Η Ευρωβουλευτής Έλενα Κουντουρά ζητεί από την Κομισιόν ευρωπαϊκό πλαίσιο και στοχευμένη χρηματοδότηση για τη δημιουργία χώρων στάθμευσης τροχόσπιτων camper stop καθώς και τη στήριξη του αυτοκινούμενου τουρισμού, ως μορφή οδικού τουρισμού με μεγάλη δυναμική και οφέλη.
Η Έλενα Κουντουρά κατέθεσε σχετική ερώτηση στην Κομισιόν, μετά το κύμα αντιδράσεων που ήγειρε πρόσφατος νόμος στην Ελλάδα για την επέκταση της απαγόρευσης στάθμευσης τροχόσπιτων σε δημόσιους χώρους, παραλίες, αρχαιολογικούς χώρους και άλλα σημεία.
Οι αλλαγές που επιφέρει η εφαρμογή του νόμου, δημιούργησαν σύγχυση και έντονη δυσαρέσκεια σε Έλληνες και σε Ευρωπαίους πολίτες που σκόπευαν να ταξιδέψουν στη χώρα μας με τροχόσπιτο και στρέφονται πλέον σε άλλους προορισμούς, αλλά και από εταιρίες ενοικίασης τροχόσπιτων.
Η αμφιλεγόμενη νομοθετική ρύθμιση με παραπομπή στο άρθρο 34 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας για στάση και στάθμευση, τέθηκε σε ισχύ, χωρίς να έχει προηγουμένως εξασφαλιστεί η ανάπτυξη στην Ελλάδα των αναγκαίων υποδομών για δημοτικούς, περιφραγμένους και εξοπλισμένους χώρους στάθμευσης. Μόνο εκ των υστέρων και μετά από σχετική πρόταση των φορέων εκπροσώπησης των αυτοκινούμενων οχημάτων, αναγνωρίστηκε η ανάγκη ειδικά διαμορφωμένων χώρων στάθμευσης camper stop που παρέχουν βασικές υπηρεσίες για τους τους ταξιδιώτες.
Τη στιγμή που στην Ευρώπη ο οδικός τουρισμός είναι μια δραστηριότητα με κύκλο εργασιών 120 δισ. ευρώ ετησίως, και έχουν αναπτυχθεί χιλιάδες χώροι camper stop σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, η Ελλάδα εξακολουθεί να υπολείπεται σημαντικά σε υποδομές και στρατηγική.
Με την ερώτησή της, η Έλενα Κουντουρά καλεί την Επιτροπή να απαντήσει αν θα εντάξει στην επικείμενη ευρωπαϊκή στρατηγική για τον Βιώσιμο Τουρισμό την ανάπτυξη υποδομών στάθμευσης τροχόσπιτων στα κράτη-μέλη, και ζητά χρηματοδότηση από τα ευρωπαϊκά ταμεία για αυτά τα έργα. Συγχρόνως, ζητά να θεσπιστεί ευρωπαϊκό πλαίσιο κατευθυντήριων γραμμών και ελαχίστων κοινών προτύπων για τις συγκεκριμένες υποδομές .