Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025

Κυρανάκης στη Βουλή για νέο ΚΟΚ: Η προστασία της ζωής απαιτεί σωστή οδική συμπεριφορά – Οι αναφορές στις λεωφορειολωρίδες και οι αντιδράσεις των κομμάτων

Νέος ΚΟΚ με αυστηρότερα πρόστιμα και έμφαση στην οδική ασφάλεια, προστασία πεζών και εισαγωγή νέων τεχνολογιών μετακίνησης
Το άρθρο προστέθηκε στη λίστα σας

Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, παρουσίασε στη Βουλή το σχέδιο νόμου για τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τονίζοντας ότι η οδική ασφάλεια εξαρτάται από τη συμπεριφορά των οδηγών και όχι από την τύχη. Δήλωσε ότι θα εξετάσει τις προτάσεις της αντιπολίτευσης, ενώ αναφέρθηκε στη σημασία της προστασίας των επιβατών δημόσιων συγκοινωνιών, υποστηρίζοντας τις απαγορεύσεις κίνησης στις λεωφορειολωρίδες για τα ΙΧ και τα ΤΑΞΙ.

Οι θέσεις των κομμάτων της αντιπολίτευσης επικεντρώθηκαν στη διαφωνία για τη φιλοσοφία του νομοσχεδίου και την ανάγκη για βελτίωση της οδικής ασφάλειας μέσω υποδομών και εκπαίδευσης, με πολλές προτάσεις για αλλαγές και βελτιώσεις. Η συζήτηση συνεχίζεται με ακροάσεις φορέων και επεξεργασία των άρθρων του νομοσχεδίου.

Πιο αναλυτικά

«Η προστασία της ζωής δεν είναι θέμα τύχης αλλά οδικής συμπεριφοράς» τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, κατά την έναρξη της συζήτησης και επεξεργασίας επί της Αρχής, του σχεδίου νόμου «Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και λοιπές διατάξεις» στην κοινή συνεδρίαση των Επιτροπών Παραγωγής – Εμπορίου και Οδικής Ασφάλειας.

Ο κ. Κυρανάκης επιφυλάχθηκε ότι θα μελετήσει τις προτάσεις των αγορητών και ειδικών αγορητών της αντιπολίτευσης, που αρκετές, όπως είπε, είναι θετικές, και κατά τις επόμενες συνεδριάσεις του νομοσχεδίου θα τοποθετηθεί αναλυτικά.

Ο αναπληρωτής υπουργός είπε ότι θα αποστείλει στο προεδρείο των Επιτροπών για να δοθεί σε όλα τα μέλη των Επιτροπών, μια παρουσίαση η οποία απλοποιεί την εφαρμογή του συστήματος των «υποτροπών» ανά παράβαση, όπως θεσπίζονται στο νομοσχέδιο. Επίσης, θα καταθέσει και πίνακες με τα στατιστικά στοιχεία που αφορούν στις οδικές συγκρούσεις.

Ο κ. Κυρανάκης επισήμανε ότι «οι Σύλλογοι και οι φορείς δεν θέλουν -και έχουν δίκιο- να ακούγεται ο διαχωρισμός μεταξύ ατυχήματος και δυστυχήματος. Καθώς η όποια ζωή χάνεται δεν είναι θέμα τύχης αλλά οδικής συμπεριφοράς» και αυτό που απαιτούν από εμάς οι οικογένειες θυμάτων, «είναι να αναφερόμαστε σε συγκρούσεις. Για τα ήπια περιστατικά να χρησιμοποιείται ο όρος συμβάντα, αλλά όχι, σε καμία περίπτωση να μην γίνεται λόγος για ατυχήματα».

“Στη διάθεσή μας δεν είναι σαφώς να συγκρουστούμε με τους οδηγούς ταξί”

Σχετικά με τις απαγορεύσεις κίνησης στις λεωφορειολωρίδες, που θεσπίζονται, ο αναπληρωτής υπουργός είπε ότι «εδώ, στην πραγματικότητα καλούμαστε να πάρουμε το μέρος κάποιου. Εμείς, έχουμε επιλέξει να πάρουμε το μέρος των ανθρώπων που χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Εάν θέλουμε να βελτιώσουμε την κίνηση των ανθρώπων που χρησιμοποιούν τα λεωφορεία, που περιμένουν στην στάση, η λύση είναι να βγάλουμε όλους εμάς, που είτε κυκλοφορούμε με το ΙΧ μας, είτε με ΤΑΞΙ, από τις λεωφορειολωρίδες. Και η λογική που προτάθηκε δεν ήταν η απόλυτη, πλήρης απαγόρευση, αλλά είναι μια θέση που δεν στερεί το συγκοινωνιακό έσοδο στους οδηγούς ΤΑΞΙ. Στην διάθεσή μας δεν είναι σαφώς να συγκρουστούμε με τους οδηγούς ΤΑΞΙ, αλλά να εξυπηρετήσουμε καλύτερα τον εργαζόμενο, τον φοιτητή, τον ηλικιωμένο που δεν οδηγεί ή δεν έχει τα χρήματα να πάρει ένα ΤΑΞΙ και μετακινείται με το λεωφορείο».

Ο κ. Κυρανάκης παράλληλα σημείωσε, ότι «γίνεται μια μεγάλη επένδυση για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων -που δεν είχε γίνει επί 12 χρόνια- και μάλιστα με ηλεκτρικά πράσινα λεωφορεία και θέλουμε να ευνοηθεί η χρήση τους από τους πολίτες».

Αναφορικά με τις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης για την ευνοϊκή διάταξη κίνησης που υπάρχει στο νέο ΚΟΚ για την ελεύθερη κίνηση των ηλεκτρικών ΤΑΞΙ στις λεωφορειολωρίδες, ο κ. Κυρανάκης είπε πως «ναι, θέλουμε να ενθαρρύνουμε την αντικατάσταση και των ΤΑΞΙ με πράσινα ηλεκτρικά οχήματα, η οποία δεν έχει προχωρήσει, για αυτό παρέχεται και αυτό ως κίνητρο. Σήμερα, όμως, τα ηλεκτροκινούμενα ΤΑΞΙ είναι πολύ λίγα, οπότε δεν θα δημιουργούν πρόβλημα καθυστερήσεων στα λεωφορεία. Εάν υπάρξουν πολλά ηλεκτροκινούμενα ΤΑΞΙ, που θα δημιουργούν πρόβλημα στην κίνηση των λεωφορείων, τότε, εδώ είμαστε για να νομοθετήσουμε ξανά σχετικά».

Ο αναπληρωτής υπουργός, απευθυνόμενος στα κόμματα, είπε ότι «η γενική κριτική δεν έχει ουσία. Θα πρέπει να πάρετε συγκεκριμένες θέσεις για κάθε ένα ζήτημα και να γίνουν συγκεκριμένες προτάσεις επί των άρθρων για να εξεταστούν».

Οι θέσεις της αντιπολίτευσης

Με κοινή διαπίστωση ότι η οδική ασφάλεια και η μείωση των ατυχημάτων είναι θέματα άμεσης και επείγουσας προτεραιότητας, αλλά με διαφωνίες ως προς την φιλοσοφία, τις στοχεύσεις και με σειρά διατάξεων του νομοσχεδίου ήταν οι θέσεις του εισηγητή της μειοψηφίας και των ειδικών αγορητών των κομμάτων της αντιπολίτευσης. Ειδικότερα:

Ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ Αναστάσιος Νικολαΐδης, ανέφερε, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι κατά την επεξεργασία του νέου ΚΟΚ τα ερωτήματα που θα πρέπει να έχουμε υπ΄όψιν μας «είναι κατά πόσο αυτός ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες; Μπορεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα των πολιτών και των κοινωνιών; Κατά πόσο βελτιώνει την οδική ασφάλεια; Συμβάλλει στην βελτίωση των συνθηκών οδικής ασφάλειας οδηγών και πεζών; Μπορεί να δώσει λύσεις στα προβλήματα, όπως το κυκλοφοριακό και την στάθμευση;» Παρατήρησε ότι ο ΚΟΚ από μόνος του δεν μπορεί να επιφέρει αύξηση ασφάλειας και μείωσης των τροχαίων, αλλά χρειάζεται ένα πλέγμα ενεργειών όπου θα διέπονται από αποφασιστικότητα. Ο βουλευτής έθεσε τα θέμα της αστυνόμευσης, τις κατάλληλες υποδομές, την ένταξη μαθημάτων οδικής ασφάλειας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Την ενεργοποίηση της Αυτοδιοίκησης στην σύνταξη επικαιροποιημένων μελετών και την επένδυση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Επί των διατάξεων του νομοσχεδίου ο κ. Νικολαΐδης ζήτησε να πληροφορηθεί εάν οι προτεινόμενες αλλαγές του ΚΟΚ προέκυψαν από επιστημονικές και κυκλοφοριακές μελέτες. Εάν αξιοποιήθηκαν θετικά διεθνή παραδείγματα και καλές πρακτικές. Εάν οι διατάξεις αποτελούν μέρος μιας στρατηγικής βιώσιμης κινητικότητας με ορίζοντα τις επόμενες δεκαετίες.

Ο εισηγητής του ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ δήλωσε προβληματισμένος και ότι θα αναμείνει «τις νομοθετικές βελτιώσεις, καθώς τα λάθη που υπάρχουν είναι αρκετά αλλά και σημαντικά». Χαρακτηριστικά είπε, ότι «το μάθημα οδικής συμπεριφοράς υπάρχει ως αναφορά στο σχέδιο νόμου, αλλά παραπέμπεται σε εξουσιοδοτική διάταξη που θα εκδοθεί μετά. Όπως, επίσης, υπάρχουν και μεταβατικές διατάξεις που δεν παραπέμπουν πουθενά. Στοιχεία του νομοσχεδίου που δείχνουν προχειρότητα και επιτείνουν τις ανησυχίες μας».

Ο βουλευτής, σχετικά με το θεσπιζόμενο όριο των 30 χιλιομέτρων, είπε ότι «θα πρέπει να διευκρινισθεί τι θα ισχύει για δρόμους όπου η μια λωρίδα του χρησιμοποιείται ως ζώνη στάθμευσης». Ζήτησε ειδική μέριμνα και σαφή νομοθέτηση: για να υπάρχει μειωμένο όριο ταχύτητας σε περιοχές με μεγάλη ροή πεζών, ειδικά παιδιών. Για την κίνηση των δίκυκλων ανάμεσα σε οχήματα και πεζοδρόμια. Για τον μηδενισμό του ΦΠΑ σε κράνη και εξοπλισμό προστασίας. Πρότεινε την θέσπιση διπλώματος μικρο-κινητικότητας, που οι χρήστες τους μπορεί να είναι από 12 ή 15 ετών. Να υπάρξει τάξη στην στάθμευση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα μεγάλα αστικά κέντρα.

Αναφορικά με το θέμα της κίνησης των ΤΑΞΙ στις λεωφορειολωρίδες, είπε ότι «το ΠΑΣΟΚ, δεν πρόκειται να κρυφτεί» και πρότεινε «την εκπόνηση συγκοινωνιακής μελέτης από επιστημονικό φορέα που θα λάβει υπ’ όψιν όλα τα δεδομένα. Στην συνέχεια, πιλοτική εφαρμογή της μελέτης για μακρά χρονική περίοδο, ώστε να καλύπτονται ακόμη και ειδικές περίοδοι. Και τέλος, απόφαση από επιστημονική επιτροπή για να υπάρξει η κατάλληλη νομοθέτηση». Ο κ. Νικολαΐδης, παράλληλα, ζήτησε διευκρινίσεις για την ρύθμιση που αφορά την κίνηση στις λεωφορειολωρίδες των ηλεκτρικών ΤΑΞΙ και διερωτήθηκε: «Αυτά δεν θα εμποδίζουν την κίνηση των λεωφορείων;» Σχετικά με τα ελαφρά προσωπικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έχουν όριο ταχύτητας έως 25 χιλιόμετρα και τους παρέχεται η δυνατότητα κίνησης σε δρόμους όπου τα υπόλοιπα οχήματα κινούνται με όριο 50 χιλιόμετρα, είπε ότι δημιουργείται σοβαρό θέμα ασφάλειας.

Ο αγορητής του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, υποστήριξε ότι ο νέος ΚΟΚ στον δημόσιο διάλογο που έχει αναπτυχθεί «δεν παρουσιάζεται ως το νέο σύστημα κανόνων για το πώς πρέπει να οδηγούμε, αλλά ως ο νέος τιμοκατάλογος παραβάσεων» και «το μήνυμα που εκπέμπεται δεν είναι “το μάθε πως να κινείσαι ασφαλής” αλλά “δες πόσο θα σου κοστίζει από εδώ και πέρα η παράβασή σου”!». Η συντριπτική πλειοψηφία των διατάξεων, είπε ο βουλευτής, «αφορούν κυρώσεις και πρόστιμα» δηλαδή «επιλέγετε την στιγμιαία καταστολή και τα εξαντλητικά πρόστιμα». Έθεσε την δυσαναλογία μεταξύ των μισθών και του ύψους των προστίμων, λέγοντας ότι αυτό δείχνει πως ο στόχος είναι τιμωρητικός και όχι εκπαιδευτικός. Αναρωτήθηκε τι ποσό από τα πρόστιμα που εισπράττονται επιστρέφουν στην κοινωνία για την πρόληψη, την επιτήρηση, την εκπαίδευση και τρόπους αποτροπής των παραβάσεων και υποδομές. Ο κ. Μεϊκόπουλος πρότεινε φορολογικές ελαφρύνσεις των πολιτών που αντικαθιστούν το ΙΧ τους με μέσα μεταφορικής μεταφοράς ή ποδήλατο.

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ είπε ότι στον νέο ΚΟΚ «εισάγεται η έννοια της υποτροπής, αλλά δεν είδαμε την στρατηγική σας στην οδική παιδεία, πώς θα ενταχθεί η οδική αγωγή στα σχολεία και την κοινωνία». Για το όριο ταχύτητας των 30 χιλιομέτρων, είπε ότι «είναι θετικό εάν και ήρθε δειλά και με μεγάλη καθυστέρηση σε σχέση με άλλες χώρες της ΕΕ», αλλά χρειάζονται και έργα υποδομής που πρέπει να υπάρξουν ώστε να μην ενθαρρύνεται η αύξηση της ταχύτητας από τους οδηγούς. Ζήτησε να υπάρξουν ήπιες υποδομές ασφάλειας των πεζών, ενώ αναφερόμενος στους ποδηλατόδρομους μίλησε για παρωδίες που βλέπουμε να υπάρχουν σε πολλές πόλεις και απλά δημιουργήθηκαν για την απορρόφηση ευρωπαϊκών πόρων. Έθεσε το θέμα της προβληματικής και ελλιπούς σηματοδότησης στους δρόμους, που είναι άκρως απογοητευτική. Για τις διατάξεις που αφορούν την παραχώρηση δυνατότητας οδικής κίνησης σε οχήματα μικροκινητικότητας, είπε ότι δίνει λύσεις, αλλά υπάρχουν ρίσκα και παγίδες. Για τα ηλεκτρικά πατίνια είπε χρειάζεται να υπάρξει στο θέμα αυτό μεγάλη προσοχή, τονίζοντας ότι απαιτείται να υπάρξει πλαίσιο, παιδεία, κανόνες και έλεγχος.

Αναφορικά με το θέμα της κίνησης των ΤΑΞΙ στις λεωφορειολωρίδες, ο κ. Μεϊκόπουλος είπε ότι «εάν η πρόθεσή σας ήταν αγνή και θέλατε με τον τρόπο αυτό να προωθήσετε την πράσινη μετάβαση και την βιώσιμη κινητικότητα, θα σας πως ότι αποτύχατε. Επιλέξατε την σύγκρουση αντί για διάλογο με τον κλάδο των ΤΑΞΙ και την εργαλειοποίηση των λεωφορειολωρίδων με όρους bonus αγοράς». Και συμπλήρωσε: «Η πράσινη μετάβαση δεν μπορεί να συνδέεται με ειδικές μεταχειρίσεις, αποκλεισμούς και αδιαφάνεια». Εκτίμησε, γενικά, ότι ο νέος ΚΟΚ «θα εφαρμοστεί στα χαρτιά…».

Ο αγορητής του ΚΚΕ Κωνσταντίνος-Βασίλειος Μεταξάς, δήλωσε πως το κόμμα του θα το καταψηφίσει, καθώς, όπως υποστήριξε, «απογειώνει την ατομική ευθύνη και δεν ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες οδικής ασφάλειας». Ανέφερε ότι παρά την προσπάθεια της κυβέρνησης όλο το προηγούμενο διάστημα να διαφημίσει τον νέο ΚΟΚ ως μια σημαντική παρέμβαση, αυτός δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας και της αποφυγής τροχαίων ατυχημάτων. Το νομοσχέδιο, είπε ο κ. Μεταξάς, «είναι διαποτισμένο με τη γενικότερη αντιεπιστημονική και αντιδραστική αντίληψη, σύμφωνα με την οποία η αυστηροποίηση διοικητικών κυρώσεων και ποινών αποτελεί δήθεν πανάκεια για την αντιμετώπιση κοινωνικών προβλημάτων και παραβατικών συμπεριφορών, στη συγκεκριμένη περίπτωση, στην οδική κυκλοφορία. Κινείται στη γνωστή και αποτυχημένη -όσον αφορά την αποτελεσματικότητα- εισπρακτική λογική, μέσω της αύξησης των προστίμων που επιχειρεί να τα εισπράττει το κράτος με πιο άμεσο τρόπο.

Υποστήριξε ότι η κυβέρνηση «αποθεώνει» το νομοσχέδιο «με σκοπό τη μετάθεση της συζήτησης από το σύνολο των παραγόντων που απαιτούνται για να διασφαλίζεται η οδική ασφάλεια, για να φεύγει η συζήτηση από τις κρατικές ευθύνες που ξεκινούν από τις ίδιες τις υποδομές μέχρι και την εκπαίδευση των οδηγών». Ο βουλευτής είπε ότι αυτό το στρατηγικό σχέδιο οδικής ασφάλειας είναι στην ρότα των ευρωπαϊκών οδηγιών και επιδιώξεων για τις μεταφορές. Σχετικά με τις διατάξεις απαγόρευσης κίνησης των ΤΑΞΙ στις λεωφορειολωρίδες, είπε ότι πρόκειται «για μια αντιδραστική πολιτική σε βάρος των ταξιτζήδων και υπέρ των επιχειρηματικών ομίλων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο». Επίσης, αναρωτήθηκε τι σκοπό έχει η ισχύς της άρσης απορρήτου στα τηλέφωνα, σε περίπτωση τροχαίου, υπογραμμίζοντας ότι αυτό συνιστά ένταση της καταστολής και την παρακολούθηση των πολιτών.

Ο αγορητής της Ελληνικής Λύσης Βασίλειος Κοττίδης, είπε ότι «η κυβέρνηση, με το νομοσχέδιο αυτό, καταφεύγει στην εύκολη λύση των αυστηρών ποινών στους παραβάτες ως πανάκεια». Η πραγματική τομή, είπε, «θα ήταν η αναβάθμιση του οδικού δικτύου, η επιδιόρθωση των επικίνδυνων σημείων, της σηματοδότησης, η εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων ασφαλείας». Χαρακτήρισε το σχέδιο νόμου επικοινωνιακό και δήλωσε πως «για αυτό ζητείται η καταψήφιση πολλών άρθρων του». Εκτίμησε ότι με τις προτεινόμενες αλλαγές στον ΚΟΚ, «δεν θα πετύχουμε τίποτα». Πρότεινε την δημιουργία ενός Εθνικού Ενιαίου Φορέα Οδικής Ασφάλειας. Την δημιουργία μιας πανεπιστημιακής σχολής με τρείς κατευθύνσεις: εκπαιδευτών, εξεταστών και συγκοινωνιολόγων. Να αντιγραφεί από μια άλλη χώρα ένας επιτυχημένος ΚΟΚ, όπως είναι της Σουηδίας, ειδικά στο σύστημα εκπαίδευσης και εξέτασης των οδηγών. Επισήμανε ότι για τα ηλεκτρικά πατίνια και μηχανάκια δεν υπάρχουν σαφείς κανονισμοί και όροι οδήγησής τους. Σχετικά με την απαγόρευση της κίνησης των ΤΑΞΙ στις λεωφορειολωρίδες, είπε ότι «εμείς θεωρούμε ότι εάν επιτρεπόταν θα είχε ως αποτέλεσμα να αποσυμφορηθεί η κίνηση των αυτοκινήτων στις άλλες λωρίδες κυκλοφορίας και αυτό θα ήταν πολύ θετικό για την κυκλοφορία».

Η αγορήτρια της Νέας Αριστεράς, Θεοπίστη Πέρκα, σχετικά με το σχέδιο νόμου είπε ότι «θα περιμέναμε όχι την διαμόρφωση ενός νομικού πλαισίου, αλλά για ένα νέο σύγχρονο και αποτελεσματικό ΚΟΚ που θα περιελάμβανε την οδική ασφάλεια προς την κατεύθυνση της μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων και της προστασίας των ευάλωτων χρηστών των πεζοδρομίων, επιβολή ποινών, ειδικά για σοβαρές παραβάσεις. Την οργάνωση της κυκλοφορίας, ειδικά τώρα με την είσοδο νέων μέσων μετακίνησης. Ενημέρωση και εκπαίδευση των οδηγών ότι κατανοούν τον ΚΟΚ. Συνεχή αξιολόγηση των σχολών οδηγών και του σχετικού εκπαιδευτικού υλικού. Αειφορία και διατάξεις που προαγωγού την βιωσιμότητα. Συνεχή επικαιροποίηση του ΚΟΚ, που είναι ένα δυναμικό κείμενο ώστε να ανταποκρίνεται τις σύγχρονες συνθήκες. Συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων.

Το νομοσχέδιο όμως αυτό, είπε η βουλευτής της Νέας Αριστεράς, «παρά τις επιμέρους θετικές διατάξεις που έχει, αυτό που το διατρέχει είναι η αυστηροποίηση των κυρώσεων» και δεν δίνει λύσεις, δεν έχει στόχους για βιώσιμες πόλεις. Χαρακτήρισε το νομοσχέδιο «χαοτικό, όπως έχει προκύψει ακόμα και για την ανάγνωσή του, πολύ περισσότερο για να συγκριθεί με αυτό που τέθηκε στην διαβούλευση». Επισήμανε ότι διαχρονικά «η θέση των Ελλήνων συγκοινωνιολόγων είναι υπέρ ενός σχετικά χαμηλού ύψους προστίμων, σε συνδυασμό με εντατικοποίηση της επιτήρησης της αστυνόμευσης» και πρόσθεσε ότι «έχει παρατηρηθεί ότι οι υψηλές ποινές, χωρίς επιτήρηση, οδηγούν σε μη εφαρμογή του ΚΟΚ και ειδικά με τα νέα συστήματα επιτήρησης (κάμερες) το μείζον δεν είναι το ύψος του προστίμου αλλά να εξασφαλιστεί πως οι ποινές επιβάλλονται κανονικά και τα πρόστιμα αποδίδονται».

Για το θέμα της εισαγωγής της υποτροπής, η κ. Πέρκα είπε ότι είναι θετικό αλλά δεν προβλέπεται διαφοροποίηση-κλιμάκωση ανάλογα με την σοβαρότητα και με αναλογικό τρόπο της παράβασης. Για τον περιορισμό των 30 χιλιομέτρων σε κατοικημένες περιοχές, είπε ότι στην ουσία είναι ένα μέτρο περιορισμένης εμβέλειας και άτολμο και δεν λαμβάνονται υπ΄ όψιν τα λειτουργικά χαρακτηριστικά των οδών, όπως μονόδρομοι και μιας λωρίδας κυκλοφορίας δρόμοι. Θετικά μέτρο είπε η βουλευτής είναι η δυνατότητα κίνησης ποδηλάτων, υπό προϋποθέσεις, σε πεζοδρόμια. Ζήτησε πιο αυστηρά μέτρα για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ και την υιοθέτηση μηδενικής κατανάλωσης όπως λέει και η ΕΕ. Η κ. Πέρκα έδωσε έμφαση στις εκπαιδευτικές πολιτικές οδικής συμπεριφοράς και εκπαίδευσης των πολιτών, αλλαγής του πλαισίου εκπαίδευσης και εξέτασης των νέων οδηγών, την δημιουργία ενός Ταμείου από την είσπραξη προστίμων για εκπαίδευση και βελτιώσεις. Επέκρινε την κυβέρνηση ότι δεν έχει σχέδιο, όραμα και στρατηγική για τις δημόσιες συγκοινωνίες και τον περιορισμό της χρήσης των ΙΧ.

Ο αγορητής της «Νίκης» Κομνηνός Δελβερούδης, ανέφερε ότι «η δική μας θέση είναι ότι όσες αλλαγές και να γίνουν στον ΚΟΚ δεν θα υπάρξει καμία βελτίωση στους δρόμους εάν δεν επέλθουν αλλαγές στην βελτίωση του οδικού δικτύου και στην σωστή οδική παιδεία». Επισήμανε ότι και οι οδηγοί είναι μέρος του συνολικού προβλήματος της οδικής ασφάλειας, αλλά και ότι διαχρονικά οι κυβερνήσεις δεν έχουν δώσει την απαιτούμενη βαρύτητα και σοβαρότητα. Συμφώνησε ότι απαιτούνται σημαντικές αλλαγές στον ΚΟΚ, αλλά οι προτεινόμενες τροποποιήσεις, είπε, «δεν στοχεύουν ευθέως στην πρόληψη της επικινδυνότητας, που θα έπρεπε να ήταν η προτεραιότητα».

Ο βουλευτής υποστήριξε ότι αυτό που παρατηρείται είναι η Τροχαία να βεβαιώνει περισσότερες παραβάσεις για ήπια αδικήματα (πχ παράνομη στάθμευση) και πολύ λιγότερες σε ό,τι αφορά τις σοβαρές και επικίνδυνες παραβάσεις, ενώ θα έπρεπε να συμβαίνει το αντίθετο. Το βάρος της Τροχαίας, με στρατηγικό σχέδιο θα έπρεπε να δίνεται στην πρόληψη και αποτροπή σοβαρών οδικών παραβάσεων και όχι να έχει μετατραπεί σε μέσο είσπραξης δημοσίων εσόδων με την αφαίρεση πινακίδων σε σταθμευμένα παράνομα οχήματα. Έδωσε έμφαση στην έλλειψη θέσεων σταθμεύσεις, ειδικά στις μεγάλες πόλεις. Για την μείωση της ταχύτητας από τα 50 χιλιόμετρα στα 30 χλμ μέσα στις πόλεις, εξέφρασε αμφιβολίες κατά πόσο αυτό το μέτρο είναι βιώσιμο και εφαρμόσιμο, λέγοντας ότι υπάρχει ο φόβος αύξησης της συγκοινωνιακής συμφόρησης. Τα 50 χιλιόμετρα, είπε, δεν είναι υπερβολικό όριο και έθεσε το θέμα της απαγόρευσης οδήγησης από υπερήλικες. Σχετικά με την διάταξη της κίνησης των ΤΑΞΙ στις λεωφορειολωρίδες, ο κ. Δελβερούδης είπε ότι «είναι λάθος και ένα άδικο μέτρο, καθώς το ΤΑΞΙ είναι ένα ακριβό μέσο μετακίνησης, σε σχέση με άλλα μέσα και θα πρέπει να προσφέρει και τις ανάλογες υπηρεσίες. Δεν μπορεί για μια διαδρομή να κάνει τον ίδιο χρόνο με τον λεωφορείο. Αυτό δεν είναι ένα συνδικαλιστικό μόνο αίτημα, αλλά και των επιβατών που θέλουν να μετακινηθούν γρήγορα».

Ο αγορητής της Πλεύσης Ελευθερίας Διαμαντής Καραναστάσης, επισήμανε την τραγική οδική κατάσταση που επικρατεί σε όλη την χώρα. Ζήτησε να υπάρχει επιδότηση για την αγορά κράνους. Έδωσε έμφαση στην ενσωμάτωση της οδικής αγωγής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Την ανάπτυξη οδικών εκστρατειών που θα στοχεύουν στην ευαισθητοποίηση των οδηγών και των πεζών. Την επανεκπαίδευση των οδηγών. Την επανεξέταση όλων των οδηγών με την καταβολή ενός μικρού παράβολου. Την ύπαρξη Ενιαίου Φορέα Οδικής Ασφάλειας. Την ανάγκη πάταξης της μαφίας των διπλωμάτων οδήγησης με τα πληρωμένα διπλώματα οδήγησης. Το γερασμένο στόλο των οχημάτων. Σε αντιδιαστολή, είπε ότι «με τον τιμωρητικό χαρακτήρα που έχει και αυτό το νομοσχέδιο, εμείς προτείνουμε το παράδειγμα και τον πολιτισμό» σημειώνοντας ότι «είναι πολύ σημαντικό το οδικό παράδειγμα που δείχνουν τα Σώματα Ασφαλείας, οι βουλευτές, τα δημόσια οχήματα που δεν σέβονται τον ΚΟΚ». Κάλεσε δε τον αναπληρωτή υπουργό, να αναζητήσει τις εκθέσεις και τις προτάσεις που έχει κάνει η Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής.

Ο αγορητής των «Σπαρτιατών» Γιάννης Κόντης, από την δική του πλευρά, είπε ότι «η αυστηροποίηση των προστίμων θα πρέπει να προβλέπει και ένα κοινωνικό φίλτρο για ανθρώπους που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να ανταπεξέλθουν στην πληρωμή τους». Διαφώνησε με την επαναφορά της υπαίθριας διαφήμισης, γιατί όπως είπε, υπονομεύει τον δημόσιο χώρο αλλά δημιουργεί και θέμα ασφάλειας. Επισήμανε την έλλειψη θέσεων στάθμευσης. Την επανεξέταση των οριοθετημένων θέσεων στάθμευσης στην Αθήνα. Ανέφερε ότι το άθλιο οδικό δίκτυο είναι η αιτία των περισσότερων ατυχημάτων και δυστυχημάτων και μετά έρχεται ως αιτία η οδική συμπεριφορά. Πρότεινε την επανεξέταση όλων των οδηγών με διπλώματα της αλλοδαπής. Ανέφερε ότι στην αγορά υπάρχουν πολλές πατέντες που κυκλοφορούν για την αλλοίωση των πινακίδων αυτοκινήτων, κάτι που εάν δεν παταχθεί θα υπάρξει πρόβλημα με τις ηλεκτρονικές κλήσεις από τις κάμερες. Ζήτησε επόπτευση της αγοράς ενοικίασης των ηλεκτρικών πατινιών και για τις παράνομες μετατροπές που γίνονται για να αυξάνουν την ταχύτητα κίνησής τους. Πρότεινε να έχουν πινακίδες κυκλοφορίας, ασφάλιση, υποχρεωτική χρήση κράνους και απαγόρευση χρήσης από ανηλίκους. Χαρακτήρισε ανέφικτη την κίνηση με 30 χιλιόμετρα, λέγοντας ότι και στις ΗΠΑ το όριο είναι 35 μίλια. Επίσης, ζήτησε την προσοχή του υπουργού στο θέμα στάθμευσης των τροχόσπιτων.

Αύριο, στις 12 το μεσημέρι ορίσθηκε η διεξαγωγή της ακρόασης των φορέων επί του νομοσχεδίου και στην συνέχεια η επί των άρθρων συζήτησή του.

Διαβάστε επίσης:

Μάντζος: «Με την οριστικοποίηση της βούλησης των Τουρκοκυπρίων ανοίγει ο δρόμος για την προώθηση της λύσης του...

Ο Δημήτρης Μάντζος, υπεύθυνος Κ.Τ.Ε. Εξωτερικών του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής,...

Φάμελλος: «Η εκλογή του Τουφάν Ερχιουμάν γεννά θετικές ελπίδες – Υποστηρίζουμε την άμεση επανέναρξη των συνομιλιών από...

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Σωκράτης Φάμελλος, εξέφρασε θετικές...

Γεραπετρίτης: «Νέα εποχή ελπίδας και προσδοκιών για την επανένωση του νησιού σύμφωνα με τις αποφάσεις της ΓΣ...

Ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης χαρακτήρισε την εκλογή του...

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη Σύνοδο MED9 στη Σλοβενία – Επίκεντρο η Μέση Ανατολή και η ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα συμμετάσχει στη Σύνοδο Κορυφής...
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο ΔΕΔΟΜΕΝΟ.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

VIDEO πριν 4 λεπτά

Συνεχίζεται η κακοκαιρία – Βροχερό το σκηνικό του καιρού έως και την Πέμπτη

Η κακοκαιρία συνεχίζεται με έντονα βροχοπτώσεις που πλήττουν πολλές περιοχές της χώρας. Οι μετεωρολόγοι προειδοποιούν για πτώση της θερμοκρασίας και…

VIDEO πριν 5 λεπτά

Καιρός 20/10/2025: Με βροχερό καιρό ξεκινάει η εβδομάδα

Η εβδομάδα ξεκινά με βροχές και τοπικές καταιγίδες που πλήττουν κυρίως τα Δυτικά, Κεντρικά και Νότια της χώρας. Οι θερμοκρασίες…

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ πριν 8 λεπτά

Ελεύθεροι επαγγελματίες: Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα από φόρους και εισφορές – Πλήρης οδηγός

Το άρθρο αναλύει τις αλλαγές που θα αντιμετωπίσουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες από το 2026, με αυξημένες φορολογικές και ασφαλιστικές επιβαρύνσεις…

LIFE πριν 8 λεπτά

Καπουτζίδης: Η δημοσίευση για τη σκηνή στις Σέρρες με τα Intersex άτομα – «Νιώθω εξαιρετικά χαρούμενος»

Ο Γιώργος Καπουτζίδης μοιράστηκε το παρασκήνιο πίσω από το επεισόδιο της σειράς «Σέρρες», όπου η θεία Σταματίνα ανακαλύπτει ότι είναι…

VIDEO πριν 9 λεπτά

Σε μια κλωστή κρέμεται η εκεχειρία στη Γάζα: Επιστροφη σορών και αφοπλισμός «ναρκοθετούν» τη συμφωνία Ισραήλ – Χαμάς

Η εκεχειρία στη Γάζα είναι σε κίνδυνο, καθώς οι διαδικασίες επιστροφής των σορών και ο αφοπλισμός προκαλούν εντάσεις μεταξύ Ισραήλ…

VIDEO πριν 11 λεπτά

Θεσσαλονίκη: Σύγκρουση ΙΧ με αστικό λεωφορείο

Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε νωρίς το πρωί στη Θεσσαλονίκη, όταν ένα ΙΧ αυτοκίνητο συγκρούστηκε με αστικό λεωφορείο επί της οδού Καραμανλή.…

ΕΛΛΑΔΑ πριν 12 λεπτά

Πρωτοσέλιδα εφημερίδων: Τι γράφουν σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025

Δείτε παρακάτω όλα τα πρωτοσέλιδα των ελληνικών εφημερίδων. Πρωτοσέλιδα από Μακελειό, Ναυτεμπορική, Πρώτο Θέμα, Εστία, Δημοκρατία, Espresso και άλλες. Δείτε…

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ πριν 13 λεπτά

ΕΝΦΙΑ: Ποιοι και πόσοι πολίτες θα λάβουν μειωμένο εκκαθαριστικό το 2026 – Τι να προσέξουν οι κάτοχοι ακινήτων

Το 2026, πάνω από 1 εκατομμύριο φορολογούμενοι στην Ελλάδα θα δουν μειωμένο λογαριασμό ΕΝΦΙΑ, κυρίως όσοι έχουν κύρια κατοικία σε…

ΕΛΛΑΔΑ πριν 16 λεπτά

Κυκλοφοριακό χάος: Μποτιλιάρισμα στην Αττική Οδό λόγω πτώσης μπετόν – «Έμφραγμα» σε Κηφισό και Αθηνών

Η σημερινή ημέρα προβλέπεται δύσκολη για τους οδηγούς στην Αθήνα, καθώς η κυκλοφορία είναι αυξημένη σε πολλούς οδικούς άξονες λόγω…

VIDEO πριν 17 λεπτά

Οκτώβριος ο «μήνας της σούπας»: Το ιδανικό μενού για την «καταπολέμηση» του κρύου

Δείτε το βίντεο για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με: Οκτώβριος ο «μήνας της σούπας»: Το ιδανικό μενού για την «καταπολέμηση» του…

VIRAL πριν 17 λεπτά

Σαν σήμερα: Η ναυμαχία του Ναυαρίνου, οι εκτελέσεις Σέρβων από Ναζί και η πτώση του Μ. Καντάφι

Η 20η Οκτωβρίου αποτελεί ημερομηνία με σημαντικά ιστορικά γεγονότα. Το 1827, στη Ναυμαχία του Ναυαρίνου, συμμαχικές δυνάμεις κατέστρεψαν τον οθωμανικό…

VIDEO πριν 19 λεπτά

Περιστέρι: Αιματηρό περιστατικό – Νεκρός 37χρονος – Καλημέρα Ελλάδα – 20/10/2025

Σοβαρό επεισόδιο σημειώθηκε στο Περιστέρι, όπου ένας 37χρονος άνδρας έχασε τη ζωή του υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες. Οι αρχές βρίσκονται σε…

VIDEO πριν 20 λεπτά

Συνάντηση Τσιάρα με τους αγρότες

Στην πρόσφατη συνάντηση, οι αγρότες παρουσίασαν στον υπουργό Κ. Τσιάρα τα σοβαρά προβλήματα που τους απασχολούν, όπως η έλλειψη υποδομών…

LIFE πριν 20 λεπτά

Ιωάννα Μαλέσκου: «Υπάρχουν τόσες προκλήσεις που πρέπει να ξεπεράσεις ως εργαζόμενη μητέρα»

Η Ιωάννα Μαλέσκου, σε συνέντευξή της στην εκπομπή «Weekend Live», μίλησε για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ως εργαζόμενη μητέρα, τονίζοντας…

VIDEO πριν 25 λεπτά

Θεσσαλονίκη: Καραμπόλα πέντε οχημάτων στο Πλαγιάρι

Σοβαρό τροχαίο σημειώθηκε την περασμένη Παρασκευή στον δρόμο Πλαγιάρι – Επανομή, με την εμπλοκή πέντε οχημάτων. Το ατύχημα προκάλεσε σοβαρές…

0:00 / 0:00

Μάντζος: «Με την οριστικοποίηση της βούλησης των Τουρκοκυπρίων ανοίγει ο δρόμος για την...

Ο Δημήτρης Μάντζος, υπεύθυνος Κ.Τ.Ε. Εξωτερικών του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, δήλωσε ότι η οριστικοποίηση της βούλησης των Τουρκοκυπρίων ανοίγει το δρόμο για την προώθηση της...

Φάμελλος: «Η εκλογή του Τουφάν Ερχιουμάν γεννά θετικές ελπίδες – Υποστηρίζουμε την άμεση...

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Σωκράτης Φάμελλος, εξέφρασε θετικές προσδοκίες για την εκλογή του Τουφάν Ερχιουμάν, υπογραμμίζοντας τη σημασία της λύσης της Διζωνικής Δικοινοτικής...

Γεραπετρίτης: «Νέα εποχή ελπίδας και προσδοκιών για την επανένωση του νησιού σύμφωνα με τις αποφάσεις της ΓΣ του ΣΑ του ΟΗΕ η νίκη του...

Ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης χαρακτήρισε την εκλογή του Τουφάν Ερχιουμάν ως νέου ηγέτη των Τουρκοκυπρίων ως ένα νέο κεφάλαιο ελπίδας για την επανένωση...

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη Σύνοδο MED9 στη Σλοβενία – Επίκεντρο η Μέση Ανατολή και η ευρωπαϊκή ανταγωνιστικότητα

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα συμμετάσχει στη Σύνοδο Κορυφής της MED9 στο Πορτορόζ της Σλοβενίας, όπου θα συζητηθούν οι τελευταίες εξελίξεις στη Μέση Ανατολή...

Κυριάκος Βελόπουλος: Ο Μητσοτάκης αγνοεί πλήρως το οικονομικό τοπίο και την οικονομία

Ο Κυριάκος Βελόπουλος, πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης, κατηγορεί τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη για έλλειψη επαφής με το οικονομικό περιβάλλον και την οικονομία της χώρας....

Τσουκαλάς: Ο Πρωθυπουργός προωθεί το αποτυχημένο μοντέλο της υποτιμημένης και φτηνής εργασίας

Ο Κώστας Τσουκαλάς, εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, επικρίνει τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη για την πολιτική του στην αγορά εργασίας, κατηγορώντας τον ότι προωθεί...

Κουτσούμπας: Το ΚΚΕ συντονίζει την αντεπίθεση, μαζί με τον ελληνικό λαό, για να ανατρέψουμε αυτό το διεφθαρμένο κράτος

Ο Γενικός Γραμματέας του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, παρευρέθηκε σε εκδήλωση για τα αποκαλυπτήρια προτομής του Άρη Βελουχιώτη στην Πετρούπολη, όπου κατήγγειλε την κυβέρνηση για...

Δημόσιο: Τι ορίζει το ανανεωμένο πειθαρχικό Δίκαιο – Ποιοι απειλούνται με απόλυση

Το ανανεωμένο πειθαρχικό δίκαιο για τους δημόσιους υπαλλήλους, που ψηφίστηκε πρόσφατα, επιφέρει αυστηρότερες ποινές και διευρύνει τις περιπτώσεις απόλυσης, όπως η άρνηση συμμετοχής στην...

Μητσοτάκης: Πριν τα Χριστούγεννα η αρχική δόση του επιδόματος θέρμανσης – Ψευδείς ειδήσεις...

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε ότι η πρώτη δόση του επιδόματος θέρμανσης θα καταβληθεί πριν τα Χριστούγεννα, ενώ τόνισε τις μειωμένες τιμές του πετρελαίου...

Γιώργος Μυλωνάκης: Αντίδραση σε άρθρο της εφημερίδας Documento – «Η υπόθεση συνεχίζεται στα...

Ο υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ, Γιώργος Μυλωνάκης, απάντησε σε δημοσίευμα της εφημερίδας Documento, το οποίο ισχυρίζεται ότι η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία διεξάγει έρευνα εναντίον του. Ο...

Γεραπετρίτης προς Φιντάν για το SAFE: Δεν συζητάμε εθνικά συμφέροντα – Απαράδεκτες οι...

Ο Έλληνας Υπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Γεραπετρίτης, απάντησε στις δηλώσεις του Τούρκου ομολόγου του, Χακάν Φιντάν, τονίζοντας ότι η Ελλάδα ασκεί εξωτερική πολιτική βασισμένη στο...

Διευρύνεται η τηλεοπτική κάλυψη για ίση πρόσβαση στην ενημέρωση – Παπαστεργίου: «Οραματιζόμαστε μια...

Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης προχωρά σε ένα σημαντικό έργο για την εξασφάλιση ισότιμης πρόσβασης σε τηλεοπτικό σήμα σε απομακρυσμένες και ακριτικές περιοχές της Ελλάδας,...

Επιχείρηση στις ΗΠΑ: «Επέλαση» ελληνικών αμυντικών εταιρειών στην Αμερική – ΦΩΤΟ και ΒΙΝΤΕΟ

Οι ελληνικές αμυντικές εταιρείες εντυπωσίασαν στη μεγαλύτερη έκθεση άμυνας των ΗΠΑ, την AUSA στην Ουάσιγκτον, παρουσιάζοντας καινοτόμα συστήματα βασισμένα στην τεχνητή νοημοσύνη, εξελιγμένα drones...

Άδωνις Γεωργιάδης: «Ο Στέφανος έχει δίκιο» – Η ανάρτησή του για τη δημοσιοποίηση...

Ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης σχολίασε την ανάρτηση της Θεοδώρας Τζάκρη, η οποία δημοσίευσε κατά λάθος ιδιωτική συνομιλία της με τον Στέφανο Κασσελάκη στο...

Κυριάκος Βελόπουλος: «Ο άπορος Έλληνας δεν εμπιστεύεται τον πρωθυπουργό»

Ο Κυριάκος Βελόπουλος, πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης, κατηγορεί τον πρωθυπουργό για αποσύνδεση από την πραγματικότητα, υποστηρίζοντας ότι ευνοεί τους πλούσιους και τους κομματικούς φίλους...

Κωνσταντοπούλου για την αποχώρησή της από τηλεοπτικό στούντιο: «Επιδίωξαν να παραπλανήσουν το κοινό – Προτίμησα τη δημόσια δράση ως υποχρέωση»

Η Ζωή Κωνσταντοπούλου, πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας, σχολίασε την αποχώρησή της από συνέντευξη στον ΣΚΑΪ, καταγγέλλοντας προσπάθεια παραπλάνησης του κοινού με ανύπαρκτα θέματα. Μέσω...

ΣΥΡΙΖΑ για Μητσοτάκη: «Όσο και αν επιχειρεί να παρουσιάσει ότι η κυβέρνησή του είναι δίπλα στον πολίτη, αποτυγχάνει παταγωδώς»

«Ο κ. Μητσοτάκης σε πολλές ομιλίες του, αφού πρώτα καταδικάσει διακηρυκτικά την τοξικότητα και την πόλωση, επιτίθεται με σκαιό τρόπο και ψέματα στους πολιτικούς...

Τσουκαλάς: Ο πρωθυπουργός επαναλαμβάνει με κάθε δήλωσή του τη φράση “αν δε μας εξυπηρετεί η αλήθεια, τόσο το χειρότερο για την αλήθεια”

Ο Κώστας Τσουκαλάς, εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, επικρίνει τον πρωθυπουργό για την επαναλαμβανόμενη ρητορική του σχετικά με τα κυβερνητικά μέτρα, υποστηρίζοντας ότι προσπαθεί...
spot_img
spot_img
spot_img

// ΔΗΜΟΦΙΛΗ

«Καταιγιστικός» ο Κωστόπουλος εναντίον Κωνσταντοπούλου: «Γελάει και το παρδαλό κατσίκι»

Το άρθρο περιγράφει την έντονη αντίδραση του Πέτρου Κωστόπουλου...

Συγκλονίζει ο Αντώνης Καρυστινός: «Κατέρρευσα τρεις φορές στις πρόβες, δεν αντέχω αυτόν τον άνθρωπο»

Ο Αντώνης Καρυστινός, σε συνέντευξή του στην εκπομπή "Καλύτερα...

Ελένη Μενεγάκη: Φωτογραφίες με πιτζάμες στο σπίτι της στα Μελίσσια, σαν να μόλις ξύπνησε

Η Ελένη Μενεγάκη μοιράστηκε με τους ακολούθους της στο...

Η Τουμασάτου ξεσπά για τον Άγνωστο Στρατιώτη: «Σύντομα θα ακούμε εμβατήρια και τανκς»

Η Μαριάννα Τουμασάτου, σε ραδιοφωνική συνέντευξη, εξέφρασε την ανησυχία...
spot_img

// ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Συνεχίζεται η κακοκαιρία – Βροχερό το σκηνικό του καιρού έως και την Πέμπτη

Η κακοκαιρία συνεχίζεται με έντονα βροχοπτώσεις που πλήττουν πολλές...

Καιρός 20/10/2025: Με βροχερό καιρό ξεκινάει η εβδομάδα

Η εβδομάδα ξεκινά με βροχές και τοπικές καταιγίδες που...

Καπουτζίδης: Η δημοσίευση για τη σκηνή στις Σέρρες με τα Intersex άτομα – «Νιώθω εξαιρετικά χαρούμενος»

Ο Γιώργος Καπουτζίδης μοιράστηκε το παρασκήνιο πίσω από το...

Θεσσαλονίκη: Σύγκρουση ΙΧ με αστικό λεωφορείο

Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε νωρίς το πρωί στη Θεσσαλονίκη, όταν...

Πρωτοσέλιδα εφημερίδων: Τι γράφουν σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025

Δείτε παρακάτω όλα τα πρωτοσέλιδα των ελληνικών εφημερίδων. Πρωτοσέλιδα...

ΕΝΦΙΑ: Ποιοι και πόσοι πολίτες θα λάβουν μειωμένο εκκαθαριστικό το 2026 – Τι να προσέξουν οι κάτοχοι...

Το 2026, πάνω από 1 εκατομμύριο φορολογούμενοι στην Ελλάδα...

Κυκλοφοριακό χάος: Μποτιλιάρισμα στην Αττική Οδό λόγω πτώσης μπετόν – «Έμφραγμα» σε Κηφισό και Αθηνών

Η σημερινή ημέρα προβλέπεται δύσκολη για τους οδηγούς στην...

Οκτώβριος ο «μήνας της σούπας»: Το ιδανικό μενού για την «καταπολέμηση» του κρύου

Δείτε το βίντεο για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με: Οκτώβριος...

Σαν σήμερα: Η ναυμαχία του Ναυαρίνου, οι εκτελέσεις Σέρβων από Ναζί και η πτώση του Μ. Καντάφι

Η 20η Οκτωβρίου αποτελεί ημερομηνία με σημαντικά ιστορικά γεγονότα....

Περιστέρι: Αιματηρό περιστατικό – Νεκρός 37χρονος – Καλημέρα Ελλάδα – 20/10/2025

Σοβαρό επεισόδιο σημειώθηκε στο Περιστέρι, όπου ένας 37χρονος άνδρας...

Συνάντηση Τσιάρα με τους αγρότες

Στην πρόσφατη συνάντηση, οι αγρότες παρουσίασαν στον υπουργό Κ....

Ιωάννα Μαλέσκου: «Υπάρχουν τόσες προκλήσεις που πρέπει να ξεπεράσεις ως εργαζόμενη μητέρα»

Η Ιωάννα Μαλέσκου, σε συνέντευξή της στην εκπομπή «Weekend...

Θεσσαλονίκη: Καραμπόλα πέντε οχημάτων στο Πλαγιάρι

Σοβαρό τροχαίο σημειώθηκε την περασμένη Παρασκευή στον δρόμο Πλαγιάρι...

Τροχαίο στην Καλλιθέα: ΙΧ παραβίασε στοπ – Δύο τραυματίες

Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε στην Καλλιθέα, όταν ένα ΙΧ αυτοκίνητο...

e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ: Καταιγισμός πληρωμών από σήμερα – Ποιοι κατευθύνονται στα ΑΤΜ

Από σήμερα, Δευτέρα 20 Οκτωβρίου, έως την Παρασκευή 24...

Περιστέρι: Μαχαίρωσαν και σκότωσαν 37χρονο έξω από νυχτερινό κλαμπ

Ένας 37χρονος άνδρας, βουλγαρικής καταγωγής, έπεσε θύμα θανατηφόρας επίθεσης...

Ά. Πορτοσάλτε: «Η κοινωνία της κατεχόμενης Κύπρου επέλεξε Ευρώπη»

Ο Άρης Πορτοσάλτε αναλύει τις πρόσφατες παράνομες εκλογές που...

Ηρώδειο: Κλείνει για τα επόμενα 3 χρόνια λόγω εργασιών συντήρησης και αποκατάστασης

Το Ηρώδειο θα παραμείνει κλειστό για τα επόμενα τρία...

Καλαμάτα: Προφυλακιστέοι και οι δύο κατηγορούμενοι μετά από μαραθώνια ομολογία

Δύο κατηγορούμενοι προφυλακίστηκαν για το σοβαρό έγκλημα που διαπράχθηκε...

Αθλητικές μεταδόσεις της 20ης Οκτωβρίου 2025

Το πρόγραμμα αθλητικών μεταδόσεων της 20ης Οκτωβρίου 2025 περιλαμβάνει...

Υπόθεση Φοινικούντας: Προφυλακιστέοι και οι 2 συλληφθέντες – Δ. Γκαβέλας: «Ο εντολέας μου προσπάθησε να αναφέρει τα...

Δύο άτομα συνελήφθησαν στην υπόθεση Φοινικούντας και κρίθηκαν προφυλακιστέοι,...

Αιματηρό επεισόδιο στο Περιστέρι – Νεκρός 37χρονος

Σοβαρό επεισόδιο σημειώθηκε το βράδυ της Δευτέρας στο Περιστέρι,...

Βίντεο από τη ληστεία στο Λούβρο: Τα σενάρια που εξετάζουν οι γαλλικές αρχές – Αναζητούνται οι δράστες

Σοβαρά γεγονότα συνέβησαν στο Λούβρο, καθώς οι γαλλικές αρχές...

Εκνευρισμός στην Άγκυρα για το ελληνικό «βέτο» στο SAFE – Προκλητικές δηλώσεις Φιντάν

Η Άγκυρα εκφράζει έντονο εκνευρισμό μετά την απόφαση της...

Μ. Ιγνατίου για Τουφάν Ερχιουρμάν: «Του έστειλε μήνυμα ο Φιντάν και του είπε ότι λύση είναι τα...

Ο Μιχάλης Ιγνατίου αναλύει την πρόσφατη κατάσταση στα Κατεχόμενα,...

Super League: Η μεγάλη νίκη του ΠΑΟΚ, η «μάχη» για την πρωτιά και ο «αμετανόητος» Παναθηναϊκός

Ο ΠΑΟΚ πέτυχε σημαντική εκτός έδρας νίκη επί της...

Μπουρνάζι: Άγρια δολοφονία 37χρονου έξω από γνωστό κλαμπ

Σοκ έχει προκαλέσει η δολοφονία ενός 37χρονου άνδρα, ο...

Μ. Κωστίδης: «Η Τουρκία δεν μιλά για αιτία πολέμου, είναι μετατόπιση της θέσης της για το “SAFE”»

Αυστηρή ήταν η αντίδραση της Ελλάδας στις πρόσφατες δηλώσεις...

Ρωσία: Έκτακτη προσγείωση αεροσκάφους Airbus A320 στην Αγία Πετρούπολη

Ένα επιβατικό αεροσκάφος Airbus A320 της Azerbaijan Airlines, που...

Απόκοσμο σκηνικό στο Λασίθι – Περιοχές «εξαφανίστηκαν» μέσα στην ομίχλη και τα σύννεφα

Μια απροσδόκητη και εντυπωσιακή οπτική εικόνα παρουσιάζεται στο Λασίθι,...

Άγρια δολοφονία 37χρονου μετά από επίθεση με μαχαίρι σε νυχτερινό κέντρο

Θρίλερ εκτυλίχθηκε το βράδυ της Κυριακής στο Περιστέρι, όταν...

Η πρόγνωση του καιρού από τη Ματίνα Μπέρου | 20/10/2025

Η Ματίνα Μπέρου παρουσιάζει την πρόγνωση του καιρού για...

Τζέι Ντι Βανς: Η εκεχειρία στη Γάζα θα έχει «προκλήσεις και ευκαιρίες» – Κρίσιμος ο αφοπλισμός της...

Ο αντιπρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών, Τζέι Ντι Βανς, σχολίασε...

Δολοφονία σε νυχτερινό κέντρο στο Περιστέρι

Αιματηρό επεισόδιο σημειώθηκε σε νυχτερινό κέντρο στο Περιστέρι το...

Περιστέρι: 37χρονος νεκρός από μαχαιριά έξω από νυχτερινό κλαμπ

Ένας 37χρονος άνδρας έχασε τη ζωή του μετά από...

Φοινικούντα: Στη φυλακή οι δύο 22χρονοι για τη διπλή ανθρωποκτονία – Αλληλοκατηγορίες για το ποιος πυροβόλησε

Δύο 22χρονοι κατηγορούμενοι για τη διπλή δολοφονία στη Φοινικούντα...

Δυσπεψία: Το γνωστό μπαχαρικό που συμβάλλει στην αποτελεσματική ανακούφισή της, σύμφωνα με έρευνα

Μια πρόσφατη επιστημονική μελέτη που δημοσιεύτηκε στο BMJ Evidence-Based...