Δευτέρα 22 Δεκεμβρίου 2025

Η Ελίζαμπετ Λεόνσκαγια ανοίγει την χρονιά στην Κρατική Ορχήστρα Αθηνών

Το άρθρο προστέθηκε στη λίστα σας

«H μουσική του Μπετόβεν εκφράζεται αβίαστα, σα να κυλά στο αίμα της…» γραφόταν με ενθουσιασμό σε κριτική για την ερμηνεία της Ελίζαμπετ Λεόνσκαγια που ανοίγει την χρονιά στην Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, με την οποία συμπράττει στο Τρίτο Κοντσέρτο για Πιάνο και Ορχήστρα του Λούντβιχ βαν Μπετόβεν (18.10.). Σε αυτή την τρίτη της συνάντηση με την Ορχήστρα η μεγάλη κυρία του πιάνου θα αποδώσει το δράμα και τις συναισθηματικές εναλλαγές που κρύβει το έργο, στο τρίτο μέρος του οποίου ο Μπετόβεν είναι εμφανώς επηρεασμένος από τον Μότσαρτ. Η βραδιά, ανοίγει με την ατμοσφαιρική εισαγωγή από την όπερα «Όμπερον» του Καρλ Μαρία φον Βέμπερ «ένα αριστούργημα οπερατικής ενορχήστρωσης», που αποτελεί ιδανική έναρξη συμφωνικών συναυλιών.

Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται με την γεμάτη μελωδικότητα και φρεσκάδα Συμφωνία «της Άνοιξης» του Ρόμπερτ Σούμαν που γράφτηκε όταν ευτυχής διένυε τους πρώτους μήνες γάμου με την πιανίστρια Κλάρα Σούμαν. Έμπνευση για τη σύνθεση υπήρξε ο στίχος του ποιητή Α. Μπέτγκερ: “Im Tale blüht der Frühling auf!” (“στην κοιλάδα ανθίζει η Άνοιξη”). Και πραγματικά, η Άνοιξη, ως εποχή και ως αίσθηση, διέπει τη Συμφωνία της οποίας ηγείται ο Λουκάς Καρυτινός. Πρόκειται για ένα από τα έργα που έδωσαν τον τίτλο στην νέα καλλιτεχνική περίοδο της ΚΟΑ η οποία υπόσχεται μία δημιουργική ΑΝΟΙΞΗ ΟΛΟ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ.

Το πρόγραμμα με μια ματιά

ΚΑΡΛ ΜΑΡΙΑ ΦΟΝ ΒΕΜΠΕΡ (1786–1826)

Oberon, εισαγωγή για ορχήστρα

ΛΟΥΝΤΒΙΧ ΒΑΝ ΜΠΕΤΟΒΕΝ (1770–1827)

Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα αρ. 3 σε ντο ελάσσονα, έργο 37

ΡΟΜΠΕΡΤ ΣΟΥΜΑΝ (1810–1856)

Συμφωνία αρ. 1 σε σι ύφεση μείζονα, έργο 38, «της Ανοίξεως»

Σολίστ

Ελίζαμπετ Λεόνσκαγια, πιάνο

ΜΟΥΣΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ

Λουκάς Καρυτινός

Ώρα: 19:30
Δωρεάν εισαγωγική ομιλία για τους κατόχους εισιτηρίων

INFO

Τιμές εισιτηρίων: 60€, 45€, 35€, 25€ και 15€ (εκπτωτικό)

Online αγορά εδώ

Η Ελίζαμπετ Λεόνσκαγια ανοίγει την χρονιά στην Κρατική Ορχήστρα Αθηνών
Λουκάς Καρυτινός

Το σχόλιο της Ελίζαμπετ Λεόνσκαγια

Όταν ερμηνεύω, δεν προβάλλω τον εαυτό μου στη σκηνή, αλλά την μουσική. Η μουσική είναι αυτή που μετράει. Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενη που επιστρέφω για τρίτη φορά στους μουσικούς της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, ερμηνεύοντας το Τρίτο Κοντσέρτο για πιάνο του Μπετόβεν.

Για την Ιστορία

CARL MARIA VON WEBER (1786 – 1826)

Εισαγωγή από την όπερα «Oberon»

Η τραγική ιστορία της σύνθεσης της όπερας «Oberon», τελευταίας όπερας του Weber, είναι σχεδόν το ίδιο ενδιαφέρουσα με την πλοκή του έργου αυτού καθ’ εαυτό. Ήδη σε προχωρημένο στάδιο φυματίωσης και σε δυσχερέστατη οικονομική κατάσταση, ο Weber δεν μπορούσε να αρνηθεί την πρόταση του Άγγλου ιμπρεσάριου Charles Kemble να συνθέσει μία όπερα για τη σκηνή του Λονδίνου με θέμα τον Όμπερον, βασιλιά των ξωτικών, παρόλο που συναισθανόταν ότι η εργασία αυτή σε συνδυασμό με το ταξίδι του στο Λονδίνο θα επιδείνωναν ανεπανόρθωτα την κατάσταση της υγείας του. Σε επιστολή προς ένα φίλο του ο συνθέτης αποκαλύπτει πως είχε πλήρη επίγνωση του κινδύνου για την ίδια του τη ζωή αλλά ταυτόχρονα και της αδήριτης ανάγκης να εξασφαλίσει κάποια χρήματα για την επιβίωση της οικογένειάς του. Και όντως οι δώδεκα παραστάσεις της όπερας υπήρξαν αρκούντως προσοδοφόρες για τον Weber, ο οποίος όμως λίγες εβδομάδες μετά την πρεμιέρα (που διηύθυνε ο ίδιος) στις 12 Απριλίου 1826 στο Covent Garden, θα άφηνε την τελευταία του πνοή στο Λονδίνο.

Η όπερα, σε αγγλικό λιμπρέτο του James Robinson Planché, το οποίο βασίστηκε στο γερμανικό ποίημα «Oberon» του Christoph Martin Wieland, δεν κατόρθωσε ποτέ να καθιερωθεί στο λυρικό ρεπερτόριο παρά τις αδιαμφισβήτητες μουσικές αρετές της, σε αντίθεση με την εισαγωγή της, «ένα εξαίσιο αριστούργημα οπερατικής ενορχήστρωσης», που με τη «μεθυστική της γλυκύτητα» αποτελεί διαχρονικά ένα ιδανικό εναρκτήριο έργο των συμφωνικών συναυλιών.

Η εισαγωγή είναι γραμμένη σε φόρμα σονάτας, κάθε θέμα της οποίας προέρχεται και από ένα σημαντικό μουσικά σημείο της όπερας. Στο σόλο του κόρνου στην αρχή, που αντιπροσωπεύει το μαγικό κόρνο του ήρωα της όπερας Huon, απαντούν σε χαμηλή δυναμική τα έγχορδα μαζί με τα φλάουτα και τα κλαρινέτα –ήχοι συνδεδεμένοι με τον κόσμο των ξωτικών. Μία φανφάρα από τις τρομπέτες ακούγεται μυστηριώδης, σαν από μακριά, πριν το ξέσπασμα όλης της ορχήστρας, που σηματοδοτεί την έναρξη του Allegro πάνω σε θέματα από τις περιπέτειες του Huon. Γοργά περάσματα στα βιολιά παραπέμπουν στη διαφυγή των δύο εραστών – πρωταγωνιστών, του Huon και της πριγκήπισας Reiza, ενώ το λυρικό σόλο του κλαρινέτου λίγο αργότερα προέρχεται από την άρια του Huon στην πρώτη πράξη. Μετά από άλλες θεματικές αναφορές στο υλικό της όπερας η εισαγωγή ολοκληρώνεται εντυπωσιακά με ένα θέμα βασισμένο στην κορύφωση της άριας της Reiza («Άντρα μου, άντρα μου, έχουμε σωθεί!») από τη δεύτερη πράξη.

LUDWIGVANBEETHOVEN (1770 – 1827):

Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα αρ.3 σε ντο ελάσσονα, έργο 37

  1. Allegro con brio
  1. Largo
  1. Rondo. Allegro

To 1803 o Emanuel Schickaneder, λιμπρετίστας και παραγωγός του Μαγεμένου Αυλού του Mozart, ανέλαβε τη διοίκηση του θεάτρου TheateranderWien της αυστριακής πρωτεύουσας. Το θέατρο αυτό ανταγωνιζόταν το Kärtnertortheater, που διηύθυνε αντίστοιχα ο βαρόνος Peter von Braun. Όταν ο τελευταίος προσέλαβε το διακεκριμένο συνθέτη Luigi Cherubini ως επίσημο συνθέτη του θεάτρου του, ο Schickaneder ένιωσε την ανάγκη να προβεί σε μία ανάλογη ενέργεια και έτσι απευθύνθηκε στον Beethoven. Εκείνος αποδέχθηκε με ικανοποίηση την πρόταση, τόσο γιατί είχε ήδη διαμορφωθεί μέσα του η επιθυμία να ασχοληθεί με την όπερα, όσο και για τις οικονομικές απολαβές, που μία τέτοια θέση συνεπαγόταν για τον ίδιο. Τελικά μόλις προς το τέλος πια του χρόνου o Beethoven αποφάσισε να καταπιαστεί με τη σύνθεση του Fidelio αλλά στο μεταξύ εκμεταλλεύτηκε το θέατρο για να παρουσιάσει ορισμένα ορχηστρικά έργα του. Δεδομένου ότι εκείνη την εποχή το ανέβασμα όπερας απαγορευόταν κατά τη Σαρακοστή στις καθολικές χώρες, το TheateranderWienήταν διαθέσιμο για συναυλίες και έτσι ο Beethoven οργάνωσε μία για τις 5 Απριλίου. Είχαν περάσει τρία ολόκληρα χρόνια από την τελευταία συναυλία αποκλειστικά με δικά του έργα και σημαντικές παρτιτούρες «περίμεναν» την παρουσίασή τους στο κοινό της Βιέννης. Συγκεκριμένα στο πρόγραμμα της συναυλίας περιλήφθηκαν –εκτός από την Πρώτη Συμφωνία, που είχε ήδη εκτελεστεί παλιότερα με μεγάλη επιτυχία- τρία νέα έργα: η Δεύτερη Συμφωνία, το ορατόριο Ο Χριστός στο Όρος των Ελαιών και το τρίτο κοντσέρτο για πιάνο, που είχε σε αδρές γραμμές ολοκληρωθεί την άνοιξη του 1800.

Ο Beethoven ωστόσο, όντας ο κατεξοχήν τελειομανής συνθέτης, που συνέχεια προέβαινε σε μικρότερες ή μεγαλύτερες διορθώσεις και βελτιώσεις των έργων του, βρέθηκε να προσθέτει τις τελευταίες «πινελιές» στις παραπάνω συνθέσεις κυριολεκτικά μέχρι την τελευταία στιγμή πριν από τη συναυλία. Χαρακτηριστικά ο μαθητής του, Ferdinand Ries, αφηγείται πως τον βρήκε να αντιγράφει τις πάρτες των τρομπονιών για το ορατόριο τα χαράματα της ίδιας μέρας. Ο Beethoven είχε στη διάθεσή του μόνο μία –αν και μαραθώνια- πρόβα εκείνη τη μέρα και με δεδομένο το τότε εκτελεστικό επίπεδο των μουσικών μπορεί κανείς να αντιληφθεί, πως οι εκτελέσεις των έργων θα ήταν πολύ κατώτερες των απαιτήσεών τους. Κοινό και κριτικοί κράτησαν από ουδέτερη ως ψυχρή στάση απέναντι στις νέες συνθέσεις, αντίδραση αναμενόμενη υπό τις συνθήκες ελλιπούς προετοιμασίας της συναυλίας.

Πιο συγκεκριμένα, όσον αφορά στις συνθήκες της πρώτης εκτέλεσης του τρίτου κοντσέρτου για πιάνο, έχει ενδιαφέρον η προσωπική μαρτυρία του μαέστρου Ignaz von Seyfried, ο οποίος γυρνούσε τα φύλλα στον Beethoven: «Δεν έβλεπα σχεδόν τίποτε άλλο παρά κενές σελίδες. Το πολύ πολύ, στη μία ή την άλλη σελίδα λίγα αιγυπτιακά ιερογλυφικά, εντελώς ακατανόητα για μένα, που λειτουργούσαν ως οδηγοί για τον ίδιο, μιας και έπαιζε το μέρος του πιάνου από μνήμης. Κάτι τέτοιο άλλωστε ήταν συχνό φαινόμενο, αφού δεν είχε χρόνο να καταγράψει τη μουσική πλήρως στο χαρτί. Μου έκανε ένα διακριτικό νεύμα στο τέλος της κάθε «αόρατης» σελίδας και η αγωνία μου, που οριακά μπορούσα να κρατήσω κρυφή, να μη χάσω κάθε επίμαχο σημείο, τον διασκέδασε πολύ και γέλασε με την καρδιά του στο δείπνο που ακολούθησε μετά τη συναυλία.»

Το πρώτο μέρος, γραμμένο στην αναμενόμενη φόρμα σονάτας, ανοίγει με μία εκτενέστατη εισαγωγή από την ορχήστρα, που αποτελεί αφ’ εαυτής μία πλήρη –αμιγώς συμφωνικής υφής και αίσθησης- έκθεση του θεματικού υλικού. Το πιάνο εμφανίζεται στο προσκήνιο με θεαματικές ανιούσες κλίμακες και πραγματοποιεί συνεπικουρούμενο από την ορχήστρα μία νέα έκθεση, στην οποία αφήνει τη σφραγίδα μίας δεξιοτεχνικής αλλά και ουσιαστικά εκφραστικής πρωταγωνιστικής παρουσίας. Ακολουθεί μία δραματική ανάπτυξη βασισμένη στο υλικό της έκθεσης και μία τυπική επανέκθεση, που με τη σειρά της οδηγεί σε μία μεγάλη cadenza του σολίστα. Μία από τις πιο γοητευτικές στιγμές όλου του πρώτου μέρους είναι η καταληκτική ενότητα (coda) του μέρους, όπου αρχικά η ορχήστρα συνοδεύεται από αιθέριους αρπισμούς του πιάνου αλλά προοδευτικά η ένταση κλιμακώνεται προς μία δραματική κορύφωση.

Το αργό, δεύτερο μέρος σε Μι μείζονα, αναπτύσσεται σε τριμερή μορφή (ΑΒΑ) και μέσα σε μια εν πολλοίς ήρεμη και εύθραυστη ατμόσφαιρα, που μετατοπίζει την εξωστρεφή δραματικότητα του πρώτου μέρους σε μία πιο εσωτερική διάσταση, όπου ισορροπημένα συνδυάζεται η δωρική στιβαρότητα ενός ύμνου ή μίας ειλικρινούς προσευχής με μία εκ βαθέων αισθαντική ερωτική σκηνή.

Με μία ευφυή νοηματικά μετάβαση από τη Μι μείζονα στη ντο ελάσσονα, (το σολ δίεση της καταληκτικής συγχορδίας της Μι μείζονας ερμηνεύεται ως λα ύφεση στην αρχική συγχορδία του τρίτου μέρους) ξεκινά ένα ζωντανό και γεμάτο ενέργεια ροντό. Η φόρμα αυτή είχε παραδοσιακά χρησιμοποιηθεί ως ένα ανάλαφρα ευχάριστο φινάλε συμφωνικών έργων, αλλά ήδη στα τελευταία του κοντσέρτα για πιάνο ο Mozart είχε επεκτείνει το εύρος και βάθος των συναισθημάτων, που μπορούσαν να εκφραστούν στο πλαίσιο μίας τέτοιας φόρμας. Ο Beethoven εν προκειμένω ακολουθεί το πρότυπο του Mozart, εμπνεόμενος ιδίως από το κοντσέρτο για πιάνο αρ.24 KV 491, επίσης στη ντο ελάσσονα, που αποτελούσε ένα πολύ αγαπημένο του έργο. Ο Beethoven χρησιμοποιεί αντιθετικού χαρακτήρα επεισόδια αλλά προσδίδει επιπλέον μουσικό βάθος στη σύνθεσή του επιστρατεύοντας και στοιχεία από τη φόρμα της σονάτας, ακόμα και χρησιμοποιώντας ένα ορχηστρικό φουγκάτο στο δεύτερο επεισόδιο. Στο τέλος ο συνθέτης μας επιφυλάσσει μία έκπληξη, καθώς μεταβαίνει στη λαμπερή Ντο μείζονα (και σε άλλο ρυθμό από τον αρχικό), για να δώσει μία εντυπωσιακή και αισιόδοξη κατάληξη στο κοντσέρτο.

ΡΟΜΠΕΡΤ ΣΟΥΜΑΝ (1810 – 1856)

Συμφωνία αρ. 1 σε σι ύφεση μείζονα, έργο 38 «της Ανοίξεως»

1. Andante un poco maestoso – Allegro molto vivace

2. Larghetto

3. Scherzo: Molto vivace

4. Allegro animato e grazioso

Τα πρώτα δέκα περίπου χρόνια της συνθετικής δημιουργίας του Ρόμπερτ Σούμαν αφιερώθηκαν σχεδόν αποκλειστικά στη σύνθεση έργων για πιάνο, που φανερώνουν περίτρανα το ταλέντο του συνθέτη τους, τη νεανική του επαναστατικότητα και βέβαια τον έρωτά του για την Κλάρα Βηκ. Το 1939, η Κλάρα έγραφε στο ημερολόγιό της για τον Ρόμπερτ: «Η έμπνευσή του δεν μπορεί να βρει αρκετό πεδίο στο πιάνο… Η μεγαλύτερη επιθυμία μου είναι να γράψει για ορχήστρα. Είθε να πετύχω να τον φέρω εκεί».

Το έναυσμα για τη σύνθεση μίας συμφωνίας δόθηκε από τον στίχο του Γερμανού ποιητή Άντολφ Μπέτγκερ: “Im Tale blüht der Frühling auf!” («στην κοιλάδα ανθίζει η Άνοιξη»). Ο Σούμαν εμπνεόμενος από αυτόν σχεδίασε το έργο σε μόλις τέσσερις μέρες (23–26 Ιανουαρίου 1841) και ολοκλήρωσε την ενορχήστρωσή του στις 20 Φεβρουαρίου, ενώ στις 31 Μαρτίου ο Φέλιξ Μέντελσον διηύθυνε την πρώτη εκτέλεση της Πρώτης Συμφωνίας στη Λειψία. Η Άνοιξη, ως εποχή και ως αίσθηση, διέπει όλη τη συμφωνία, τα τέσσερα μέρη της οποίας μάλιστα είχαν αρχικά και αντίστοιχους τίτλους: Το ξύπνημα της Άνοιξης, Βράδυ, Εύθυμοι Σύντροφοι και Η αιχμή της Άνοιξης, αν και αυτοί αργότερα αποσύρθηκαν από τον συνθέτη. Η ιδιαίτερη απήχηση της Άνοιξης στον Σούμαν μπορεί να αποδοθεί κυρίως στον πρόσφατο γάμο του (Σεπτέμβριος 1840) και στην ευτυχή φάση, που διένυε τότε από κάθε άποψη στη ζωή του.

Για το πρώτο μέρος της Συμφωνίας ο Σούμαν έγραψε σε επιστολή του: «Θα ήθελα η πρώτη είσοδος της τρομπέτας να ηχεί σαν να έρχεται από ψηλά, σαν ένα κάλεσμα αφύπνισης. Στην πορεία θα ήθελα η μουσική να απηχεί το πρασίνισμα της φύσης, ίσως και το πέταγμα μίας πεταλούδας στον αέρα, και στο Allegro να δείχνει πώς οτιδήποτε σχετίζεται με την Άνοιξη έρχεται στη ζωή». Το αργό, δεύτερο μέρος αποτελεί ένα μουσικό πορτρέτο της Κλάρα Σούμαν. Παρά κάποιες αγωνιώδεις στιγμές, στο σύνολό του είναι ένα μέρος ήρεμο και βαθιά εκφραστικό. Στην coda κάνουν την εμφάνισή τους για πρώτη φορά μέσα στη συμφωνία τα τρομπόνια με μία νέα ιδέα σε χαμηλή δυναμική, που μουσικά προϊδεάζει τον ακροατή για το ερχόμενο -χωρίς διακοπή- τρίτο μέρος. Στο κυρίως τμήμα του ενεργητικού σκέρτσου παρεμβάλλονται δύο τρίο (ΑΒΑΓΑ). Η ήρεμη coda επαναφέρει τμήματα του δεύτερου τρίο. Μία εντυπωσιακή ανιούσα κίνηση ανοίγει και δίνει το χαρακτηριστικό ρυθμικό στίγμα του τελευταίου μέρους σε φόρμα σονάτας. Δύο θέματα κυριαρχούν εδώ, το πρώτο παιγνιώδες ενώ το δεύτερο πιο θλιμμένο, αποτελώντας και το βασικό αντικείμενο επεξεργασίας. Στην επανέκθεση το όμποε, το κόρνο και το φλάουτο αναλαμβάνουν πιο προβεβλημένους ρόλους και η συμφωνία κλείνει μέσα σε κλίμα γενικής ευφορίας.

Διαβάστε επίσης:

Βραβείο στο Sundance για το ντοκιμαντέρ “The Flowers Stand Quietly, Witnessing” του Τεό Παναγόπουλου

Ο σκηνοθέτης Τεό Παναγόπουλος, ο οποίος ζει και...

Η “Paranoia” του Γκυ ντε Μωπασσάν σε παγκόσμια πρεμιέρα στο Θέατρο “Μικρός Κεραμεικός

Στο θέατρο Μικρός Κεραμεικός παρουσιάζεται το βιωματικό έργο...

Τοποθετούν «Μπλε Βελούδο» στη μνήμη του Ντέιβιντ Λιντς»

Η εμβληματική ταινία του Ντέιβιντ Λιντς «Μπλε Βελούδο»,...
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

SPORTS πριν 2 λεπτά

Παναθηναϊκός: Ο Χάρης Δούκας μοιράστηκε εικόνες από τις πρώτες κερκίδες στο καινούργιο γήπεδο στον Βοτανικό

Ο δήμαρχος της Αθήνας, Χάρης Δούκας, ανέβασε στα social media φωτογραφίες από τις πρώτες κερκίδες στο νέο γήπεδο του Παναθηναϊκού…

VIDEO πριν 3 λεπτά

Αγρότες: Τα 5 ισχυρά μπλόκα που κόβουν στη μέση την Ελλάδα

Πέντε ισχυρά μπλόκα αγροτών έχουν δημιουργηθεί σε κρίσιμες οδικές αρτηρίες, περιορίζοντας σημαντικά την κυκλοφορία σε πολλές περιοχές της χώρας. Οι…

VIDEO πριν 6 λεπτά

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ DISCO ΒΡΑΔΙΑ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΛΕΠΟΣΠΙΤΩΝ ΓΟΡΓΟΠΟΤΑΜΟΥ

Ο Σύλλογος Αλεπόσπιτων Γοργοποτάμου διοργάνωσε μια μοναδική Χριστουγεννιάτικη disco βραδιά, προσκαλώντας τα μέλη και τους φίλους του σε μια γιορτή…

ΕΛΛΑΔΑ πριν 8 λεπτά

Με εντολή εισαγγελέα κατασχέθηκαν τα περιουσιακά στοιχεία του αγροτοσυνδικαλιστή Κώστα Ανεστίδη – Υπό διερεύνηση για απάτη και πλαστογραφία

Με διάταξη του του εποπτεύοντος εισαγγελέα του ελληνικού FBI φαίνεται σύμφωνα με πληροφορίες να έχουν δεσμευτεί τα περιουσιακά στοιχεία του…

VIDEO πριν 8 λεπτά

Αγρότες: Για 23η ημέρα στα μπλόκα – Στοχευμένη κλιμάκωση σε όλη την Ελλάδα

Οι αγρότες συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους για 23η ημέρα, προχωρώντας σε μπλόκα σε διάφορες περιοχές της χώρας. Η κλιμάκωση των…

ΠΟΛΙΤΙΚΗ πριν 9 λεπτά

Μαρινάκης για αγρότες: Οι διώξεις και οι έλεγχοι διεξάγονται από τις αρμόδιες αρχές – Για ορισμένους το πάρτι έλαβε τέλος

Για τις αγροτικές κινητοποιήσεις μίλησε στην ενημέρωση των δημοσιογράφων ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης. Για τις διώξεις και τους ελέγχους…

VIDEO πριν 10 λεπτά

Μια Νύχτα Μόνο | Δευτέρα 22/12, 21:00

Στις 22 Δεκεμβρίου, στις 21:00, θα παρουσιαστεί μια μοναδική εκδήλωση που υπόσχεται να καθηλώσει το κοινό. Η βραδιά θα περιλαμβάνει…

LIFE πριν 11 λεπτά

Ξένια Τσίρκοβα: Η πρώτη συνέντευξη της νικήτριας του GNTM – «Λογικό είναι να έρθουμε πιο κοντά με τον Τεντέσκι»

Η Ξένια Τσιρκόβα, κέρδισε το φετινό GNTM και σήμερα, Δευτέρας 22 Δεκεμβρίου βρέθηκε καλεσμένη στο πλατό του Breakfast@Star. Το 25χρονο…

MEDIA πριν 12 λεπτά

Μια βραδιά μόνο: Η συνέντευξη της Αρετής προκαλεί καταιγίδα αντιδράσεων

Το 26ο επεισόδιο της δραματικής σειράς του MEGA «Μια νύχτα μόνο», απόψε στις 21:00. Η Άσπα μαθαίνει το όνομα της…

VIDEO πριν 14 λεπτά

Α. Θεοδωρόπουλος: «Πως ειδοποιήθηκαν τα κανάλια; – Το “Τικ Τοκ” είναι πιο γρήγορο από εσάς»

Ο δικηγόρος Ανδρέας Θεοδωρόπουλος αναλύει την πρόσφατη υπόθεση του Γιώργου Μαζωνάκη στην εκπομπή “Αλήθειες με τη Ζήνα”. Σχολιάζει την ταχύτητα…

ΔΙΕΘΝΗ πριν 17 λεπτά

Τουρκία: Φιντάν και Γκιουλέρ στη Δαμασκό – Καίριες συνομιλίες για SDF και συριακή ασφάλεια

Ο επικεφαλής της τουρκικής διπλωματίας Χακάν Φιντάν και ο υπουργός Άμυνας της χώρας, Γιασάρ Γκιουλέρ, θα συναντηθούν σήμερα στη Δαμασκό…

VIDEO πριν 19 λεπτά

Υπ. Περιβάλλοντος: Μαθητές είπαν τα κάλαντα παρουσία της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ

Μαθητές επισκέφθηκαν το Υπουργείο Περιβάλλοντος και παρουσίασαν τα παραδοσιακά κάλαντα, δημιουργώντας μια εορταστική ατμόσφαιρα. Η εκδήλωση έλαβε χώρα παρουσία της…

ΕΛΛΑΔΑ πριν 20 λεπτά

Καιρός τύπου «Π» φέρνει καταιγίδες και βροχοπτώσεις τα Χριστούγεννα: «Χιονοεκπλήξεις» και παγωνιά την Πρωτοχρονιά

«Κλείδωσε» ο καιρός για τις επόμενες ημέρες σύμφωνα με τους μετεωρολόγους. Με βροχές και καταιγίδες θα περάσουμε τα φετινά Χριστούγεννα…

VIDEO πριν 21 λεπτά

Αγ. Παντελεήμονας: Στο νοσοκομείο δύο άτομα με τραύμα από μαχαίρι – Ο Ένας σοβαρά

Δύο άτομα μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο με τραύματα από μαχαίρι, μετά από επεισόδιο που σημειώθηκε χθες το βράδυ στην περιοχή του…

LIFE πριν 21 λεπτά

Buongiorno: Συγκινημένες Χριστοπούλου – Τσάνταλη στο στούντιο (Βίντεο)

Το Buongiorno σήμερα, Δευτέρα 22/12 ήταν αφιερωμένο στα παιδιά και το Make a wish – Κάνε μια ευχή Ελλάδος. Από…

0:00 / 0:00

Βραβείο στο Sundance για το ντοκιμαντέρ “The Flowers Stand Quietly, Witnessing” του Τεό...

Ο σκηνοθέτης Τεό Παναγόπουλος, ο οποίος ζει και εργάζεται στη Σκωτία, απέσπασε μια πολύ σημαντική διάκριση στο κορυφαίο φεστιβάλ του Sundance, το Μεγάλο...

Η “Paranoia” του Γκυ ντε Μωπασσάν σε παγκόσμια πρεμιέρα στο Θέατρο “Μικρός Κεραμεικός

Στο θέατρο Μικρός Κεραμεικός παρουσιάζεται το βιωματικό έργο του Γκυ Ντε Μωπασσάν ”PARANOIA” σε σκηνοθεσία – ερμηνεία Νικόλα Βαγιονάκη. Ένα έργο που παρουσιάζεται...

Τοποθετούν «Μπλε Βελούδο» στη μνήμη του Ντέιβιντ Λιντς»

Η εμβληματική ταινία του Ντέιβιντ Λιντς «Μπλε Βελούδο», για μόνο μια εβδομάδα, θα επιστρέψει στα Village Cinemas. Η ταινία Μπλε Βελούδο (Blue Velvet,...

Σε εξέλιξη τα γυρίσματα της σειράς της ΕΡΤ1 «Το Δίχτυ» – Οι δημιουργοί της επιτυχημένης παραγωγής μιλούν στην κάμερα

Η κάμερα του ΕΡΤNews βρέθηκε στα γυρίσματα της αστυνομικής σειράς της ΕΡΤ «Το Δίχτυ». Οι συντελεστές της παραγωγής μίλησαν για την πετυχημένη σειρά...

Εγκαινιάστηκε στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης η έκθεση «Στα Ίχνη του Αποστόλου Παύλου» από τη Λίνα Μενδώνη

Την πορεία της από τη Μακεδονία έως την Κόρινθο ιχνηλατεί η έκθεση «Στα Βήματα του Αποστόλου Παύλου», που παρουσιάζουν το Υπουργείο Πολιτισμού, η...

Eurovision 2025 – Εθνικός Τελικός: Οι εκπλήξεις της βραδιάς – Η σειρά των καλλιτεχνών

Φαντασμαγορικό θέαμα, με τραγούδι, χορό, ρυθμό και πολλές εκπλήξεις, επιφυλάσσει η βραδιά του Εθνικού Τελικού, από τον οποίο θα αναδειχθεί το τραγούδι που...

Αντίστροφη μέτρηση για τον Τελικό της Eurovision 2025 την Πέμπτη 30/1

Αύριο, Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2025, θα διεξαχθεί η μεγάλη βραδιά της ΕΡΤ, ο Εθνικός Τελικός της Eurovision 2025, στο Christmas Theater, στις 21:00,...

Από τον Worth στον Warhol»: Νέα έκθεση στο Τελλόγλειο Μουσείο

Ένα μοναδικό ταξίδι από το ξεκίνημα της μόδας και της ομορφιάς των fashion show, από τον πατέρα της Haute Couture, τον Worth, έως...

Ο Στίβεν Σπίλμπεργκ «φλέρταρε» με την ιδέα συνέχειας του “Ε.Τ.” που θα γινόταν...

Ο Στίβεν Σπίλμπεργκ αποκάλυψε ότι σκέφτηκε να γυρίσει τη συνέχεια της ταινίας του «Ε.Τ. ο Εξωγήινος», η οποία θα διαδραματίζεται στο διάστημα. Σε...

Ο Johnny Logan στο Θέατρο Πάλλας

Ο θρύλος της Eurovision για πρώτη φορά στην Ελλάδα, 24 & 25 Μαρτίου 2025 στο Θέατρο Παλλάς Οι εκατομμύρια fans της Eurovision...

Η Lady Gaga αναφέρεται στις αρνητικές κριτικές του “Joker: Folie a Deux

Σε συνέντευξή της στο περιοδικό ELLE, η πολυβραβευμένη τραγουδίστρια και ηθοποιός Lady Gaga μίλησε μεταξύ άλλων για την ταινία “Joker: Folie à Deux”....

Η πολυτελής έπαυλη της Γκουίνεθ Πάλτροου πωλήθηκε με χαμηλότερη τιμή από την αρχική

Η Γκουίνεθ Πάλτροου (Gwyneth Paltrow) πούλησε την έπαυλή της στο Λος ‘Αντζελες έναντι $22 εκατ., όπως αναφέρει η Wall Street Journal. Το πολυτελές...

Έλτον Τζον: Η τεχνητή νοημοσύνη θα κινδυνεύσει το εισόδημα των νέων καλλιτεχνών

Ο Βρετανός ποπ σταρ Έλτον Τζον προειδοποίησε ότι «η τεχνητή νοημοσύνη θα απειλήσει περαιτέρω τα κέρδη των νέων καλλιτεχνών». Άλλα και ο Σερ...

Nτοκιμαντέρ για το ποπ γκρουπ της δεκαετίας του ’90 “Boyzone

Τριάντα χρόνια μετά τη δημιουργία του ιρλανδικού ανδρικού συγκροτήματος Boyzone, τα μέλη του επανενώνονται για να αφηγηθούν το ταξίδι τους προς τη φήμη...

Περιοδεία της παραγωγής του Μίκη Θεοδωράκη «Όμορφη πόλη»

Η θρυλική θεατρική-μουσική παράσταση του Μίκη Θεοδωράκη «Όμορφη πόλη», που πρωτοπαρουσιάστηκε το 1962 και αναβίωσε το 2020, παρουσιάζεται ξανά εφέτος με αφορμή τη...

Ισοφάρισε το ρεκόρ των Beatles ο Ρόμπι Γουίλιαμς με 15 δίσκους στην κορυφή του βρετανικού chart

Ο σταρ της ποπ Ρόμπι Γουίλιαμς ισοφάρισε το ρεκόρ των Beatles για τα περισσότερα άλμπουμ στο νούμερο ένα στο βρετανικό chart, ανακοίνωσε η...

Νέες παραστάσεις «Βεγγέρα» και «Πανδώρα» στο Εθνικό Θέατρο Αθηνών

Το Εθνικό Θέατρο, στο πλαίσιο του Αφιερώματος στο Νεοελληνικό Έργο, ανεβάζει από την Παρασκευή 2 Μαΐου, στο θέατρο Χώρος, τη Βεγγέρα του Ηλία...

Ο Κιμ Τζόουνς Ιππότης του Τάγματος της Λεγεώνας της Τιμής στη Γαλλία

Στον Κιμ Τζόουνς, Βρετανό σχεδιαστή και διευθυντή δημιουργικού του Dior Men, απονεμήθηκε ο τίτλος του Ιππότη του Εθνικού Τάγματος της Λεγεώνας της Τιμής...
spot_img
spot_img
spot_img

// ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Ποιος και για ποιο λόγο κατεδάφισε τα βυζαντινά τείχη της Θεσσαλονίκης; (βίντεο)

Γνωρίζατε ότι παραλιακά και κατά μήκος του λιμανιού στην...

Έρχονται μειώσεις στις τιμές των καυσίμων – Πότε συμφέρει να γεμίσουμε το ρεζερβουάρ για τη γιορτινή...

Σημαντικές εξελίξεις αναμένονται στη αγορά καυσίμων, καθώς οι τιμές...

Αναβρασμός στην Τουρκία – Προκλητικές δηλώσεις του Τούρκου Υπουργού Άμυνας

Στην Τουρκία, οι πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού Άμυνας έχουν...

Απόφαση “βόμβα” από τους αγρότες της Λάρισας

Οι αγρότες της Λάρισας βρίσκονται σε κρίσιμη κατάσταση καθώς...
spot_img

// ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Αγρότες: Τα 5 ισχυρά μπλόκα που κόβουν στη μέση την Ελλάδα

Πέντε ισχυρά μπλόκα αγροτών έχουν δημιουργηθεί σε κρίσιμες οδικές...

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ DISCO ΒΡΑΔΙΑ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΛΕΠΟΣΠΙΤΩΝ ΓΟΡΓΟΠΟΤΑΜΟΥ

Ο Σύλλογος Αλεπόσπιτων Γοργοποτάμου διοργάνωσε μια μοναδική Χριστουγεννιάτικη disco...

Αγρότες: Για 23η ημέρα στα μπλόκα – Στοχευμένη κλιμάκωση σε όλη την Ελλάδα

Οι αγρότες συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους για 23η ημέρα,...

Μαρινάκης για αγρότες: Οι διώξεις και οι έλεγχοι διεξάγονται από τις αρμόδιες αρχές – Για ορισμένους το...

Για τις αγροτικές κινητοποιήσεις μίλησε στην ενημέρωση των δημοσιογράφων...

Μια Νύχτα Μόνο | Δευτέρα 22/12, 21:00

Στις 22 Δεκεμβρίου, στις 21:00, θα παρουσιαστεί μια μοναδική...

Ξένια Τσίρκοβα: Η πρώτη συνέντευξη της νικήτριας του GNTM – «Λογικό είναι να έρθουμε πιο κοντά με...

Η Ξένια Τσιρκόβα, κέρδισε το φετινό GNTM και σήμερα,...

Μια βραδιά μόνο: Η συνέντευξη της Αρετής προκαλεί καταιγίδα αντιδράσεων

Το 26ο επεισόδιο της δραματικής σειράς του MEGA «Μια...

Α. Θεοδωρόπουλος: «Πως ειδοποιήθηκαν τα κανάλια; – Το “Τικ Τοκ” είναι πιο γρήγορο από εσάς»

Ο δικηγόρος Ανδρέας Θεοδωρόπουλος αναλύει την πρόσφατη υπόθεση του...

Τουρκία: Φιντάν και Γκιουλέρ στη Δαμασκό – Καίριες συνομιλίες για SDF και συριακή ασφάλεια

Ο επικεφαλής της τουρκικής διπλωματίας Χακάν Φιντάν και ο...

Υπ. Περιβάλλοντος: Μαθητές είπαν τα κάλαντα παρουσία της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ

Μαθητές επισκέφθηκαν το Υπουργείο Περιβάλλοντος και παρουσίασαν τα παραδοσιακά...

Αγ. Παντελεήμονας: Στο νοσοκομείο δύο άτομα με τραύμα από μαχαίρι – Ο Ένας σοβαρά

Δύο άτομα μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο με τραύματα από μαχαίρι,...

Buongiorno: Συγκινημένες Χριστοπούλου – Τσάνταλη στο στούντιο (Βίντεο)

Το Buongiorno σήμερα, Δευτέρα 22/12 ήταν αφιερωμένο στα παιδιά...

Ο Τάιλερ Ντόρσεϊ κέρδισε τον τίτλο MVP της 11ης αγωνιστικής της GBL με εντυπωσιακή εμφάνιση

Πολυτιμότερος παίκτης της 11ης αγωνιστικής της Greek Basketball League...

Αλλεπάλληλες επιχειρήσεις διάσωσης μεταναστών στη Γαύδο

Αλλεπάλληλες επιχειρήσεις διάσωσης μεταναστών πραγματοποιήθηκαν πρόσφατα στη Γαύδο, με...

Στην αντεπίθεση ο Γιώργος Μαζωνάκης, θα καταθέσει μήνυση για εκβιασμό – Αποκλειστικές πληροφορίες

Ο Γιώργος Μαζωνάκης προχωρά σε νομικές ενέργειες κατά ατόμου...

Ξεκινούν οι προκαταβολές του επιδόματος θέρμανσης

Οι προκαταβολές του επιδόματος θέρμανσης αρχίζουν να καταβάλλονται στους...

Επιστροφή πινακίδων από τον Δήμο Αθηναίων – Καταβολή προστίμου, οι εξαιρέσεις

Ο Δήμος Αθηναίων ξεκινά τη διαδικασία επιστροφής πινακίδων κυκλοφορίας,...

Μασιούλις για Ζαλγκίρις – Παναθηναϊκός: «Ο Σλούκας θα λείψει, όμως υπάρχουν εναλλακτικές»

Ο Τόμας Μασιούλις μίλησε για την αναμέτρηση της Ζαλγκίρις...

Δικηγόρος Γ. Μαζωνάκη: «Τις επόμενες ημέρες ο Γιώργος θα τοποθετηθεί – Θα πει την άποψή του γιατί...

Ο δικηγόρος του Γιώργου Μαζωνάκη, Χαράλαμπος Λυκούδης, δήλωσε ότι...

Ν. Τζέρσει: Γιαγιά 101 ετών δουλεύει καθημερινά σε κοσμηματοπωλείο

Η Ann Angioletti, μια 101χρονη γυναίκα από το Νέο...

Σαρκοζί: Από την «κόλαση» της φυλακής στον «παράδεισο» της Γουαδελούπης – Διακοπές με την Κάρλα Μπρούνι και...

Ο πρώην πρόεδρος της Γαλλίας, Νικολά Σαρκοζί, εκμεταλλευόμενος ειδική...

Δικηγόρος Γ. Μαζωνάκη: «Δεν πρόκειται να υπάρξουν άλλες καταγγελίες – Δεν θα βρεθεί άλλος να παίξει ρόλο...

Ο δικηγόρος του Γιώργου Μαζωνάκη, Χαράλαμπος Λυκούδης, δήλωσε στην...

Ο Λιάγκας συγκρούστηκε με τον δικηγόρο του Μαζωνάκη: «Με θεωρείτε αντίπαλο;» – «Με εκφοβίζετε;»

Ένα απίστευτο περιστατικό σημειώθηκε στον αέρα του Πρωινού, όταν...

Δικηγόρος Γ. Μαζωνάκη: «Την μήνυση μου δεν θα την κάνω φέιγ βολάν όπως εκείνοι»

Ο δικηγόρος του Γιώργου Μαζωνάκη, Χαράλαμπος Λυκούδης, αναφέρθηκε στην...

«Εποικοδομητικές» χαρακτήρισαν ΗΠΑ και Ουκρανία τις συνομιλίες στο Μαϊάμι

Η πρόσφατη συνάντηση μεταξύ εκπροσώπων των Ηνωμένων Πολιτειών και...

ΕΛΑΣ για αγροτικά μπλόκα: «Δεν αποκλείουμε ποτέ δρόμους χωρίς αιτία»

Τις ευθύνες στην αστυνομία προσπαθούν να ρίξουν κάποιοι για...

Αγρότες κλείνουν τις σήραγγες των Τεμπών

Αγρότες από διάφορες περιοχές της χώρας προχώρησαν σε αποκλεισμό...

Πηγές ΕΛ.ΑΣ. για μπλόκα: Δεν κλείνει κανένας δρόμος χωρίς λόγο

Πηγές από την Ελληνική Αστυνομία αναφέρουν ότι οι δρόμοι...

«Γκρι» καπνός από τις Βρυξέλλες για την χρηματοδότηση της Ουκρανίας

Στις Βρυξέλλες, οι ηγέτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης συζητούν την...

Ο Γιώργος Παπαδόπουλος στο νοσοκομείο – Η δήλωσή του

Στο νοσοκομείο οδηγήθηκε εσπευσμένα ο Γιώργος Παπαδόπουλος, έπειτα από...

Κλείνουν και παραδρόμους οι αγρότες στο μπλόκο Κερδυλίων Σερρών

Αγρότες από την περιοχή των Κερδυλίων Σερρών προχωρούν σε...

Σάλος στον αέρα μεταξύ πρωινών εκπομπών Open και Mega – «Τέτοιο σκηνικό από τη δεκαετία του ’90»...

Κόντρα στον… αέρα είχαν οι ενημερωτικές εκπομπές της πρωινής...

Ανοίγει το Τελωνείο των Κήπων για τα φορτηγά

Από σήμερα και μέχρι την Παρασκευή 26 Δεκεμβρίου, το...

Κ. Λάβδας: «Το ανησυχιτικό τα τελευταία χρόνια είναι το σταδιακό χτίσιμο της κοινής γνώμης σχετικά με την...

Ο καθηγητής Κώστας Λάβδας αναλύει την αυξανόμενη ένταση στην...

Δανός ΥΠΕΞ: Ο διορισμός ειδικού απεσταλμένου από τις ΗΠΑ δείχνει το ενδιαφέρον του Τραμπ για τη Γροιλανδία

Η απόφαση του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ να διορίσει...