργητικού σκέρτσου παρεμβάλλονται δύο τρίο (ΑΒΑΓΑ). Η ήρεμη coda επαναφέρει τμήματα του δεύτερου τρίο. Μία εντυπωσιακή ανιούσα κίνηση ανοίγει και δίνει το χαρακτηριστικό ρυθμικό στίγμα του τελευταίου μέρους σε φόρμα σονάτας. Δύο θέματα κυριαρχούν εδώ, το πρώτο παιγνιώδες ενώ το δεύτερο πιο θλιμμένο, αποτελώντας και το βασικό αντικείμενο επεξεργασίας. Στην επανέκθεση το όμποε, το κόρνο και το φλάουτο αναλαμβάνουν πιο προβεβλημένους ρόλους και η συμφωνία κλείνει μέσα σε κλίμα γενικής ευφορίας. 


Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

// ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Ινδία – Πακιστάν: Πόσο μακριά μπορεί να φτάσει η σύγκρουση των δύο πυρηνικών δυνάμεων; Τα 4 «κλειδιά» για την εξέλιξη των αντιποίνων

Αλεξάνδρα Νίκα: Η συγκινητική φωτογραφία με τον γιο της – Παραδομένη στη μητρική αγάπη

Πέντε συγκλονιστικές αλήθειες για τον πρώτο serial killer των ΗΠΑ – Οι εφημερίδες τον χρυσοπλήρωσαν για την εξομολόγησή του

Ρόδος: Βρέθηκε νεκρός ο 63χρονος επιχειρηματίας που αγνοούνταν για έξι ημέρες

Νίνο: «Όταν έγινα μπαμπάς έγινε…» – Η εξομολόγηση για την οικογένεια και τα παιδιά του

Συναγερμός: Αγνοείται 15χρονη κοπέλα από τη Νέα Ερυθραία

Fed: Η Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ πάγωσε ξανά τα επιτόκια

Αφροδίτη Λιάντου: Πρώτο πλάνο για χάρη του Σκουρλέτη – Τον εκθείασε απροκάλυπτα

Παναθηναϊκός: Τα δάκρυα του Πρωτοψάλτη, οι έξαλλοι πανηγυρισμοί και η απονομή του τροπαίου για τον τίτλο στη Volley League

Τραμπ: Καλεί Ινδία και Πακιστάν να σταματήσουν τις εχθροπραξίες

Σοκ στη Νέα Σμύρνη: Ηλικιωμένη έχασε τη ζωή της από πυρκαγιά σε διαμέρισμα

Κωνσταντίνος Βασάλος: Έμαθε από ρεπόρτερ για το τέλος του «Πάμε Δανάη» – Η αντίδρασή του

Χάος πριν το Παρί Σεν Ζερμέν – Άρσεναλ, άγρια σύγκρουση μεταξύ αστυνομίας και οπαδών

Λιβύη: Αρνείται κατηγορηματικά συμφωνία για φιλοξενία μεταναστών απελαθέντων από ΗΠΑ

Αγωνία: Χάθηκε η 16χρονη Κωνσταντίνα από τον Πειραιά

00:00 / 00:00

Eurovision 2025 – Εθνικός Τελικός: Οι εκπλήξεις της βραδιάς – Η σειρά των...

Φαντασμαγορικό θέαμα, με τραγούδι, χορό,  ρυθμό και πολλές εκπλήξεις, επιφυλάσσει η βραδιά του Εθνικού Τελικού, από τον οποίο θα αναδειχθεί το τραγούδι που θα εκπροσωπήσει την...

Αντίστροφη μέτρηση για τον Τελικό της Eurovision 2025 την Πέμπτη 30/1

Αύριο, Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2025, θα διεξαχθεί η μεγάλη βραδιά της ΕΡΤ, ο Εθνικός Τελικός της Eurovision 2025, στο Christmas Theater, στις 21:00, κατά τη...

Από τον Worth στον Warhol»: Νέα έκθεση στο Τελλόγλειο Μουσείο

Ένα μοναδικό ταξίδι από το ξεκίνημα της μόδας και της ομορφιάς των fashion show, από τον πατέρα της Haute Couture, τον Worth, έως την...

Ο Στίβεν Σπίλμπεργκ «φλέρταρε» με την ιδέα συνέχειας του “Ε.Τ.” που θα γινόταν στο διάστημα

Ο Στίβεν Σπίλμπεργκ αποκάλυψε ότι σκέφτηκε να γυρίσει τη συνέχεια της ταινίας του «Ε.Τ. ο Εξωγήινος», η οποία θα διαδραματίζεται στο διάστημα.Σε συνάντηση με...

Ο Johnny Logan στο Θέατρο Πάλλας

Ο θρύλος της Eurovision για πρώτη φορά στην Ελλάδα, 24 & 25 Μαρτίου 2025 στο Θέατρο ΠαλλάςΟι εκατομμύρια fans της Eurovision ανά τον...

Η Lady Gaga αναφέρεται στις αρνητικές κριτικές του “Joker: Folie a Deux

Σε συνέντευξή της στο περιοδικό ELLE, η πολυβραβευμένη τραγουδίστρια και ηθοποιός Lady Gaga μίλησε μεταξύ άλλων για την ταινία “Joker: Folie à Deux”.Στο σίκουελ...

Η πολυτελής έπαυλη της Γκουίνεθ Πάλτροου πωλήθηκε με χαμηλότερη τιμή από την αρχική

Η Γκουίνεθ Πάλτροου (Gwyneth Paltrow) πούλησε την έπαυλή της στο Λος ‘Αντζελες έναντι $22 εκατ., όπως αναφέρει η Wall Street Journal.Το πολυτελές ακίνητο των...

Έλτον Τζον: Η τεχνητή νοημοσύνη θα κινδυνεύσει το εισόδημα των νέων καλλιτεχνών

Ο Βρετανός ποπ σταρ Έλτον Τζον προειδοποίησε ότι «η τεχνητή νοημοσύνη θα απειλήσει περαιτέρω τα κέρδη των νέων καλλιτεχνών». Άλλα και ο Σερ Πολ...

Nτοκιμαντέρ για το ποπ γκρουπ της δεκαετίας του ’90 “Boyzone

Τριάντα χρόνια μετά τη δημιουργία του ιρλανδικού ανδρικού συγκροτήματος Boyzone, τα μέλη του επανενώνονται για να αφηγηθούν το ταξίδι τους προς τη φήμη σε...

Περιοδεία της παραγωγής του Μίκη Θεοδωράκη «Όμορφη πόλη»

Η θρυλική θεατρική-μουσική παράσταση του Μίκη Θεοδωράκη «Όμορφη πόλη», που πρωτοπαρουσιάστηκε το 1962 και αναβίωσε το 2020, παρουσιάζεται ξανά εφέτος με αφορμή τη συμπλήρωση...

Ισοφάρισε το ρεκόρ των Beatles ο Ρόμπι Γουίλιαμς με 15 δίσκους στην κορυφή...

Ο σταρ της ποπ Ρόμπι Γουίλιαμς ισοφάρισε το ρεκόρ των Beatles για τα περισσότερα άλμπουμ στο νούμερο ένα στο βρετανικό chart, ανακοίνωσε η Επίσημη...

Νέες παραστάσεις «Βεγγέρα» και «Πανδώρα» στο Εθνικό Θέατρο Αθηνών

Το Εθνικό Θέατρο, στο πλαίσιο του Αφιερώματος στο Νεοελληνικό Έργο, ανεβάζει από την  Παρασκευή 2 Μαΐου, στο θέατρο Χώρος, τη Βεγγέρα του Ηλία Καπετανάκη, σε σκηνοθεσία Σοφίας Μαραθάκη. Μια σαρκαστική κωμωδία ηθών γεμάτη ανατροπές και παρεξηγήσεις, που...

Ο Κιμ Τζόουνς Ιππότης του Τάγματος της Λεγεώνας της Τιμής στη Γαλλία

Στον Κιμ Τζόουνς, Βρετανό σχεδιαστή και διευθυντή δημιουργικού του Dior Men, απονεμήθηκε ο τίτλος του Ιππότη του Εθνικού Τάγματος της Λεγεώνας της Τιμής της...

Η επική ταινία φαντασίας “The Stolen Child” στην Ευρωπαϊκή Κινηματογραφική Αγορά, στο Βερολίνο

Στην Ευρωπαϊκή Αγορά Κινηματογράφου τον επόμενο μήνα στο Βερολίνο, θα προβληθούν σε αγοραστές τα πρώτα πλάνα από το μεσαιωνικό έπος φαντασίας “The Stolen Child”.«Σε...

Eurovision 2025: Στο ERTFLIX με ζωντανή μετάδοση και με διερμηνεία η κλήρωση των Ημιτελικών

Η ΕΡΤ θα μεταδώσει από το ERTFLIX την κλήρωση των Ημιτελικών του 69ου Διαγωνισμού Τραγουδιού της Eurovision, αύριο Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2025, στις 13:30.Η κλήρωση, με την οποία θα καθοριστεί σε ποιον από...

Eurovision 2025: Η Μαρίνα Σάττι στον Εθνικό Τελικό την Πέμπτη (30/1)

Η Μαρίνα Σάττι, η εκπρόσωπος της Ελλάδας στη Eurovision 2024, θα ξεσηκώσει το κοινό ερμηνεύοντας το αξέχαστο «ZARI» στον Εθνικό Τελικό, που θα διεξαχθεί την προσεχή Πέμπτη 30 Ιανουαρίου και από...

Ο Μπραντ Πιτ στη νέα ταινία της Paramount, “Heart of the Beast

Ο διάσημος ηθοποιός Μπραντ Πιτ (Brad Pitt) αναλαμβάνει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην επερχόμενη ταινία δράσης της Paramount Pictures, “Heart of the Beast”.Τη σκηνοθεσία και...

Ο Νίκος Πορτοκάλογλου επιστρέφει στο Μέγαρο της Μουσικής

Ένας διαφορετικός, μεικτός ήχος που δεν έχουμε συνηθίσει στη σαραντάχρονη διαδρομή του, με τη συμμετοχή εξαιρετικών νέων ερμηνευτών, είναι το νέο επεισόδιο στο μακρύ...

// ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Χάος στη δίκη Φιλιππίδη: Η δικηγόρος του πετάχτηκε όρθια και χειροκροτούσε – «Είμαστε για...

Στη δίκη του Πέτρου Φιλιππίδη, που διεξάγεται σήμερα, παρουσιάστηκαν...

Πάμε Δανάη: Οργή και σοκ των συνεργατών της Μπάρκα για το αιφνίδιο τέλος της...

Η εκπομπή "Πάμε Δανάη" του MEGA ανακοινώθηκε ότι θα...

Πέτρος Κωστόπουλος: «Ήθελα να αυτοκτονήσω, ήθελα με τη μηχανή να συντριβώ» – Το AIDS,...

Ο Πέτρος Κωστόπουλος, σε μια αποκαλυπτική συνέντευξη στην εκπομπή...

// ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Αλεξάνδρα Νίκα: Η συγκινητική φωτογραφία με τον γιο της – Παραδομένη στη μητρική αγάπη

Η Αλεξάνδρα Νίκα μοιράζεται τη χαρά της μητρότητας μέσω...

Ρόδος: Βρέθηκε νεκρός ο 63χρονος επιχειρηματίας που αγνοούνταν για έξι ημέρες

Νεκρός εντοπίστηκε ο 63χρονος ξενοδόχος Κωνσταντίνος Τσιαντής στη Ρόδο,...

Νίνο: «Όταν έγινα μπαμπάς έγινε…» – Η εξομολόγηση για την οικογένεια και τα παιδιά του

Ο Νίνο παραχώρησε μια ειλικρινή συνέντευξη στο podcast «Restart»,...

Συναγερμός: Αγνοείται 15χρονη κοπέλα από τη Νέα Ερυθραία

Η 15χρονη Νασμιγιέ εξαφανίστηκε το πρωί της Τετάρτης (07/05/2025)...

Fed: Η Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ πάγωσε ξανά τα επιτόκια

Η Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ (Fed) αποφάσισε να διατηρήσει...

Αφροδίτη Λιάντου: Πρώτο πλάνο για χάρη του Σκουρλέτη – Τον εκθείασε απροκάλυπτα

Η Αφροδίτη Λιάντου και ο Αλέξανδρος Σκουρλέτης, που γνωρίστηκαν...

Παναθηναϊκός: Τα δάκρυα του Πρωτοψάλτη, οι έξαλλοι πανηγυρισμοί και η απονομή του τροπαίου για τον τίτλο στη Volley League

Μετά από ένα καταπληκτικό παιχνίδι, που κράτησε κάτι λιγότερο...

Τραμπ: Καλεί Ινδία και Πακιστάν να σταματήσουν τις εχθροπραξίες

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, κάλεσε σήμερα την...

Σοκ στη Νέα Σμύρνη: Ηλικιωμένη έχασε τη ζωή της από πυρκαγιά σε διαμέρισμα

Τραγικό περιστατικό σημειώθηκε στη Νέα Σμύρνη, όπου μια ηλικιωμένη...

Κωνσταντίνος Βασάλος: Έμαθε από ρεπόρτερ για το τέλος του «Πάμε Δανάη» – Η αντίδρασή του

Δημοσιογράφος της εκπομπής του OPEN, Πρωινό ΣουΣου, συνάντησε τον...

Χάος πριν το Παρί Σεν Ζερμέν – Άρσεναλ, άγρια σύγκρουση μεταξύ αστυνομίας και οπαδών

Συμπλοκές μεταξύ οπαδών και αστυνομίας σημειώθηκαν πριν από τον...

Λιβύη: Αρνείται κατηγορηματικά συμφωνία για φιλοξενία μεταναστών απελαθέντων από ΗΠΑ

Η Κυβέρνηση Εθνικής Ενότητας της Λιβύης διέψευσε κατηγορηματικά οποιαδήποτε...

Αγωνία: Χάθηκε η 16χρονη Κωνσταντίνα από τον Πειραιά

Συναγερμός έχει σημάνει στον Πειραιά λόγω της εξαφάνισης της...

Βατικανό: Μαύρος ο πρώτος καπνός από την Καπέλα Σιξτίνα – Αύριο οι επόμενες 4 ψηφοφορίες

Μαύρος καπνός  βγήκε από την καμινάδα της Καπέλα Σιξτίνα,...

Ύπνος: Το μαγικό μυστικό για να εξαφανίσετε το ροχαλητό με 1 κουτάλι από 1 συστατικό το βράδυ

Το άρθρο εξετάζει μια φυσική λύση για την αντιμετώπιση...

Βίκυ Κάβουρα – Γιώργος Τζαβέλλας: Η μικρή τους πριγκίπισσα περπάτησε για πρώτη φορά

Η Βίκυ Κάβουρα και ο Γιώργος Τζαβέλλας γιορτάζουν την...

Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός 3-2: Σάρωσε τους τελικούς και στέφθηκε πρωταθλητής στη Volley League των ανδρών

Ο Παναθηναϊκός κατέκτησε το πρωτάθλημα της Volley League ανδρών,...

Τζέι Ντι Βανς: Ευρώπη και ΗΠΑ συμμαχούν στην «ίδια ομάδα»

Ο αντιπρόεδρος των ΗΠΑ, Τζέι Ντι Βανς, δήλωσε ότι...

Κουίζ: Πόσο καλά θυμάσαι την ελληνική μυθολογία; Μπορείς να απαντήσεις σωστά και στις 3 ερωτήσεις;

Το συναρπαστικό «σύμπαν» της ελληνικής μυθολογίας αποτελείται, μεταξύ άλλων,...

Πηνελόπη Αναστασοπούλου: Η συγκλονιστική εξομολόγηση για τη μητέρα της – «Την ανάγκασα να ωριμάσει απότομα»

Η Πηνελόπη Αναστασοπούλου γιορτάζει σήμερα τα γενέθλια της μητέρας...

Κοζάνη: Άγριος καυγάς στο συνέδριο του Εργατικού Κέντρου – Ύβρεις και σπρωξίματα

Στο συνέδριο του Εργατικού Κέντρου Κοζάνης, που πραγματοποιήθηκε την...

Δήμητρα Αλεξανδράκη: Μόνο με πετσέτα – Ο αισθησιακός χορός της σε υπερπολυτελές γιοτ

Η Δήμητρα Αλεξανδράκη, μέσα από τον προσωπικό της λογαριασμό...

Σπάνιο Renault Clio RS Limited του 2001, μόλις 7.000 km, σε ποια τιμή; [video]

Ένα σπάνιο Renault Clio RS Limited του 2001, με...

Βόλος: Σώθηκε το 4χρονο κοριτσάκι που υπέστη σοβαρά εγκαύματα από καυτό νερό σε παιδικό σταθμό

Στο Βόλο, ένα 4χρονο κοριτσάκι υπέστη εγκαύματα από καυτό...

Σουηδία: Η κυβέρνηση ετοιμάζεται να απαγορεύσει οριστικά τα τεστ παρθενίας

Η σουηδική κυβέρνηση προγραμματίζει να ποινικοποιήσει τα τεστ παρθενίας,...

Τροχός της τύχης: Αδύνατον να ηττηθεί…

Στον τελικό του τηλεπαιχνιδιού "Τροχός της Τύχης" στο STAR,...

Εφημερεύοντα Φαρμακεία – Τετάρτη 7 Μαΐου 2025

Μάθετε ποια φαρμακεία εφημερεύουν σε Αθήνα. Βρείτε εύκολα και γρήγορα...

ΑΣΕΠ – Επίσημο: Πότε οι εξετάσεις του γραπτού διαγωνισμού

Ο κύβος ερρίφθη. Το ΑΣΕΠ με επίσημη ανακοίνωσή του...

Αναγέννηση της θρυλικής Santana στην ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία

Η θρυλική ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία Santana επιστρέφει στην αγορά με...

Ο διαιτητής Σίμον Μαρτσίνιακ καταρρίπτει την Μπαρτσελόνα: «Τα σχόλιά τους είναι γελοία»

Ο διαιτητής Σίμον Μαρτσίνιακ απάντησε στις διαμαρτυρίες της Μπαρτσελόνα,...

Συντριβή μαχητικού αεροσκάφους στην Φινλανδία – Σώος ο πιλότος

Ένα φινλανδικό μαχητικό αεροσκάφος συνετρίβη σήμερα (Πέμπτη, 7/5) κοντά...

Σε αργία τίθενται άμεσα οι έξι εμπλεκόμενοι υπάλληλοι στο σκάνδαλο του Κτηματολογίου

Σε αργία τίθενται έξι υπάλληλοι του Ελληνικού Κτηματολογίου, οι...

Σέρρες: Οι εργαζόμενοι καθαριότητας αρνήθηκαν τα χειραμαξίδια φοβούμενοι ότι κρύβουν GPS για παρακολούθηση

Στις Σέρρες, πέντε ηλεκτρικά χειραμαξίδια, που κόστισαν 1,5 εκατομμύριο...

Απώλεια βάρους: Οι πατάτες το μυστικό όπλο για αδυνάτισμα; – Εκπληκτική έρευνα

Μια νέα μελέτη ανατρέπει την αντίληψη ότι οι πατάτες...

Δένδιας προς Ανδρουλάκη: Απαγορεύεται οποιαδήποτε διαπραγμάτευση για τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, απαντώντας στην κριτική...

Ωρολογιακή βόμβα το απόθεμα του Tesla Cybertruck εκρήγνυται

Η κατάσταση του Tesla Cybertruck αποδεικνύεται προβληματική, καθώς τα...

Ολυμπιακός: Τα άγνωστα πλάνα από τη φιέστα του 48ου ερυθρόλευκου πρωταθλήματος και το λαμπερό δείπνο

Ο Ολυμπιακός γιόρτασε την κατάκτηση του 48ου τίτλου του...

«Τον σκύλο δεν τον έβγαλα εγώ βόλτα αλλά η δίδυμη αδερφή μου» εξομολογείται η μητέρα του Στέφανου Τσιτσιπά

Η Ιουλία Σαλνίκοβα, μητέρα του Στέφανου Τσιτσιπά, αρνείται την...

Ανδρουλάκης: Διχάζετε την κοινωνία χωρίς να προσφέρετε ούτε μία ουσιαστική λύση

Ο Νίκος Ανδρουλάκης, πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, άσκησε σφοδρή...

Χρηματιστήριο Αθηνών: Εκτινάχθηκε κατά 0,65% ο Γενικός Δείκτης

Σήμερα, Τετάρτη 7 Μαΐου 2025, ο Γενικός Δείκτης του...

Καιρός αύριο: Μπουρίνια σε Μακεδονία, Θράκη και Ήπειρο – Στους 31 βαθμούς θα φτάσει το θερμόμετρο

Με βροχές, σύννεφα, αρκετή ζέστη και «παχιά στρώματα» αφρικανικής...

ΓΕΕΘΑ: Δημοσιεύθηκαν επιτέλους τα αποτελέσματα των ΕΠ.ΟΠ.

Το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ) ανακοίνωσε τα αποτελέσματα...

Πάτμος: Συνόδευε συγγενείς του στο πλοίο και μόλις αναχώρησε, βούτηξε στη θάλασσα

Πανικός προκλήθηκε στο λιμάνι της Σκάλας Πάτμου όταν ένας...