Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε τη σημασία της αξιολόγησης των νοσοκομείων μέσω της συμμετοχής των πολιτών, υπογραμμίζοντας ότι οι απαντήσεις τους συμβάλλουν στη βελτίωση του Εθνικού Συστήματος Υγείας (ΕΣΥ). Με ανακαινίσεις σε νοσοκομεία, ενίσχυση προσωπικού και νέες δράσεις όπως τα απογευματινά χειρουργεία, η κυβέρνηση στοχεύει σε ένα πιο ανθρώπινο και αποτελεσματικό ΕΣΥ. Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν υψηλά ποσοστά ικανοποίησης από τις υπηρεσίες υγείας, ενώ η συμμετοχή των πολιτών μέσω ερωτηματολογίων SMS βοηθά στον εντοπισμό και την επίλυση προβλημάτων.
Πιο αναλυτικά
Με κεντρικό μήνυμα την αναβάθμιση του Εθνικού Συστήματος Υγείας, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης παρουσίασε μέσω ανάρτησής του στα κοινωνικά δίκτυα τις παρεμβάσεις που υλοποιούνται και τα πρώτα μετρήσιμα αποτελέσματα.
Όπως επισημαίνει, η κυβέρνηση τηρεί τη δέσμευσή της για ένα «νέο, δυναμικό ΕΣΥ», με ανακαινίσεις σε νοσοκομεία και Κέντρα Υγείας, ενίσχυση του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού, αλλά και με δράσεις όπως τα απογευματινά χειρουργεία και οι δωρεάν προληπτικές εξετάσεις.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην αξιολόγηση των υπηρεσιών υγείας μέσα από την άμεση συμμετοχή των πολιτών, ενώ τα πρώτα στοιχεία δείχνουν υψηλά ποσοστά ικανοποίησης.
Αναλυτικά η ανάρτηση:
Το 2023 είχα δεσμευτεί ότι από τους πρώτους στόχους μας θα είναι ένα νέο, δυναμικό ΕΣΥ. Και, πράγματι, σήμερα, ανακαινίζονται νοσοκομεία και Κέντρα Υγείας σε όλη τη χώρα. Κάθε πολίτης έχει εύκολη πρόσβαση σε δωρεάν προληπτικές εξετάσεις. Γίνονται προσλήψεις και αναβαθμίζονται οι αμοιβές γιατρών και νοσηλευτών. Ενώ ξεκίνησαν τα απογευματινά χειρουργεία, περιορίζοντας τις λίστες αναμονής. Το ΕΣΥ, λοιπόν, αλλάζει. Βήμα-βήμα γίνεται ακόμη πιο ανθρώπινο και αποτελεσματικό.
Αυτό διαπιστώνουν και οι ίδιοι οι πολίτες που για πρώτη φορά είχαν την ευκαιρία να βαθμολογήσουν τις ιατρικές υπηρεσίες. Έτσι, στάλθηκαν 15.586 SMS με ερωτήσεις σε ασθενείς που νοσηλεύτηκαν σε 92 νοσοκομεία και 447 κλινικές. Το 30% απ’ αυτούς ήδη απάντησε και τα σχόλια είναι ενδεικτικά: Το 93% βρήκε τους γιατρούς με την ειδικότητα που χρειαζόταν. Tο 88% δήλωσε ότι συνάντησε ευγένεια και σεβασμό. Ενώ το 75% εμφανίζεται συνολικά ικανοποιημένο από την περίθαλψη που έλαβε.
Στα Επείγοντα Περιστατικά παρά τη μεγάλη πίεση που όλοι γνωρίζουμε ότι υπάρχει, η εικόνα δείχνει επίσης ενθαρρυντική: για το 66% η παραμονή δεν ξεπέρασε τις 4 ώρες. Μάλιστα για το 42% εξ αυτών ήταν κάτω από μία ώρα. Κάτι που αποδεικνύει ότι το ηλεκτρονικό «βραχιολάκι» το οποίο ξεκίνησε στις εφημερίες 10 νοσοκομείων και σταδιακά επεκτείνεται, φέρνει αποτελέσματα. Το ίδιο, ασφαλώς, και η γνώμη των πολιτών που θα βοηθά την Πολιτεία να εντοπίζει και να λύνει προβλήματα.
Όσο το δείγμα των απαντήσεων θα μεγαλώνει, θα αποκτούμε ακόμα πιο σαφή εικόνα για κάθε νοσοκομείο και κλινική του κέντρου και της περιφέρειας. Σύντομα, μάλιστα, στην αξιολόγηση θα ενταχθούν και ειδικές κατηγορίες όπως οι ογκολογικές δομές. Είναι, συνεπώς, πολύ σημαντική η συμπλήρωση του ερωτηματολόγιου που πλέον λαμβάνουν σε SMS όσοι ολοκληρώνουν τη νοσηλεία τους. Οι απαντήσεις τους θέλουν μόνο λίγα λεπτά. Βοηθούν, όμως, να διορθωθούν αδυναμίες πολλών δεκαετιών.
Συνεχίζουμε!
Συνοπτικά
- Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης υπογραμμίζει τη σημασία της αξιολόγησης νοσοκομείων μέσω συμμετοχής πολιτών για τη βελτίωση του ΕΣΥ.
- Η κυβέρνηση προχωρά σε ανακαινίσεις, πρόσληψη προσωπικού και απογευματινά χειρουργεία για ένα πιο αποτελεσματικό ΕΣΥ.
- Υψηλά ποσοστά ικανοποίησης πολιτών καταγράφονται, με τη συμμετοχή σε ερωτηματολόγια να εντοπίζει και επιλύει προβλήματα.
- Η συμπλήρωση ερωτηματολογίων SMS από ασθενείς θεωρείται κρίσιμη για τη διόρθωση χρόνιων αδυναμιών στο σύστημα υγείας.