Ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης ανακοίνωσε ότι ο Προσωπικός Αριθμός (Π.Α.) θα περιλαμβάνεται στις νέες αστυνομικές ταυτότητες, οι οποίες θα παρέχουν ενισχυμένη ασφάλεια και θα αντικαταστήσουν διάφορους αριθμούς αναγνώρισης, όπως ο ΑΦΜ και ο ΑΜΚΑ. Από αύριο, 3 Ιουνίου 2025, οι πολίτες θα μπορούν να δηλώσουν τον Π.Α.
μέσω της πλατφόρμας MyInfo, απλοποιώντας έτσι τις διαδικασίες συναλλαγών με το δημόσιο. Η έκδοση νέων ταυτοτήτων αναμένεται να φτάσει τα 2 εκατομμύρια εντός δύο ετών, με βελτιωμένες υπηρεσίες και μειωμένους χρόνους αναμονής, καθώς και δυνατότητα ηλεκτρονικής αίτησης.
Πιο αναλυτικά
Διαθέσιμη θα είναι από αύριο, Τρίτη 3 Ιουνίου 2025, η πλατφόρμα MyInfo για την δήλωση του Προσωπικού Αριθμού (Π.Α.), ενός ενιαίου αριθμού ταυτοποίησης που φιλοδοξεί να απλοποιήσει τις συναλλαγές των πολιτών με το δημόσιο τομέα και σταδιακά, με τον ιδιωτικό.
Ο Προσωπικός Αριθμός αποτελεί έναν μοναδικό αριθμό αναγνώρισης για κάθε πολίτη, ο οποίος έχει σχεδιαστεί για να αντικαταστήσει τους διάφορους αριθμούς που χρησιμοποιούνται σήμερα, όπως ο ΑΦΜ, ο ΑΜΚΑ και ο αριθμός ταυτότητας. Με αυτήν την ενοποίηση επιδιώκεται η απλούστευση των διαδικασιών και η μείωση της γραφειοκρατίας, καθώς οι πολίτες θα χρειάζεται να θυμούνται μόνο έναν αριθμό για όλες τις συναλλαγές τους.
Η παρουσίαση του Προσωπικού Αριθμού γίνεται αυτή την ώρα από τους υπουργούς Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρη Παπαστεργίου, και Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.
Προσωπικός αριθμός: Θα περιλαμβάνεται και στις νέες αστυνομικές ταυτότητες
«Το νέο δελτίο ταυτότητας παρέχει ισχυρή ασφάλεια, αποτρέπει τους κινδύνους πλαστογράφησης και εξαπάτησης και είναι ισχυρό ταξιδιωτικό έγγραφο εντός της ΕΕ και όχι μόνο. Αναγράφονται μόνο τα απαραίτητα προσωπικά δεδομένα και πλέον θα περιλαμβάνει και τον Προσωπικό Αριθμό», δήλωσε ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.
Σύμφωνα με τον κ. υπουργό Προστασίας του Πολίτη, μέσα στα επόμενα δύο χρόνια αναμένεται να εκδοθούν περίπου 2 εκατομμύρια νέες ταυτότητες. Παράλληλα, κάλεσε τους πολίτες που επισκέπτονται τους τόπους καταγωγής τους να προτιμήσουν να εκδώσουν εκεί την ταυτότητά τους, καθώς οι χρόνοι αναμονής είναι σημαντικά μικρότεροι.
Όσον αφορά τη διαδικασία έκδοσης νέων ταυτοτήτων, η διάρκεια ραντεβού εκτιμάται στα 22 λεπτά για τους επόμενους τρεις μήνες, με τη μεγαλύτερη διαθεσιμότητα να παρατηρείται στην περιφέρεια. Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, έχουν ληφθεί μέτρα όπως η επέκταση του ωραρίου σε απογευματινές βάρδιες, κυρίως σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καθώς και η λειτουργία των υπηρεσιών και τις Κυριακές.
Τέλος, ενισχύονται οι υπηρεσίες με επιπλέον προσωπικό, ενώ το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων θα υποστηρίξει τη λειτουργία νέων κέντρων έκδοσης ταυτοτήτων. Στην Αττική λειτουργούν ήδη 29 διπλές βάρδιες σε συνολικά 78 υπηρεσίες, ενώ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη έχουν προστεθεί 43 επιπλέον σταθμοί για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.
Διαδικασία έκδοσης Προσωπικού Αριθμού
Η διαδικασία έκδοσης του Προσωπικού Αριθμού γίνεται ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας myInfo.gov.gr. Ακολουθούν τα βασικά βήματα:
Είσοδος στην πλατφόρμα: Ο πολίτης συνδέεται στο myInfo.gov.gr με τους προσωπικούς του κωδικούς (π.χ. Taxisnet).
Καταχώρηση στοιχείων: Συμπληρώνει τα απαραίτητα προσωπικά του στοιχεία που ζητούνται.
Έλεγχος και επιβεβαίωση: Η πλατφόρμα επαληθεύει τα στοιχεία και εκδίδει τον μοναδικό Προσωπικό Αριθμό.
Λήψη του αριθμού: Ο πολίτης μπορεί να κατεβάσει ή να αποθηκεύσει το έγγραφο με τον Προσωπικό Αριθμό, ο οποίος θα χρησιμοποιείται για όλες τις συναλλαγές του.
Η διαδικασία είναι γρήγορη, ασφαλής και απλοποιεί σημαντικά τις συναλλαγές των πολιτών με το Δημόσιο και άλλους φορείς, καθώς αντικαθιστά πολλούς διαφορετικούς αριθμούς ταυτοποίησης με έναν ενιαίο.