«Εμείς, το τέρας»: Ο διεθνούς φήμης Κάρλο Σατριάν επιμελείται το μεγάλο αφιέρωμα του 65ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Αποθήκευση άρθρου
Το άρθρο προστέθηκε στη λίστα σας

Παράξενα και μυστηριώδη κινηματογραφικά πλάσματα, τέρατα που κατοικούν δίπλα μας και μέσα μας πρωταγωνιστούν στο μεγάλο αφιέρωμα του 65ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης (31 Οκτωβρίου έως 10 Νοεμβρίου), με τίτλο Εμείς, το τέρας / We, the Monster, το οποίο αποτελεί συνέχεια και συμπλήρωμα του περσινού επιτυχημένου αφιερώματος Φ ΝΤΑΣΜ ΤΑ. Το αφιέρωμα επιμελείται ως guest curator o διεθνούς φήμης Κάρλο Σατριάν, πρώην Καλλιτεχνικός Διευθυντής των Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου και του Λοκάρνο, κριτικός κινηματογράφου, συγγραφέας και προγραμματιστής. Το κοινό θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει περισσότερα από 20 αριστουργήματα του παγκόσμιου σινεμά, τα οποία διερευνούν και διατρέχουν τους σύνθετους και συναρπαστικούς συμβολισμούς και γρίφους που κρύβουν μέσα τους τα κάθε λογής τέρατα.

«Εμείς, το τέρας»: Ο διεθνούς φήμης Κάρλο Σατριάν επιμελείται το μεγάλο αφιέρωμα του 65ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Τα τέρατα γεννήθηκαν σχεδόν ταυτόχρονα με την αφήγηση, τη δημιουργία ιστοριών, αλλά και την πανανθρώπινη και διαχρονική ανάγκη να δώσουμε σχήμα και μορφή στους φόβους μας προκειμένου να τους διαχειριστούμε και να τους αντιμετωπίσουμε, λειτουργώντας ως πηγή έμπνευσης για αμέτρητες ιστορίες τρόμου, αγάπης και αποδοχής στη διάρκεια των αιώνων. Σταδιακά, και καθώς οι δυτικές κοινωνίες αποκτούσαν δομές και κανόνες λειτουργίας, προσπαθώντας να δαμάσουν το άρρητο και το ακατανόητο, τα τέρατα εξορίστηκαν από το προσκήνιο και το επίσημο κάδρο – η εποχή στην οποία συνυπήρχαν θεοί και δαίμονες, θνητοί και μύθοι, άνθρωποι και τέρατα, είχε πλέον παρέλθει. Πλέον τα τέρατα είχαν επιστρέψει στη σκοτεινή τους μήτρα, στην αρχέγονη φύση: κατοικούσαν στα δάση και στα βουνά, στα βάθη των σπηλαίων και στον βυθό της θάλασσας. Και ο κίνδυνος που άρχισε να μας ασκεί αυτή η αθέατη δύναμη και αυτή η απαγορευμένη παρουσία απέκτησε σχεδόν αναπόφευκτα μια ακαταμάχητη γοητεία.

Το τέρας χρησιμοποιήθηκε από την πρώτη κιόλας στιγμή ως σύμβολο στη λογοτεχνία και στη ζωγραφική, στις περισσότερες περιπτώσεις για να εκφράσει το άγνωστο, το ανοίκειο, το βλέμμα του Άλλου. Φυσικά, δεν θα μπορούσε να λείψει από τον κινηματογράφο.

«Σχηματοποιώντας και σωματοποιώντας φόβους και επιθυμίες, το τέρας αγγίζει την πεμπτουσία του σινεμά. Όταν φέρνουμε κατά νου εξαίσιες, μοναδικές, αξέχαστες κινηματογραφικές εικόνες, δεν στρεφόμαστε στην αψεγάδιαστη ομορφιά. Οι ταινίες είναι ταυτόχρονα ένα ανοιχτό παράθυρο στο άγνωστο και ένας παραμορφωτικός πλην απόλυτα πιστός καθρέφτης της εσωτερικής μας φύσης. Όσο συχνά κι αν παρουσιάζονται τα τέρατα ως ο “εχθρός”, γίνονται εξίσου συχνά ένα πρίσμα που μας βοηθάει να αντιληφθούμε την ετερότητα στο περιβάλλον μας, το τερατούργημα που ενδημεί σε κάθε άνθρωπο, όπως και τη φυσική παρόρμηση να κατανοήσουμε και να αποδεχθούμε το διαφορετικό», σημειώνει ο Κάρλο Σατριάν.

Στις ταινίες του αφιερώματος συναντούμε τέρατα της ιστορίας και της πολιτικής τα οποία έγραψαν ορισμένες από τις πιο μελανές σελίδες στο βιβλίο του 20ού αιώνα, τέρατα αόρατα και επινοημένα που αντανακλούν τις πιο ανεξήγητες και ακραίες συμπεριφορές της ανθρώπινης ψυχοσύνθεσης. «Ολοένα και συχνότερα το τέρας εμφανίζεται ξανά σαν μια ανεστραμμένη εικόνα του εαυτού μας. Καθώς ο λαϊκισμός, οι ακραίες πολιτικές επιλογές και η εχθροπάθεια δημιουργούν τερατογενέσεις, διαπιστώνουμε με τρόμο ότι το τέρας δεν κατοικεί μόνο στον έξω φανταστικό κόσμο, αλλά και μέσα μας και ότι με την συμμετοχή, την ανοχή ή τη σιωπή μας γινόμαστε και εμείς τέρατα -όπως πολύ σοφά είχε προφητεύσει ο Μάνος Χατζιδάκις» σημειώνει ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, Ορέστης Ανδρεαδάκης, ενώ ο Κάρλο Σατριάν συμπληρώνει: «Μέσα από αυτό το αφιέρωμα προσπαθήσαμε να διευρύνουμε την έννοια του τέρατος. Επιλέγοντας ταινίες που αμφισβητούν την ιδέα της “κανονικότητας”, ελπίζουμε να συμβάλουμε στον πολιτικό διάλογο που βρίσκεται στο επίκεντρο των “πλουραλιστικών” κοινωνιών μας».

H καθιερωμένη δίγλωσση ειδική θεματική έκδοση του Φεστιβάλ συνδέεται με το μεγάλο αφιέρωμα της φετινής διοργάνωσης και θα περιλαμβάνει κείμενα και αναλύσεις από θεωρητικούς του σινεμά, κοινωνιολόγους και δημοσιογράφους. Συγκεκριμένα, κείμενα γράφουν η ελβετίδα συγγραφέας και πρώην αρχισυντάκτρια της Le Monde diplomatique Μόνα Σολέ, ο καθηγητής στο Τμήμα Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ Νικόλας Σεβαστάκης, ο Ορέστης Ανδρεαδάκης, η συντονίστρια των εκδόσεων του Φεστιβάλ, Γκέλυ Μαδεμλή. Στην έκδοση περιλαμβάνεται, επίσης, ένα επιμελητικό κείμενο από τον Κάρλο Σατριάν, καθώς και παρουσίαση των ταινιών του αφιερώματος.

Η θεματική του αφιερώματος εμπνέει και την κεντρική έκθεση της διοργάνωσης. Το Φεστιβάλ ανέθεσε στους εικαστικούς Μαλβίνα Παναγιωτίδη και  Δαυίδ Σαμπεθάι να δημιουργήσουν έργα που βρίσκονται σε διάλογο μεταξύ τους και θα παρουσιαστούν στο MOMus-Πειραματικό Κέντρο Τεχνών, σε επιμέλεια του Ορέστη Ανδρεαδάκη, κατά τη διάρκεια του 65ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, με δωρεάν είσοδο για το κοινό. Τα εγκαίνια της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν την Παρασκευή 1η Νοεμβρίου.

«Εμείς, το τέρας»: Ο διεθνούς φήμης Κάρλο Σατριάν επιμελείται το μεγάλο αφιέρωμα του 65ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Ακολουθούν ορισμένες από τις ταινίες του αφιερώματος:

Στο Μάτια χωρίς πρόσωπο / Eyes Without a Face (1960) (φωτο εξωφ, φωτο 2) του Ζορζ Φρανζού ο χειρουργός Δρ. Ζενεσιέ, κυριευμένος από τύψεις για την παραμόρφωση που προκάλεσε στο πρόσωπο της κόρης του έπειτα από ένα αυτοκινητικό ατύχημα στο οποίο οδηγούσε ο ίδιος, καταστρώνει ένα διαβολικό σχέδιο. Με τη βοήθεια της Λουίζ, της πιστής βοηθού του, απάγει νεαρές όμορφες γυναίκες με σκοπό να τους «κλέψει» το πρόσωπο και να αναπλάσει χειρουργικά εκείνο της κόρης του, η οποία είναι προς το παρόν αναγκασμένη να φορά μια τρομακτική πορσελάνινη μάσκα. Σταδιακά, κι ενώ οι εξαφανίσεις νεαρών κοριτσιών πολλαπλασιάζονται, η αστυνομία εντοπίζει την πηγή του κακού και σφίγγει τον κλοιό γύρω από τον απελπισμένο γιατρό. Το Μάτια χωρίς πρόσωπο, που σηματοδότησε την οριστική μεταπήδηση του Φρανζού από το ντοκιμαντέρ στις ταινίες μυθοπλασίας, προκάλεσε ακραίες αντιδράσεις στο κοινό των πρώτων του προβολών· στην πορεία, βέβαια, αποτέλεσε σημείο αναφοράς για σπουδαίους σκηνοθέτες, μεταξύ των οποίων οι Πέδρο Αλμοδόβαρ, Τζον Κάρπεντερ και Τζον Γου, εμπνέοντας παράλληλα τον Μπίλι Άιντολ να συνθέσει το διάσημο ομότιτλο τραγούδι. Ευρηματική παραλλαγή του μύθου του Φράνκενσταϊν, αλλά και εκθαμβωτικός φόρος τιμής στις διδαχές του Γερμανικού Εξπρεσιονισμού, η ταινία του Φρανζού σκιαγραφεί μια ανατριχιαστική πραγματεία για τη ρευστή έννοια της ταυτότητας, τον φόβο της θνητότητας και την απατηλή ματαιοδοξία της ομορφιάς, λειτουργώντας παράλληλα ως μεταφορά για την κινηματογραφική κατασκευή και ψευδαίσθηση.

Λίγο περισσότερο από εκατό χρόνια μετά τη διαβόητη «Πορεία προς τη Ρώμη» (Marcia su Roma) των Μελανοχιτώνων του Μπενίτο Μουσολίνι, η οποία οδήγησε στην κατάληψη της εξουσίας από το Εθνικό Φασιστικό Κόμμα, το ντοκιμαντέρ To Arms, We’re Fascists! (1962) –μια δημιουργία του διδύμου (τόσο στο σινεμά όσο και στη ζωή) Τσετσίλια Μαντζίνι και Λίνο Ντελ Φρα, με τη συνεργασία του κριτικού κινηματογράφου και ιστορικού Λίνο Μιτσικέ– στέκει ως μια επιβλητική και δυσοίωνη υπενθύμιση και προειδοποίηση. Η ταινία ξεδιπλώνει μισό αιώνα ιταλικής ιστορίας, από το ιωβηλαίο στην εκατονταετηρίδα της Ενοποίησης της Ιταλίας, μέσα από σπάνια και πολύτιμα αρχειακά ντοκουμέντα. Από την εισβολή στη Λιβύη έως τη Συνθήκη των Βερσαλλιών και από τη φρίκη του φασιστικού καθεστώτος έως την Αντίσταση των Παρτιζάνων και τον αναβρασμό της μεταπολεμικής περιόδου, με τερματικό σταθμό τα δραματικά γεγονότα της Σφαγής της Ρέτζιο Εμίλια τον Ιούλιο του 1960, το συνταρακτικό αυτό οδοιπορικό ανατέμνει την ιστορική μνήμη και τα ανεπούλωτα τραύματα του παρελθόντος της γειτονικής χώρας. Ως επώδυνη κατακλείδα διατυπώνει ένα σκοτεινό ερώτημα που παραμένει επίκαιρο και κρύβει μέσα του τις πιο δύσκολες απαντήσεις: έχουμε άραγε ξεμπερδέψει με τον φασισμό;

Το εκκωφαντικό σκηνοθετικό ντεμπούτο της Τώνιας Μαρκετάκη, με τίτλο Ιωάννης ο βίαιος (1973), (φωτο 1) αντλεί έμπνευση από αληθινά γεγονότα που διαδραματίστηκαν στην Ελλάδα κατά την ταραγμένη δεκαετία του ’60, σε ένα πρωτοποριακό (και όχι μόνο για τα ελληνικά δεδομένα) δικαστικό δράμα: μια ταινία που αναμοχλεύει ψήγματα και θραύσματα από διάφορες αλήθειες, πιστοποιώντας πως η μία και μοναδική αλήθεια ισοδυναμεί με κυνήγι χίμαιρας. Ο Ιωάννης Ζάχος, ένας διαταραγμένος νεαρός χωρίς ψυχική και σεξουαλική ισορροπία, ζει τις ερωτικές φαντασιώσεις του μέσα από την εξαγνιστική βία, παλεύοντας να καλύψει με αυτό τον νοσηρό τρόπο το έλλειμμα ανδρισμού και την απουσία σεβασμού που αισθάνεται. Όταν συλλαμβάνεται, ομολογεί τα εγκλήματά του, προς μεγάλη ανακούφιση της αστυνομίας, που έχει κατηγορηθεί από τον Τύπο για αναποτελεσματικότητα. Διερευνώντας σε βάθος την εγγενή θεατρικότητα που κρύβει μέσα της κάθε απόπειρα απονομής δικαιοσύνης και αναπαράστασης εγκλημάτων, η ταινία της Μαρκετάκη ανατέμνει μια σειρά από ανελέητες συγκρούσεις (κοινωνία-άτομο, πνεύμα του νόμου-γράμμα του νόμου), σκιαγραφώντας παράλληλα ένα ασφυκτικό και δυσοίωνο πορτρέτο μιας ολόκληρης εποχής. H ταινία θα προβληθεί με όρους καθολικής προσβασιμότητας για όλους τους θεατές στο πλαίσιο του 65ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, με την υποστήριξη της Alpha Bank, Χορηγού Προσβασιμότητας του Φεστιβάλ.

Το κτήνος / The Beast (1975) του Βαλέριαν Μπορόφτσικ ξεκαθαρίζει τις προθέσεις του από την πρώτη κιόλας στιγμή, αφήνοντας έξω από την πόρτα κάθε ευπρέπεια, συστολή και ταμπού. Ο επικεφαλής μιας οικογένειας ευγενών που καταρρέει οικονομικά θεωρεί πως η τύχη του άλλαξε όταν η Λουσί, η κόρη ενός πλούσιου επιχειρηματία, δέχεται –για τους δικούς της λόγους– να παντρευτεί τον παραμορφωμένο και με νοητική αναπηρία γιο του. Ωστόσο, σχεδόν αμέσως μετά την πρώτη γνωριμία των δύο οικογενειών, και καθώς μια σειρά από απαγορευμένες φαντασιώσεις επισκέπτονται τη Λουσί στα όνειρά (;) της, τα σκοτεινά μυστικά της αριστοκρατίας θα γίνουν ένα με τους αρχέγονους μύθους, συνυφαίνοντας τα όνειρα με την πραγματικότητα. Σεξουαλικές σκηνές που προκάλεσαν σάλο, αμηχανία και έκπληξη, ανοίγοντας παράλληλα τον δρόμο για ταινίες όπως το Μια γυναίκα δαιμονισμένη του Αντρέι Ζουλάφσκι, ευφυής μείξη της γοτθικής παράδοσης και της γαλλικής ερωτικής φάρσας, αδυσώπητος σαρκασμός απέναντι στην καταπίεση της σαρκικής επιθυμίας, τα πνιγηρά χρηστά ήθη και την έμφυτη υποκρισία του καθωσπρεπισμού είναι μονάχα ορισμένα από τα γαλόνια που συνοδεύουν μια ταινία που δεν θα πάψει ποτέ να προβοκάρει και να πυροδοτεί αντιδράσεις.

Στο Μέντα καραμέλα / Peppermint Candy (1999), τη δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία της φιλμογραφίας του, ο Λι Τσανγκ-ντονγκ υφαίνει μια περίτεχνη αφήγηση που κινείται αντίστροφα στον χρόνο, σκιαγραφώντας ένα πορτρέτο των δραματικών γεγονότων που βίωσε η Νότια Κορέα τα τελευταία είκοσι χρόνια του 20ού αιώνα. Χωρισμένο υποδειγματικά σε επτά κεφάλαια κλιμακούμενης έντασης, το Μέντα καραμέλα ιχνηλατεί την προδιαγεγραμμένη πορεία αποκτήνωσης και κατάρρευσης του Κιμ Γουόνγκ-χο, ενός (κάποτε) ρομαντικού νεαρού φοιτητή που ονειρευόταν να γίνει φωτογράφος. Η στρατιωτική δικτατορία και η αιματοβαμμένη εξέγερση της Γκουάνγκτζου στις αρχές της δεκαετίας του ’80, η ανελευθερία και η καταστολή που σημάδεψαν την κορεατική κοινωνία των επόμενων ετών, ο βίαιος οικονομικός μετασχηματισμός και η ασιατική οικονομική κρίση του 1997 διαθλώνται μέσα από την ιστορία ενός απλού ανθρώπου που βρέθηκε παγιδευμένος σε συμπληγάδες δυνάμεων που τον ξεπερνούσαν. Οι μονίμως ανοιχτές πληγές του παρελθόντος, οι προσωπικές ιστορίες που συνθλίβονται κάτω από το βάρος της Ιστορίας, οι ενοχές που δεν μπορούν να βρουν καταφύγιο στη λήθη και η αμετάκλητη απώλεια κάθε αθωότητας φέρνουν στην επιφάνεια το πιο αδυσώπητο τέρας που παραμονεύει εκεί έξω: τη ζωή που ξοδεύτηκε, την αγάπη που ξεγλίστρησε, τον χρόνο που χάθηκε ανεπιστρεπτί.

Στο Sasquatch Sunset (2024) των Ντέιβιντ και Νέιθαν Ζέλνερ, δύο από τις πιο ιδιοσυγκρασιακές προσωπικότητες του σύγχρονου ανεξάρτητου αμερικανικού σινεμά, τέσσερις νομάδες μεγαλοπόδαροι περιπλανιούνται για έναν χρόνο στα άγρια δάση της βόρειας Καλιφόρνιας, ελπίζοντας να συναντήσουν άλλους επιζώντες από το είδος τους και πασχίζοντας να επιβιώσουν σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον, γεμάτο κινδύνους και απειλές. Με πρώτη ύλη έναν από τους πιο δημοφιλείς και διαχρονικούς μύθους της Βόρειας Αμερικής, οι αδελφοί Ζέλνερ χαρτογραφούν ένα επικό ταξίδι επιβίωσης και ανθεκτικότητας, άλλοτε χιουμοριστικό κι άλλοτε σπαρακτικό, σε μια ταινία χωρίς διαλόγους, όπου οι ερμηνείες βασίζονται εξ ολοκλήρου στην κινησιολογία και στη μη λεκτική εκφραστικότητα. Στο τέλος της διαδρομής, το επιμύθιο είναι πλέον σαφές: τα πιο απειλητικά τέρατα είναι εκείνα που κατασκευάζει το μυαλό μας για να ξορκίσει και να εξοστρακίσει οτιδήποτε του φανεί ακατανόητο και απωθητικό.

Η πλήρης λίστα με τις ταινίες του αφιερώματος θα ανακοινωθεί σύντομα.

Λίγα λόγια για τον Κάρλο Σατριάν

O Κάρλο Σατριάν (1971) σπούδασε Λογοτεχνία και Φιλοσοφία στο Πανεπιστήμιο του Τορίνο. Έχει επίσης πτυχίο στις κινηματογραφικές σπουδές, με διπλωματική στο κινηματογραφικό έργο του Ζακ Ριβέτ. Έχει εργαστεί ως προγραμματιστής στο Alba Iulia Music & Film Festival στη Ρουμανία, στο Festival dei Popoli στη Φλωρεντία της Ιταλίας, όπως και στο Visions du Réel στη Νιόν της Ελβετίας. Έχει οργανώσει εργαστήρια με κινηματογραφιστές όπως ο Γιόχαν φαν ντερ Κέκεν, ο Φρέντερικ Γουάιζμαν και ο Έρολ Μόρις, έχοντας παράλληλα επιμεληθεί εκδόσεις για σκηνοθέτες όπως ο Νάνι Μορέτι, ο Νικολά Φιλιμπέρ και η Κλερ Σιμόν. Εργάστηκε για δεκαπέντε χρόνια στο Φεστιβάλ του Λοκάρνο, από το 2003 έως το 2018, όπου επιμελήθηκε ένα ειδικό πρόγραμμα με θέμα το ιαπωνικό animation, καθώς και ρετροσπεκτίβες στους Ερνστ Λούμπιτς, Βινσέντε Μινέλι και Ότο Πρέμινγκερ, προτού αναλάβει τον ρόλο του Καλλιτεχνικού Διευθυντή (από το 2013 έως το 2018), οργανώνοντας αφιερώματα σε σπουδαίες φιγούρες της γαλλικής Nouvelle League και στο σινεμά της πρώην Δυτικής Γερμανίας. Το 2018 ανέλαβε χρέη Καλλιτεχνικού Διευθυντή στην Μπερλινάλε για πέντε συναπτά φεστιβάλ (από το 2020 έως το 2024). Από τον Ιούνιο 2020 είναι μέλος της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών.


Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

// ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Βαγγέλης Μαρινάκης: «Μας εμπνέουν τα δύσκολα – Τα ταλέντα της ακαδημίας λάμπουν, συνεχίζουμε να κατακτούμε όνειρα»

Πέτρος Μολυβιάτης: Ο πιστός σύμμαχος του Κωνσταντίνου Καραμανλή – Το συγκινητικό «αντίο» της πολιτικής ηγεσίας

Ρώμη: Επισκέπτης παγιδεύτηκε σε κάγκελο στο εμβληματικό Κολοσσαίο

Ολυμπιακός live: Η μεγαλειώδης γιορτή στο «Καραϊσκάκης» για το 48ο πρωτάθλημα της ιστορίας των Πειραιωτών

Big Brother: Ο έρωτας τους «άναψε» φωτιές – Τα δύο ζευγάρια που έχουν ήδη φουντώσει

Ολυμπιακός live: Η μεγαλειώδης γιορτή στο «Καραϊσκάκης» για το 48ο πρωτάθλημα της ιστορίας των Πειραιωτών

Βαθμολογία πλέι οφ Super League: Ο Παναθηναϊκός στα προκριματικά του Champions League, ΠΑΟΚ και ΑΕΚ θα «μονομαχήσουν» για την 3η θέση

ΑΕΚ – Παναθηναϊκός 1-2: Κατέκτησε τη δεύτερη θέση στα playoffs της Super League με ιστορική νίκη στην OPAP Arena

Ύπνος: 6 μαγικές τροφές που εξαφανίζουν την αϋπνία φυσικά, αποκαλύπτει κορυφαίος διατροφολόγος

Ολυμπιακός – ΠΑΟΚ 4-2: Σάρωσε με «τεσσάρα» στο Φάληρο πανηγυρίζοντας το 48ο πρωτάθλημα

Κουτσούμπας: Η μοναδική διέξοδος απέναντι στην καπιταλιστική βαρβαρότητα, είναι ο σοσιαλισμός – κομμουνισμός

ΑΕΚ – Παναθηναϊκός: Η στιγμή που εξερράγησαν τα πνεύματα στο ντέρμπι της OPAP Arena

«Καταπέλτης» η Χρυσηίδα Δημουλίδου κατά του Rouk Zouk: «Εμφανίζεται η Ζέτα Μακρυπούλια και πατάω αμέσως τηλεκοντρόλ»

Ολυμπιακός: Φαντασμαγορική γιορτή στο «Καραϊσκάκης», αποθέωση για τον Ερασιτέχνη και τα 15 τρόπαια που σάρωσε

Εθνική στρατηγική για την βία των ανηλίκων – Αποκαλύπτεται αύριο σε κρίσιμη σύσκεψη υπό τον Πρωθυπουργό

00:00 / 00:00

Eurovision 2025 – Εθνικός Τελικός: Οι εκπλήξεις της βραδιάς – Η σειρά των...

Φαντασμαγορικό θέαμα, με τραγούδι, χορό,  ρυθμό και πολλές εκπλήξεις, επιφυλάσσει η βραδιά του Εθνικού Τελικού, από τον οποίο θα αναδειχθεί το τραγούδι που θα εκπροσωπήσει την...

Αντίστροφη μέτρηση για τον Τελικό της Eurovision 2025 την Πέμπτη 30/1

Αύριο, Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2025, θα διεξαχθεί η μεγάλη βραδιά της ΕΡΤ, ο Εθνικός Τελικός της Eurovision 2025, στο Christmas Theater, στις 21:00, κατά τη...

Από τον Worth στον Warhol»: Νέα έκθεση στο Τελλόγλειο Μουσείο

Ένα μοναδικό ταξίδι από το ξεκίνημα της μόδας και της ομορφιάς των fashion show, από τον πατέρα της Haute Couture, τον Worth, έως την...

Ο Στίβεν Σπίλμπεργκ «φλέρταρε» με την ιδέα συνέχειας του “Ε.Τ.” που θα γινόταν στο διάστημα

Ο Στίβεν Σπίλμπεργκ αποκάλυψε ότι σκέφτηκε να γυρίσει τη συνέχεια της ταινίας του «Ε.Τ. ο Εξωγήινος», η οποία θα διαδραματίζεται στο διάστημα.Σε συνάντηση με...

Ο Johnny Logan στο Θέατρο Πάλλας

Ο θρύλος της Eurovision για πρώτη φορά στην Ελλάδα, 24 & 25 Μαρτίου 2025 στο Θέατρο ΠαλλάςΟι εκατομμύρια fans της Eurovision ανά τον...

Η Lady Gaga αναφέρεται στις αρνητικές κριτικές του “Joker: Folie a Deux

Σε συνέντευξή της στο περιοδικό ELLE, η πολυβραβευμένη τραγουδίστρια και ηθοποιός Lady Gaga μίλησε μεταξύ άλλων για την ταινία “Joker: Folie à Deux”.Στο σίκουελ...

Η πολυτελής έπαυλη της Γκουίνεθ Πάλτροου πωλήθηκε με χαμηλότερη τιμή από την αρχική

Η Γκουίνεθ Πάλτροου (Gwyneth Paltrow) πούλησε την έπαυλή της στο Λος ‘Αντζελες έναντι $22 εκατ., όπως αναφέρει η Wall Street Journal.Το πολυτελές ακίνητο των...

Έλτον Τζον: Η τεχνητή νοημοσύνη θα κινδυνεύσει το εισόδημα των νέων καλλιτεχνών

Ο Βρετανός ποπ σταρ Έλτον Τζον προειδοποίησε ότι «η τεχνητή νοημοσύνη θα απειλήσει περαιτέρω τα κέρδη των νέων καλλιτεχνών». Άλλα και ο Σερ Πολ...

Nτοκιμαντέρ για το ποπ γκρουπ της δεκαετίας του ’90 “Boyzone

Τριάντα χρόνια μετά τη δημιουργία του ιρλανδικού ανδρικού συγκροτήματος Boyzone, τα μέλη του επανενώνονται για να αφηγηθούν το ταξίδι τους προς τη φήμη σε...

Περιοδεία της παραγωγής του Μίκη Θεοδωράκη «Όμορφη πόλη»

Η θρυλική θεατρική-μουσική παράσταση του Μίκη Θεοδωράκη «Όμορφη πόλη», που πρωτοπαρουσιάστηκε το 1962 και αναβίωσε το 2020, παρουσιάζεται ξανά εφέτος με αφορμή τη συμπλήρωση...

Ισοφάρισε το ρεκόρ των Beatles ο Ρόμπι Γουίλιαμς με 15 δίσκους στην κορυφή...

Ο σταρ της ποπ Ρόμπι Γουίλιαμς ισοφάρισε το ρεκόρ των Beatles για τα περισσότερα άλμπουμ στο νούμερο ένα στο βρετανικό chart, ανακοίνωσε η Επίσημη...

Νέες παραστάσεις «Βεγγέρα» και «Πανδώρα» στο Εθνικό Θέατρο Αθηνών

Το Εθνικό Θέατρο, στο πλαίσιο του Αφιερώματος στο Νεοελληνικό Έργο, ανεβάζει από την  Παρασκευή 2 Μαΐου, στο θέατρο Χώρος, τη Βεγγέρα του Ηλία Καπετανάκη, σε σκηνοθεσία Σοφίας Μαραθάκη. Μια σαρκαστική κωμωδία ηθών γεμάτη ανατροπές και παρεξηγήσεις, που...

Ο Κιμ Τζόουνς Ιππότης του Τάγματος της Λεγεώνας της Τιμής στη Γαλλία

Στον Κιμ Τζόουνς, Βρετανό σχεδιαστή και διευθυντή δημιουργικού του Dior Men, απονεμήθηκε ο τίτλος του Ιππότη του Εθνικού Τάγματος της Λεγεώνας της Τιμής της...

Η επική ταινία φαντασίας “The Stolen Child” στην Ευρωπαϊκή Κινηματογραφική Αγορά, στο Βερολίνο

Στην Ευρωπαϊκή Αγορά Κινηματογράφου τον επόμενο μήνα στο Βερολίνο, θα προβληθούν σε αγοραστές τα πρώτα πλάνα από το μεσαιωνικό έπος φαντασίας “The Stolen Child”.«Σε...

Eurovision 2025: Στο ERTFLIX με ζωντανή μετάδοση και με διερμηνεία η κλήρωση των Ημιτελικών

Η ΕΡΤ θα μεταδώσει από το ERTFLIX την κλήρωση των Ημιτελικών του 69ου Διαγωνισμού Τραγουδιού της Eurovision, αύριο Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2025, στις 13:30.Η κλήρωση, με την οποία θα καθοριστεί σε ποιον από...

Eurovision 2025: Η Μαρίνα Σάττι στον Εθνικό Τελικό την Πέμπτη (30/1)

Η Μαρίνα Σάττι, η εκπρόσωπος της Ελλάδας στη Eurovision 2024, θα ξεσηκώσει το κοινό ερμηνεύοντας το αξέχαστο «ZARI» στον Εθνικό Τελικό, που θα διεξαχθεί την προσεχή Πέμπτη 30 Ιανουαρίου και από...

Ο Μπραντ Πιτ στη νέα ταινία της Paramount, “Heart of the Beast

Ο διάσημος ηθοποιός Μπραντ Πιτ (Brad Pitt) αναλαμβάνει τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην επερχόμενη ταινία δράσης της Paramount Pictures, “Heart of the Beast”.Τη σκηνοθεσία και...

Ο Νίκος Πορτοκάλογλου επιστρέφει στο Μέγαρο της Μουσικής

Ένας διαφορετικός, μεικτός ήχος που δεν έχουμε συνηθίσει στη σαραντάχρονη διαδρομή του, με τη συμμετοχή εξαιρετικών νέων ερμηνευτών, είναι το νέο επεισόδιο στο μακρύ...

// ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Αποκαλύφθηκε το θανατηφόρο ερπετό που αξιοποιούσαν ως “όπλο” οι αρχαίοι Έλληνες

Επιστήμονες από την Ιταλία ανακάλυψαν το φίδι «Javelin Sand...

Ντενίση: «Τι με φέρατε εδώ πέρα για 5 λεπτά;» – Το ξέσπασμα της ηθοποιού...

Στην εκπομπή "Πρωινό" του ΑΝΤ1, η Μιμή Ντενίση παραχώρησε...

«Γίγαντες ύψους 3 μέτρων» ανακαλύφθηκαν από αρχαιολόγους σε σπήλαιο στη Νεβάδα

Η μυθολογία, η λαογραφία, ακόμη και η Βίβλος, μας...

Πέτρος Κωστόπουλος: «Ήθελα να αυτοκτονήσω, ήθελα με τη μηχανή να συντριβώ» – Το AIDS,...

Ο Πέτρος Κωστόπουλος, σε μια αποκαλυπτική συνέντευξη στην εκπομπή...

// ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Βαγγέλης Μαρινάκης: «Μας εμπνέουν τα δύσκολα – Τα ταλέντα της ακαδημίας λάμπουν, συνεχίζουμε να κατακτούμε όνειρα»

Ο Βαγγέλης Μαρινάκης, πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός, μίλησε στη...

Πέτρος Μολυβιάτης: Ο πιστός σύμμαχος του Κωνσταντίνου Καραμανλή – Το συγκινητικό «αντίο» της πολιτικής ηγεσίας

Ο Πέτρος Μολυβιάτης, πρώην υπουργός Εξωτερικών και στενός συνεργάτης...

Ρώμη: Επισκέπτης παγιδεύτηκε σε κάγκελο στο εμβληματικό Κολοσσαίο

Ένας 47χρονος Αμερικανός τουρίστας, κάτοικος Ταϊβάν, υπέστη σοβαρό τραυματισμό...

Ολυμπιακός live: Η μεγαλειώδης γιορτή στο «Καραϊσκάκης» για το 48ο πρωτάθλημα της ιστορίας των Πειραιωτών

Ο Ολυμπιακός γιόρτασε την κατάκτηση του 48ου πρωταθλήματος στην...

Big Brother: Ο έρωτας τους «άναψε» φωτιές – Τα δύο ζευγάρια που έχουν ήδη φουντώσει

Στο επεισόδιο του Big Brother που προβλήθηκε την Κυριακή...

Ολυμπιακός live: Η μεγαλειώδης γιορτή στο «Καραϊσκάκης» για το 48ο πρωτάθλημα της ιστορίας των Πειραιωτών

Ο Ολυμπιακός γιορτάζει την κατάκτηση του 48ου πρωταθλήματος στην...

ΑΕΚ – Παναθηναϊκός 1-2: Κατέκτησε τη δεύτερη θέση στα playoffs της Super League με ιστορική νίκη στην OPAP Arena

Ο Παναθηναϊκός πέτυχε σπουδαία νίκη με 2-1 επί της...

Ύπνος: 6 μαγικές τροφές που εξαφανίζουν την αϋπνία φυσικά, αποκαλύπτει κορυφαίος διατροφολόγος

Η ειδικός διατροφής Lynne Murphy προτείνει έξι καθημερινές τροφές...

Ολυμπιακός – ΠΑΟΚ 4-2: Σάρωσε με «τεσσάρα» στο Φάληρο πανηγυρίζοντας το 48ο πρωτάθλημα

Στον τελευταίο εντός έδρας αγώνα της σεζόν, ο Ολυμπιακός...

Κουτσούμπας: Η μοναδική διέξοδος απέναντι στην καπιταλιστική βαρβαρότητα, είναι ο σοσιαλισμός – κομμουνισμός

Στην ομιλία του Δημήτρη Κουτσούμπα στο Σκοπευτήριο της Καισαριανής,...

ΑΕΚ – Παναθηναϊκός: Η στιγμή που εξερράγησαν τα πνεύματα στο ντέρμπι της OPAP Arena

Στο ντέρμπι ΑΕΚ – Παναθηναϊκός, η κατάσταση ξέφυγε στο...

«Καταπέλτης» η Χρυσηίδα Δημουλίδου κατά του Rouk Zouk: «Εμφανίζεται η Ζέτα Μακρυπούλια και πατάω αμέσως τηλεκοντρόλ»

Η Χρυσηίδα Δημουλίδου, τηλεκριτικός, ασκεί σφοδρή κριτική στο τηλεπαιχνίδι...

Ολυμπιακός: Φαντασμαγορική γιορτή στο «Καραϊσκάκης», αποθέωση για τον Ερασιτέχνη και τα 15 τρόπαια που σάρωσε

Στο γήπεδο «Γ. Καραϊσκάκης», οι φίλοι του Ολυμπιακού γιόρτασαν την...

Εθνική στρατηγική για την βία των ανηλίκων – Αποκαλύπτεται αύριο σε κρίσιμη σύσκεψη υπό τον Πρωθυπουργό

Η κυβέρνηση παρουσίασε την Εθνική Στρατηγική για την Πρόληψη...

Αθήνα: Σοκαριστικό βίντεο αποκαλύπτει πώς συμμορία γυναικών λήστεψε 900 ευρώ από ηλικιωμένη σε φούρνο

Στην Αθήνα, μια γυναικεία συμμορία στοχοποιεί ηλικιωμένους, κλέβοντας τους...

Η Μπάγερν Μονάχου πρωταθλήτρια στην Bundesliga, η Μπάγερν Λεβερκούζεν έχασε βαθμούς και «έσπασε» την κατάρα του Χάρι Κέιν

Η Μπάγερν Μονάχου στέφθηκε και μαθηματικά πρωταθλήτρια Γερμανίας δια...

Ισχυρή δόνηση 3,8 Ρίχτερ συγκλόνισε την Αμοργό

Σήμερα, 4 Μαΐου 2025, η Αμοργός δέχθηκε έναν ισχυρό...

Τσέλσι – Λίβερπουλ 3-1: Με φλογερό κίνητρο συνέτριψε την πρωταθλήτρια Αγγλίας

Η Τσέλσι επικράτησε της Λίβερπουλ με 3-1 στο «Στάμφορντ...

Τέμπη: Η αντίδραση της ΕΛΑΣ για την αμφισβήτηση των 3 βίντεο – «Αδιαπραγμάτευτη η επιστημονική ακρίβεια των ερευνών μας»

Η Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών της Ελληνικής Αστυνομίας απαντά στις...

Όλγα Κεφαλογιάννη: Το συγκλονιστικό «αντίο» στον εμβληματικό ΥΠΕΞ, Πέτρο Μολυβιάτη

Η Όλγα Κεφαλογιάννη αποχαιρέτησε με συγκινητικά λόγια τον πρώην...

39χρονη καταγγέλλει τον άγριο βιασμό της από τρεις άνδρες – «Με έσπασαν στο ξύλο, υπέστην μόνιμη βλάβη στο σώμα»

Μια 39χρονη γυναίκα καταγγέλλει ότι υπήρξε θύμα ομαδικού βιασμού...

Προειδοποίηση για βόμβα στο Blue Star 1 – Εκκενώνεται το πλοίο

Συναγερμός σήμανε το απόγευμα της Κυριακής (4/5/25) στο πλοίο...

Στρες: Ποια εικόνα να οραματιστείτε για να ηρεμήσετε σε 5 λεπτά

Νιώθετε ότι έχετε στρες αλλά δεν μπορείτε να το ελέγξετε; Η...

Ανδρέας Γεωργίου: Νυχτερινή απόδραση στην Άννα Βίσση με την έγκυο σύζυγο Σιμώνη Χριστοδούλου

Ο Ανδρέας Γεωργίου και η εγκυμονούσα σύζυγός του, Σιμώνη...

Ευρυδίκη Βαλαβάνη: Ξεφάντωσε με τους φίλους της στον 7ο μήνα της εγκυμοσύνης της

Η Ευρυδίκη Βαλαβάνη διανύει την πιο όμορφη περίοδο της...

Εφημερεύοντα Φαρμακεία – Κυριακή 4 Μαΐου 2025

Μάθετε ποια φαρμακεία εφημερεύουν σε Αθήνα. Βρείτε εύκολα και γρήγορα...

ΑΣΕΠ: Έρχονται 450 μόνιμοι σε όλη τη χώρα

Μετράει αντίστροφα ο χρόνος για την έκδοση νέας προκήρυξης...

ΑΕΚ – Παναθηναϊκός: Ζωντανή μάχη για την κορυφή των playoffs

Στην OPAP Arena, η ΑΕΚ και ο Παναθηναϊκός αναμετρώνται...

Ολυμπιακός – ΠΑΟΚ: Ζωντανή μάχη για το στέμμα των playoffs

Ο Ολυμπιακός υποδέχεται τον ΠΑΟΚ στην 5η αγωνιστική των...

Big Brother Live (4/5): Η ηχηρή αποχώρηση και η καλλονή γυναίκα που μπαίνει στο σπίτι του Μεγάλου Αδελφού

Το πρώτο live μετά την πρεμιέρα του πολυαναμενόμενου και...

Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για 493 μόνιμες θέσεις μέσω 2 προκηρύξεων

Ανοίγει η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για 493 μόνιμες προσλήψεις...

Ολυμπιακός: Την Τρίτη οι ανακοινώσεις της ΚΑΕ για τα εισιτήρια του Άμπι Ντάμπι

Η ΚΑΕ Ολυμπιακός θα ενημερώσει την Τρίτη 6 Μαΐου...

Πορτογαλία: Προχωρά σε μαζική απέλαση 18.000 αλλοδαπών λίγο πριν τις εθνικές εκλογές

Η υπηρεσιακή κυβέρνηση της Πορτογαλίας ανακοίνωσε την πρόθεση να...

Νεκρός ένας 26χρονος σε συμπλοκές οπαδών της Αταλάντα και της Ίντερ στο Μπέργκαμο

Νέα «μαύρη» σελίδα για το ποδόσφαιρο της Ιταλίας. Οπαδοί...

Γενέθλια για τον Θοδωρή Αθερίδη: Οι τρυφερές ευχές της Σμαράγδας Καρύδη και η τούρτα – έκπληξη

Για τον Θοδωρή Αθερίδη η χθεσινή ημέρα, Σάββατο 3...

Κεφαλονιά: Βυθίστηκε στο απόλυτο σκοτάδι το Αργοστόλι εξαιτίας κρουαζιερόπλοιου – Διέλυσε υποθαλάσσιο καλώδιο

Στο Αργοστόλι της Κεφαλονιάς, η ηλεκτροδότηση διακόπηκε λόγω ζημιάς...

Τραμπ: Διατηρεί τον πρόεδρο της Fed μέχρι το 2026 – Επιμένει σθεναρά στη μείωση των επιτοκίων

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, δήλωσε ότι δεν...

Πέθανε ο Ραφαέλ Ρουγιάν, θρύλος της Ρεάλ Μαδρίτης

Βαρύ το πένθος στη Ρεάλ Μαδρίτης, καθώς ο ιστορικός...

Μαρινάκης για Μολυβιάτη: «Υπηρέτησε με αφοσίωση και ακεραιότητα την ελληνική διπλωματία και την παράταξη»

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, εξέφρασε τη θλίψη του...

Eurovision 2025: Η Μαρίνα Σάττι επιστρέφει θριαμβευτικά στη σκηνή – Η επίσημη ανακοίνωση

Η Μαρίνα Σάττι επιστρέφει στον διαγωνισμό Eurovision 2025, όπως...

Μπρέντφορντ – Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ 4-3: Συνεχίζεται ο εφιάλτης των «κόκκινων διαβόλων» στην Premier League

Η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ υπέστη άλλη μία ήττα στην Premier...

Γυναίκα σε αμόκ βανδάλισε οχήματα και όρμησε σε αστυνομικούς στο Ηράκλειο

Στο Ηράκλειο, το μεσημέρι της Κυριακής, μία γυναίκα από...

Κηφισιά: Με βασιλική άμαξα παρέλασε το πρωτάθλημα της Super League 2 στο γήπεδο

Η Κηφισιά πανηγύρισε την άνοδό της στη Super League,...

Καραμολέγκος: Εξαγορά της παραγωγικής μονάδας στη Ρουμανία από τον όμιλο Grupo Bimbo

Ολοκληρώθηκε πριν από λίγες ημέρες η εξαγορά της παραγωγικής...

Ελένη Μενεγάκη: Φωτογραφίζεται παιχνιδιάρικα στο πορτμπαγκάζ του αυτοκινήτου της – «Τελικά χωράω παντού»

Η Ελένη Μενεγάκη δημοσίευσε μια νέα φωτογραφία στο Instagram,...

Πτυχιούχοι ΑΕΙ – ΤΕΙ: Αποκαλύπτονται τα έξτρα μόρια για τον μόνιμο διορισμό

Το άρθρο αναλύει τη διαδικασία υπολογισμού των έξτρα μορίων...

Ολυμπιακός: Σε ρυθμούς Άμπου Ντάμπι οι οπαδοί του Πειραιωτών, ντύθηκαν εμίρηδες στο ΣΕΦ

Κατά την διάρκεια του αγώνα του Ολυμπιακού κόντρα στην...

Χρήστος Μάστορας: Θύμα εξαπάτησης στη συναυλία του στην Αλβανία – «Ήταν παγίδα και σαν αφελής την πάτησα»

Ο Χρήστος Μάστορας αποκάλυψε ότι έπεσε θύμα απάτης κατά...

Βασιλιάς Κάρολος: Η πρώτη δημόσια εμφάνισή του μετά τις αποκαλύψεις του πρίγκιπα Χάρι

Ο βασιλιάς Κάρολος Γ’ της Βρετανίας πραγματοποίησε την πρώτη...