Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, τόνισε ότι η προηγούμενη κυβέρνηση άφησε τον σιδηρόδρομο χωρίς επαρκή τηλεδιοίκηση, με μόλις 1% κάλυψη στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη το 2019.
Αντίθετα, η τρέχουσα κυβέρνηση έχει αυξήσει την τηλεδιοίκηση στο 80%, με στόχο το 100% αν δεν υπήρχε η πρόσφατη κακοκαιρία. Ο κ.
Κυρανάκης υπερασπίστηκε την εισαγωγή ενός νέου συστήματος γεωεντοπισμού, το οποίο θα επιτρέπει την παρακολούθηση των τρένων σε πραγματικό χρόνο, καλύπτοντας κενά στην υπάρχουσα υποδομή.
Ο ΣΥΡΙΖΑ, από την πλευρά του, αμφισβητεί τους ισχυρισμούς για την τηλεδιοίκηση και ζητά πιστοποίηση από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων για το νέο σύστημα.
Πιο αναλυτικά
Χωρίς τηλεδιοίκηση στο 99% της γραμμής Αθήνα -Θεσσαλονίκη και με μόνο ένα κέντρο τηλεδιοίκησης άφησε τον σιδηρόδρομο η προηγούμενη κυβέρνηση το 2019, είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, σχολιάζοντας προηγούμενη παρέμβαση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκου Παππά.
Αντί της “επανάστασης” που λέει ο ΣΥΡΙΖΑ ότι συνέβη επί των ημερών του, η αλήθεια είναι ότι η τηλεδιοίκηση στο τμήμα Αθήνα-Θεσσαλονίκη κάλυπτε 5,6 χιλιόμετρα, δηλαδή το 1%, ενώ μέχρι το 2023 είχαμε 31% λειτουργική τηλεδιοίκηση, και μέχρι σήμερα έχουμε 80% τηλεδιοίκηση. «Και αν δεν έχει έρθει η σπουδαιότερη κακοκαιρία των τελευταίων ετών ονόματι Daniel [. . .] θα είχαμε 100%» είπε ο κ. Κυρανάκης.
Απαντώντας στην κριτική για το προβλεπόμενο από το νομοσχέδιο, σύστημα γεωεντοπισμού, ρώτησε τον κ. Παππά: «Δεν θέλετε ένα σύστημα, ώστε να βλέπει ακόμα και ο κάθε πολίτης, όχι μόνο οι διαχειριστές του ΟΣΕ, πού είναι τα τρένα σε πραγματικό χρόνο; Δεν θέλετε ένα σύστημα που να μπορεί να είναι έτοιμο σε μήνες, αντί για μια εικοσαετία; Να είναι ένα σύστημα, το οποίο να μπορεί με ακρίβεια εκατοστών και κάθε δευτερόλεπτο να μεταδίδει την πραγματική θέση ενός τρένου και να δίνει πραγματικά στοιχεία;».
Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι το σύστημα αυτό έρχεται να καλύψει ένα κενό, που υπάρχει ανάμεσα στους ραδιοφάρους, το οποίο μπορεί να είναι από ένα έως και πέντε χιλιόμετρα, ακανόνιστα. Και αν έχουμε και μία βλάβη, στο τέλος της περιοχής διοίκησης ενός κέντρου τηλεδιοίκησης, τότε δεν βλέπει ο χειριστής αν είναι πραγματικά κατειλημμένη γραμμή ή αν το τμήμα γραμμής έχει βλάβη.
Άρα, λοιπόν, αυτό το σύστημα το οποίο φέρνουμε κι εσείς χλευάζετε είναι μία επιπλέον δικλείδα. Η οποία μάλιστα θα λειτουργεί παντού και εκεί που δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση.. εξήγησε ο κ. Κυρανάκης. Κάλεσε, μάλιστα, τον ΣΥΡΙΖΑ να μην το παίζει καλός μαθητής της Ευρώπης, που πάει και “καρφώνει” την Ελλάδα στον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων, ο οποίος, όπως υπογράμμισε, είχε δώσει πιστοποιητικό ασφάλειας ένα μήνα πριν τα Τέμπη. Και όταν βάλαμε δύο μηχανοδηγούς σε ένα τρένο υπερταχείας, ο ERA πάλι, είπε όχι, σημείωσε ο κ. Κυρανάκης.
Από την πλευρά του, ο κ. Παππάς, είπε ότι επί ΣΥΡΙΖΑ ήταν που κατέβηκε η γραμμή από τη γέφυρα Γοργοπόταμου, διορθώνοντας μια χάραξη του 1870, ενώ χαρακτήρισε ψευδές ότι η τηλεδιοίκηση ήταν 1%. Όσο για την τηλεδιοίκηση της Λάρισας, είπε ότι επί ΣΥΡΙΖΑ, λειτουργούσε και ο σταθμάρχης Λαρίσης έβλεπε μέχρι τους Νέους Πόρους, ενώ, η κυβέρνηση της ΝΔ δεν έδωσε λίγες χιλιάδες ευρώ για να αποκαταστήσει τη βλάβη που σημειώθηκε τον Ιούλιο του 2019. Για το, δε, σύστημα γεωεντοπισμού είπε ότι πρέπει να έχει και την πιστοποίηση από τον ERA.
Συνοπτικά
- Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης υπογράμμισε την έλλειψη επαρκούς τηλεδιοίκησης στον σιδηρόδρομο από την προηγούμενη κυβέρνηση, με μόλις 1% κάλυψη το 2019.
- Η τρέχουσα κυβέρνηση αύξησε την τηλεδιοίκηση στο 80% και προωθεί νέο σύστημα γεωεντοπισμού για παρακολούθηση τρένων σε πραγματικό χρόνο.
- Ο ΣΥΡΙΖΑ αμφισβητεί τους ισχυρισμούς για την τηλεδιοίκηση και ζητά πιστοποίηση από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων για το νέο σύστημα.
- Ο Κυρανάκης υποστήριξε ότι το σύστημα γεωεντοπισμού θα καλύψει κενά στην υποδομή και θα προσφέρει ακριβή δεδομένα για την πραγματική θέση των τρένων.